Gå til innhold

Sara Emilie Tandberg

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det virker som om eneste grunnen til at enkelte her inne er å kommentere kun på det de anser som kritikkverdig - at andre har ulikt syn blir sablet ned og svart med usakligheter (nei, mener ikke kun eksponering nå) og toppen av kransekaka for enkelte er å spekulere i hvem som kan være SE, hvem som kan kjenne SE og være hennes disipler her inne. Og får man slengt på en "morsomhet" som "Nå skal jeg nyte meg en japp sjokolade og ha vinterferie" så er KG-livet komplett. Mange her inne er ikke her for å diskutere ulike temaer med et ønske om å se ting fra flere sider - men for å komme med sin allmektige fasit og samtidig kunne sole seg i glansen for alle som er enig.

Dette gidder jeg ikke mer. Jeg er ikke interessert i å diskutere SE fordi en del har laget seg en mening om henne og ønsker ikke å høre at saker kan ha flere aspekter ved seg - spesielt ikke hvis det kommer fra en "blodfan". 

Nå fikk får noen av dere ønsker deres oppfylt, en mindre som nyanserer fasiten deres. "Kos" dere videre med å grave etter feil hos SE og "kos" dere med å spekulere i om jeg er SE, eller noen av hennes disipler. Takk for meg!

• Liker 1
  • Hjerte 7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå er nå dette riktignok i Amerika da, så kanskje litt på kanten.

Men her er jo ett tilfelle på eksponering hvor barnet er ‘ukjent’.

https://www.dagbladet.no/kultur/saksokes-for-dette-bildet/74146383

Så at influenserbarn som feks SE AS sine som etterhvert vokser opp blir å slite med følelser/ tanker kanskje tilomed bli mobbet pga eksponeringen de er utsatt for kommer nok til å skje. Om vi får høre om noe skikkelig ille tilfelle er ikke sikkert, men er det virkelig verdt det?

Jeg er virkelig for å få frem noe regelverk angående eksponering av barn. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Gjest Kattedama
Skrevet (endret)
Tøvftta skrev (30 minutter siden):

Nå er nå dette riktignok i Amerika da, så kanskje litt på kanten.

Men her er jo ett tilfelle på eksponering hvor barnet er ‘ukjent’.

https://www.dagbladet.no/kultur/saksokes-for-dette-bildet/74146383

Så at influenserbarn som feks SE AS sine som etterhvert vokser opp blir å slite med følelser/ tanker kanskje tilomed bli mobbet pga eksponeringen de er utsatt for kommer nok til å skje. Om vi får høre om noe skikkelig ille tilfelle er ikke sikkert, men er det virkelig verdt det?

Jeg er virkelig for å få frem noe regelverk angående eksponering av barn. 

Når man vet at overgripere kan ta uskyldige barnebilder på nett og manipulere de til å bli overgrepsmateriale, så er det både hjernedødt og egoistisk å servere egne barn på sølvfat til disse, kun for cash. Dette er SE AS fullstendig klar over, som er venninne med dronningen av å cashe inn på mindreåriges barndom som er familien Nyhus. Det at hun er klar over hva hun gjør, sier meg at denne influenseren har tatt nok et dårlig valg. 

Endret av Lill :)
Gjest Vinterferie
Skrevet
4 hours ago, Japp said:

🤦‍♀️🤦‍♀️🤦‍♀️

Fint om du tar stafettpinnen fra tirsdag, @Japp. Fordi jeg får hytten full i folk. Jeg har også vinterferie. 🤣🤣

Skrevet
Japp skrev (4 timer siden):

Fordi? Hvis alle mennesker skal ha rett til å danne sin egen digitale identitet så må jo det gjelde alle. Hvorfor er det verre at bakhodet til babyen til SE syns på snapp og IG enn reklamer med barn løpende rundt i bleie? Kun fordi man vet hvem moren er? Det argumenteres med fra deres side at barna til SE kan mislike bilder av seg selv på nett når de blir voksne. Dette vil jo da selvsagt også andre barn brukt i ordinær reklame kunne gjøre.

