Gå til innhold

Sara Emilie Tandberg

Fremhevede innlegg

Gjest PingPongRosadamm
Skrevet
J.. skrev (1 time siden):

Nei,det er det ikke..

FT har selv laget den regelen.

Screenshot_20230228_184841_Chrome.jpg

Men en skobutikk selger sko, og kun sko, så de sier i mot seg selv her. Sara Emilie sine sosiale medier er ikke et brand, i allefall ikke det hun prøver å selge. Kan ikke sammenlignes med Mads Hansen eller Ida Gran Jansen sine bøker, for eksempel, da bøkerne er av brandet de fremmer og er på sine sosiale medier; seg selv. SE som bedriftskonto er ikke samme bedrift som Careless, og andre småbedrifter hun er del av/starter opp. Careless er ikke SE, men en egen butikk, til og med. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
J.. skrev (1 time siden):

Hun snakket igår/dag om nettopp dette.

Hvor fint det er at V har perm så de alle 3 kan reise rundt ibm jobb..

men en kan ikke akkurat sammenligne henne jobb med en vanlig 7-15 jobb i strek . 

Skrevet (endret)
Tidstrøyte skrev (2 timer siden):

Jeg synes mødre skal få bestemme selv om de vil ta permisjon eller ikke, det er vel ikke noe trist over det. Folk er forskjellige og har ulike jobber. Og fedre er forskjellige. 

https://www.vg.no/forbruker/livsstil/i/BjaQ8w/hedda-foedte-paa-en-fredag-fire-dager-senere-var-hun-tilbake-paa-jobb

Det virker som om SE sin jobb godt lar seg kombinere med å ha baby i hus (Litt for godt med tanke på eksponering). Jeg ser for meg at det hadde vært vanskeligere å gå rett tilbake i jobb dersom jobben var fysisk krevende eller krevde mye reising. 

Jeg er helt enig. Jeg mener det er helt opp til enhver familie hvordan de løser permisjon og familielivet, også avhengig av hva slags jobb man har, innenfor rammene. Det som fungerer for en mor, fungerer ikke for en annen. Hos noen passer det at mor er hjemme fulltid, hos noen at man er 50/50 og hos andre at far tar over permisjonen. I tillegg til at man lever ulike liv og har ulike situasjoner, er babyer veldig forskjellige.  Det betyr på ingen måte at mor ikke ønsker å tilbringe tiden med babyen som noen skrev lenger opp i tråden. Med en fleksibel jobb, kan man kombinere både jobb og være med babyen, og det må være ekstra fint at de alle tre kan være sammen over en lenger periode. 

Endret av HelloMindy
  • Liker 8
Skrevet
Japp skrev (23 timer siden):

Det virker som om eneste grunnen til at enkelte her inne er å kommentere kun på det de anser som kritikkverdig - at andre har ulikt syn blir sablet ned og svart med usakligheter (nei, mener ikke kun eksponering nå) og toppen av kransekaka for enkelte er å spekulere i hvem som kan være SE, hvem som kan kjenne SE og være hennes disipler her inne. Og får man slengt på en "morsomhet" som "Nå skal jeg nyte meg en japp sjokolade og ha vinterferie" så er KG-livet komplett. Mange her inne er ikke her for å diskutere ulike temaer med et ønske om å se ting fra flere sider - men for å komme med sin allmektige fasit og samtidig kunne sole seg i glansen for alle som er enig.

Dette gidder jeg ikke mer. Jeg er ikke interessert i å diskutere SE fordi en del har laget seg en mening om henne og ønsker ikke å høre at saker kan ha flere aspekter ved seg - spesielt ikke hvis det kommer fra en "blodfan". 

Nå fikk får noen av dere ønsker deres oppfylt, en mindre som nyanserer fasiten deres. "Kos" dere videre med å grave etter feil hos SE og "kos" dere med å spekulere i om jeg er SE, eller noen av hennes disipler. Takk for meg!

