Gå til innhold

Filmer som skremte deg som barn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Huff, godt å vite at jeg ikke er alene om å synes at den var ekkel. Vet du hva filmen het?

Anonymkode: 2b8f8...e16

Aner ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Macro skrev:

Mio min Mio. Da Mio blir grepet av den metallhånden holdt jeg på stryke med. Hadde mareritt i flere mnd.

 

Da jeg var helt ung var det Noddy pga de to skurkene.

Åh... den biten om metallhånden altså!! 😳😱

Anonymkode: a3155...de6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bob, fra serien Twin Peaks fra 90-tallet. Pluss han kjempen fra Twin Peaks.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nicecar
4 timer siden, Nasse Nøff ❤ skrev:

Enig! Får hjertebank av å se den nå som voksen, gammel frykt som sitter igjen tror jeg 😂

Også er filmmusikken lagd med orgel da gitt! Skjønner virkelig ikke hvordan folk kan ha den grusomme filmen som en yndlingsfilm🤦🏻‍♀️

 
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fortsatt ikke sett Independence day (skummel scene der de skjærer i en alien) eller Candyman siden jeg så dem som barn eller ungdom. Tørr heller ikke se Blair witch project eller The Ring igjen, og har innsett at skumle filmer/grøssere ikke er noe for meg.

Anonymkode: d5676...c24

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var vel rundt 6-7 år da jeg så litt av the critters, og husker jeg var livredd lenge for at disse utenomjordiske skapningene skulle komme å ta meg😨 😂

Ellers var det en gang meg og ei venninne som satt hos meg, mens foreldrene mine var ute, og så på Texas chainsaw massacre (uten lov selvsagt, da vi bare var 13-14 år). Under filmen så hører vi en høy lyd utfor av noe som hørtes ut som en motorsag, og begge to blir livredde og hyler 😱 Det var bare naboen som drev og renoverte huset som starta et eller annet elektrisk redskap som lagde lyd, men gud for en timing! 😂😂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var ikke barn, men rundt 15. Jeg så fredag den 13 på tv. Jeg ble så redd at jeg sov med lyset på i lang tid fremover. Turte ikke å gå ned på do om natten. En gang var jeg så tissetrengt men turte ikke å gå ned på do (kanskje Jason ventet på meg😱) så tok blomsten ut av krukka og tisset oppi! Ja, jævlig ekkelt, men turte ikke å gå på do :grine:

Anonymkode: 558a2...6bb

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.5.2019 den 23.23, Macro skrev:

Mio min Mio. Da Mio blir grepet av den metallhånden holdt jeg på stryke med. Hadde mareritt i flere mnd.

 

Da jeg var helt ung var det Noddy pga de to skurkene.

Mio min Mio ja, den så jeg på kino som barn, og hadde mareritt om onde ridder Cato i lange tider. Han som kidnappet barn og skapte dem om til fugler som måtte fly over Den døde sjøen i all evighet! 😱😱😱 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Mollie skrev:

Mio min Mio ja, den så jeg på kino som barn, og hadde mareritt om onde ridder Cato i lange tider. Han som kidnappet barn og skapte dem om til fugler som måtte fly over Den døde sjøen i all evighet! 😱😱😱 

Ja. Det var rimelig hardcore før i tiden😳

Anonymkode: 7bed0...d04

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

The Omen! (1976)

Så den hjemme alene, med lyden slått av og alle lysene på. Likevel driiitskummel! De creepy hundene!! "Danny, I do it for youuuuu" ("splat")

Anonymkode: 421c8...10a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grizzly tales som ble sendt på kykelikokos. Fy flate. Og så mummitrollet.... Isheksa og hufsa.... Grøss og gru! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De dødes tjern

Siste time

Tøydukke Anna 😂😂

Anonymkode: 6dc53...132

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Favoritt filmen min var Kamilla og tyven. Samtidig så var jeg så redd og ble skremt av tyven når han var i skogen. Den ordentlige tyven. Hehe

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Lord of the Flies.

 

Så den på TV en gang jeg var syk og alene hjemme i tidlig barneskolealder, og det eneste jeg husker er at noen gutter drepte en av de andre guttene, og at brillene hans ble knust. Har aldri sett filmen igjen, så jeg aner ikke hva den egentlig handler om.

Anonymkode: 56978...d2c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En skrekkfilm/Sci-fi som jeg så da jeg var 5-6 år.  Vesener som kravlet gjennom brystet, får fortsatt skrekken av å tenke på den. Ca samme tid som da Gremlin kom ut så det kan kanskje ha vært den.

Anonymkode: ba348...866

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Zaga skrev:

Favoritt filmen min var Kamilla og tyven. Samtidig så var jeg så redd og ble skremt av tyven når han var i skogen. Den ordentlige tyven. Hehe

Også var det så skummelt at hun lille jenta skulle ta toget helt alene og at hun ble ranet på togstasjonen og sånn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Lord of the Flies.

 

Så den på TV en gang jeg var syk og alene hjemme i tidlig barneskolealder, og det eneste jeg husker er at noen gutter drepte en av de andre guttene, og at brillene hans ble knust. Har aldri sett filmen igjen, så jeg aner ikke hva den egentlig handler om.

Anonymkode: 56978...d2c

Ja, den var creepy! Handlet om unge gutter som måtte leve på en øde øy og drepte hverandre til slutt? Introen var creepy husker jeg :haar: så filmen var i svart hvitt. Gjør den bare enda mer ekkel synes jeg 

Anonymkode: 558a2...6bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...