Gå til innhold

IKM Skravletråd


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det med forstoppelse tror jeg er mest vanlig litt lengre ut i graviditeten, når livmor og baby flytter og presser sammen tarmene. Det er i alle fall min erfaring. 

Hva er IBS? 

Tvillinger hadde vært gøy da! I hvert fall med nr. 1, jeg må innrømme jeg ikke håper på det nå😅

Jeg har heller ikke ømme bryster og det hadde jeg sist, men jeg har jo fremdeles melk i brystene siden sist runde, så kanskje det har med det å gjøre🤔

Eller kanskje jeg bare er gal altså, det er en reell mulighet🙈

-Mali

Anonymkode: 18a65...644

Irritabel tarm 🙈, så har mye løs mage. Reagerer på mye forskjellig. Altså en intoleranse. 

Ja hadde hvert gøy. Kanskje jeg da hadde hvert ferdig også i samme slengen. Ingen flere barn 😊

Haha vi er alle litt gale i denne perioden. Blir spennende å se hva som skjer i morgen :) Satser på to streker! 

- M 

Anonymkode: 75b37...a21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du er ikke alene om slik tenking. Og dette med at «alle» blir gravide med engang er bare tull. Folk bruker lenger tid enn hva de kanskje er ærlige om altså. Er mer vanlig å bruke 3-6 mnd enn at det klaffer med en gang. Trodde som deg at det bare ordnet seg for alle. De ble gravide bare de så på partneren sin. Men i ettertid har jeg skjønt at dem har pyntet på sannheten. 

De som treffer på 1PP skriker også høyest. Er mer tabu å snakke om at man har brukt lenger tid. Men det er faktisk det som er vanligst. 

Jeg har aldri hatt mye utflod. Kunne aldri kun ha sett på utfloden om jeg er fruktbar nå eller ikke da jeg nesten ikke hadde noe. Nevnte dette for gynekologen min å hun sa mengde utflod er forskjellig fra person til person. Noen må virkelig putte (TMI) fingrene godt nedentil for å kjenne det. Andre har mye. Du er ikke mindre fruktbar av den grunn. 

Men sædcelle lever i opptil 6 dager så du har hatt sex på perfekte tider :) 

Google er djevelen selv !

Bare å lufte i vei :) det er derfor vi er her ❤️

Husker ikke om du brukte EL tester? Hvis ikke anbefaler jeg det sterkt så du vet når EL kommer. Det kan lette litt på stresset. Du er 24 år :) (mulig jeg husker alderen din helt feil) I din beste alder, så dette skal gå fint. 

Da jeg mistet 2/3 mnd var jeg sikker på at jeg var infertil. For en katastrofetanke! Men jeg trodde virkelig på det. Jeg kan ikke få barn tenkte jeg. Egget fester seg ikke. Jeg var knust. Takk Gud for min fantastiske gynekolog som fikk meg ned på jorda igjen. 1 mnd med hjelp fra henne å her sitter jeg over 1 mnd gravid :) 

Tror også at når partneren din er tilbake å dere virkelig får kjørt på så vil det gå seg til. Er vanskelig når partneren er bortreist da man gjerne skulle lagt inn flere aksjer. 

- M 

Anonymkode: 75b37...a21

Ååå, det tror jeg også. Det er da ingen stor bragd å bli gravid på 1. Pp, men man skulle tro det...

 

-Mali

Anonymkode: 18a65...644

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ååå, det tror jeg også. Det er da ingen stor bragd å bli gravid på 1. Pp, men man skulle tro det...

 

-Mali

Anonymkode: 18a65...644

Ja 😕 Litt trist for det gjør at andre stiller så strenge krav til seg selv å føler seg mislykket når det ikke går med en gang. 

- M 

Anonymkode: 75b37...a21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen, 

med søkk, menes en innsnevring, altså som om det går litt «inn» og ikke ut. Ikke mye, men litt. Aldri hatt før, men legen vil ev sende meg på mammografi, men sjekke om det ikke kan skyldes graviditet nå eller komme av hormonforandringer grunnet SA forrige mnd.

Jeg er ikke nervøs, føler meg ikke litt gravid så jeg tror ikke jeg er det nå uansett:)

Legger ved dagens graf, rett og slett da det jo er spennende for alle å følge med!

Legger også forrige mnd over denne mnd, så dere kan sammenligne (om dere vil). Var jo gravid forrige mnd så😊

 

C

40EB7A9C-D771-4476-B5BD-9460B3BC83E8.png

BF0F14A0-B6FE-4AC4-B1CC-55796A4127FD.png

378B9D0C-647A-4AD7-B390-03383BCC8F67.png

E3E747C1-B3C7-410F-AF8B-5F072C368BDE.png

Anonymkode: e09e5...261

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til dere som ikke vet, så er jeg nå altså i PP2, etter SA i PP1.