Viser til Japp sitt avskjedsinnlegg og må si at jeg syns diskusjonsklimaet i denne tråden er ekstremt dårlig i forhold til mange andre tråder på KG. Gang på gang går de mest kritiske røstene her inne rett i strupen på folk som ikke er enige i alt som skrives her. Det er lite rom for å se flere sider av en sak, uenighet blir ofte besvart med «å, herregud» eller oppgitt-emojies og det latterliggjøres. Snart er ikke dette et diskusjonsforum lenger, men et ekkokammer hvor alle er imot SE og det hun gjør. 
Det hadde vært fint om vi kunne ønske alle stemmer velkommen og være enig om å være uenige, isteden for å kappe hendene av de som har andre meninger enn seg selv. 

• Liker 5
  • Nyttig 10
Gjest Kattedama
Skrevet (endret)
Minombre skrev (8 minutter siden):

Viser til Japp sitt avskjedsinnlegg og må si at jeg syns diskusjonsklimaet i denne tråden er ekstremt dårlig i forhold til mange andre tråder på KG. Gang på gang går de mest kritiske røstene her inne rett i strupen på folk som ikke er enige i alt som skrives her. Det er lite rom for å se flere sider av en sak, uenighet blir ofte besvart med «å, herregud» eller oppgitt-emojies og det latterliggjøres. Snart er ikke dette et diskusjonsforum lenger, men et ekkokammer hvor alle er imot SE og det hun gjør. 
Det hadde vært fint om vi kunne ønske alle stemmer velkommen og være enig om å være uenige, isteden for å kappe hendene av de som har andre meninger enn seg selv. 

Jeg er enig med deg, men det går virkelig begge veier. Brukerdebatt og drittslenging begge veier, Sakene som blir diskutert forsvinner i personangrep. Den som tjener på det er influenseren som diskuteres. Dessverre ser det ut til at SE som var en dyktig forretningskvinne har tatt mange utrolig dårlige valg de siste månedene. Mange av de er kritikkverdige.

Endret av Lill :)
Skrevet (endret)
Minombre skrev (14 minutter siden):

Jeg er ikke helt enig. Syns det har stort sett vært et greit miljø for diskusjoner, og rom for å faktisk diskutere ting og debattere tema som hun legger ut. Men, det er enkelte uten å nevne navn, som driver med brukerdebatt gang på gang - det har jeg fått oppleve selv. Og som ikke er her for å diskutere: siden du nevner at vi er på et diskusjonsforum. Man må tåle å se seg selv i speilet også. Så det er ikke så ensidig som du skal ha det til. Om noen velger å forlate tråden fordi de føler at de ikke vinner, som de gjerne ønsker, og er lei av å gjenta seg, så er det et valg de tar for seg. 

Endret av HelloMindy
  • Liker 5
  • Nyttig 2
Gjest Vinterferie
Skrevet
7 hours ago, Nussepus said:

Så utrolig trost å ikke ville tilbringe tiden med sin nyfødte og ta perm. Ellers er det sånn som jeg sier, at det hun driver med ikke kan kalles jobb. 

Sara Emilie har 20 ansatte som skal ha lønn. To butikker skal betale mva, arbeidsgiveravgift, husleie, strømregning, renholder, lagerleie. 

Regnskap skal leveres og bilag skal skannes. 

Sara Emilie skal utvikle produkter til Careless. Og få de produsert, importert, fortollet og distribuert. Hun skal skaffe modeller, fotograferer og produsere reklamer.  Lansering skal planlegges og lager personalet skal leies inn. 

Hvilken av disse oppgavene er det du ikke kaller jobb? 🤔

Skrevet
Vinterferie skrev (9 minutter siden):

Sara Emilie har 20 ansatte som skal ha lønn. To butikker skal betale mva, arbeidsgiveravgift, husleie, strømregning, renholder, lagerleie. 

