Gå til innhold

Deltakere på AB influencerprogram


GhostHug

Anbefalte innlegg

56 minutter siden, lillesnøfnugg skrev:

Tror ikke arrangementet i Tromsø har noe med hverken ABIP eller ABD å gjøre. Egmont har et arrangement i Tromsø i helgen.

 

6AE5FCFB-3E86-433D-BA49-591A9DBF130B.jpeg

Kamilleweekend har vel ikke noe med ABIP å gjøre? Det er et arrangement for bladets lesere som foregår (nesten) i sin helhet på Scandic Ishavshotel. Mer info her: http://www.kamilleweekend.no/tromso 

ABIP gjengen er spredt rundt i Tromsø på hotellene til Stordalen og har arrangementer rundt i distriktet.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har vært inne på IG og blogg til en del av deltakerne, og er lettere sjokkert. ABIP er jo rene bondefangeriet! Skal disse bli Norges nye toppbloggere?! Det er sikkert søte damer, men vordende toppbloggere (unnskyld - infleuncere...🙄). Hardly. 

 

Endret av frk.Helene Hare
  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillesnøfnugg
56 minutter siden, Christiane_W skrev:

Kamilleweekend har vel ikke noe med ABIP å gjøre? Det er et arrangement for bladets lesere som foregår (nesten) i sin helhet på Scandic Ishavshotel. Mer info her: http://www.kamilleweekend.no/tromso 

ABIP gjengen er spredt rundt i Tromsø på hotellene til Stordalen og har arrangementer rundt i distriktet.

Så snodig, ABIP og Kamillehelg på samme tid i Tromsø. 

Endret av lillesnøfnugg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Christiane_W skrev:

Kamilleweekend har vel ikke noe med ABIP å gjøre? Det er et arrangement for bladets lesere som foregår (nesten) i sin helhet på Scandic Ishavshotel. Mer info her: http://www.kamilleweekend.no/tromso 

ABIP gjengen er spredt rundt i Tromsø på hotellene til Stordalen og har arrangementer rundt i distriktet.

Kanskje det er her de finner den røde løperen? 

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får vondt av deltakerne som har gledet seg så lenge. Det blir ikke postet mye fra dette fantastiske kurset, men jeg har fått med meg at de har vært på kjøpesenter, hørt på et foredrag om juice og ellers tilbragt mye tid på hotellrommet. Hvis dette er hva ABIP har å tilby, så kunne de like gjerne hatt kurset i Charlottenberg! Der er det både hotell og kjøpesenter, og langt billigere enn i Tromsø.

  • Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå mener jeg ikke å høres ut som en "fan" (for det er jeg fortsatt ikke) ;)  Men på meg virker det som at iallefall èn deltager er fornøyd med helgen så langt (jeg husker fortsatt bar to deltagere, WL og MA)  MA skryter av helgen så langt på bloggen sin. "Minnerikt, profesjonellt, og lærerikt" omtaler hun det som. 

Så, som jeg har nevnt noenganger før - jeg syns ikke det er noen grunn til å ha vondt av deltagerne før en eller fler av de evt selv uttrykker at de er misfornøyde med noe. Enn så lenge så har jeg ikke hørt noen av de føle seg lurt, snytt eller være lei seg for noe.

Jeg personlig ville aldri i verden meldt meg på et slikt kurs, men respekterer at andre mener det er supert for dem. 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan ikke fri meg fra tanken om at graden av fornøydhet gjenspeiler hvilke forventninger man har.

At MA er fornøyd er jo strålende- hun er kanskje vant til å bo på hotell under mer kummerlige forhold og  med mer overvåking? Venter i spenning på hvilken måte tilførsel av ny læring synliggjøres i bloggen :). Videre tror jeg ikke det er usannsynlig at felles front om vellykkethet utad fra deltakerne er noe de har blitt drillet i fra øverste hold. Hold maska og fake it till you make it....

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Jammf skrev:

Kan ikke fri meg fra tanken om at graden av fornøydhet gjenspeiler hvilke forventninger man har.

At MA er fornøyd er jo strålende- hun er kanskje vant til å bo på hotell under mer kummerlige forhold og  med mer overvåking? Venter i spenning på hvilken måte tilførsel av ny læring synliggjøres i bloggen :). Videre tror jeg ikke det er usannsynlig at felles front om vellykkethet utad fra deltakerne er noe de har blitt drillet i fra øverste hold. Hold maska og fake it till you make it....

I tillegg ser vi nok eksempel på Concorde effekten her også. 

the tendency for humans to continue investing in something that clearly isn't working. Because it is human nature to want to avoid failure, people will often continue spending time, effort or money to try and fix what isn't working instead of cutting their losses and moving on.

Oppdateringene fra deltakerne er ikke mange, ut over reklameinnleggene de er nødt til å legge ut siden de får sponset mat, hotell og aktiviteter. Som Anne Brith selv sier: Stillhet er også et svar... Hva skal de si, liksom?

