Gå til innhold

Sara Emilie Tandberg

Fremhevede innlegg

Gjest Vinterferie
Skrevet
9 hours ago, Minombre said:

Viser til Japp sitt avskjedsinnlegg og må si at jeg syns diskusjonsklimaet i denne tråden er ekstremt dårlig i forhold til mange andre tråder på KG. Gang på gang går de mest kritiske røstene her inne rett i strupen på folk som ikke er enige i alt som skrives her. Det er lite rom for å se flere sider av en sak, uenighet blir ofte besvart med «å, herregud» eller oppgitt-emojies og det latterliggjøres. Snart er ikke dette et diskusjonsforum lenger, men et ekkokammer hvor alle er imot SE og det hun gjør. 
Det hadde vært fint om vi kunne ønske alle stemmer velkommen og være enig om å være uenige, isteden for å kappe hendene av de som har andre meninger enn seg selv. 

Jeg er veldig enig. Det er stor forskjell på å få et «Herregud» svar, enn et motargument som er begrunnet. 

Videoannonse
Annonse
Gjest Vinterferie
Skrevet
Just now, Snublefot62 said:

Hvilke ISO godkjenninger har fabrikken?

Det vet jeg ikke. Sara Emilie sa fabrikken hadde ISO godkjenning.  Hun sa ikke i henhold til hvilken standard. 

Skrevet
Vinterferie skrev (2 minutter siden):

Det vet jeg ikke. Sara Emilie sa fabrikken hadde ISO godkjenning.  Hun sa ikke i henhold til hvilken standard. 

SE sier og at de er bærekraftige. Det betyr åpenbart ikke at det stemmer.

• Liker 6
  • Nyttig 5
Skrevet
Snublefot62 skrev (32 minutter siden):

Nei, det stemmer ikke at disse kjolene som ble lansert er bærekraftige. Sara E og Co lyver angående bærekraft og at kjolene er Designerkjoler av topp kvalitet. Det er bare pinlig oppførsel å være vitne til.

• Liker 2
  • Nyttig 2
Gjest Juhu25
Skrevet
Vinterferie skrev (1 time siden):

Det er Sara Emilie som har designet alt i Careless. Hun bestemmer ned til hver minste knapp. Det er hun som velger stoff. Så syr fabrikken en vareprøve, så endrer Sara Emilie på plagget inntil hun er fornøyd. Når Sara Emilie er fornøyd, produseres plagget. 

Man trenger ikke besøke en fabrikk for å produsere noe i fabrikken.  Fabrikken Sara Emilie bruker i Tyrkia er ISO sertifisert. Da er det et utenforstående kontroll organ, som sertifiserer fabrikken i henhold til visse kriterier. 

Nå spør jeg igjen, med design du mener hun tegner også hvordan utsende fra start til produksjon?

eller  velger kun stoff ?

Hvilken ISO godkjenning ? 

Skrevet
Vinterferie skrev (3 timer siden):

Det er Sara Emilie som har designet alt i Careless. Hun bestemmer ned til hver minste knapp. Det er hun som velger stoff. Så syr fabrikken en vareprøve, så endrer Sara Emilie på plagget inntil hun er fornøyd. Når Sara Emilie er fornøyd, produseres plagget. 

Dette her er ikke sant. Hun har selv lagt ut at hun er hos designeren til Careless, hvor hun holder til og hva hun heter. 

• Liker 10
  • Nyttig 3
Skrevet
Vinterferie skrev (3 timer siden):

Jeg er veldig enig. Det er stor forskjell på å få et «Herregud» svar, enn et motargument som er begrunnet. 

Du er ikke feilfri her i tråden du heller, du har påstått mye rart(vet ikke hva som er sant og ikke) og du er veldig bastant i uttalelsene dine. 

• Liker 7
  • Nyttig 4
Gjest Vinterferie
Skrevet
3 hours ago, Snublefot62 said:

Jeg har ikke hørt at Sara Emilie har sagt at Careless er bærekraftig. Hvor har du hørt det? 

Hun fortalte at hun hadde valgt å gå over til annet materiale, som er mer bærekraftig.  Og at hun har byttet fra plast til papir pose, som også er mer bærekraftig. Dette sa hun på snap. 

Så hun tar et steg i riktig retting. 😃

Gjest Vinterferie
Skrevet
2 hours ago, Juhu25 said:

Nå spør jeg igjen, med design du mener hun tegner også hvordan utsende fra start til produksjon?

eller  velger kun stoff ?

Hvilken ISO godkjenning ? 

Hun tegner utseende, fra start til produksjon. Hun velger hvilken farge tråd det skal syes med. Og hvilken knapp som skal være med. Sara Emilie sa en gang på snap at hun velger absolutt alt. 

Jeg har ikke hørt at Sara Emilie har nevnt hvilken ISO standard fabrikken i Tyrkia har. 

Skrevet
Vinterferie skrev (1 minutt siden):

Hun tegner utseende, fra start til produksjon. Hun velger hvilken farge tråd det skal syes med. Og hvilken knapp som skal være med. Sara Emilie sa en gang på snap at hun velger absolutt alt. 

