Gå til innhold

Damer på 30+ som klipper håret kort.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

9 minutter siden, MortenMinstelønn skrev:

Jeg er 28. Har lenger hår enn mange kvinner på samme alder. Ingen av oss har brydd seg med det. Igjen: Den totale stilen. 

Det skal sies at håret mitt er kraftig og uten viker. Og jeg går ofte i dress. Og folk reagerer sjeldent.

Langt hår på menn er pent, og det begynner å bli såpass vanlig at de færreste reagerer. Du kan også velge å klippe håret kort-kort, det endret eventuelt bare typen damer du tiltrekker deg.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg liker å ha det litt bakover. Uten at det blir for mye "sveis." Jeg liker mine lokker:) Hvis jeg trenger andre kvinner, skal jeg klippe det kort-kort, men har det fint i min verden:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, hind said:

Jeg synes skulderlengde og bob er veldig fint. Jeg har lenge planlagt å klippe av meg den lange håret og få en skulderlang frisyre i stedet. Jeg må ærlig innrømme at jeg synes langt hår til daglig er en nitrist affære. Norske jenter og kvinner ser ut som kloner av hverandre, med sideskill og en enkel hestehale. Noen har en tynn en, andre en tykk, noen har den høyt på hodet og andre i nakken, men alle ser dødskjedelige og klin like ut. Langt hår kan være fint utslått og til fest, men det er jo hverdagsvarianten med hestehale man har det meste av tiden. Hva i alle dager er det gutta synes er så fint med det? Jeg har aldri skjønt det der. Og hvis en jente har tynt hår, mener de på alvor at det er bedre at hun har langt hår enn å klippe det opp så det ser litt fyldigere ut? Mange menn eier ikke smak. Sorry, men sånn er det altså. Jeg tror det er cavemanen som slår igjennom. 

Helt enig, kan ikke tenke meg noe så kjedelig som det halvlangt musegrå håret mange norske kvinner har. Og de fleste har det i en strikk, for egentlig synes de at håret bare er i veien. 

Anonymkode: 4ed06...f7a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, MortenMinstelønn skrev:

Jeg liker å ha det litt bakover. Uten at det blir for mye "sveis." Jeg liker mine lokker:) Hvis jeg trenger andre kvinner, skal jeg klippe det kort-kort, men har det fint i min verden:)

Nettopp - hår er enklest å ha med å gjøre når man slipper å frisere det. Ergo langt eller helt kort. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Madeliene said:

Ikke unge, men yngre. Det er kun TEGN på fertilitet og ungdom. Det handler ikke om å lure noen, men å bruke alt ditt potensiale. Å klippe seg mannekort er som å kludre over et pent maleri.

Alternativt å få fram sitt vakre ansikt. 

Anonymkode: 4ed06...f7a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, AnonymBruker said:

Kort hår på damer er ufattelig lite attraktivt 🙄

Anonymkode: 159eb...c85

Synes du høres ufattelig lite attraktiv ut. 

Anonymkode: 4ed06...f7a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På tide med litt musikk? Jeg velger selvfølgelig 1700-tallet. En tråd uten musikk er en tråd uten sjel.

 

Endret av MortenMinstelønn
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, AnonymBruker said:

Har tenkt på dette angående damer i 50-60 årene. Klipper seg mannekort, bruker nesten ikke sminke, lar håret være ufarget og grått, bruker BH med uflatterende fasong/hengpupper og går med usexy klær. Ser ut som menn mange av dem.

Anonymkode: d9c40...3ba

Så det har du, tenkt på. Vil orientere deg om at kort hår og mangel på sminke absolutt ikke er noen naturlov. Og kort hår er absolutt ikke det samme som grått, ufarget hår. Kort hår på voksne damer som vet å føre seg er både elegant og edgy. 

Anonymkode: 4ed06...f7a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kortklippet og kommunerød – de har sikkert lyst på å se gamle ut. Gamle og ærverdige, kanskje? – men dessverre fungerer det ikke slik.

Endret av Vox_populi
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, O.G. skrev:

Kanskje de bare har lyst på en kort frisyre. 