Nå må jeg presisere slik at det kanskje ikke blir misforståelser: Jeg er IKKE for eksponeringen som f.eks Nyhus paret hadde av barna sine tidligere. Jeg er IKKE for at det blir skrevet om f.eks barns sinneutbrudd eller historier om barn som er lei seg for noe på some kanaler (influenser eller ei), men ikke identifiserbare bilder av en baby legges ut ser jeg på som uproblematisk. 

Men du må da se forskjellen på eksponering av SE sitt barn og disse barna som er i Libero reklame? 

Hva vet vi om barna som reklamerer for Libero? Ingenting.. hva vet vi om barnet til SE som er 1.5 uke? Alt.. eksponering av barna er ikke bare når de blir vist på bildet. Det gjelder også når mor legger ut massiv info om barnet.

• Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet
Lill :) skrev (5 timer siden):

Når man vet at overgripere kan ta uskyldige barnebilder på nett og manipulere de til å bli overgrepsmateriale, så er det både hjernedødt og egoistisk å servere egne barn på sølvfat til disse, kun for cash. Dette er SE AS fullstendig klar over, som er venninne med dronningen av å cashe inn på mindreåriges barndom som er familien Nyhus. Det at hun er klar over hva hun gjør, sier meg at denne influenseren har tatt nok et dårlig valg. 

Jeg meneren å huske det var influenceren Voe som oppdaget at bilder av seg ble brukt på diverse sketchy dating sider. 

På bildene som ble brukt av henne så var hun 13 år. Og det var ikke spesielt utfordrende bilder. Det var helt vanlige bilder. Tørr ikke tenke på hva melke-bildene til Sara skal brukes til. 

Jeg tror hun er litt i den nyfødtbobla hvor man kan glemme at man oversharer litt. Men synes de rundt henne har en liten plikt til å prøve sette på bremsene og si ifra også. Det er mulig de prøver uten at vi vet noe men det virker ikke som de lykkes

• Liker 7
Skrevet
Japp skrev (7 timer siden):

Det virker som om eneste grunnen til at enkelte her inne er å kommentere kun på det de anser som kritikkverdig - at andre har ulikt syn blir sablet ned og svart med usakligheter (nei, mener ikke kun eksponering nå) og toppen av kransekaka for enkelte er å spekulere i hvem som kan være SE, hvem som kan kjenne SE og være hennes disipler her inne. Og får man slengt på en "morsomhet" som "Nå skal jeg nyte meg en japp sjokolade og ha vinterferie" så er KG-livet komplett. Mange her inne er ikke her for å diskutere ulike temaer med et ønske om å se ting fra flere sider - men for å komme med sin allmektige fasit og samtidig kunne sole seg i glansen for alle som er enig.

Dette gidder jeg ikke mer. Jeg er ikke interessert i å diskutere SE fordi en del har laget seg en mening om henne og ønsker ikke å høre at saker kan ha flere aspekter ved seg - spesielt ikke hvis det kommer fra en "blodfan". 

Nå fikk får noen av dere ønsker deres oppfylt, en mindre som nyanserer fasiten deres. "Kos" dere videre med å grave etter feil hos SE og "kos" dere med å spekulere i om jeg er SE, eller noen av hennes disipler. Takk for meg!

Sees under et annet navn👋🏼

• Liker 8
  • Nyttig 2
Skrevet
Japp skrev (7 timer siden):

Det virker som om eneste grunnen til at enkelte her inne er å kommentere kun på det de anser som kritikkverdig

Men jeg er da ikke forpliktet til å balansere diskusjonen. Jeg kan fritt fokusere på kun det jeg ønsker, og det er ofte det negative som jeg reagerer på.

• Liker 12
  • Nyttig 1
Skrevet

Jammen flaks hun fikk nr3 da,så media kunne plukke opp budskapet og dele det,som 4482792059 andre kvinner før henne de siste 10 årene.

Screenshot_20230228_104408_Snapchat.jpg

• Liker 8
Skrevet

Å vips ble det delt ett bilde av hun som ammer men ikke noe stort hjerte over ansiktet til babyen🙈 så jeg tipper at innen noen få uker så vil vi se han.

• Liker 5
  • Nyttig 1
Gjest Kattedama
Skrevet (endret)
J.. skrev (19 minutter siden):

Jammen flaks hun fikk nr3 da,så media kunne plukke opp budskapet og dele det,som 4482792059 andre kvinner før henne de siste 10 årene.

