Gå til innhold

Damer på 30+ som klipper håret kort.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Meezspisen

Jeg er en voksen dame som har hatt kort hår en stund. Synes det ser både sporty og fint ut på andre damer, og synes det kler meg godt, og jeg trives med det. Jeg sminket meg lite, og har begynt å få grått har. Jeg trives med meg selv, og gir bæng i hva andre måtte mene om det. Det har vel litt med modenhet og selvsikkerhet å gjøre. 

Å ha noe dødt på skuldrene og på død og liv vifte med det for å være attraktiv, ser både dumt og fjollete ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 minutter siden, Meezspisen skrev:

Jeg er en voksen dame som har hatt kort hår en stund. Synes det ser både sporty og fint ut på andre damer, og synes det kler meg godt, og jeg trives med det. Jeg sminket meg lite, og har begynt å få grått har. Jeg trives med meg selv, og gir bæng i hva andre måtte mene om det. Det har vel litt med modenhet og selvsikkerhet å gjøre. 

Å ha noe dødt på skuldrene og på død og liv vifte med det for å være attraktiv, ser både dumt og fjollete ut. 

Helt enig. Jeg er også en voksen dame og har hatt kort hår i mange år. Synes det ikke er pent med langt hår på damer som er 40 pluss og eldre. De fleste blir mer markerte og eldre i ansiktet av det lange håret, og hvis håret er tynnere og mer slitt ser det ikke bra ut. Det er heller ikke så pent med langt, grått hår nedover skuldrene synes jeg. Da må man nesten farge det, men selv da ser de mer dratte og rynkete ut med det lange håret. 

Anonymkode: 4b4a4...fe2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dævendøtte
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva er det med at så mange damer når de bikker 30- klipper håret kort og blir så typisk "kjærring"? Gjelder ikke alle, men veldig mange. Og dere menn, liker dere kort hår på damene? Har sett noen som er flotte med det, men det er svært få, de fleste ser så kjedelig ut og kler det ikke. Skjønner at noen synes det er slitsomt med veldig langt hår, men finnes jo en fin mellomting. 

Anonymkode: c4a5b...eba

Er det virkelig noe jeg ikke tenker på eller bryr meg om, så er det hvordan andre velger å ha håret sitt. Og ofrer ikke en tanke på hva andre synes om meg og mitt hår. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har kort blondt hår, styler det hver dag, sminker meg og har ikke «kjerringstil», hverken i klær eller annet. Trener mye og er fresh. Har kort hår fordi jeg faktisk ser mer «kjerring» ut med langt...Har aldri kledd det..

Når det er sagt så er det IKKE bra når man ser ei dame bakfra med langt flott hår, så snur hun seg og har et «gammelt» ansikt 😬  👵🏻

Anonymkode: 5aa62...fb0

Hvorfor ikke? Jeg er ei dame med langt flott hår, og hvorfor skal jeg ikke se bra ut selv om jeg er 50?

 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Majott skrev:

Hvorfor ikke? Jeg er ei dame med langt flott hår, og hvorfor skal jeg ikke se bra ut selv om jeg er 50?

 

Det kan godt henne du ser bra ut, men det er ikke alle damer over 50 med langt flott hår som ser bra ut.

Dersom man med alderen får et veldig markert ansikt så er det en voldsom kontrast til langt flott hår. 

På samme måte er det ikke alle med kort hår som ser «kjerring» ut ☺️ Men noen gjør det.

Anonymkode: 5aa62...fb0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå snakker vi vel ikke om kule kortere frisyrer, men om "kjærring-klipp". Det er det veldig få som kler uansett alder.

La nå uansett folk få ha det håret de vil. Jeg stortrives med mitt halvlange og skulle gjerne hatt det enda lenger. Måtte klippe en del for noen år siden og det var virkelig ikke pent.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For min del handlet det om at håret mitt ble ødelagt etter 2 graviditeter. Før det hadde jeg vanlig tykt hår, men jeg mistet så mye av det at det ble tynt og pistrete, og det vokste aldri helt tilbake.

Anonymkode: 39e98...865

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange jenter/damer jeg kjenner klipper seg kort når de har fått barn, kanskje dette er vanlig, ikke vet jeg...Heldigvis har jeg ikke barn, og hadde aldri livet klippet håret kort uansett!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kan godt henne du ser bra ut, men det er ikke alle damer over 50 med langt flott hår som ser bra ut.