 

hilsen C😊

Anonymkode: e09e5...261

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende å følge med på dere her inne, selv venter jeg bare på å få begynne på hormoner igjen etter SA. IKM blir ikke før i slutten av juni/starten av juli her. Så jeg blir her lenge enda 🙈😅 

I mellomtiden heier jeg på dere 👏🤞👏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ligger våken og får ikke sove.

Veksler mellom å tenke; «stol på kroppen din, du VET du er gravid, dette er veldig tydelige tegn» og «du er helt gal som har greid å overbevise deg selv så hardt, at du faktisk tror du kjenner noe som absolutt ikke er tilfelle».

så kjipt med SA, Tussi2018, jeg krysser fingrene for deg🤞🏻

-Mali

Anonymkode: 18a65...644

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk denne nå, så jeg er altså ikke gravid! Det som forvirrer meg noe er at det står forklart at HCG i blodet kan påvises fra dag 9 etter befruktning, og prøven ble tatt på dag 8.

Allikevel har jeg jo absolutt innhentet symptomer og har hele veien sagt at jeg ikke tror det skjer denne måneden med tanke på magefølelse, så jeg tror nok helt sikkert at blodprøven er riktig uansett.

Hilsen C

det står:

Indikasjoner 

 

Graviditetstest. Måling av hCG kan være nyttig ved diagnostikk av tidlig graviditet, ved mistanke om ekstrauterin graviditet og ved truende abort

Laboratoriets analyse skal ikke benyttes som tumormarkør.

Referanseområde

Kvinne  <5 U/L

Tolkning 

 

Under graviditet varierer hCG-nivået med graviditetslengden. Hormonet kan påvises allerede 9 dager etter konsepsjon. Maksimale verdier (12 000-290 000 U/L) ved uke 10 - 11. Deretter faller nivået til 1 000-60 000 U/L ved uke 20 og holder seg konstant på dette nivået frem til fødsel. Det er vanskelig å sette grenser som skiller mellom ekstrauterint og normalt svangerskap, men fall eller manglende stigning i konsentrasjonen tyder på unormal utvikling, ofte ekstrauterint svangerskap. Halveringstiden for hCG i sirkulasjon er ca 1 døgn. Manglende fall tyder på vedvarende produksjon, enten fra intakt graviditet, fungerende placentarester eller pga utvikling av blæremola. hCG eller hCG-lignende substanser kan også produseres i endokrint aktive tumores, så som dysgerminom, teratom og seminom. Se Svangerskapets innflytelse på laboratorieverdier.

CEA68378-78E0-45FC-B066-B2C4E9F042CD.jpeg

Anonymkode: e09e5...261

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt ingen symptomer* skulle det stå 😊

Hilsen c

Anonymkode: e09e5...261

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja 😕 Litt trist for det gjør at andre stiller så strenge krav til seg selv å føler seg mislykket når det ikke går med en gang. 

- M 

Anonymkode: 75b37...a21

Helt enig. Bra jeg har dere her inne, som kan realitetsorientere litt. Håper så inderlig det blir baby på oss alle nå!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bruker de fra billig tester de digitale med smilefjes :) Funker utmerket!

Testene blir ofte negativ dagen du har eggløsning. Mine blir det, så tror du hadde eggløsning søndag isåfall. Min temp stiger alltid på dag to av eggløsning. Hadde eggløsning lørdag å fikk en temp økning mandag :) 

Lurt! Temping med eggløsningstester vil bekrefte med sikkerhet når du har eggløsning.

1/3 av problemet ligger hos partner. Så om dere ikke blir gravide om noen mnd, så skader det ikke at han sjekker seg. Min mann gjorde det. Tok 15 min så fikk han en telefon samme dag om resultatet :) 

Men igjen dere har kun prøvd 2 mnd så det er veldig vanlig at det kan ta tid. Er mer enn bare egg/sædcelle som skal klaffe. Å han er ung så oddsen er på deres side :) 

Uff ja håper den sitter. Man blir helt gal av dette. Jeg sjekker etter alt konstant 😛 

Håper flere av dere får det til denne periode, så vi kan gå dette løpet sammen.

- M

 

Anonymkode: 75b37...a21

Det håper jeg også ❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Tussi2018 skrev:

Spennende å følge med på dere her inne, selv venter jeg bare på å få begynne på hormoner igjen etter SA. IKM blir ikke før i slutten av juni/starten av juli her. Så jeg blir her lenge enda 🙈😅 

I mellomtiden heier jeg på dere 👏🤞👏

Bare å følge med :) Kos at vi er flere! 