Du resonnerte deg frem til at de som velger kort hår ønsker en slik frisyre? Skarpt  :5:

Endret av herzeleid
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos enkelte tynnes håret med alderen, og lange lokker lar seg ikke gjennomføre. Jeg vet ikke hva som menes med «kort hår», definisjonene er mange. Hår ved kjevevinkelen, er det «kort”? Dersom det er kort, hva er da det som er enda kortere?

Anonymkode: 07863...257

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bli 60 år i en fei liksom? 🙄

Anonymkode: f96f3...193

60+ åringene har PERMANENT i den korte frisyren!

Anonymkode: fb20b...be0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, Vox_populi skrev:

Kortklippet og kommunerød – de har sikkert lyst på å se gamle ut. Gamle og ærverdige, kanskje? – men dessverre fungerer det ikke slik.

Skivebom.

Om vi går ut fra at menn tiltrekkes kvinner med langt hår, hva sier det deg da at kvinner klipper av seg det lange håret?

Hvorfor klipper menn seg når de får viker, evt begynner å kjemme håret over? De har sikkert lyst til å se gamle ut? Gamle og ærverdige?

Newsflash - vi blir alle gamle. Noen av de eldre sliter til og med med forplantingsevne og  erektil funksjon. Skulle du sett. Kan ikke alle ta seg sammen og være deilige litt lenger...?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

30+ åringer driter i hva andre synes OG har som regel kommet dit at de har 1-2-3 småbarn som river alt de kan i håret til enhver tid.

Det i seg selv kan gjerne være god nok grunn?

For ikke å snakke om alle bæsjebleiene håret kommer faretruende nær når det er langt.

Anonymkode: fb20b...be0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg nærmer meg 50 år, og har langt hår nesten ned til baken. Det er fremdeles like tykt som før i tiden, og hårfargen er nesten intakt, med unntak av enkelte grå hår ved tinningene. Ikke søren om jeg skal ha kort hår, bare fordi jeg har passert 40! Da må det i såfall skje en drastisk endring av kvaliteten på håret, som f.eks.at det blir tynt og flisete. Først da skal jeg vurdere å klippe det. Jeg har også lagt merke til at mange kvinner på førti og oppover, har en tendens til å klippe håret i kort-kort "offentlig sektor-sveis". Supplerer man i tillegg dette med noen fargerike briller og klær, så har du oppskriften på "kjerring". :) 

Anonymkode: c04b3...f39

Sa kjerringa som tviholder på "ungdommen".

Anonymkode: fb20b...be0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker said:

60+ åringene har PERMANENT i den korte frisyren!

Anonymkode: fb20b...be0

++ i så fall. Jeg tror det er 80-åringene som har permanent..? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har samme lengde og nærmest samme sveis som Ellen DeGeneres. Har hatt det i mange år, er i 30-årene og trives med det. Langt hår passe meg ikke og jeg har aldri trivdes med det. Har derfor en sveis jeg liker og føler at jeg kler. 

Anonymkode: e4e79...313

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Butternut skrev:

Mange jenter/damer jeg kjenner klipper seg kort når de har fått barn, kanskje dette er vanlig, ikke vet jeg...Heldigvis har jeg ikke barn, og hadde aldri livet klippet håret kort uansett!:)

Er du ikke hår skjær?

Anonymkode: fb20b...be0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, dr_zhivago skrev:

Det er vel bare sånn da, at de som har oppnådd målet, og kapret seg en mann (inntektskilde) har en tendens til å klippe håret kort og ese ut fordi de regner med at gubben er lenka fast lell...

Tenker du på den gubben som lar ølmagen komme frem, kler seg i joggebukser og lar skjegget vokse både en og to dager før han gidder å barbere det bort. Den mannen med bustete ustelt hår og slitte joggesko som bare regner med at kjerringa er lenka fast lell med unger og alt! :fnise:

Anonymkode: fb20b...be0

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sa kjerringa som tviholder på "ungdommen".

Anonymkode: fb20b...be0

Å ikke klippe seg kort er å "tviholde på ungdommen"? :P

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...