Gå til innhold

Damer på 30+ som klipper håret kort.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 timer siden, hind skrev:

Tror du de lar seg lure til å tro at kvinner på 40-50 er unge og fertile fordi de har lagt hår? 

 

2 timer siden, Isambard skrev:

Vi er ganske enkle, så det er godt mulig. Jeg liker nå kort hår allikevel da. 

:fnise:

Anonymkode: fb20b...be0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 minutter siden, herzeleid skrev:

Å ikke klippe seg kort er å "tviholde på ungdommen"? :P

Just det ja!

Anonymkode: fb20b...be0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er over 30 år og har langt hår, tross småbarna mine. Varierer med høy/lav hestehale, tynne eller tykke fletter, dult, kreppet hår (tar ut fletten og grer håret), ha det løst osv. Mange muligheter, og mye variasjon, det liker jeg. Håret er et smykke for meg.

Liker best å ha oppklippet hår, men kan også ha håret rett ned, og da er det også enklere å flette det. 

Anonymkode: 0149c...66f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, frk.Helene Hare skrev:

Skivebom. Om vi går ut fra at menn tiltrekkes kvinner med langt hår, hva sier det deg da at kvinner klipper av seg det lange håret?

Derav slutter jeg at kvinner klipper av seg det lange håret fordi de ikke vil se vakre ut i menns øyne, og en bombesikker måte å oppnå det på, er både å opptre kortklipt og bli gammel kjerring ved et trylleslag.
Det har iallfall jeg bestandig trodd, men det er mulig jeg tar feil. At hensikten er motsatt, kan vel ikke være mulig?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Vox_populi skrev:

Derav slutter jeg at kvinner klipper av seg det lange håret fordi de ikke vil se vakre ut i menns øyne, og en bombesikker måte å oppnå det på, er både å opptre kortklipt og bli gammel kjerring ved et trylleslag.
Det har iallfall jeg bestandig trodd, men det er mulig jeg tar feil. At hensikten er motsatt, kan vel ikke være mulig?

For noen av oss er det absolutt helt riktig. Jeg ser ut som det behager meg. Om man blir gammel kjerring (hva det nå innebærer) avhenger som regel av andre ting enn hårlengde.

Av ren nysgjerrighet - hva er kjennetegnene på «gammel kjerring»? Og er det verre å være gammel kjerring enn gammel gubbe?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker damer med hestehale ❤️ Vet ikke helt hvorfor, synes bare det er så nydelig

Anonymkode: 159eb...c85

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tenker du på den gubben som lar ølmagen komme frem, kler seg i joggebukser og lar skjegget vokse både en og to dager før han gidder å barbere det bort. Den mannen med bustete ustelt hår og slitte joggesko som bare regner med at kjerringa er lenka fast lell med unger og alt! :fnise:

Anonymkode: fb20b...be0

Det kalles ikke ølmage, det kalles pondus, og signaliserer autoritet og myndighet. Skjegget er vår maskulinitet som bare oser ut av oss, og de slitte joggeskoene er beviset på hvor hardt vi jobber og sliter for familien vår. Så kom ikke her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, frk.Helene Hare skrev:

Og er det verre å være gammel kjerring enn gammel gubbe?

Lar seg ikke sammenligne. For mannfolk kan kjerringer i alle aldre være interessante, gubber derimot – aldri. Ikke interessante på det planet. Hva kvinner måtte mene om den saken, aner jeg ikke. Det blir deres hodepine.

Hvori besto forresten min skivebom? Det glemte du å forklare. For meg virker det som du gav meg helt rett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Vox_populi skrev:

Lar seg ikke sammenligne. For mannfolk kan kjerringer i alle aldre være interessante, gubber derimot – aldri. Ikke interessante på det planet. Hva kvinner måtte mene om den saken, aner jeg ikke. Det blir deres hodepine.

Hvori besto forresten min skivebom? Det glemte du å forklare. For meg virker det som du gav meg helt rett?

Du hadde helt rett. For meg personlig var det å barbere av meg alt håret en del av avviklingen av den delen av meg som alltid skulle behage menn med mitt vesen. Det betyr ikke at jeg ikke liker menn eller ønsker å omgås dem. Men nå er det kun menn som ønsker å omgås meg på tross av mitt korte hår som tar kontakt (dvs betydelig færre, men interessant nok flere enn forventet). Så ja - kortversjonen - jeg klippet av meg det lange håret for å bli mindre tiltrekkende.

