Gå til innhold

Damer på 30+ som klipper håret kort.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Seriøst? Kan ikke tenke meg noe enklere enn å spare ut håret litt som skjer helt av seg selv, og å gå ned 5 kg som også skjer helt av seg selv om man bare spiser bittelitt mindre enn vanlig. Altså dette klarer du 💪🏻

Anonymkode: 30954...3e9

Man trenger ikke spise mindre enn vanlig, man trenger bare endre et par matvarer til det sunnere. Jeg spiser masse, men er ikke tykk og trener ikke pga sykdom, men holder meg slank , men det er fordi jeg gikk over på sunt kosthold, med lite usunne vaner, kun usunn en gang iblant...
Så ofte kan man spise mye mer, så lenge enn fjerner de dårlige mat valgene fra kostholdet

Anonymkode: 6d3be...a9a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har bikket femti og vet av erfaring at jeg ihvertfall ikke kler kort hår i det hele tatt. Selv om det finnes middelaldrende og aldrende kvinner som ser helt nydelige ut med en kortklipt frisyre, så ser jeg selv ut som en underlig tvekjønnet skapning. Trives langt bedre med mitt halvlange hår som kan settes opp på forskjellige måter, slik jeg alltid gjør.

Trikset for alle er vel å finne en hårfrisyre som passer selve håret, samt ansiktsutseende, kroppsbygning og klesstil.

Anonymkode: 4b9a2...4c0

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri hatt hår lengre enn til skuldrene, og i mange år hadde jeg halvlang bob. Men så var jeg hos en frisør som klippet meg så dårlig at det måtte klippes kort for å fikse på det. Og jeg skal aldri ha langt hår igjen! Jeg er 34 år, og med bob eller lengre hår så jeg ut som jeg var 20. Nå med kort hår ser jeg i det minste ut som jeg er 25. Og jeg har faktisk fått komplimenter fra flere menn for den korte sveisen!! Styler det litt forskjellig, og vil ikke påstå at det er kjerringsveis selv om det er kort. Og jeg har såpass lite ansikt at det forsvant helt i lengre hår. Om menn generelt ikke liker kort på jenter bryr meg null, jeg vet selv at jeg kler det best! 

Anonymkode: 8769d...fcc

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, AnonymBruker said:

Hva er det med at så mange damer når de bikker 30- klipper håret kort og blir så typisk "kjærring"? Gjelder ikke alle, men veldig mange. Og dere menn, liker dere kort hår på damene? Har sett noen som er flotte med det, men det er svært få, de fleste ser så kjedelig ut og kler det ikke. Skjønner at noen synes det er slitsomt med veldig langt hår, men finnes jo en fin mellomting. 

Anonymkode: c4a5b...eba

Da har jeg vært kjærring siden jeg gikk på videregående. Kort, stylet hår på rett person er stilig. 

Anonymkode: 4ed06...f7a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, hind skrev:

Det er deres valg. Jeg for min del fatter ikke at menn under 40 anlegger skjegg. Det får dem jo til å se eldgamle ut. På de eldre kan det skjule hengekjaker og dobbelthaker og bidra til at de faktisk ser bedre ut, men på de yngre legger det bare på mange år. Men som sagt, det er selvfølgelig deres valg og ikke noe jeg egentlig har noe med. De liker det vel, damene med kort hår og herrene med skjegg.

Har vel litt med at mange menn har den forestillingen at damer går for eldre menn, og med skjegg ser man jo eldre ut. Er jo også mange som kler skjegg selv om de er under 40. + det er enklere å trimme skjegget nå og da, enn å måtte bruke høvell hver morgen.

Anonymkode: 5ac12...4c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler alle å se denne, her er vi ved sakens kjerne 😁

 

 

Anonymkode: f96f3...193

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er 35 og har aldri likt å ha langt hår. Har hatt bob-frisyre eller kortere siden ungdomsskulen. Men har endt opp med skulderlangt i perioder hvor jeg ikke har hatt råd til å gå til frisør så ofte. 

Synes det er ekkelt med alt det håret, av en eller annen grunn.

Anonymkode: 8c21c...0be

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Zoey skrev:

Jeg klippet håret til en skulderkort og lettstelt frisyre når jeg fikk barn, og har det siste året vært flink til å sove med flette og stusse forsiktig for å få det lang igjen. Det er mye hestehale for tiden, for jeg har fortsatt travle dager og barna. Har den siste måneden blir spurt om legitimasjon hver gang jeg har kjøpt vin. Ok, jeg er ikke alkoholiker, men tre ganger er mye når man er nærmere 40 enn 30.

Konklusjonen min er ikke at jeg ser så fresh ut. Men at jeg sikkert så litt mer voksen ut med frisyre enn "Mel B" halen som er en favoritt for tiden. Tipper de spør fordi jeg rett og slett ser barnslig ut, for jeg har like mye sminke som for 6-7 år siden og mange, mange flere rynker. 

