Gå til innhold

Damer på 30+ som klipper håret kort.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

19 hours ago, herzeleid said:

Å ikke klippe seg kort er å "tviholde på ungdommen"? :P

Å ikke klippe seg er å tviholde på ungdommen. 

Anonymkode: 4ed06...f7a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Å ikke klippe seg er å tviholde på ungdommen. 

Anonymkode: 4ed06...f7a

Det skal jaggu ikke være lett å være kvinne altså. Alle alternativer er jo feil!

Anonymkode: b76e8...778

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri kunnet slurve så mye med håret mitt, som i de periodene jeg har det langt. Nå som det er kortere, krever det mye mer vedlikehold. Har man en dårlig hårdag, så er det bare å balle det opp i en knute. Ikke må man tenke like mye på hvordan fallet i håret påvirker frisyren, og man trenger stort sett minimalt med produkter. Man kan også vente lenger med klippen, med kortere frisyrer er det veldig synlig hvis det er for utvokst. Det eneste som er litt mer innvikla med å ha det langt, er kanskje ren pleie. Større behov for kur osv. Rent personlig hadde det da altså ikke vært en smartere frisyre å ha, om jeg ikke brydde meg om utseende og framtoning.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke at menn klager over kvinner på 30+ . Er det noen som ikke tenker på utseende etter de har bikket 30 så er det jo menn.  

Anonymkode: 722e9...e75

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.5.2019 den 17.53, Madeliene skrev:

Også insisterer de på at kort hår er sååå sporty, fresht, sprekt, +++. Du ser ut som en kjerring og mannen din hater det. Venninne dine gir deg disse mange komplimentene fordi nå ser de bedre ut enn deg og de elsker det.

Oy, hvem har trakka deg på tærne 🙄 Utrolig at du vet alt dette.. Hva mannen til hver enkelt dame tenker OG venninnene.. 

Uansett hvilken sveis DU har så er du ihvertfall lite sjarmerende 😬

Anonymkode: 5aa62...fb0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MyzTeri

Har grodd meg langt hår etter 30 jeg, etter å ha brukt 20årene på å klippe og gro og ut og eksperimenter mellom kort og mellomlangt. Nå trives jeg med det lengste håret jeg har hatt noensinne, men det blir kort en dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 hours ago, AnonymBruker said:

Oy, hvem har trakka deg på tærne 🙄 Utrolig at du vet alt dette.. Hva mannen til hver enkelt dame tenker OG venninnene.. 

Uansett hvilken sveis DU har så er du ihvertfall lite sjarmerende 😬

Anonymkode: 5aa62...fb0

Hva mannen din sier når du kommer hjem med kort pinnsvinhår og står der og hinter etter et kompliment betyr ingenting. Hva venninnene dine skråler i kor fordi de føler de må reagere på en ny frisyre betyr ingenting.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.5.2019 den 10.45, AnonymBruker skrev:

Har tenkt på dette angående damer i 50-60 årene. Klipper seg mannekort, bruker nesten ikke sminke, lar håret være ufarget og grått, bruker BH med uflatterende fasong/hengpupper og går med usexy klær. Ser ut som menn mange av dem.

Anonymkode: d9c40...3ba

Her beskrev du meg godt. Bortsett fra at jeg har vært slik hele livet. Hvordan i huleste kan det være at jeg klarte å skaffe meg mann og barn. Og et nytt forhold etter vel passerte 40? En periode brukte jeg faktisk barbermaskin på meg selv. Det er vel 15- 20 år siden. 

For min del har minst 80% av alle damene jeg kjenner kort hår og det har vi hatt siden vi var unge ( lenge før 30 -årene) 

Jeg synes det er verre at alle ungjentene i dag har langt hår med sideskill. Man ser jo nesten ikke forskjell på dem, spesielt ikke f.eks på en fotballbane hvor alle hestehalene går i ett. Min nå voksne datter har vært en av dem som faktisk i perioder har hatt litt kortere hår og hun passer kjempegodt til det. Her i huset er det faktisk min voksne sønn som har lengst hår. 

På 24.5.2019 den 14.58, AnonymBruker skrev:

Da har jeg vært kjærring siden jeg gikk på videregående. Kort, stylet hår på rett person er stilig. 

Anonymkode: 4ed06...f7a

Jeg har i såfall vært kjerring hele livet. Lengste jeg noensinne har hatt håret, er ned til skuldrene, dengang jeg var russ. Jeg passer godt med kort hår og vil ikke ha annet heller. Orker dessuten ikke tanken på å spare. Da kommer man i den perioden hvor man ikke får til noe med håret. Tungt og uformelig og halvveis alt. 

På 24.5.2019 den 19.37, Vox_populi skrev:

Kortklippet og kommunerød – de har sikkert lyst på å se gamle ut. Gamle og ærverdige, kanskje? – men dessverre fungerer det ikke slik.

Jeg har hørt om kommunegrå, men kommunerød, hvordan ser den fargen ut? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 hours ago, Søgni said:

Jeg er over 30 og har bob hvor det lengste er kortere enn skuldrene. Kanskje vil jeg ha det lengre en dag, kanskje ikke. Har ikke en tiårsplan for håret mitt, altså. Har aldri vært redd for å klippe meg, syns det er latterlig når folk oppfører seg som om det å klippe seg er som å amputere et lem.

De kan umulig ha vært i Paris og sett alle de smellvakre, superfeminine kvinnene med halvlangt til kort hår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, smilo skrev:

Jeg har hørt om kommunegrå, men kommunerød, hvordan ser den fargen ut? 

