Gå til innhold

Filmer som skremte deg som barn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Husker jeg fikk være med å se Passion of the christ da jeg var 11. Den scenen når Jesus tortureres var grusom, klarte ikke å se ferdig så jeg sprang opp på stuen og gråt og var uvell. Den dag idag fatter jeg ikke hva de tenkte med som lot meg se den.

Anonymkode: 28981...54f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker jeg snek meg til å se "Inferno i flammer". Dette var i Betamax-tiden og foreldrene mine hadde lånt filmen. Jeg var alene hjemme og satt på denne fordi den så spennende ut på coveret. Var allerede redd for brann, men det ble absolutt ikke noe bedre etter denne filmen. Slet med å sove i lang tid etterpå og turte ikke fortelle at jeg var redd fordi jeg trodde mamma og pappa ville bli sint fordi jeg hadde sneket meg til å se en film uten å spørre. Syns fortsatt det er litt skummelt med skyskrapere og sjekker alltid brannsikkerhet og rømningsplan.

En annen film jeg av en eller annen grunn så da jeg var liten var en jeg til dags dato ikke aner navnet på, eller hva den egentlig handlet om. Det eneste jeg husker er en eviglang scene med en mann i ei seng der det har kommet en slange opp i senga. Husker det var noen forsøk på å avlive slangen med en sprøyte som måtte stikkes inn i ermet på pysjamasen til denne mannen, men at det var fare for at slangen ville bite. Tror kanskje den bet til slutt og at mannen døde, men dette er veldig vage minner.
Jeg er den dag i dag livredd for slanger og sjekker ALLTID senga før jeg legger meg.

Av litt mer uskyldige scener så ble også jeg skremt av øynene på bildet i den Brødrene Dahl-episoden og jeg syns Hufsa var skummel.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roald Dahls Heksene var skikkelig skummel. Så kan eg huske vi så Ben Hur på skolen, og eg hadde mareritt i ukesvis. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Husker jeg ble skremt av bibliotek-spøkelset i Ghostbusters i sin tid, var vel rundt 10 et sted. De tapre spøkelsesjegere løper hylende ut av biblioteket, og jeg løp hylene ut av stua. :ler: 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pompel og Pilt og Pernille og Mr Nelson når det gjelder barnetv. Jeg hata det som barn. Ellers så husker jeg De dødes tjern. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Signs. Spesielt disse to scenene. En hvor den står på taket og ser inn på folka. Og den andre som plutselig dukker opp rundt et hjørnet i et nyhetsinnslag på TV.

maxresdefault.jpg

hqdefault_33.jpg

Endret av Palmetreet
La til bilder.
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Palmetreet skrev:

Signs. Spesielt disse to scenene. En hvor den står på taket og ser inn på folka. Og den andre som plutselig dukker opp rundt et hjørnet i et nyhetsinnslag på TV.

maxresdefault.jpg

hqdefault_33.jpg

Hallo sånt er fortsatt skummelt 

Anonymkode: 9647e...40b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg var 11 eller 12 da jeg så Silence of the lambs (Nattsvermeren) på en liten tv med antenne pp hytta. Den satte seg godt...

Såg The Ring på kino da jeg var 14. Fikk ikke sove den natta... ☠️

Anonymkode: 5592f...7bf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes grøsserne var skummelt den serien, som var basert på bøkene om jeg ikke tar feil?

Anonymkode: 9f621...163

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.9.2020 den 1.03, Kikkisixx skrev:

Hufsa.. wuææh.. heh, liker ho aldeles ikkje enda sjølv om eg er 35 og eeelskar thriller😅 For ikkje å gløyme «Are you afraid of the dark» 😳🥺

Helt enig! 😄 Dette var de verste altså.

Anonymkode: cb051...d44

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så Jurasic Park da jeg var 7 - 8år. Var livredd for raptorer i lang tid etterpå. Ble også rimelig freaka ut av Terminator II og Independence Day.

Anonymkode: 211ba...c5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Misery.

Enkelte Brødrene Dal episoder.

Harry Potter og De vises stein da Harry tar knekken på Voldemort som kommer opp i røyk.

X-files episoden Chinga. SIkkert andre episoder også, men husker spesielt den ekle dukken.

Mummitrollet med diverse vesner som vinterdamen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke film, men serien "Majka, jenta fra verdensrommet". 

Er fortsatt livredd for alt som måtte finnes av liv der ute.... 😨 Bare se her: 

hvarøyketdeføritiden Instagram posts - Gramho.com

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brødrene Dahl. Den scenen der en av dem, tror det er Gaus, havner under en trekasse og kommer inn i en slags teatergarderobe, hvor han blir jaget rundt av en Frankensteinaktig gærning. Den scenen var jeg redd lenge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...