Mel C vel? 😄 

Anonymkode: 20724...fc4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler meg mer mandig når jeg har kort hår og synes ikke at jeg kler det og synes det er svært få som kler guttekorte frisyrer, men ser flere kvinner som har kortere frisyrer og som ser veldig bra ut med det. Så det er ikke slik at alle ser eldre ut og mandige med det.

Anonymkode: 95082...eea

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er dame og skjønner det heller ikke. 

Mye penere med litt lengde. Samtidig må man ta vare på håret, kure det, bruke rett Shampo, og farge ettervekst. Er mange med skikkelig kråkereir som ikke steller det til å ha så langt hår, og da kunne de like gjerne klippet vekk slitte tupper og etterfarge  

Anonymkode: b21e2...6f6

Å bruke frasen "ta vare på håret" og samtidig slenge inn et krav om å farge ettervekst....det henger ikke helt på greip. Om man skal ta vare på håret så skal man droppe å farge håret. Å farge håret er noe av det styggeste du gjør mot håret ditt. 

Anonymkode: 531d3...53e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg er 35 og har aldri likt å ha langt hår. Har hatt bob-frisyre eller kortere siden ungdomsskulen. Men har endt opp med skulderlangt i perioder hvor jeg ikke har hatt råd til å gå til frisør så ofte. 

Synes det er ekkelt med alt det håret, av en eller annen grunn.

Anonymkode: 8c21c...0be

Jeg synes skulderlengde og bob er veldig fint. Jeg har lenge planlagt å klippe av meg den lange håret og få en skulderlang frisyre i stedet. Jeg må ærlig innrømme at jeg synes langt hår til daglig er en nitrist affære. Norske jenter og kvinner ser ut som kloner av hverandre, med sideskill og en enkel hestehale. Noen har en tynn en, andre en tykk, noen har den høyt på hodet og andre i nakken, men alle ser dødskjedelige og klin like ut. Langt hår kan være fint utslått og til fest, men det er jo hverdagsvarianten med hestehale man har det meste av tiden. Hva i alle dager er det gutta synes er så fint med det? Jeg har aldri skjønt det der. Og hvis en jente har tynt hår, mener de på alvor at det er bedre at hun har langt hår enn å klippe det opp så det ser litt fyldigere ut? Mange menn eier ikke smak. Sorry, men sånn er det altså. Jeg tror det er cavemanen som slår igjennom. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det virkelig så mange som gjør dette?  Jeg har akkurat vært på 30-års reunion for ungdomsskolen (vi er altså 45/46 år gamle nå) og det var neimen ikke mange damer der med helt kort hår, altså.  De få som hadde det, var de som "alltid" har hatt kort hår.

Anonymkode: b0f79...ec0

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eller de er så komfortable i forholdet sitt, at de tror det er helt trygt å være "kjærring"... Mange fine feminine, korte frisyrer. Det handler nok også litt om hvilken type man er. 

Anonymkode: 694c6...1e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen ser veldig søte ut med kort hår, men de fleste gjør ikke det.

Anonymkode: 8c0d0...506

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig synes jeg det er fint når "jenter" som har hatt langt hår kanskje toner det litt ned og går for skulderkort, men ikke så mye kortere. Er ikke glad i bob da det er ytterst få som kler dette. Heller ikke pixie cut. Men å gå fra langt og fritt til litt mer sofistikert når man bikker 30 synes jeg ofte er positivt. Eksempel:

 

9D9ED790-D1C4-4F9B-A068-B259EDCD205B.jpeg

5B5B4A34-527D-4E65-B9A8-EE8C2B779A6A.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er vel bare sånn da, at de som har oppnådd målet, og kapret seg en mann (inntektskilde) har en tendens til å klippe håret kort og ese ut fordi de regner med at gubben er lenka fast lell...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde hår ned til rumpa. En ganske tykk hårmanke og gikk lei, så jeg klippet til ordentlig guttefrisyre på 30-årsdagen. Jeg har aldri fått så mange komplimenter som nå. Mulig fordi jeg kler kort hår. 

Sitter jeg på fortausrestaurant i utlandet med venninner som har langt hår, er det alltid jeg som får levert ett glass eller en flaske champagne fra en herremann☺️

 

Anonymkode: b514f...555

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva er det med at så mange damer når de bikker 30- klipper håret kort og blir så typisk "kjærring"? Gjelder ikke alle, men veldig mange. Og dere menn, liker dere kort hår på damene? Har sett noen som er flotte med det, men det er svært få, de fleste ser så kjedelig ut og kler det ikke. Skjønner at noen synes det er slitsomt med veldig langt hår, men finnes jo en fin mellomting. 

Det er faktisk det mest triste med å bli snart 40 år, at alle damene ser ut som menn med kort hår :(

Anonymkode: 8da6e...51c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, dr_zhivago said:

Det er vel bare sånn da, at de som har oppnådd målet, og kapret seg en mann (inntektskilde) har en tendens til å klippe håret kort og ese ut fordi de regner med at gubben er lenka fast lell...

Det kan også være at de har fått nok av menn og egentlig driter i om han de er stuck med stikker eller blir... 😜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...