Gå til innhold

Saraaemiliee på instagram


Anonym1990.

Anbefalte innlegg

Era Vulgaris skrev (På 17.9.2022 den 16.41):

Helt enig i at det er latterlig, og sier mye om samfunnsutviklingen, dessverre. Forhåpentligvis blir det en naturlig endring på dette, når mange av oss må begynne å prioritere annerledes. Det jeg ikke forstår, er hvordan folk som faktisk kjøper produktene influencere reklamerer for/setter navnet sitt på, tror at disse produktene er bedre enn de samme produktene man får kjøpt i en hvilken som helst butikk. Verden vil bedras.

Aldri om jeg ville gått med de skoene med navnet deres på. De er jo ikke akkurat noen gode forbilder. Overfladiske og penger og ting er alt som betyr noe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvitmargeritt skrev (På 16.9.2022 den 12.04):

Hvis de får solgt mye av de skoene skjønner eg ingenting. Var inne og såg på de på nettsiden og de ser så klumpete å fæle ut 😳 og i tillegg står navnene deres på skoene. Kjempe teit. 🙄 

De er nok blitt litt høye på seg selv, men de skoene blir jo solgt, så jisses. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fru G skrev (47 minutter siden):

De er nok blitt litt høye på seg selv, men de skoene blir jo solgt, så jisses. 

rart at ofte det de legger ut blir solgt på kort tid. 

Mennesker er lett påvirkelig 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ett lite spørsmål om carless (dette er ikke kritikk men jeg lurer) 

Hvor mange bh,ammebh,bikinier har de til salgs hver gang? Har de kun 100 stk,1000 stk, 10 000 stk. Alt blir jo utsolgt på under 30 min. Hvor blir dette undertøy/bikini laget? Sitter det mindreårige i Østen og syr eller er det en fabrikk i Europa hvor det går på samlebånd. Alt dette kan ha blitt skrevet om men jeg ikke fått det med meg.

Å siden SE leser her så kommer det vel ett innlegg snart med svar på mine spørsmål 🙈

  • Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

elskersommer skrev (50 minutter siden):

Ett lite spørsmål om carless (dette er ikke kritikk men jeg lurer) 

Hvor mange bh,ammebh,bikinier har de til salgs hver gang? Har de kun 100 stk,1000 stk, 10 000 stk. Alt blir jo utsolgt på under 30 min. Hvor blir dette undertøy/bikini laget? Sitter det mindreårige i Østen og syr eller er det en fabrikk i Europa hvor det går på samlebånd. Alt dette kan ha blitt skrevet om men jeg ikke fått det med meg.

Å siden SE leser her så kommer det vel ett innlegg snart med svar på mine spørsmål 🙈

Hvorfor spør du ikke bare SE, i stedet for å tenke at hun leser her inne for så å svare? Er vel best å spørre kilden direkte? 

  • Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Coleus skrev (1 time siden):

Hvorfor spør du ikke bare SE, i stedet for å tenke at hun leser her inne for så å svare? Er vel best å spørre kilden direkte? 

Og du tror hun svarer? Har stilt henne spørsmål et par ganger og ikke opplevd å få svar. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Coleus skrev (1 time siden):

Hvorfor spør du ikke bare SE, i stedet for å tenke at hun leser her inne for så å svare? Er vel best å spørre kilden direkte? 

Vet du at jeg vet ikke hvor mange meldinger,mail,messenger jeg har sendt og spurt om dette med størrelseguide på bh.. jeg har store bryster og synes de ser så behagelig ut. Men jeg vil ikke bestille når jeg ikke vet hva f.eks omkrets rundt bysten er om jeg velger str xl.. 

De skriver bare bestill en str mindre enn hva du bruker til vanlig men jeg er liksom ikke noe vanlig XL. Å jeg spør alltid med en høffelig tone.

Men får jeg svar? Nei. Aldri har de gidder og svare meg. Så derfor blir det ikke carless på meg 

  • Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

elskersommer skrev (2 timer siden):

Ett lite spørsmål om carless (dette er ikke kritikk men jeg lurer) 

Hvor mange bh,ammebh,bikinier har de til salgs hver gang? Har de kun 100 stk,1000 stk, 10 000 stk. Alt blir jo utsolgt på under 30 min. Hvor blir dette undertøy/bikini laget? Sitter det mindreårige i Østen og syr eller er det en fabrikk i Europa hvor det går på samlebånd. Alt dette kan ha blitt skrevet om men jeg ikke fått det med meg.

Å siden SE leser her så kommer det vel ett innlegg snart med svar på mine spørsmål 🙈

Det er overraskende lite info om produksjon som jeg kunne se. Men fant denne på Instagramkontoen til careless:

A0F65F12-2E33-4740-9D0C-49DBC43341C9.jpeg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Coleus skrev (2 timer siden):

Hvorfor spør du ikke bare SE, i stedet for å tenke at hun leser her inne for så å svare? Er vel best å spørre kilden direkte? 