I tillegg til Anne Brith holder Superlinn og Hverdagssirkus foredrag. De har henholdsvis 416 og 221 følgere, så jeg vil ikke påstå at ABIP har slått på stortromma når det gjelder foredragsholdere. De fleste elevene har faktisk fler følgere enn dem. Beklager, men ingen har det som skal til for å bli "den neste store" og jeg tviler på om dette kurset utgjør noen forskjell. Det vet Anne Brith veldig godt, men noe skal hun leve av.

Når det er sagt så håper jeg turen blir en positiv opplevelse for deltakerne. Mange av dem lever veldig monotone liv og har en del utfordringer. Her møter de i hvert fall likesinnede og det tror jeg kan være fint. 

Endret av Felis
  • Liker 43
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tranedatter
58 minutter siden, Felis skrev:

I tillegg ser vi nok eksempel på Concorde effekten her også. 

the tendency for humans to continue investing in something that clearly isn't working. Because it is human nature to want to avoid failure, people will often continue spending time, effort or money to try and fix what isn't working instead of cutting their losses and moving on.

Oppdateringene fra deltakerne er ikke mange, ut over reklameinnleggene de er nødt til å legge ut siden de får sponset mat, hotell og aktiviteter. Som Anne Brith selv sier: Stillhet er også et svar... Hva skal de si, liksom?

I tillegg til Anne Brith holder Superlinn og Hverdagssirkus foredrag. De har henholdsvis 416 og 221 følgere, så jeg vil ikke påstå at ABIP har slått på stortromma når det gjelder foredragsholdere. De fleste elevene har faktisk fler følgere enn dem. Beklager, men ingen har det som skal til for å bli "den neste store" og jeg tviler på om dette kurset utgjør noen forskjell. Det vet Anne Brith veldig godt, men noe skal hun leve av.

Når det er sagt så håper jeg turen blir en positiv opplevelse for deltakerne. Mange av dem lever veldig monotone liv og har en del utfordringer. Her møter de i hvert fall likesinnede og det tror jeg kan være fint. 

Hvilken tema holde de foredrag om da? Vi er jo mange mennesker som kan mye om noe, men få følgere. ;)

(forsøker være positiv :P )

 

Ellers synes jeg hele greia fortsatt er veldig uproff.

Kanske noen synes det er stas om de sjeldent/aldri bor på hotell, og synes at de får spons i det hele tatt, er stas. Vi andre med normal inntekt, som har vært på profesjonelt gjennomførte arrangement i ulike sammenheng blir vel ikke så imponert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et foredrag om juice virker noe malplassert og ikke akkurat et tema for å bli en bedre influencer vel. Men de sponset og da ble det vel bare sånn. Tror jeg hadde blitt ganske skuffet for å si det mildt. Lurer på hvor mye den enkelte har betalt for dette fantastiske kurset med så mye faglig innhold

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Chrisssi skrev:

Et foredrag om juice virker noe malplassert og ikke akkurat et tema for å bli en bedre influencer vel. Men de sponset og da ble det vel bare sånn. Tror jeg hadde blitt ganske skuffet for å si det mildt. Lurer på hvor mye den enkelte har betalt for dette fantastiske kurset med så mye faglig innhold

Foredraget med det jeg tror var folk fra Bærbar Juice, som er en lokal bedrift, er vel ikke så malplassert som det høres ut når man sier "foredrag om juice". De har bygget opp en lokal merkevare som jeg tror går greit, og jeg har inntrykk av at har forsøkt "brande seg" som noe unik, "arktisk" versjon av smoothie/juice-greia.

 

Jeg tror de har vært temmelig aktive på SoMe i prosessen (de har fulg, og muligens avfulgt, både meg, samboer, og nok hele resten av byen siste årene, opptil flere ganger). Jeg tror også det er mulig de har jobbet med lokale influensere, jeg synes å ha sett wannabe-influensere jeg vet om tagge dem i IG-stories og slikt.

Bare for å nyansere akkurat det der, da. Jeg vet ikke hvor mye suksess Bærbar egentlig har hatt med merkevarebyggingen sin  via bl.a SoMe, men jeg ser ikke bort ifra at akkurat den delen av programmet kan være relevant for deltagerene.

Rød løper-festen derimot, er jeg spent på, da. Rød løper høres forsåvidt kjekt ut, det vil i så fall være sånn ca. eneste meterne i Tromsø man kan gå trygt uten piggsko/brodder for tida. 😅

Endret av Hot mess
  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, Felis skrev:

Er det noen som har sett noe fra rød løper? Jeg finner bare reklame for båtturen og veldig mye mat.

WL skriver i kommentar-feltet at rød løper festen ble avlyst  pga forsinkelser. 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Zenhouse skrev:

WL skriver i kommentar-feltet at rød løper festen ble avlyst  pga forsinkelser. 

Mens Mette svarer at hun ikke var helt sikker på når det var. Kanskje da de hadde gratis inngang på Prelaten..

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, Rubella skrev:

Sååå.... en hel gjeng dro til Tromsø for rød-løper-fest som det ikke ble noe av?

Men de fikk ihvertfall foredrag om juice? 🙈

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Rubella skrev:

Sååå.... en hel gjeng dro til Tromsø for rød-løper-fest som det ikke ble noe av?

Det var vel ingen teppebutikker der oppe som hadde noen røde tepper å sponse dem med...

 

 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...