Sara Emilie skal utvikle produkter til Careless. Og få de produsert, importert, fortollet og distribuert. Hun skal skaffe modeller, fotograferer og produsere reklamer.  Lansering skal planlegges og lager personalet skal leies inn. 

Det er noe som heter assisterende leder , med såpass stor drift som du nevner her burde hun ha en som stepper inn for henne for mange av de oppgavene . Hun er ikke uerstattelig akkurat i sånne oppgaver :) 

Gjest Vinterferie
Skrevet
16 minutter siden, Juhu25 said:

Det er noe som heter assisterende leder , med såpass stor drift som du nevner her burde hun ha en som stepper inn for henne for mange av de oppgavene . Hun er ikke uerstattelig akkurat i sånne oppgaver :) 

Jeg svarte på et innlegg hvor det påstås at det Sara Emilie driver med ikke kan kalles jobb. Hvorvidt Sara Emilie er uerstattelig i forhold til forskjellige oppgaver blir vel et helt annet spørsmål. 

Jeg tror Sara Emilie er helt uerstattelig for Careless. Det er Sara Emilie som er designeren og som har full kontroll over produksjonen.  Sara Emilie har nok butikkledere.  Som styrer den daglige drift av butikken.  Det kan vel også tenkes at et regnskapsfirma kan ta seg av lønn, mva og avgifter. Men produksjonen av nytt tøy er helt avhengig av Sara Emilie. 

Gjest Interiørgla
Skrevet

Kan noen forklare meg hvordan en kan si at en eier en bedrift, mens 100% av aksjene eies av noen andre? Og at en gikk fra styremedlem til daglig leder kun for noen dager siden?

C3BE7888-449C-46FE-83FA-00BCAFEA9EB6.png

Skrevet
Interiørgla skrev (5 timer siden):

Kan noen forklare meg hvordan en kan si at en eier en bedrift, mens 100% av aksjene eies av noen andre? Og at en gikk fra styremedlem til daglig leder kun for noen dager siden?

C3BE7888-449C-46FE-83FA-00BCAFEA9EB6.png

Fin timing på å overta som daglig leder må jeg si.

Det trenger naturligvis ikke ligge noe dramatisk bak endringen, men å legge endringen opp til akkurat det tidsrommet hvor man blir trebarnsmor og har termin - vel… jeg har sett bedre timinger og balansering av familie-/jobbliv.

• Liker 6
  • Nyttig 2
Gjest Juhu25
Skrevet
Vinterferie skrev (7 timer siden):

Jeg svarte på et innlegg hvor det påstås at det Sara Emilie driver med ikke kan kalles jobb. Hvorvidt Sara Emilie er uerstattelig i forhold til forskjellige oppgaver blir vel et helt annet spørsmål. 

Jeg tror Sara Emilie er helt uerstattelig for Careless. Det er Sara Emilie som er designeren og som har full kontroll over produksjonen.  Sara Emilie har nok butikkledere.  Som styrer den daglige drift av butikken.  Det kan vel også tenkes at et regnskapsfirma kan ta seg av lønn, mva og avgifter. Men produksjonen av nytt tøy er helt avhengig av Sara Emilie. 

Når du sier designer , du tenker på at hun tegner ned  fra første linja til finish hvordan en produkt skal se ut ?

og jeg viste ikke hun hadde full kontroll over produksjon, er det henne da som besøker fabrikker for å se prosessen  også ? 

