Gå til innhold

Filmer som skremte deg som barn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

 Den musikkvideoen her av Busta Rhymes fra 98' 😱😱 serriøst, er det flere som husker den? Jeg blei pissredd som 8 åring! 

Ungen som blir til et monster og jager morra si, også den ekle kameravinkelen eller hva jeg skal kalle det.. Holdte på å drite på meg på slutten da morra klatrer opp på kjøleskapet og monsteret kommer etter😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • 1 år senere...

Dinosaurer (animert disneyfilm fra år 2000)

Jakten på nyresteinen

Prinsen av Egypt

Anonymkode: f3d6e...06c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.5.2019 den 0.16, MadameDeRosa skrev:

Poltergeist -filmene og Nightmare on Elm Street -filmene (så de da jeg var omtrent sju år, utrolig at jeg fikk lov) er fortsatt filmer jeg tenker tilbake på som ekle. 

Samme her. Freddie ødela flere år av livet mitt bruker jeg å si.  😄Jeg finner ingen glede i skrekk eller skumle filmer ennå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

A nightmare on elmstreet (serien som gikk på sky one) når jeg var 10 år

Anonymkode: dbbc4...9e2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Filmen "The Deep" eller "Dypet" fra 1977 med Nick Nolte og Jacqueline Bisset. Så den som 9-10-åring. Voodooscenen skremte livet av meg.

Anonymkode: c675c...d51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 18.5.2019 den 21.18, altflyter skrev:

Grizzly tales som ble sendt på kykelikokos. Fy flate. Og så mummitrollet.... Isheksa og hufsa.... Grøss og gru! 

Samme her + brødrene dal. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsket mummitrollet... men hatet 3 ting og jeg var livredd de episodene:
Hufsa
Isdronningen
Hattifnattene 

Heffalump og woozle sangen var tortur. Drømme scenen i Dumbo var like skummel og jeg blandet de to i minnet i mange år. Altså at de to scenene var én scene. 
 
 

Anonymkode: a110b...530

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes Benny i The Julekalender var sjukt skummel😱 Han er nesten litt skummel fortsatt. 

Jeg prøvde å unngå skumle filmer i barndommen. Men husker en skummel film med en dukke som ble levende, helt jævlig! Ønsker ikke å google hva den heter (men har vage minner om Chucky?), for da får jeg ikke sove (er fortsatt redd). 

Husker også at jeg så The Butterfly effekt på kino. Jeg trodde det var en koselig film, om sommerfugler! Vel det var det ikke, og jeg gjemte øynene bak knærne mine hele filmen. Så jeg fikk heldigvis ikke med meg noen ting, og har ingen anelse om hva den handlet om. 

Anonymkode: 9647e...40b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jo og noen scener i Harry Potter, de er fortsatt skumle. Husker ikke nøyaktig, men når Ginny var besatt?😬

Anonymkode: 9647e...40b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er vel en serie, men jeg husker jeg var redd i flere måneder etter jeg hadde sett den ene episoden om "Gammelkanten" i Skrimmel Skrammel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 16.5.2019 den 13.08, AnonymBruker skrev:

Hvilke filmer skremte deg i barndommen din som du i dag fortsett kan være redd for som voksen? 

 

 

Anonymkode: ac5af...933

Taran og den sorte gryten. Den gir enda litt gåsehud. At det er en barnefilm 😳

Ellers så var det jo «kult» å se skumle filmer på ungdomsskolen, The Ring, Exorsisten, The Grudge... ja jeg takler ikke skrekkfilmer den dag i dag, jeg traumatiserte meg selv. Nå ender jeg opp med å sove med lyset på i flere uker om jeg får med meg slike filmer 😰 (ja 29 år gammel, og enda så reagerer jeg slik, traumatisert for livet - min egen feil, hadde ikke lov, men gjorde det enda siden det var «kult» 😐).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.9.2020 den 14.20, MonicaM skrev:

Brødrene Løvehjerte.

Huff ja, Tengil og Katla var deltagere i et par mareritt her også. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hufsa.. wuææh.. heh, liker ho aldeles ikkje enda sjølv om eg er 35 og eeelskar thriller😅 For ikkje å gløyme «Are you afraid of the dark» 😳🥺

Endret av Kikkisixx
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...