Gå til innhold

Filmer som skremte deg som barn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest nicecar
1 time siden, Nasse Nøff ❤ skrev:

Jakten på nyresteinen og brødrene løvehjerte. 

Åh! Bra jeg ikke er alene om det! Brødrene Løvehjerte ga meg mareritt i flere ÅR!! Hvorfor får små barn se sånne filmer?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

så du The Ring som barn?! Jeg så den på kino da jeg var rundt 20 (kan det stemme at den ble vist da?) og var traumatisert i lang tid etterpå! 

Anonymkode: 6466f...b71

Jepp, takket være limewire.. 

Turte ikke se på TV på lange tider etterpå! Var livredd kasetter og vhsfilmer. I tillegg hadde mine besteforeldre en gammel brønn utafor soverommet der jeg sov. Tok nært et halvt år før jeg kunne sove på det soverommet igjen. 

Jeg var rundt 10 år, om jeg ikke husker feil. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Brødrene Løvehjerte

-Hufsa

og en tilfeldig film som gikk på NRK, der en liten jente hoppet utenfor et kratt, falt ned i havet og fikk øyeblikkelig englevinger og føyk til himmelen.

Anonymkode: 2b8f8...e16

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Episode av Brødrene Dal. Episoden med de ekte øynene i det bildet. Var 7-8 år da. Etter det ble diverse dukker ryddet vekk. Var sikker på at alle øynene fulgte med på meg. 

Anonymkode: 25bee...4b0

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

-Brødrene Løvehjerte

-Hufsa

og en tilfeldig film som gikk på NRK, der en liten jente hoppet utenfor et kratt, falt ned i havet og fikk øyeblikkelig englevinger og føyk til himmelen.

Anonymkode: 2b8f8...e16

Kunne den siste der være en russisk kortfilm? Jeg husker en gang på tidlig 90-tall at det gikk en serie kortfilmer , fra forskjellige land, med tema fra barns oppvekstvilkår. De gikk egentlig ganske sent, tror jeg. 

Handlet om en mor som bare drakk, kjeftet og slo og endte med at jenta ( som tok mye vare på sin babybror) sa « Nei, fy f... her vil jeg ikke være mer og hoppet utfor et stup, eller noe slikt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, absinthia skrev:

Kunne den siste der være en russisk kortfilm? Jeg husker en gang på tidlig 90-tall at det gikk en serie kortfilmer , fra forskjellige land, med tema fra barns oppvekstvilkår. De gikk egentlig ganske sent, tror jeg. 

Handlet om en mor som bare drakk, kjeftet og slo og endte med at jenta ( som tok mye vare på sin babybror) sa « Nei, fy f... her vil jeg ikke være mer og hoppet utfor et stup, eller noe slikt. 

Ja mulig det. Det stemmer at hun hoppet utenfor et stup og om jeg ikke husker feil så hadde hun blondt krøllete kort hår (??) Tipper hun var rundt 7-8 år?

Den scenen er ihvertfall brent fast i minnet mitt og jeg synes fortsatt at den er helt grusom når jeg tenker tilbake på det jeg så da (enda jeg ikke har sett den igjen).

Anonymkode: 2b8f8...e16

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Malstrøm 😳😳🤯😉

Anonymkode: fa0cd...95a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Episode av Brødrene Dal. Episoden med de ekte øynene i det bildet. Var 7-8 år da. Etter det ble diverse dukker ryddet vekk. Var sikker på at alle øynene fulgte med på meg. 

Anonymkode: 25bee...4b0

Jaaaa. Kjempe skummelt.👍

Anonymkode: fa0cd...95a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja mulig det. Det stemmer at hun hoppet utenfor et stup og om jeg ikke husker feil så hadde hun blondt krøllete kort hår (??) Tipper hun var rundt 7-8 år?

Den scenen er ihvertfall brent fast i minnet mitt og jeg synes fortsatt at den er helt grusom når jeg tenker tilbake på det jeg så da (enda jeg ikke har sett den igjen).

Anonymkode: 2b8f8...e16

Ja, hun hadde blondt hår med krøller. Jeg synes også at den var grusom og har iblant tenkt på den, selv om jeg var omtrent 20-21 da. - Kanskje litt preget av at jeg muligens var gravid med nr 2. 

Jeg tror den var lagd for å sette et støkk i folk, ved hjelp av litt russisk dramatikk, for å øke fokuset på hvordan barn led under foreldrenes alkoholisme. 

Endret av absinthia
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roald Dahl's heksene og en tegnefilm som het Nims hemmelighet 😨😨😨

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, absinthia skrev:

Ja, hun hadde blondt hår med krøller. Jeg synes også at den var grusom og har iblant tenkt på den, selv om jeg var omtrent 20-21 da. - Kanskje litt preget av at jeg muligens var gravid med nr 2. 

Jeg tror den var lagd for å sette et støkk i folk, ved hjelp av litt russisk dramatikk, for å øke fokuset på hvordan barn led under foreldrenes alkoholisme. 

Huff, godt å vite at jeg ikke er alene om å synes at den var ekkel. Vet du hva filmen het?

Anonymkode: 2b8f8...e16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ISeeYouCreep
nicecar skrev (På 16.5.2019 den 23.35):

Åh! Bra jeg ikke er alene om det! Brødrene Løvehjerte ga meg mareritt i flere ÅR!! Hvorfor får små barn se sånne filmer?!

.

Endret av Nasse Nøff ❤
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helmer og Sigurdsson. 

Malstrøm var også litt ekkel, man da var jeg vel i tenårene omtrent. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hufsa fra mummidalen😟

Anonymkode: b0f74...0d0

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg så haisommer 3. Var livredd i mange år etterpå. Husker mamma måtte skrive melding for jeg var så redd at jeg ikke turde bade i svømmebassenget på skolen!

Har sett den igjen nå som voksen, og da lo jeg når jeg så hvor kunstig den haien var.

Anonymkode: 24181...5da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pinocchio. Der han lillegutten ble til et esel. Den scenen var så creepy :haar: Fikk mareritt som barn :grine:

Da den onde heksa i Snøhvit ble formidlet til den gamle kjerringa. Creepy scene også

Anonymkode: 558a2...6bb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forvandlet. Ikke formidlet 🙄

Anonymkode: 558a2...6bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom på en til. Husker ikke navnet  på filmen 

Storebroren min satt på en film som handlet om store slanger som drepte mennesker. Husker noen var i vannet og slukte de som badet. Jeg kanskje 7? Men fikk mareritt og tok lang tid før jeg turte å bade i sjøen. Jeg NEKTET!, selv om foreldrene mine sa det ikke var farlig. Takk bror :dry:

Så synes jeg musikkvideoen til BSB. "Everybody" var skummel. Var vel bare 5 når den først kom ut

Anonymkode: 558a2...6bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...