Da har hun nok fulle hender hvis hun gjør alt selv fra start til slutt, dagen blir for kort . Da er vel ikke dumt at hun får en assistent rundt det også, tenk med en baby og 2 andre ( en som også trenger mye tilsyn pga situasjon ) , en mann som også er leder i en butikk og må være fleksibel , at en skal sitte dagen lang tegne, reise rundt velge tekstil,  bestemme også reise til fabrikken og alt det rundt uff blir slitsomt uten hjelp 

Gjest PingPongRosadamm
Skrevet
Vinterferie skrev (8 timer siden):

Og samtidig opprettes det tråd etter tråd på gravidsiden av forumet, og innlegg på innlegg på facebookgrupper om NAV, hvor det bes om tips til hvordan legge opp permisjonen når far ikke kan ta permisjon grunnet jobben hans. Svært få løfter så mye som et øyenbryn, og det er forståelse alle veier, og det er ikke måte på hvor diskriminerende(!) reglene er og hvor gjerrig regjeringen (og NAV!?) er for at mor ikke kan ta hele, og enda mer, av permisjonen. 

Men når en mor vil jobbe, ja da........ 

Gjest Vinterferie
Skrevet
14 minutter siden, Juhu25 said:

Når du sier designer , du tenker på at hun tegner ned  fra første linja til finish hvordan en produkt skal se ut ?

og jeg viste ikke hun hadde full kontroll over produksjon, er det henne da som besøker fabrikker for å se prosessen  også ? 

Da har hun nok fulle hender hvis hun gjør alt selv fra start til slutt, dagen blir for kort . Da er vel ikke dumt at hun får en assistent rundt det også, tenk med en baby og 2 andre ( en som også trenger mye tilsyn pga situasjon ) , en mann som også er leder i en butikk og må være fleksibel , at en skal sitte dagen lang tegne, reise rundt velge tekstil,  bestemme også reise til fabrikken og alt det rundt uff blir slitsomt uten hjelp 

Det er Sara Emilie som har designet alt i Careless. Hun bestemmer ned til hver minste knapp. Det er hun som velger stoff. Så syr fabrikken en vareprøve, så endrer Sara Emilie på plagget inntil hun er fornøyd. Når Sara Emilie er fornøyd, produseres plagget. 

Man trenger ikke besøke en fabrikk for å produsere noe i fabrikken.  Fabrikken Sara Emilie bruker i Tyrkia er ISO sertifisert. Da er det et utenforstående kontroll organ, som sertifiserer fabrikken i henhold til visse kriterier. 

Skrevet
Lill :) skrev (9 timer siden):

Jeg er enig med deg, men det går virkelig begge veier. Brukerdebatt og drittslenging begge veier, Sakene som blir diskutert forsvinner i personangrep. Den som tjener på det er influenseren som diskuteres. Dessverre ser det ut til at SE som var en dyktig forretningskvinne har tatt mange utrolig dårlige valg de siste månedene. Mange av de er kritikkverdige.

Det er jeg enig med deg i, det går begge veier. Jeg tenker at alle her inne generelt kan bli flinkere og om man merker at en diskusjon aldri ender pga at ingen gir seg, så kan man legge ballen død og bare være enige om å være uenige. Det er såå kjedelig å lese side opp og side ned om samme tema og samme argumentasjon hele veien. Vi er alle forskjellige og har forskjellige meninger, heldigvis. Det hadde vært dødskjedelig om alle mente akkurat det samme. Men å ha respekt for andre sine meninger og oppføre seg fint bør være et minstekrav. 
Jeg har gått på smeller med brukerdebatt og sikkert noen krasse kommentarer selv jeg, men forsøker å holde meg saklig. Innimellom kan det være litt vanskelig, da jeg blir provosert av folk som er ufine og ALDRI gir seg med å svare det samme om og om igjen. 
Det jeg syns er kjipt er at man ikke kan si meningen sin uten å få hånlige kommentarer på det. Det gjelder ikke alle, men det er noen her inne. Saklige kommentarer, enig eller ei, er jo alltid velkommen! 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
HelloMindy skrev (9 timer siden):

Jeg er ikke helt enig. Syns det har stort sett vært et greit miljø for diskusjoner, og rom for å faktisk diskutere ting og debattere tema som hun legger ut. Men, det er enkelte uten å nevne navn, som driver med brukerdebatt gang på gang - det har jeg fått oppleve selv. Og som ikke er her for å diskutere: siden du nevner at vi er på et diskusjonsforum. Man må tåle å se seg selv i speilet også. Så det er ikke så ensidig som du skal ha det til. Om noen velger å forlate tråden fordi de føler at de ikke vinner, som de gjerne ønsker, og er lei av å gjenta seg, så er det et valg de tar for seg. 

