Gå til innhold

Filmer som skremte deg som barn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Helmer og Sigurdson 😱

Anonymkode: 9efa4...2c7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den første skrekkfilmen jeg så, var Fredag den 13. Jeg var 14 år da.

Jeg husker vi satt hele familien (fire unger) + noen venner og så på den. Mamma var der også. Vi hadde nylig fått oss videospiller, som var ganske kult å ha på den tiden. Vi leide Fredag den 13, og samlet oss for å se.

På slutten husker jeg at jeg hørte noen skrike skikkelig høyt. Etterpå, når rulleteksten kom på skjermen, spurte jeg de andre hvem det var som skrek sånn. De sa det var meg.... Husket det ikke engang, ble så sjokkskremt på slutten av filmen at sinnet bare blokkerte det skriket.

Ellers brukte jeg faktisk å bli ganske skremt av noe som NRK kalte "barne-tv". Det er Pompel & Pilt jeg tenker på. Flere ting i den serien var utrolig skremmende for små barn. Skumle grotter og figurer og alt. Aner ikke hvorfor vi alltid så på det likevel. Det var vel fordi det ikke var stort annet for barn på tv. Heldigvis hadde vi svensk tv1 og tv2, så vi kunne se svensk barne-tv og lærte svensk på den måten. "Fem myror är fler enn fyra elefanter"... favoritten.

Endret av Million
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fluen, med Jeff Goldblum. Pappa lot meg se den på TV da jeg var rundt 9-10 år... Ble livredd. Første skrekkfilmen jeg ble utsatt for.

Anonymkode: c0f9f...7c0

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker jeg var livredd for gorgene som levde i gorgehagen i fragleberget.. Var brennsikker på at junior der sto utenfor verandadøren(med stort vindu i) og bare ventet på å ta meg når jeg gikk forbi 😂 hatet den døra i mange år.. 

Anonymkode: 1a37b...aff

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

41 minutter siden, solmåneogstjerner skrev:

Se der ja! Så gøy! 😊

musikken var visst ikke så veldig skummel, men hun sang jo om å dø. Kanskje det er det jeg husker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lord of the Rings og Men in Black. Husker ikke helt hvor gammel jeg var, men tror jeg var rundt 10? I ringens herre husker jeg ikke hva de heter. De ekle monsterene. Det sto helt stille nå. Klarer ikke å komme på hva de heter. Så Hobbiten for noen år siden og takler dem fortsatt ikke i voksen alder. Men in Black så er det på slutten at et romvesen viser seg som seg selv og K hopper inn i magen etter våpenet sitt. Han var et kryp og i løpet av filmen så kravler det ut masse kakerlakker av armen hans. Tåler fint den nå. 🤪 Husker derimot at jeg hadde masse mareritt om at det kom til å komme masse kakerlakker ut av armen min.

Endret av Sylveon
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pompel og Pilt. Grøss og Gru!

De trodde at det absurde var greit for barn, men det var det ikke! Ikke!

Anonymkode: d922a...65d

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

The birds, The shining og Cujo. Foreldrene til bestevenninnen min fulgte ikke så godt med på hva vi (de) leide i videokoisken.. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jakten på nyresteinen! Jeg så den på kino når jeg var rundt 6-7 og 20 år senere tør jeg fremdeles ikke se den. Jeg var livredd, spesielt for Den dårlige Ånden og salthuggerene(tror det var de hette, de hvite vesene som hakket på salt)

  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker ikke hva filmen heter. Starten begynte med at noen tok en sort hund(skotsk terrier) inn fra regnet. Det var et eller annet med en guttunge. Hovedhistorien var noen dyr/leker som prøvde å stå opp mot en slem ape som styrte alle som hadde en rød féz og kjørte rundt i ett tog på ett tidspunkt.  Muligens det var noe stop-motionanimation greier. Men jeg var liiiivredd den apa, og aldri klart å finne ut hvilken film det var i voksen alder.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Thjelp skrev:

Jakten på nyresteinen! Jeg så den på kino når jeg var rundt 6-7 og 20 år senere tør jeg fremdeles ikke se den. Jeg var livredd, spesielt for Den dårlige Ånden og salthuggerene(tror det var de hette, de hvite vesene som hakket på salt)

Jakten på nyresteinen var jeg og redd!! Shiiit!

- TS

Anonymkode: ac5af...933

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Malstrøm, norsk serie. Kjempeskummel.

Anonymkode: 17194...cf7

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Thjelp skrev:

Jakten på nyresteinen! Jeg så den på kino når jeg var rundt 6-7 og 20 år senere tør jeg fremdeles ikke se den. Jeg var livredd, spesielt for Den dårlige Ånden og salthuggerene(tror det var de hette, de hvite vesene som hakket på salt)

Denne hadde jeg nesten glemt ut! Den syntes jeg også var veldig skummel. Det er vel kanskje den første filmen jeg så som jeg syntes var skummel. Så den også rundt 6-7 år. Men av en eller annen grunn digget jeg Jurassic Park (som jeg vil si er skumlere enn Jakten på Nyresteinen), og tror jeg var 4-6 år da jeg så den:fnise: Mummitrollet var også litt skummelt... Jeg har egentlig alltid likt skrekkfilmer så det er ingen filmer som har satt spor i meg som voksen, men jeg husker jo at det var enkelte filmer jeg syntes var skumle.

Anonymkode: 9cf0a...f00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mysteriet med det levende lik. Det var attpåtil en krimserie for barn. Jeg hadde i flere år redsel for å finne en død greker i vannkanten hver gang jeg var ved stranda 😅

 

 

  • Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hulken, haisommer og gremlins....liker dem fortsatt ikke, etter traumatisert barndom hvor jeg på død og liv skulle tøffe meg å se disse😅 

Anonymkode: 5549f...b29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jakten på nyresteinen

Ghost Ship

13 Ghosts

Signs

😨😨😨😨

Endret av Lexii
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

The birds, It, og den edderkopp filmen( arachnophibia) , mysteriet med det levende lik. 

Anonymkode: aeda0...39d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Scary movie 2. Syntes den var skikkelig skummel når jeg var mindre, kanskje fordi jeg ikke helt forsto filmen.

Men nå forstår jeg den! 😂

Haisommer 1. Skulle aldri ha sett den når jeg var mindre...

Anonymkode: 42dde...fe2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...