Gå til innhold

Damer på 30+ som klipper håret kort.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, hind said:

Så dere må ha langt hår for å være noenlunde pene? Jeg tror jeg kan se hot ut med kort hår, jeg :) 

Hvorfor være mindre pen enn man kan være? Det er det jeg ikke forstår. Krever jo ingenting å spare ut håret. Greit hvis man har tynt hår osv, men skulderlangt får de fleste til.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, Madeliene said:

Hvorfor være mindre pen enn man kan være? Det er det jeg ikke forstår. Krever jo ingenting å spare ut håret. Greit hvis man har tynt hår osv, men skulderlangt får de fleste til.

Men nå tar du for gitt at det er din smak som er den rette. Det kan kanskje tenkes at disse damene er uenig i at langt hår er penest? Tenk om de faktisk ikke synes at du er noe særlig å se på og kunne blitt mye søtere med en annen frisyre, og at de faktisk synes litt synd på deg som ikke skjønner det selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Langt hår for mennene synes det er bra eller få skryt av medsøstre? Og er dere alle single? Og hvorfor ble det slutt med kjæresten - klipte du håret kort?

Anonymkode: 0e745...980

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, tranedatter said:

Lurer mest på hvorfor sååå mange har så sterke meninger om HÅRET til andre??? Kaller det ufeminint, usexy, styggt, uflatterende. 

Diskuter heller barnekteskap, mishandling av barn og unge, partnervold, etc. 

Men herregud da 🤣 Må vel gå an å diskutere uviktige ting og. Ellers ville man gått på veggen

Anonymkode: 159eb...c85

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, hind said:

Men nå tar du for gitt at det er din smak som er den rette. Det kan kanskje tenkes at disse damene er uenig i at langt hår er penest? Tenk om de faktisk ikke synes at du er noe særlig å se på og kunne blitt mye søtere med en annen frisyre, og at de faktisk synes litt synd på deg som ikke skjønner det selv.

Det har ikke noe med smak å gjøre. De aller fleste synes langt hår er penest, spesielt menn.

(+ de fleste kvinner er heterofile og vil se bra ut for menn. Kort hår krever ofte trimmer og er ikke lettere å ta vare på enn langt)

Quote

Scientists also view the ability to grow very long hair as a result of sexual selection, since long and healthy hair is a sign of fertility and youth.An evolutionary biology explanation for this attraction is that hair length and quality can act as a cue to youth and health, signifying a woman's reproductive potential

 

Endret av Madeliene
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klippet meg kort for noen måneder siden, og ser både yngre, friskere og finere ut enn med langt hår. Årsaken er så enkel som at jeg har utrolig tynt og fint hår som fort blir fett. Med langt hår ender det i en hestehale med alt håret dratt bakover, som gjør at jeg ser feit og stygg ut. Håret er tungt og bare henger ned og ser fett og guffent ut. Med det korte håret har jeg fått en sveis som kler meg godt, som holder seg fin og gir volum på toppen. 

Anonymkode: 4a152...4f2

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Madeliene said:

Det har ikke noe med smak å gjøre. De aller fleste synes langt hår er penest, spesielt menn.

 

Tror du de lar seg lure til å tro at kvinner på 40-50 er unge og fertile fordi de har lagt hår? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, hind skrev:

Tror du de lar seg lure til å tro at kvinner på 40-50 er unge og fertile fordi de har lagt hår? 

Vi er ganske enkle, så det er godt mulig. Jeg liker nå kort hår allikevel da. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, for det aller aller viktigste for en kvinne i livet er å kontinuerlig posere og prøve å være attraktiv for mannen. Seriøst? Hvorfor i all verden bry seg. Er du veldig ung ts?

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, hind said:

Tror du de lar seg lure til å tro at kvinner på 40-50 er unge og fertile fordi de har lagt hår? 

Ikke unge, men yngre. Det er kun TEGN på fertilitet og ungdom. Det handler ikke om å lure noen, men å bruke alt ditt potensiale. Å klippe seg mannekort er som å kludre over et pent maleri.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kvnnfolka sier menn ikke har peiling, når det faktisk er menn dere skal være pene for. Ingen menn vil ha en kone som ser ut som en mann. Hadde kona mi klippet seg som en gutt hadde jeg gått på dagen for å sette det på spissen. 

Anonymkode: 8da6e...51c

For et dypt og fint forhold dere må ha! Virkelig misunnelsesverdig.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Isambard said:

Vi er ganske enkle, så det er godt mulig. Jeg liker nå kort hår allikevel da. 