Jeg har ikke hørt at Sara Emilie har nevnt hvilken ISO standard fabrikken i Tyrkia har. 

Slutt med denne lyvingen din. Sara har ikke designet noe som helst. Det har hun selv ytret. Hun løy om disse bærekraftige kjolene fra Amicas, så bare slutt å dikte historier.

• Liker 8
  • Nyttig 3
Skrevet
Vinterferie skrev (8 minutter siden):

Du har forbausende god innsikt ass. 

• Liker 12
Gjest Vinterferie
Skrevet
23 minutter siden, FruJohansen said:

Dette her er ikke sant. Hun har selv lagt ut at hun er hos designeren til Careless, hvor hun holder til og hva hun heter. 

Bruker hun ikke Elements i Bergen? Men det er ikke Elements som bestemmer hvordan plagget skal se ut.  Elements kommer med innspill. Men det er Sara Emilie sin ide, visjon og hun har siste ordet. 
Dette fortalte Sara Emilie om da hun og Therese var i Bergen. 

Gjest Juhu25
Skrevet
theonlyPinkPanter skrev (4 timer siden):

Og samtidig opprettes det tråd etter tråd på gravidsiden av forumet, og innlegg på innlegg på facebookgrupper om NAV, hvor det bes om tips til hvordan legge opp permisjonen når far ikke kan ta permisjon grunnet jobben hans. Svært få løfter så mye som et øyenbryn, og det er forståelse alle veier, og det er ikke måte på hvor diskriminerende(!) reglene er og hvor gjerrig regjeringen (og NAV!?) er for at mor ikke kan ta hele, og enda mer, av permisjonen. 

Men når en mor vil jobbe, ja da........ 

Jeg er veldig for at det skal enkelte velge om hvem i huset skal ha permisjon og at de velger selv ukene sine. Eneste jeg tenker er best for mamma første ukene pga kroppen som trenges å komme til seg selv, psykisk også . Uansett hvor lett eller vanskelig graviditet , fødsel er . Også tenker jeg baby som har vært 9 mnd og trenger mest den person første tiden , amming hvis mulig , samme hjertebank som de har kjent i 9 mnd, samme stemme. Ja du skjønner hva jeg prøver si , uten at jeg skal vise til kilder eller hvem sier hva, en kan lese seg selv oppi det :) Hva en velger etter den perioden er opptil dem . Så veldig synd ay andre med regler skal bestemme over andre. 

En ting jeg kan reagere på er når en hører på hvorfor en velger som en velger da kan jeg tenke feil prioritering. Men det får være mine tanker :) 

Skrevet
Sharpa VinterBerg skrev (14 minutter siden):

Slutt med denne lyvingen din. Sara har ikke designet noe som helst. Det har hun selv ytret. Hun løy om disse bærekraftige kjolene fra Amicas, så bare slutt å dikte historier.

Så hun har ikke designet bikini osv fra Careless? 🤷🏼‍♀️

Gjest Vinterferie
Skrevet
22 minutter siden, Smurfii said:

Du er ikke feilfri her i tråden du heller, du har påstått mye rart(vet ikke hva som er sant og ikke) og du er veldig bastant i uttalelsene dine. 

Vet ikke helt hvordan jeg skal svare på dette, siden jeg ikke vet hva du tenker på. 😃

Men på generelt grunnlag er det meget sunt å være skeptisk på uttalelser/påstander på et anonymt forum. 

Jeg har også lært meg at noen brukere stoler jeg overhode ikke på. Og dersom du er skeptisk til mine uttaleser, så er det beste du gjør å overse meg inntil du kan ta meg på en faktafeil.  

Gjest Vinterferie
Skrevet
11 minutter siden, Nussepus said:

Du har forbausende god innsikt ass. 

Jeg følger Sara Emilie på snap hver dag. 😃 Følger du henne på snap? 🤔

Skrevet (endret)
@ngel skrev (6 minutter siden):

Så hun har ikke designet bikini osv fra Careless? 🤷🏼‍♀️

Hun har sagt at hun er hos navngitt designer og hvor hun holder til.. så, nei denne dama kan du stole like mye på som de bærekraftige kjolene fra Amicas.

Endret av Sharpa VinterBerg
  • Liker 8
Gjest Juhu25
Skrevet
Vinterferie skrev (19 minutter siden):

Sara som viser absolutt mye av prøvene og snakker , aldri har jeg sett eller hørt at hun tegner .Har hun vist det ?

farge på stoff ja, det er det eneste jeg får inntrykk hun viser. Tråd er jeg litt skeptisk . Knapp ok .

Angående ISO fabrikk har jeg hørt litt snakk nå fra henne ettersom hun starta ofte nevne Tyrkia. Men fabrikker tidligere har det vært veldig stille rundt 

Gjest Juhu25
Skrevet (endret)
Sharpa VinterBerg skrev (16 minutter siden):

Hun har sagt at hun er hos navngitt designer og hvor hun holder til.. så, nei denne dama kan du stole like mye på som de bærekraftige kjolene fra Amicas.

Skjønner ikke hvorfor trenger hun designer hvis hun bare kopierer andre ?

Eller «inspireres « av andre som hun sier 

Endret av Juhu25

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...