Gå til innhold

Filmer som skremte deg som barn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er sjokkert. Hvilke foreldre er det som lar sine søte små se på voksenfilmer? Det er jo en grunn til at aldersgrenser fins.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest MadameDeRosa
På 18.9.2020 den 19.43, Honey Dew skrev:

Jeg er sjokkert. Hvilke foreldre er det som lar sine søte små se på voksenfilmer? Det er jo en grunn til at aldersgrenser fins.

Nei, mine brydde seg mest om seg selv og eide ikke fornuft og den gangen var det nok ikke så mye fokus på hva som kunne være skadelig osv. Mine barn ville aldri ha fått se noe i nærheten. Twin Peaks var også skummel, men ikke på langt nær som Poltergeist og Nightmare on Elm street. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Childs Play. Det eneste jeg husker er Chucky som sier "Come out, come out, where ever you are. Olly Olly oxen free!"

Anonymkode: 187ea...286

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så heldigvis ingen skumle filmer. Jeg var en pyse og visste det selv så slikt holdt jeg meg unna. (Ser ikke skrekkfilmer eller filmer med "blod og gørr" den dag i dag). Men som mange andre i min generasjon så syntes jeg dukkefilmene var gufne. Pompel og Pilt ledet, men Mr. Nelson var ikke langt bak. 

Det som virkelig skremte meg var de mer virkelighetstro seriene som gikk på TV. Da "Holocaust" gikk på TV måtte jeg gå og sette meg i et annet rom, for jeg orket ikke se eller høre. Da Alex Haileys "Røtter" gikk holdt det med å stikke nesen i en bok eller høre musikk med øretelefoner på. 

Endret av Cata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Brødrene Dahl i Spøkelseshuset

Lystad/Mjøen/Kirkvaags Fjærsynet der en stod og bakte en gjærdeig der kniver Baktus inn i deigen. Det var noe sjalusidrama der noen hadde seg i høyet og ble stukket med kniv. 

Never ending Story: hesten som sank i myra, ulven og sfinxene

Goonies var litt skummel

En serie eller film som handlet om et skip som hadde sunket for mange år siden, men der mennesker levde fortsatt. Husker en mann prøvde å forgifte noen med en sprøyte og en dykker som fikk sjokk da han så en dame i vinduet på skipet. Noen som vet hva jeg mener?

 

 

Anonymkode: d2eee...9d3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alien, Gemlins, The poltergeist, exorsisten og Jurrasic Park

Endret av sommerfugl154
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haisommer gjorde meg livredd for å bade, og er fortsatt redd for å bade i andre land selv om jeg er i midten av 20-årene. Gikk vel i 4.klasse da jeg så lille frk Norge, som skremte meg skikkelig første gangen. Likevel ble jeg og en venninne hektet på den og så den flere ganger i uken etterpå 😂 

 

Ellers på barneskolen kan jeg huske en skummel episode av criminal minds som gikk på tv, der en mann kidnappet en skolebuss. Jeg nektet å ta buss leenge etterpå. Ble også livredd for kjøttetende innsekt etter en episode av mcGyver. 

På ungdomsskolen skremte jeg meg selv med the ring og the grudge. 

Anonymkode: 57db7...426

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Exorcisten. Så den med jentegjengen når vi var 11. Uten lov selvsagt. Sov med lyset på i flere år etterpå og var skikkelig mørkredd. 
The dentist. Hallo tannlegeskrekk😅

Anonymkode: e5493...7d0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, sommerfugl154 skrev:

Alien, Gemlins, The poltergeist, exorsisten og Jurrasic Park

Synes de siste der var helt greie, men Aliens var fæl. Den ble jeg skikkelig skremt av som liten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en VHS med Mummitrollet, og en av filmene på den var om vinteren i Mummidalen hvor Lille My blir til is når hun ser Vinterdamen. Jeg har enda mareritt om henne. Hufsa kan ikke sammenlignes med hvor skummel Vinterdamen er 😬

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Brødrene Dahl i Spøkelseshuset

Lystad/Mjøen/Kirkvaags Fjærsynet der en stod og bakte en gjærdeig der kniver Baktus inn i deigen. Det var noe sjalusidrama der noen hadde seg i høyet og ble stukket med kniv. 

Never ending Story: hesten som sank i myra, ulven og sfinxene

Goonies var litt skummel

En serie eller film som handlet om et skip som hadde sunket for mange år siden, men der mennesker levde fortsatt. Husker en mann prøvde å forgifte noen med en sprøyte og en dykker som fikk sjokk da han så en dame i vinduet på skipet. Noen som vet hva jeg mener?

 

 

Anonymkode: d2eee...9d3

Goliath awaits?

Den skremte meg skikkelig også.

Anonymkode: 3d021...45a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke filmer, men serier...

Veldig liten: Jenta fra verdensrommet. Barne TV med en jente med lysende øyne og gule gummistøvler. Hun kunne gå på vannet, eller var vektløs elns.

Pre teens: Rød snø - Påskekrim på NRK. Sven Nordin er med. En hadde hengt seg i en låve. Var fryktelig redd leeenge etterpå.

13-årsalderen. Første og eneste skrekkfilm jeg har sett i mitt liv: Huset som gud glemte. En ung mann fikk demoner i seg og drepte hele.familien sin med kniv eller sverd.

Ungd.tiden: Malstrøm. Grøss!

Anonymkode: 697c3...555

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Sheik skrev:

Jeg hadde en VHS med Mummitrollet, og en av filmene på den var om vinteren i Mummidalen hvor Lille My blir til is når hun ser Vinterdamen. Jeg har enda mareritt om henne. Hufsa kan ikke sammenlignes med hvor skummel Vinterdamen er 😬

Jeg synes begge er nifse. Og musikken gjør jammen meg sitt. Kjenner jeg får gåsehud av tanken 😖

Anonymkode: 3c295...e8a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 18.9.2020 den 19.43, Honey Dew skrev:

Jeg er sjokkert. Hvilke foreldre er det som lar sine søte små se på voksenfilmer? Det er jo en grunn til at aldersgrenser fins.

De søte små er ikke alltid så søte og uskyldige som de fremstår, det var i hvert fall ikke jeg. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oof husker jeg var plutselig redd for å sove alene om natta etter jeg så denne her. Nekta å gå inn på mørkt rom og nekta å sove alene i 2 uker. 127. Det er basert på en sann historie og ikke egentlig en skrekkfilm, men jeg synes det bare var så fælt at man kunne sette seg fast et sted og ikke få hjelp av noen, mens man nesten blør ihjel😭😱😱 Jeg var ikke så liten en gang, tror jeg var 11. Men følte meg ganske traumatisert av det der.

image.thumb.jpeg.81e7226a0e0390e5c43113c52b676680.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en av seriene i Brødrene Dahl og et maleri på en vegg hvor maleriet hadde øyne som beveget seg.

Jeg er 42 og husker den scenen enda. :lol:

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...