Har ikke sagt at det er ensidig, det gjelder alle her inne. Man trenger ikke å vinne en diskusjon, det holder å diskutere og være enige eller uenige. Det er måten ting blir sagt på jeg reagerer på. Syns det er unødvendig med hånlige kommentarer dersom man ikke er enige. Det må være rom for å ha forskjellige meninger og at man kan stoppe diskusjonen dersom man ser at den ikke kommer noen vei. Det er jo så kjedelig å lese 5-6 sider om akkurat det samme. 

• Nyttig 1
Gjest LudaLi
Skrevet
elskersommer skrev (På 28.2.2023 den 2.04):

Men du må da se forskjellen på eksponering av SE sitt barn og disse barna som er i Libero reklame? 

Hva vet vi om barna som reklamerer for Libero? Ingenting.. hva vet vi om barnet til SE som er 1.5 uke? Alt.. eksponering av barna er ikke bare når de blir vist på bildet. Det gjelder også når mor legger ut massiv info om barnet.

Ja å vi vet hvor de bor, hvilken skole og eventuell barnehage de går i. Lett å finne ut av😅

Gjest Vinterferie
Skrevet
23 minutter siden, theonlyPinkPanter said:

Og samtidig opprettes det tråd etter tråd på gravidsiden av forumet, og innlegg på innlegg på facebookgrupper om NAV, hvor det bes om tips til hvordan legge opp permisjonen når far ikke kan ta permisjon grunnet jobben hans. Svært få løfter så mye som et øyenbryn, og det er forståelse alle veier, og det er ikke måte på hvor diskriminerende(!) reglene er og hvor gjerrig regjeringen (og NAV!?) er for at mor ikke kan ta hele, og enda mer, av permisjonen. 

Men når en mor vil jobbe, ja da........ 

Barnepass har endret seg mye med årene. Når jeg fikk mine barn var det ikke snakk om at far tok permisjon. 
Veldig få barn fikk plass i barnehage. Vi brukte dagmamma. Jeg synes det er flott at menn tar permisjon. 😃

Gjest LudaLi
Skrevet (endret)
J.. skrev (21 timer siden):

Kilde - bloggene til Marna,Jørgine og Kristin.

Alle bildene delt videre av div aviser,lenge før Sara.

Så dette har vi sett utallige ganger før,ja.

1841119-11-1416219696739.jpg

IMG_3151-768x1024.jpg

images (1).jpeg

Hun er ikke akkurat banebrytende 😅🤣 Dagens kommentar fra henne i går «kvinner som tråkker ned kvinner er et samfunnsproblem» Det som virkelig er er samfunnsproblem er slike som deg Sara Emilie Tanberg. Listen er lang som et vondt år over kritikkverdige forhold rundt deg og dine valg. 

Endret av Mamak
Skrevet
Vinterferie skrev (22 minutter siden):

Det er Sara Emilie som har designet alt i Careless. Hun bestemmer ned til hver minste knapp. Det er hun som velger stoff. Så syr fabrikken en vareprøve, så endrer Sara Emilie på plagget inntil hun er fornøyd. Når Sara Emilie er fornøyd, produseres plagget. 

Man trenger ikke besøke en fabrikk for å produsere noe i fabrikken.  Fabrikken Sara Emilie bruker i Tyrkia er ISO sertifisert. Da er det et utenforstående kontroll organ, som sertifiserer fabrikken i henhold til visse kriterier. 

Hvilke ISO godkjenninger har fabrikken?

• Liker 4
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...