Nei, ikke spør meg om farger, men den er mørk med et tydelig rødskjær. Vanlig hos middelaldrende ansatte i kommunen, sykehjem o.l.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hår er veldig viktig for meg. Det er noe av det mest attraktive på en kvinne. Jeg kunne aldri vært sammen med noen som er korthåret. Det er veldig viktig for meg at kvinnen er så femininin som mulig. Kort hår er det motsatte.

Har selvsagt fortalt samboeren min om alt dette. Hadde seriøst blitt helt knust om hun hadde klipt seg uten å si noe til meg.

Anonymkode: 7bf36...f3e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er gale med å ville prøve noe helt nytt en gang i blant da? Har nok noe å gjøre med at man ikke tar ting så seriøst lenger, man innser at livet skal oppleves og ikke er til for å please andre og følge alle sosiale normer. Synes bare det er gøy at folk prøver ut litt nye ting, hadde vært kjedelig om vi alle så lik ut. 

Anonymkode: c1315...fd6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk dere at dere blir sammen med en topptrent kjekkas med 6-pack og store armer, også bare noen måneder senere er han utrent og bleikfeit.

Nå forstår dere hvordan vi menn føler oss når dere kvinner klipper håret kort.

Anonymkode: 7bf36...f3e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tenk dere at dere blir sammen med en topptrent kjekkas med 6-pack og store armer, også bare noen måneder senere er han utrent og bleikfeit.

Nå forstår dere hvordan vi menn føler oss når dere kvinner klipper håret kort.

Anonymkode: 7bf36...f3e

Så trist for deg at du legger så mye i lengden på hår ♥️

 

Og et mirakel at jeg klarte å hanke inn min kjære MED min korte sveis. Han må ha vært desperat. Mildt sagt. 

😂

Anonymkode: 5aa62...fb0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har klipt meg kort. 

Det var fordi håret var tynnt og stygt rett og slett. Så det ble mye penere med kort hår.

 

Om en mann syns det er stygt, oki dont care.

 

Klipte meg for MIN del, ikke for din 😛

Anonymkode: 0bcc5...ccc

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.5.2019 den 9.53, AnonymBruker skrev:

Jeg er dame og skjønner det heller ikke. 

Mye penere med litt lengde. Samtidig må man ta vare på håret, kure det, bruke rett Shampo, og farge ettervekst. Er mange med skikkelig kråkereir som ikke steller det til å ha så langt hår, og da kunne de like gjerne klippet vekk slitte tupper og etterfarge  

Anonymkode: b21e2...6f6

Jeg har ettervekst nedover hele håret. Jeg kunne aldri tenke meg å farge det igjen, da håret mitt ikke tålte fargen og jeg mistet halvparten av det. Jeg beholder heller min naturlige hårfarge, som er mellomblond med grå (ekte) striper. Min datter på 15 sa til meg at hun også ønsket slike striper i håret sitt som jeg har.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Man velger hva slags frisyre man vil ha selv, men jeg synes de fleste ser bedre ut med litt lengde på håret. De fleste er vel enige om at Anne Hathaway ser best ut til venstre her?

Anne-Hathaway-Short-Hair-Collage-1024x79

 

Anonymkode: 4a983...a40

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 hours ago, AnonymBruker said:

Hår er veldig viktig for meg. Det er noe av det mest attraktive på en kvinne. Jeg kunne aldri vært sammen med noen som er korthåret. Det er veldig viktig for meg at kvinnen er så femininin som mulig. Kort hår er det motsatte.

Har selvsagt fortalt samboeren min om alt dette. Hadde seriøst blitt helt knust om hun hadde klipt seg uten å si noe til meg.

Anonymkode: 7bf36...f3e

Jeg synes det er så rart at så mange norske menn setter likhetstegn mellom femininitet og langt hår. Franske kvinner er blant de mest feminine i verden, og der er det veldig mange som har halvlangt til kort hår. Jeg tror jammen det er mer vanlig og populært med kortere hår på kvinner i alle land unntatt Norge og de muslimske. Det er litt spesielt. Kanskje det er fordi norske kvinner er så likestilte at mennene synes de trenger langt hår for mykes opp? Eller kanskje det er den norske mannen som begynner å bli svært konservativ...? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så trist for deg at du legger så mye i lengden på hår
Og et mirakel at jeg klarte å hanke inn min kjære MED min korte sveis. Han må ha vært desperat. Mildt sagt.
Anonymkode: 5aa62...fb0

Ikke bare han – de aller fleste mannfolk synes det samme. Men i likhet med din mann tar man det man får. Og heller ei koselig jente enn ei heks med langt hår.

Anonymkode: 3d885...aea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 hours ago, hind said:

Jeg synes det er så rart at så mange norske menn setter likhetstegn mellom femininitet og langt hår. Franske kvinner er blant de mest feminine i verden, og der er det veldig mange som har halvlangt til kort hår. Jeg tror jammen det er mer vanlig og populært med kortere hår på kvinner i alle land unntatt Norge og de muslimske. Det er litt spesielt. Kanskje det er fordi norske kvinner er så likestilte at mennene synes de trenger langt hår for mykes opp? Eller kanskje det er den norske mannen som begynner å bli svært konservativ...? 

Kan bare svare for meg selv, men jeg trur kanskje det er noe i det, ja.

Jeg elsker kvinner fra typisk muslimske land, og finner hijab eller sjal over håret skikkelig seksuelt opphissende. Har alltid hatt en greie for tradisjonelle og konservative plagg.

Anonymkode: 7bf36...f3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...