Jeg har forøvrig møtt menn som jeg har ansett som «gamle gubber» som har vist seg å være interessant mennesker med spennende historier å fortelle. Det sier meg egentlig bare at jeg ikke helt skjønner hva begrepene «gammel kjerring/gubbe» betyr.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sååå...jeg kan glede meg til å bli mer og mer hot for hver dag som går. Jeg er i slutten av 50-årene og lar håret vokse etter noen år med halvlangt hår. Har veldig tykt hår og farger det jevnlig hos frisør. Oioi, som jeg gleder meg til fremtiden :nigo:

Anonymkode: b8479...d11

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Sååå...jeg kan glede meg til å bli mer og mer hot for hver dag som går. Jeg er i slutten av 50-årene og lar håret vokse etter noen år med halvlangt hår. Har veldig tykt hår og farger det jevnlig hos frisør. Oioi, som jeg gleder meg til fremtiden :nigo:

Anonymkode: b8479...d11

😘❤️

Anonymkode: 159eb...c85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje man velger å klippe seg fordi man har lyst til det og ikke bryr seg om hva andre mener? Alt kvinner gjør er ikke for å tilfredstille andre.

Anonymkode: 03872...59f

Ja nettopp, å jorda ble akkurat flat 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, herzeleid skrev:

Du resonnerte deg frem til at de som velger kort hår ønsker en slik frisyre? Skarpt  :5:

Ja, ikke sant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selv er jeg under 30 og har buzzcut haha. Har faktisk ingen problemer med å finne gutter som liker det/meg, selv om det irrasjonelt så klart ikke er så gøy å lese alle trådene og kommentarene om kort hår ... 

Anonymkode: 02b6c...d74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, frk.Helene Hare skrev:

Jeg har forøvrig møtt menn som jeg har ansett som «gamle gubber» som har vist seg å være interessant mennesker med spennende historier å fortelle. Det sier meg egentlig bare at jeg ikke helt skjønner hva begrepene «gammel kjerring/gubbe» betyr.

Gamle kjerringer og do. gubber har én ting felles alle sammen: alderen. Noen er dumme som brød og har ingen ting å fortelle, andre er intelligente og har mye å by på. Alder, slik andre oppfatter den, går først og fremst på utseende, og til en viss (men liten) grad er vi i stand til å bestemme hvor gamle vi ser ut. 
En del av oss er lite opptatt av ytre egenskaper, men desto mer av de indre. Derfor bryr vi oss ikke så voldsomt om hvordan vi selv ser ut heller, de andre får bare finne seg i det – eller gå og ergre seg!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette lagde Kristian Valen en sketsj om på tv en gang 😄 Han sa det skjedde noe merkelig med alle kvinner så fort de ble 42, da fikk de det han kalte "kåne-hår". Altså kone-hår. Kortklipte. (PS! Jeg er 50+ og har ikke kort hår)

 

Endret av Million
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er over 30 og har bob hvor det lengste er kortere enn skuldrene. Kanskje vil jeg ha det lengre en dag, kanskje ikke. Har ikke en tiårsplan for håret mitt, altså. Har aldri vært redd for å klippe meg, syns det er latterlig når folk oppfører seg som om det å klippe seg er som å amputere et lem.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kort hår er no go. Jeg synes bare det ikke er feminint, det er min preferanse. 

Eksen har klippet seg helt kort, og med briller så ble hun plutselig 15 år eldre.Men smak og behag. 

Skulderlangt er innenfor. Guttekort er ikke innenfor. 

 

Anonymkode: f7d62...8b7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tydeligvis begått en dødssynd i dag! 

Vært hos frisøren og klippet bort slitte tupper. Justert lengden og fått fasong på håret mitt (igjen).

Så snakket vi litt løst og fast om dette langt hår konseptet, og om forestillingene som raser rundt. Begrepet "guttekort" nevnes. Det er altså det styggeste ungdommen kan si om ei jente "Hu hadde sånn guttekort hår! :sjokk: Æææææsj! Så ekkelt! :spy:

Hva er greia lizzom? 

Anonymkode: b860e...e1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje noen vil ha kort hår da de ikke etterstreber å se ut som ei dame mannfolkene tenner på. Kanskje de ikke ser noe poeng i det i det hele tatt? Har muligens andre mål og meninger med de de gjør.

Anonymkode: 00e27...138

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...