Snart er det din tur :) 

- M 

Anonymkode: 75b37...a21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk denne nå, så jeg er altså ikke gravid! Det som forvirrer meg noe er at det står forklart at HCG i blodet kan påvises fra dag 9 etter befruktning, og prøven ble tatt på dag 8.

Allikevel har jeg jo absolutt innhentet symptomer og har hele veien sagt at jeg ikke tror det skjer denne måneden med tanke på magefølelse, så jeg tror nok helt sikkert at blodprøven er riktig uansett.

Hilsen C

det står:

Indikasjoner 

 

Graviditetstest. Måling av hCG kan være nyttig ved diagnostikk av tidlig graviditet, ved mistanke om ekstrauterin graviditet og ved truende abort

Laboratoriets analyse skal ikke benyttes som tumormarkør.

Referanseområde

Kvinne  <5 U/L

Tolkning 

 

Under graviditet varierer hCG-nivået med graviditetslengden. Hormonet kan påvises allerede 9 dager etter konsepsjon. Maksimale verdier (12 000-290 000 U/L) ved uke 10 - 11. Deretter faller nivået til 1 000-60 000 U/L ved uke 20 og holder seg konstant på dette nivået frem til fødsel. Det er vanskelig å sette grenser som skiller mellom ekstrauterint og normalt svangerskap, men fall eller manglende stigning i konsentrasjonen tyder på unormal utvikling, ofte ekstrauterint svangerskap. Halveringstiden for hCG i sirkulasjon er ca 1 døgn. Manglende fall tyder på vedvarende produksjon, enten fra intakt graviditet, fungerende placentarester eller pga utvikling av blæremola. hCG eller hCG-lignende substanser kan også produseres i endokrint aktive tumores, så som dysgerminom, teratom og seminom. Se Svangerskapets innflytelse på laboratorieverdier.

CEA68378-78E0-45FC-B066-B2C4E9F042CD.jpeg

Anonymkode: e09e5...261

Hm forstod ikke dette helt ? Har du HCG mer enn 5 eller mindre enn 5? Samtidig syns jeg det er litt tidlig å sjekke HCG. Kan jo fortsatt komme et par dager senere? Å grafen din er fin. Kan vel ikke konkludere med at du ikke er gravid helt ennå. De burde tatt testen om et par dager. 

Hvis vi kan se det positive i dette så er det jo at du får tatt en mammografi så er det ute av verden :) 

- M 

Anonymkode: 75b37...a21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 timer siden, Førstegangs skrev:

Helt enig. Bra jeg har dere her inne, som kan realitetsorientere litt. Håper så inderlig det blir baby på oss alle nå!

Satser på det 👏

Vil gå dette løpet med dere og ikke gravid & barn gruppen 🙈 

Tok du en ny test i dag da?

Jeg våknet i dag å følte at jeg hadde verdens trangeste truse på. Helt merkelig. I halvsøvne så tenkte jeg "uff må ta av meg trusa den er så trang", men sov i kun shorts så der var det ingen truse. Skjønte fort dette må være slike ligamentsmerter eller lignende.

De sterkeste symtomene kommer på kveldstid og på natta hos meg. På dagen veldig lite.

- M

Anonymkode: 75b37...a21

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble ikke gravid denne måneden, så da får vi bare «glede oss» til neste prøveperiode🙈

Møkklei allerede etter bare 2pp så all medfølelse til alle som har gjort dette lenge!

Føler for en pause jeg, er så lei av dette tankehysteriet i hodet mitt 24/7, vet ikke om det er verdt det lengre. Temping, spontanabort, analysering, forsiktighet rundt alkohol og hva man gjør osv.

Bare skikkelig lei! Forventer ingen medfølelse, vet folk prøver lenge, jeg må dog allikevel ha lov å si at jeg synes det er mer trist og stressende enn det gleder meg på dette tidspunktet!

Kunne ønske jeg var mann i denne sammenheng, på alle måter!

 

Hilsen grinete C😂

Anonymkode: e09e5...261

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ble ikke gravid denne måneden, så da får vi bare «glede oss» til neste prøveperiode🙈

Møkklei allerede etter bare 2pp så all medfølelse til alle som har gjort dette lenge!

Føler for en pause jeg, er så lei av dette tankehysteriet i hodet mitt 24/7, vet ikke om det er verdt det lengre. Temping, spontanabort, analysering, forsiktighet rundt alkohol og hva man gjør osv.

Bare skikkelig lei! Forventer ingen medfølelse, vet folk prøver lenge, jeg må dog allikevel ha lov å si at jeg synes det er mer trist og stressende enn det gleder meg på dette tidspunktet!

Kunne ønske jeg var mann i denne sammenheng, på alle måter!