Dersom man med alderen får et veldig markert ansikt så er det en voldsom kontrast til langt flott hår. 

På samme måte er det ikke alle med kort hår som ser «kjerring» ut ☺️ Men noen gjør det.

Anonymkode: 5aa62...fb0

Enig i det:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Er noen av disse her på KG

hdwMboUlAmKTVOt5nLuVCLc9Xnt8ZvJr3S1PJv9FsTI.jpg

Endret av herremann
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har tenkt på dette angående damer i 50-60 årene. Klipper seg mannekort, bruker nesten ikke sminke, lar håret være ufarget og grått, bruker BH med uflatterende fasong/hengpupper og går med usexy klær. Ser ut som menn mange av dem.

Anonymkode: d9c40...3ba

Du bør rette blikket mot ynge kvinner så slipper du å bli så skuffet ;)

 

Anonymkode: 38504...52c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Butternut skrev:

Mange jenter/damer jeg kjenner klipper seg kort når de har fått barn, kanskje dette er vanlig, ikke vet jeg...Heldigvis har jeg ikke barn, og hadde aldri livet klippet håret kort uansett!:)

Noen mister så mye hår etter graviditeten at det ikke lenger ser bra ut med langt hår da. 

Anonymkode: 39e98...865

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert derfor jeg er evig singel. Litt lubben (5 kg for mye) og kort hår. Også er jeg 33 år gammel.

Anonymkode: 0e745...980

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, hind skrev:

Det er deres valg. Jeg for min del fatter ikke at menn under 40 anlegger skjegg. Det får dem jo til å se eldgamle ut. På de eldre kan det skjule hengekjaker og dobbelthaker og bidra til at de faktisk ser bedre ut, men på de yngre legger det bare på mange år. Men som sagt, det er selvfølgelig deres valg og ikke noe jeg egentlig har noe med. De liker det vel, damene med kort hår og herrene med skjegg.

Samboeren min er kjempesjekk med litt kort skjegg, men har sett mange menn som er 25 og de ser ut som 40.Jeg har trorr dem var 40 og fått vite de er 25 og skal si jeg har blitt sjokkert :P

Anonymkode: 6d3be...a9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sikkert derfor jeg er evig singel. Litt lubben (5 kg for mye) og kort hår. Også er jeg 33 år gammel.

Anonymkode: 0e745...980

Hmm, hva med å spare til litt lengre å se hva som skjer? 😄 

Anonymkode: 6d3be...a9a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, AnonymBruker said:

Sikkert derfor jeg er evig singel. Litt lubben (5 kg for mye) og kort hår. Også er jeg 33 år gammel.

Anonymkode: 0e745...980

Seriøst? Kan ikke tenke meg noe enklere enn å spare ut håret litt som skjer helt av seg selv, og å gå ned 5 kg som også skjer helt av seg selv om man bare spiser bittelitt mindre enn vanlig. Altså dette klarer du 💪🏻

Anonymkode: 30954...3e9

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Farget hår gir ødelagt hår. Til slutt har ikke stakkaren annet valg enn å klippe den ødelagte stålulla kort? Eller faktisk akseptere at grått er et alternativ. 

 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klippet håret til en skulderkort og lettstelt frisyre når jeg fikk barn, og har det siste året vært flink til å sove med flette og stusse forsiktig for å få det lang igjen. Det er mye hestehale for tiden, for jeg har fortsatt travle dager og barna. Har den siste måneden blir spurt om legitimasjon hver gang jeg har kjøpt vin. Ok, jeg er ikke alkoholiker, men tre ganger er mye når man er nærmere 40 enn 30.

Konklusjonen min er ikke at jeg ser så fresh ut. Men at jeg sikkert så litt mer voksen ut med frisyre enn "Mel B" halen som er en favoritt for tiden. Tipper de spør fordi jeg rett og slett ser barnslig ut, for jeg har like mye sminke som for 6-7 år siden og mange, mange flere rynker. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje man velger å klippe seg fordi man har lyst til det og ikke bryr seg om hva andre mener? Alt kvinner gjør er ikke for å tilfredstille andre.

Anonymkode: 03872...59f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De aller fleste damene i den alderen kler kort hår utmerket! For en bedriten kommentar. 

Anonymkode: cffae...f50

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...