Gå til innhold

Filmer som skremte deg som barn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

On 3/23/2023 at 7:36 PM, Trolltunge said:

Jeg husker ikke hva filmen heter, men det var et skip som hadde sunket, men utrolig nok hadde mange overlevd og skapt seg et liv under havoverflaten. Jeg husker ikke engang hva som skremte meg veldig med den filmen, men blir liksom kald innvendig når jeg tenker på den. Tror kanskje det var noe med hvordan de forhold seg til at mennesker døde. De kunne jo ikke begrave folk. Eller så rett og slett hvor klaustrofobisk liv det måtte være. Jeg hadde iallefall mareritt om den filmen lenge, og det er fremdeles ekkelt å tenke på den. 

Jeg må ha sett den filmen rundt 1985- 1987. 

Husker også denne! Skummel men var svært spennende for en 12-åring på 80-tallet. Tror det var https://en.m.wikipedia.org/wiki/Goliath_Awaits

Anonymkode: 9392d...b91

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Karlsson på taket!! En utrolig suspekt type. Skjønte aldri som barn om det var en voksen mann som spilte Karlsson, eller om det var en guttunge. Han hadde uansett hovedrollen i noen av mine mareritt. IMG_20230325_051318.thumb.jpg.354dce77073577d51dad2e3c2ab3406c.jpg

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Star Wars. I forbindelse med at Return of the Jedi kom på kino skulle NRK vise A New Hope som 7 år gamle meg overbeviste mine foreldre om at var passende for meg. Det var det ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kom helt uforberedt inn i stuen der et program om tyrefekting sto på. Gråt i timevis.

Anonymkode: 17194...cf7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 5/16/2019 at 1:12 PM, AnonymBruker said:

Kvinna i sort fra 1989. Så den på NRK som barn og ble vel aldri helt den samme igjen etterpå. Det samme med The Innocents fra 1961. Også NRK, også umenneskelig skummel. 

Men jeg ville nok ikke blitt så skremt i dag, det er mer skremmende med tanken på dem ...

Anonymkode: 9d002...356

Enig i denne! Lurte meg til å se kvinnen i sort å var livredd i ukesvis etterpå 🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Filmen Christine. Jeg var altfor ung når jeg så den. Det tok et halvt liv før jeg kom over det. 

Anonymkode: 4fbb6...107

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ikke minst påskekrimen med Adam Deglish, tror tittelen på norsk var " plystre morderen ". Den skremte seriøst vannet av meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Husker også denne! Skummel men var svært spennende for en 12-åring på 80-tallet. Tror det var https://en.m.wikipedia.org/wiki/Goliath_Awaits

Anonymkode: 9392d...b91

Ja ser ut som det er denne ja. Tusen takk for at du delte hvilen film det er! Har forsøkt å finne den tidligere, for å finne ut om den virkelig var så skummel. Fra 1981 ser jeg, og jeg så den på filmkveld på campingplass, en stund senere, der jeg klarte å snike meg inn til tross for at jeg ikke var gammel nok. Var veldig fornøyd med det, men det slo definitivt tilbake. 😅

Trodde jeg var rundt 10- 12 år da jeg så den, men da var jeg antagelig yngre, for de pleide å vise relativt nye filmer, som akkurat var blitt tilgjengelig for kjøp og leie. Så om vi sier 1983... da var jeg 8 år. Kanskje ikke så rart at jeg ble godt skremt. 😆🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

«Rød snø» på NRK- grøss!! Har sett den igjen i voksen alder (påskekrim)

Anonymkode: 4f90c...0dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brødrene Dal og øynene bak maleriet. 

Blindpassasjer.

James Bond-filmen med han med ståltennene.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trolltampen skrev (På 23.3.2023 den 19.30):

The exorcist var min første skrekkfilm. Var fjorten år. Nekter å se den igjen per dags dato. Fy flate for en film. Sov nesten ikke på tre måneder etterpå 

Den var virkelig fæl ja😱😱 også unge vi var da vi såg den, grøss og gru.

Anonymkode: 59997...e88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...
PITTY skrev (På 23.3.2023 den 12.29):

Gorgon vaktmester.😱-----🚑

images (1).jpeg

Reparere, multiplisere, dividere, gradere…..😬🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ella-2 skrev (23 minutter siden):

Reparere, multiplisere, dividere, gradere…..😬🤣

hø-hø-hø, Reparere, reversere, retardere, akselerere, maltraktere, mastu... Akkurat, nettopp,..øhhh.. Pilt først ja.😱

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

avent skrev (På 25.3.2023 den 18.47):

Enig i denne! Lurte meg til å se kvinnen i sort å var livredd i ukesvis etterpå 🤣

Det kan være en fordel å vite at hun som spiller damen i sort, er Pauline Moran - samme skuespiller som spiller den behjelpelige sekretæren Miss Lemon i serien om Hercule Poirot; kanskje filmen blir litt mindre skummel da:

Anonymkode: 94678...d0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker at når jeg og Fettern så på The Fellowship of the Ring på kino. Var da 10 år gammel (litt merkelig at jeg fikk lov til å se på filmen?)

Jeg var ikke gamle gutten når jeg og Fettern så på denne filmen på kinoen, og med gode høyttaler og bass så ga det naturligvis helt annet inntrykk. Med disse krypene i tillegg som kommer ut av treet var ekkelt. Det neste jeg husker var at jeg og Fettern var hos bestemor igjen kort tid etterpå.

Har senere sett både denne scenen og resten av filmene uten problemer.

Endret av Intervence
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...