Hun hadde vel heller ikke en kolleksjon med amme BH-er hun skulle  reklamere for/selge inn. 

Endret av Lill :)
Skrevet (endret)
J.. skrev (25 minutter siden):

Haha seriøst?? Tror hun virkelig hun har gjort noe banebrytende? Det obligatoriske bildet med nettingtruse og bleie etter fødsel har vi da sett utallige ganger!

Endret av K_mb
  • Liker 9
  • Nyttig 2
Skrevet
K_mb skrev (4 minutter siden):

Haha seriøst?? Tror hun virkelig hun har gjort noe banebrytende? Det obligatoriske bildet med nettingtruse og bleie etter fødsel har vi da sett utallige ganger!

Fasinerende da å lese kommentaren fra følgeren om at SE var den eneste som hadde vist dette bilde.

• Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet
Snublefot62 skrev (11 minutter siden):

Fasinerende da å lese kommentaren fra følgeren om at SE var den eneste som hadde vist dette bilde.

Kilde - bloggene til Marna,Jørgine og Kristin.

Alle bildene delt videre av div aviser,lenge før Sara.

Så dette har vi sett utallige ganger før,ja.

1841119-11-1416219696739.jpg

IMG_3151-768x1024.jpg

images (1).jpeg

• Liker 10
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
J.. skrev (36 minutter siden):

Kilde - bloggene til Marna,Jørgine og Kristin.

Alle bildene delt videre av div aviser,lenge før Sara.

Så dette har vi sett utallige ganger før,ja.

1841119-11-1416219696739.jpg

IMG_3151-768x1024.jpg

images (1).jpeg

Og Linni Meister tilbake i 2009, mange år før SE fikk sin første. 

image.thumb.png.f272202ee098130ccf96492cbad8d7e1.png

Endret av K_mb
  • Liker 9
Skrevet

Sø utrolig lite opplyst hun må være siden hun tror hun deler noe nytt ang barseltid. Bor hun under en stein? 

• Liker 9
  • Nyttig 2
Skrevet
Nussepus skrev (4 minutter siden):

Sø utrolig lite opplyst hun må være siden hun tror hun deler noe nytt ang barseltid. Bor hun under en stein? 

Hvis man ser på alt fra content til interiør/sminke/smak generelt henger hun jo 10 år etter,så ikke helt umulig..

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet

Viktig å filme seg selv mens man prater med det våkne spedbarnet (hvor halvparten av klippet ser hun på seg selv i kamera/snakker til kamera..)

Screenshot_20230228_121121_Snapchat.jpg

• Liker 8
Skrevet
Nussepus skrev (56 minutter siden):

Hun oppfører seg som hun er eneste kvinne her i landet som har fått barn 

J.. skrev (51 minutter siden):

Hvis man ser på alt fra content til interiør/sminke/smak generelt henger hun jo 10 år etter,så ikke helt umulig..

Ja veldig 

J.. skrev (50 minutter siden):

Viktig å filme seg selv mens man prater med det våkne spedbarnet (hvor halvparten av klippet ser hun på seg selv i kamera/snakker til kamera..)

Screenshot_20230228_121121_Snapchat.jpg

Ifølge enkelte følgere her som har holdt unødvendig diskusjon rundt akkurat det der så babyen sover nok og SE AS filmer seg kunn da 

Skrevet

Jeg avfølger enn så lenge, men et spørsmål jeg stiller meg selv er hvordan skal det her gå? Hun flyr jo rundt med telefonen hele tiden, kanskje en halvtimes opphold totalt på en dag? Og hun bor sammen med en som ikke vil at et bilde skal legges ut av han engang? Greit nok at det er god størrelse på det huset, men likevel.😆 Jeg forstår ikke hvordan han ser for seg å holde ut? hadde jeg vært så ''kamerasky'' og ''privat av meg som person'' noe som er helg forståelig, så vet jeg ærlig talt ikke om jeg kunne innledet et forhold med en person som lever av å dokumentere hele livet sitt på internett og med flere hundre tusen ukjente mennesker der ute hver eneste dag, 365 dager i året til alle døgnets så godt som 24t. 

• Liker 8
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...