Gå til innhold

Filmer som skremte deg som barn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fra jeg var veldig liten, er det Pompel og Pilt. Kan se dem for meg fortsatt og kjenner kvalmebølge i magen.

Ellers var der en serie for voksne, når jeg var omkring 10 år og min kusine 6 år. Vi var begge hos vår bestemor på sommerferie. Bestemor var ikke så nøye på leggetid er, eller hva som var passende for barn å se på. Så vi fikk se hele serie. Husker ikke hva den het, men tror den foregikk i NotreDame eller noe slikt sted. Skummel musikk, som jeg kan nynne i hodet enda. Det var en krim/grøsser/spøkelsesaktig serie. I allefall tolket jeg det slik den gang. Når noe fælt skulle skje, kom det et rødt blodig avtrykk av en hånd på veggen i Notre Dame. Grusomt. Jeg var grøssende redd. Og min kusine sov ikke på mange uker etterpå. Og spesielt min tante var rasende på bestemor. 

Skulle gjerne visst hvilken serie det var. Sannsynligvis ikke skummel i dag. 

Anonymkode: fad0b...8db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jakten på nyresteinen 😂 gassmasker skremmer meg enda 


så hadde jeg en del eldre venner å vi så Haisommer (fortsatt ekstrem frykt for hai), Frankenstein, og Dracula 😅 

Anonymkode: bdbef...9a9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mio min Mio. Han onde ridderen Cato var min store skrekk i barndommen. Han fanget barn, skapte dem om til fugler som måtte fly over den døde sjøen for alltid😱😱😱 

Haisommer 1. Så den sammen med storebroren min mens foreldrene våre var i et selskap. Er fortsatt livredd for hai. 

Endret av Mollie
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kommer ikke på en eneste film/serie som skremte jeg da jeg var barn😂 har alltid likt «skumle» ting, men aldri blitt redd.

Da jeg var liten var Heksene av Roald Dahl favorittfilmen min. Var også glad i Grøsserne-serien og bøkene. Var også veldig glad i X-files. Da jeg ble litt eldre ble jeg glad i skrekk og thrillere. Halloween og The 6th sense var favorittfilmene mine da jeg var 13. Er veldig fan av Halloween og Michael Myers den dag i dag.

Anonymkode: 5a51c...d80

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Dinosaur (2000) disney, selv om det er 6 års aldersgrense på den🥺

Anonymkode: 4bbf7...2b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Dinosaur (2000) disney, selv om det er 6 års aldersgrense på den🥺

Anonymkode: 4bbf7...2b6

Carnotaurene spesielt 

Anonymkode: 4bbf7...2b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeepers Creepers. Det var så skummelt å tenke på at om den tingen ville ha deg, så slipper du aldri unna uansett hvor du gjemmer deg. 

Hadde ofte mareritt om at jeg måtte velge folk den kunne ta blant familie og venner. Haha... 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 16.5.2019 den 18.43):

Det levende lik var det det som skremte meg tidligst. Jeg var og er en pyse når det gjelder skumle filmer og serier, så jeg ser lite på skumle ting. The julekalender var også skummelt med den Nåså'en. Jeg gjemte meg bak en pute når han ble forvandlet. 

Anonymkode: 662ac...a85

Jeg var også redd the Julekalender. Pappa sa ar det bodde sånne Nåså'er på låven så da turte jeg ikke å gå dit 😅

Anonymkode: 15bc2...fc1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ondskapens hotell. Så denne når jeg var rundt 9-10år. Prøvde å lese boka, men gav opp når det første var en sexscene.... 

Gamle versjonen av IT! 

 

Anonymkode: 83ba1...5e8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke film, men Jaja og Paja, den tsjekkiske dukkefimserien som gikk på barne tv på  90 tallet om de to guttene som med faren sin, også han fæle slakteren. Jeg syns de så så skumle ut.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jordbær86 skrev (12 minutter siden):

Ikke film, men Jaja og Paja, den tsjekkiske dukkefimserien som gikk på barne tv på  90 tallet om de to guttene som med faren sin, også han fæle slakteren. Jeg syns de så så skumle ut.

Bestefaren var det de bodde sammen med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jordbær86 skrev (13 minutter siden):

Ikke film, men Jaja og Paja, den tsjekkiske dukkefimserien som gikk på barne tv på  90 tallet om de to guttene som med faren sin, også han fæle slakteren. Jeg syns de så så skumle ut.

Herr Kotelett😅

Anonymkode: 7b125...8b8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Herr Kotelett😅

Anonymkode: 7b125...8b8

Ja 😅 Så det på YouTube nå. Ikke så skummelt nå som da jeg var barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sleeping_beauty skrev (49 minutter siden):

Jeepers Creepers.

Litt rart at den i det hele tatt ble laget, da han som skrev å reggiserte den forgrep seg på en 12 år gammel gutt på et tidligere filmsett, Så den virkelige creeperen var bakom kameraet. 

Viste du at åpningscenen å flere av scenene er inspirert av en virkelig hendelse? Det er tydelig at de bare har hermet etter det amerikanske programmet Unsolved Mysteries. 

 

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heksene av Roald Dahl. Var fem år og hadde mareritt lenge etter.

Anonymkode: 183d1...19d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror den het «Et ubesvart anrop». Kusina mi satt på ringelyden fra filmen på sin telefon og fikk ei venninne til å ringe henne rett etterpå. Aldri vært så redd i mitt liv. Kan ikke ha vært mer enn 11 år. Tenker fortsatt på den filmen…

Endret av Fluffypuff
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StellaNova

E.T skremte vannet av meg i årevis. En film som het aracnophobia åså, jeg er fortsatt redd edderkopper på grunn av den filmen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...