:ler: Nå... Ikke så enkle, vel? Da stemmer du for at jeg klipper 15 - 20 cm av håret, eller? Jeg har tenkt på det lenge. Ikke guttekort, men ca skulderlengde. Ok, jeg gjør det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Madeliene said:

Ikke unge, men yngre. Det er kun TEGN på fertilitet og ungdom. Det handler ikke om å lure noen, men å bruke alt ditt potensiale. Å klippe seg mannekort er som å kludre over et pent maleri.

Men håret vokser jo langt på alle hvis man bare lar være å klippe det. Jeg ser ikke helt hvorfor lengden i seg skal være et tegn på noe som helst. Et ekstremt fyldig og blankt hår derimot, det er jeg med på, men det er det jo få eldre kvinner som har eller kan få.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, hind skrev:

:ler: Nå... Ikke så enkle, vel? Da stemmer du for at jeg klipper 15 - 20 cm av håret, eller? Jeg har tenkt på det lenge. Ikke guttekort, men ca skulderlengde. Ok, jeg gjør det.

Sett i gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva er det med at så mange damer når de bikker 30- klipper håret kort og blir så typisk "kjærring"? Gjelder ikke alle, men veldig mange. Og dere menn, liker dere kort hår på damene? Har sett noen som er flotte med det, men det er svært få, de fleste ser så kjedelig ut og kler det ikke. Skjønner at noen synes det er slitsomt med veldig langt hår, men finnes jo en fin mellomting. 

Lengden har lite å si Det er den totale stilen som teller. En såkalt bobfrisyre kan være rålekker. Trenger ikke å ha hår langt ned på ryggen for være kvinne.

Kortere hår kan være veldig sexy og elegant.

Eksempler:

bob2-U1eo3pz_MpYsxh8IoYRMYA.jpg?auto=com

 

3082d38a7592b45f5f6e01313ee4377e.jpeg

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ingenting 🙃. Selv er jeg 39 og har langt hår (til ca bh stroppen). Ingen av de jeg kjenner på samme alder har kort hår, men en del har det ca skulderlangt eller lenger. De fleste lengre. På trinnet til barnet mitt er vi ca 90 mødre, kan med hånda på hjertet si at det ikke er flere enn 3-4 som har kortklippet hår. Vi er i alderen 30-45. Av de jeg selv har gått på skolen med har jeg en del på Facebook og absolutt ingen av disse har kort hår..så jeg skjønner ikke hvilken verden dere lever i 😂

Anonymkode: 67f19...233

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er nesten 50, hetero og barberte av meg alt håret i fjor. Beste jeg har gjort noensinne. 

Frisyren man velger er både et ganske sterkt signal til omverdenen, og samtidig et veldig personlig valg. Jeg har veldig tykt hår, det rakk meg til korsryggen. Menn elsket det. Men til tross for at jeg fremdeles er fertil, så er barn ikke aktuelt, og menn har jeg ikke tid til. Jeg lever aktivt, svetter mye, og har drømt om å fjerne alt håret i mer enn 20 år.

Menn er fremdeles interesserte, men det er en annen type menn. Mange er yngre, ettersom et barbert hode signaliserer at man har gitt avkall på noe. De er interesserte i meg, ikke sexappealen min. (Dessverre er jeg ikke tilgjengelig for øyeblikket.)

Kan vi snart begynne å se hverandre som mer enn utseende??

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, MortenMinstelønn skrev:

Lengden har lite å si Det er den totale stilen som teller. En såkalt bobfrisyre kan være rålekker. Trenger ikke å ha hår langt ned på ryggen for være kvinne.

Kortere hår kan være veldig sexy og elegant.

Eksempler:

bob2-U1eo3pz_MpYsxh8IoYRMYA.jpg?auto=com

 

3082d38a7592b45f5f6e01313ee4377e.jpeg

Men er vel mer guttekorte frisyrer TS tenker på tror jeg, de der er jo lenger enn det og noe mange kler. 

Anonymkode: f5340...cc7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Men er vel mer guttekorte frisyrer TS tenker på tror jeg, de der er jo lenger enn det og noe mange kler. 

Okay! I'll get out of your hair:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 28. Har lenger hår enn mange kvinner på samme alder. Ingen av oss har brydd seg med det. Igjen: Den totale stilen. 

Det skal sies at håret mitt er kraftig og uten viker. Og jeg går ofte i dress. Og folk reagerer sjeldent.

Edit Det er jo en grunn til at jeg liker 1700-tallet da staute menn i linskjorter og langt hår møttes til sverdkamp.

Endret av MortenMinstelønn
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...