Gå til innhold

Filmer som skremte deg som barn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, MadameDeRosa skrev:

Ja, det er så grusomt! Og etterhvert døde flere av de som var med i filmene. Gikk kaldt nedover ryggen min nå. 

Det er kanskje stygt å si dette, men den lille jenta så ordentlig skummel ut i filmene med det kritthvite håret, hun selv skremte vannet ut av meg. Nei huff..rip ❤️

Anonymkode: 2b8f8...e16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke film, men "sorte maske" fra midt i smørøyet, var jeg livredd. Var ikke gamle jenta da. 

The scanners og children of the corn. Mareritt! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MadameDeRosa
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er kanskje stygt å si dette, men den lille jenta så ordentlig skummel ut i filmene med det kritthvite håret, hun selv skremte vannet ut av meg. Nei huff..rip ❤️

Anonymkode: 2b8f8...e16

Ja, tror kanskje at det var lagd litt sånn. Jeg vet ikke, men hun var spesiell. 

Det var også så mystisk sykdom hun døde av. Stakkars jente. ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.5.2019 den 13.11, Emma Belikova skrev:

Ikke film, men husker at jeg var livredd for musikkvideoen til Never Ending Story med Limahl

Har ikke sett den etter jeg ble voksen. 

Jeg har det sånn med filmen. Jeg fikk mareritt av den filmen når jeg var liten og tenker på det hver gang jeg minnes på den filmen. Så det er et eller annet som henger igjen. Liker den ikke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blair Witch Project.. Var vel ca 11-12år gammel. 

The julekalender og Pompel og Pilt! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 16.5.2019 den 13.08, AnonymBruker skrev:

Hvilke filmer skremte deg i barndommen din som du i dag fortsett kan være redd for som voksen? 

Tror det var en spin off fra Picknic med døden. Som het Camping med døden på norsk. Den var alt gammel da jeg var liten.

Og Platoon. Var skummel for en som ønsket utdanning i Forsvaret. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Så Exorsisten (?) da jeg var 6. En tre år eldre venninne hadde tyvlånt filmene til storebroren. Foreldrene mine ble rasende da jeg kom hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hånden som rører vuggen. Jeg så den litt for ung da jeg snek den inn på rommet fra vhs-samlingen. Den dama var så skummel.

Endret av Moonwalker
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så aldri noen skikkelig skumle filmer som barn, har alltid vært livredd for skumle filmer selv om jeg har sett for mange av de i voksen alder og selv nå takler jeg ikke skrekkfilmer.

De jeg husker fra jeg var barn er "det levende lik", "Er du mørkredd?" og noen ganger var Brødrene Dal skummelt, spesielt om det var episoder med spøkelser, vampyrer og lignende- den episoden med munken i Nidarosdomen og Dracula hos tannlegen tror jeg nok jeg syntes var skummel som barn selv om jeg ikke kan huske det. Er du mørkredd husker jeg var skikkelig ekkelt noen ganger, og introen var forferdelig med skummel musikk og stemning og den husken som svingte og knirket. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poltergeist, Omens, Exorcisten, Haisommer, Chucky (🤣) og den ene episoden med Brødrene Dahl, alle på min alder vet hvilken episode det er ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

23 timer siden, Ella Ellefantella skrev:

Poltergeist, Omens, Exorcisten, Haisommer, Chucky (🤣) og den ene episoden med Brødrene Dahl, alle på min alder vet hvilken episode det er ;) 

Jepp, det må vere episoden med maleriet som hadde øyne som flyttet seg. Brødrene Dahl og Spektralsteinene tror jeg det var. 😱

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Mallard skrev:

Jepp, det må vere episoden med maleriet som hadde øyne som flyttet seg. Brødrene Dahl og Spektralsteinene tror jeg det var. 😱

Såklart! Ga en hel generasjon mareritt! Jeg har sett det siden og det er SÅ utrolig tøysete😂

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motorsagmassakren.

Tror vi var ti år gamle da jeg og min litt eldre bror fant ut at det var en god film å sette på. Husker jeg kunne våkne om nettene, eller når jeg prøvde å sovne, og se mot døra og kunne se antydninger til silhuetten av hovedpersonen i filmen. Det husker jeg enda, for det var helt forferdelig på den tida. 

Anonymkode: acd81...c26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Eksorsisten er vel den eneste filmen jeg fortsatt synes er ubehagelig i dag. Ellers har jeg aldri syntes skrekkfilmer var spesielt skumle. Alien og Predator var to filmer som ble hyppig sett i barndommen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Armitage skrev:

Eksorsisten er vel den eneste filmen jeg fortsatt synes er ubehagelig i dag. Ellers har jeg aldri syntes skrekkfilmer var spesielt skumle. Alien og Predator var to filmer som ble hyppig sett i barndommen.

Den scenen der hun jenta kommer kravlende ned trappa mens hun ligger i bro 😱😱

Anonymkode: 5e690...531

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så skjør at pappaen til Emil, var nok til å skremme meg 😂 

Kan også huske jeg var på bygdekinoen med søskenbarna mine. Jeg var vel 6 eller 7 og vi så "Olsenbanden". Det eneste jeg husker av filmen er Egon som blir heist opp i en kran etter beina. 

Herregud, jeg var så redd 😂 Gråt hele natta og ba om å bli hentet av mamma og pappa. De bodde 3t unna, så litt uaktuelt 😂 

 

Anonymkode: 472ad...3bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nightmare on Elm Street. Freddy Krueger var ekstremt skummel. Jeg sjekket alle skap på soverrommet mitt før jeg skulle legge meg i lang tid etterpå 😄 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...