Mest sannsynlig for at man ikke får svar fra hun

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker at siden de ikke er helt klare og tydelige på hvor disse produktene produseres og mer fakta rundt det, så tenker jeg at de sitter med et snev av dårlig samvittighet innerst inne. Synes SE er dobbeltmoralsk som henger ut bedrifter med dårlig moral, når hun selv ikke har alt på det rene… 

Men så er jo ikke akkurat disse damene med å bidrar i klimasaken heller😂

Endret av Plast
La til en setning
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annalena skrev (50 minutter siden):

Det er overraskende lite info om produksjon som jeg kunne se. Men fant denne på Instagramkontoen til careless:

A0F65F12-2E33-4740-9D0C-49DBC43341C9.jpeg

hvem har vært i Kina fabrikk? SE ?

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, elskersommer said:

Vet du at jeg vet ikke hvor mange meldinger,mail,messenger jeg har sendt og spurt om dette med størrelseguide på bh.. jeg har store bryster og synes de ser så behagelig ut. Men jeg vil ikke bestille når jeg ikke vet hva f.eks omkrets rundt bysten er om jeg velger str xl.. 

De skriver bare bestill en str mindre enn hva du bruker til vanlig men jeg er liksom ikke noe vanlig XL. Å jeg spør alltid med en høffelig tone.

Men får jeg svar? Nei. Aldri har de gidder og svare meg. Så derfor blir det ikke carless på meg 

Denne skal visst gjelde amme-bhen. Ellers er jeg akkurat like frustrert som deg, for jeg er heller ingen vanlig L. 

Screenshot_20220921-120359_Instagram.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juhu25 skrev (2 timer siden):

hvem har vært i Kina fabrikk? SE ?

Det har jeg aldri hørt at hun har vært. Å det ville vært nøye eksponert

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rosa Sitron skrev (1 time siden):

Denne skal visst gjelde amme-bhen. Ellers er jeg akkurat like frustrert som deg, for jeg er heller ingen vanlig L. 

Screenshot_20220921-120359_Instagram.jpg

Se der ja.. men denne ligger ikke ute på bikini siden? Er ferdig med og amme for ca 18 år siden så jeg vil ha en god bikini

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vinterferie

 

2 hours ago, Juhu25 said:

hvem har vært i Kina fabrikk? SE ?

Jeg vil gjette på at det er David Flotve Reme og hans team. Han er styreleder i Careless. Han er også styreleder i ByLien. Og nestleder i Drøm Collection.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis mange nok bombarderer med spørsmål om forhold på fabrikkene, arbeidstimer, lønn, alder og Code of Conduct så må hun jo svare?

For min del er dette 100% avgjørende for hvor jeg handler. Jeg unngår bla H&M pga slike ting. 
 

Undertøyet til Sara koster en del, men det hjelper ikke om hun betaler 80,- for ett bikinisett fra fabrikken. 
 

Lübeck Living (også kjent som "Oohh") har ett veldig fint prosjekt på gang kalt The Womens Project nede i Sri Lanka hvor kvinner (hovedsaklig enker og aleneforsørgere) jobber hjemmefra og produserer ting som blomsterpotter, dekorasjoner og pynt av igjenbruksmaterialer. (Gummi, trevirke, lær og avskjær fra møbelindustrien, papir osv) de jobber for en fair lønn og har muligheten til å jobbe hjemmefra slik at de kan passe barna sine samtidig som de jobber. De har heller ingen krav om å måtte lage så og så mange potter feks. De lager så mye de vil/har mulighet til. 
 

Hvis Sara begynner å selge bikinier som er produsert via The Womens Project eller lignende. DA skal jeg fylle garderoben :) 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 hour ago, elskersommer said:

Se der ja.. men denne ligger ikke ute på bikini siden? Er ferdig med og amme for ca 18 år siden så jeg vil ha en god bikini

Skal være de samme for amme-bh og bikini. Mens vanlig bh er større. Sto på sliden før, men den tok jeg ikke screenshot av :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet at dette er en tråd om SE, men mtp at Therese Lien er endel av samme gjengen som driver å selger produkter i sitt navn så velger jeg å lenke til denne linken…. Mtp spørsmålet om hvor store kvantum som bestilles opp så vil jeg tro det er en god del siden Therese tjente 1,5mill i løpet av en time da hun lanserte sitt merke

https://no.ehandel.com/solgte-ut-pa-lanseringskvelden-tjente-en-million-pa-en-time

Men de er heftige på å hause opp produktene i forkant før de i det hele tatt er lansert, både for seg selv og sine influencer-venner. Jeg synes flere og flere i der siste har null interessant å komme med, det er så og si bare snakk om salg eller «teaser» for hva som skal lanseres. 

Jeg har lite tro på at de designer selv, men at de kommer med innspill mtp farge og hvordan det ferdige produktet skal se ut. 

Av prinsipp så kjøper jeg ikke noe som noen av de har satt navnene sine på, hverken SE, Therese, Nyhus, Yummimummy eller fotballfrue i sin tid.

Jeg nekter å være med å legge til rette for influencerene sin dans rundt gulvkalven, uetisk produksjon (at SE har selv sett på fabrikker i Kina er pisspreik), og en klode som snart knekker sammen av plast.,

  • Liker 24
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...