Gå til innhold

Damer på 30+ som klipper håret kort.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er snart 45, og har alltid hatt langt hår. Håret har liksom alltid vært varemerket mitt.

Men nå begynner det å bli tynt, og da er det heller ikke like pent lenger. Jeg har begynt å klippe det gradvis kortere, men har ikke bestemt meg for hvor kort det skal bli...

 

Anonymkode: 20863...1ab

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er deres valg. Jeg for min del fatter ikke at menn under 40 anlegger skjegg. Det får dem jo til å se eldgamle ut. På de eldre kan det skjule hengekjaker og dobbelthaker og bidra til at de faktisk ser bedre ut, men på de yngre legger det bare på mange år. Men som sagt, det er selvfølgelig deres valg og ikke noe jeg egentlig har noe med. De liker det vel, damene med kort hår og herrene med skjegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes jeg kler kort hår bedre enn langt, og har forøvrig ikke kjerringfrisyre. 

Når det er sagt synes jeg det er veldig mange damer som hadde passet bedre kort hår enn langt hår. Blir fort veldig dratt i ansiktet med langt hår. 

Anonymkode: 98df4...cc0

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg nærmer meg 50 år, og har langt hår nesten ned til baken. Det er fremdeles like tykt som før i tiden, og hårfargen er nesten intakt, med unntak av enkelte grå hår ved tinningene. Ikke søren om jeg skal ha kort hår, bare fordi jeg har passert 40! Da må det i såfall skje en drastisk endring av kvaliteten på håret, som f.eks.at det blir tynt og flisete. Først da skal jeg vurdere å klippe det. Jeg har også lagt merke til at mange kvinner på førti og oppover, har en tendens til å klippe håret i kort-kort "offentlig sektor-sveis". Supplerer man i tillegg dette med noen fargerike briller og klær, så har du oppskriften på "kjerring". :) 

Anonymkode: c04b3...f39

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det derfor du har «hatt» på profilbildet ditt? 😊

Anonymkode: f96f3...193

Jepp, veldig praktisk på en dårlig hårdag.

58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bli 60 år i en fei liksom? 🙄

Anonymkode: f96f3...193

Hvis du ikke ser forskjellen på damer på 30 og damer på 60 så bør du skaffe deg briller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har tenkt på dette angående damer i 50-60 årene. Klipper seg mannekort, bruker nesten ikke sminke, lar håret være ufarget og grått, bruker BH med uflatterende fasong/hengpupper og går med usexy klær. Ser ut som menn mange av dem.

Anonymkode: d9c40...3ba

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Har tenkt på dette angående damer i 50-60 årene. Klipper seg mannekort, bruker nesten ikke sminke, lar håret være ufarget og grått, bruker BH med uflatterende fasong/hengpupper og går med usexy klær. Ser ut som menn mange av dem.

Anonymkode: d9c40...3ba

Er du mann eller kvinne, og hva er alderen din?

Anonymkode: 2afd8...fb6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tidligere har det vært lange tråder her om at langt hår bare er for de unge og at når man bikker 30 er det på tide å klippe av seg de lange lokkene. Til lags åt alle... :rolleyes: Det enkle svaret er at de aller fleste av oss velger hårfrisyre ut fra det vi selv ønsker og trives, synes er praktisk og selv mener vi kler. 

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kort blondt hår, styler det hver dag, sminker meg og har ikke «kjerringstil», hverken i klær eller annet. Trener mye og er fresh. Har kort hår fordi jeg faktisk ser mer «kjerring» ut med langt...Har aldri kledd det..

Når det er sagt så er det IKKE bra når man ser ei dame bakfra med langt flott hår, så snur hun seg og har et «gammelt» ansikt 😬  👵🏻

Anonymkode: 5aa62...fb0

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er skeiv og synes damer med kort hår er mest pene. :)

Anonymkode: 8cd49...514

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er du mann eller kvinne, og hva er alderen din?

Anonymkode: 2afd8...fb6

Dame i 30 årene her. Hva har det med saken å gjøre?

Anonymkode: d9c40...3ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man har håret som man ønsker selv :)  Jeg er 50 og har fremdeles langt hår, det er tykt og pent, jeg blir heller en gammel dame med dult enn å klippe meg kort.

Anonymkode: 804ac...1b3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde tjukt hår helt ned til rumpa omtrent, jeg passet godt på det og det var ganske velpleid vil jeg si. Jeg druknet bokstavelig talt i det, jeg var faktisk ikke mye pen med langt hår. Klipte meg en bob-ish frisyre (litt kortere kanskje, men jeg har såpass kort at jeg ikke får satt opp alt håret) og ser i følge familie og venner mye bedre ut og mye yngre faktisk! Jeg er nå 28 og klipte av meg håret når jeg var 26 og skal aldri ha langt hår igjen. Så at kort hår er for folk over 30 er tullball

Anonymkode: c416d...060

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg hadde tjukt hår helt ned til rumpa omtrent, jeg passet godt på det og det var ganske velpleid vil jeg si. Jeg druknet bokstavelig talt i det, jeg var faktisk ikke mye pen med langt hår. Klipte meg en bob-ish frisyre (litt kortere kanskje, men jeg har såpass kort at jeg ikke får satt opp alt håret) og ser i følge familie og venner mye bedre ut og mye yngre faktisk! Jeg er nå 28 og klipte av meg håret når jeg var 26 og skal aldri ha langt hår igjen. Så at kort hår er for folk over 30 er tullball

Anonymkode: c416d...060

Enig med deg. Jeg synes mange litt eldre kvinner får ekstra "sæggete" trekk med langt hår. Når de klipper det opp så det får mer volum mykner det ansiktet og får dem til å se yngre ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk må selvfølgelig gjøre som de vil 🙂 Men spørsmålet her var jo hva man synes om kort hår på damer. Og menn flest liker ikke kort-kort. Ganske kort men feminint er noe helt annet enn kjerringfrisyre. 

Sikkert mange ting damer ikke liker med menn og, så som skjegg / ikke skjegg. Etc. 

Anonymkode: 159eb...c85

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg ser kjerring ut både med langt OG kort hår! Slå den!

Når det er sagt klippes det vel kort fordi håret blir tynnere med åra.

Jeg har veldig tynt nordisk hår som ryker bare jeg tar i det. Har langt nok hår for øyeblikket, men det ser jo ikke helt fresht ut, former seg fort etter sovestilling eller om jeg setter det i strikk, og fyker til værs med en gang det er litt fuktig ute. 

Anonymkode: 16823...1b4

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Har tenkt på dette angående damer i 50-60 årene. Klipper seg mannekort, bruker nesten ikke sminke, lar håret være ufarget og grått, bruker BH med uflatterende fasong/hengpupper og går med usexy klær. Ser ut som menn mange av dem.

Anonymkode: d9c40...3ba

So what?  

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Dame i 30 årene her. Hva har det med saken å gjøre?

Anonymkode: d9c40...3ba

Det har å gjøre med det du skrev i innlegget ditt.

Anonymkode: 2afd8...fb6

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hæ? Er det en greie blant damer over 30 å klippe håret kort? Aldri hørt om. 50, kanskje.. men 30?! Når ble det kjerring-alder, liksom? 🤔

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...