 

Hilsen grinete C😂

Anonymkode: e09e5...261

Det er absolutt lov. Er lei av at folk lager babymage og mimer "gravid?" hver gang jeg takker nei til alkohol på fest. Det er helt lov å kjenne på det du kjenner på. Jeg er også skikkelig lei. Her inne kan du lufte alt 😄

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Satser på det 👏

Vil gå dette løpet med dere og ikke gravid & barn gruppen 🙈 

Tok du en ny test i dag da?

Jeg våknet i dag å følte at jeg hadde verdens trangeste truse på. Helt merkelig. I halvsøvne så tenkte jeg "uff må ta av meg trusa den er så trang", men sov i kun shorts så der var det ingen truse. Skjønte fort dette må være slike ligamentsmerter eller lignende.

De sterkeste symtomene kommer på kveldstid og på natta hos meg. På dagen veldig lite.

- M

Anonymkode: 75b37...a21

Har ikke testet, nei. Temperaturen min ligger nå på coverline, har fått et skikkelig hakk i kurven, ser litt ut som TR er i anmarsj, men det ville vært fryktelig tidlig, jeg er jo bare 8-10 DPO. Merkelig. 

Haha, så rare symptomer man får! Håper ellers det går bra med deg og lillefrøet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Førstegangs skrev:

Det er absolutt lov. Er lei av at folk lager babymage og mimer "gravid?" hver gang jeg takker nei til alkohol på fest. Det er helt lov å kjenne på det du kjenner på. Jeg er også skikkelig lei. Her inne kan du lufte alt 😄

Tusen takk😅 for at jeg bare kan få lov å pøse ut med frustrasjon!

Synes bare det er lenge mellom hvert dpo-land, jeg er bare på dpo 10 og vet allerede nå at jeg ikke greide det denne måneden, så da er det UTROLIG lenge til neste dpo 10. Snakker 18ende juni🙈 Da kjente jeg at jeg mistet litt motet! Dessuten så lei av å ha sex for å prøve!

Man kan jo si hva man vil, men det er jo sånn! 

Reiser til Berlin i morgen - skal drikke alt det øl’et jeg bare orker kjenner jeg😂🍻

(Er ingen stor dranker altså, men iallfall to om dagen så desså på ferie)😆

Håper dere ser litt humor i sutringen min også, bare aaaf er så dritt lei nå! 

Jeg logger meg nok ut for en periode nå, men titter sikkert innom i slutten av juni en gang😊

Lykke til alle sammen❤️

C

Anonymkode: e09e5...261

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk😅 for at jeg bare kan få lov å pøse ut med frustrasjon!

 Synes bare det er lenge mellom hvert dpo-land, jeg er bare på dpo 10 og vet allerede nå at jeg ikke greide det denne måneden, så da er det UTROLIG lenge til neste dpo 10. Snakker 18ende juni🙈 Da kjente jeg at jeg mistet litt motet! Dessuten så lei av å ha sex for å prøve!

 Man kan jo si hva man vil, men det er jo sånn! 

Reiser til Berlin i morgen - skal drikke alt det øl’et jeg bare orker kjenner jeg😂🍻

(Er ingen stor dranker altså, men iallfall to om dagen så desså på ferie)😆

 Håper dere ser litt humor i sutringen min også, bare aaaf er så dritt lei nå! 

Jeg logger meg nok ut for en periode nå, men titter sikkert innom i slutten av juni en gang😊

Lykke til alle sammen❤️

C

Anonymkode: e09e5...261

Skjønner deg godt, kjente på det etter at jeg fikk mensen nå for noen dager siden, at det er lenge mellom hver gang man kan prøve...

Men samtidig kjente jeg litt på at det er for tidlig å bli gravid, jeg vil jo kose meg med øl i sommersola og et glass vin inne i ruskevær og kose meg med mannen uten å stresse med å prøve. Så tror det blir en sånn sommer, så får vi se hvordan det bærer... Ble også stressest av meg selv av å følge med på alle eventuelle symptomer og kjenne etter hele tiden, så skal prøve å legge det litt bort og tenke på noe annet. Kanskje begynne med et slags prosjekt hjemme/på fritiden som kan ta opp plass og tanker? Vi skal fikse en del i hagen og så har jeg bestemt meg for å gå oftere på yoga.

Lykke til du også, C! :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Prøvende skrev:

Skjønner deg godt, kjente på det etter at jeg fikk mensen nå for noen dager siden, at det er lenge mellom hver gang man kan prøve...

Men samtidig kjente jeg litt på at det er for tidlig å bli gravid, jeg vil jo kose meg med øl i sommersola og et glass vin inne i ruskevær og kose meg med mannen uten å stresse med å prøve. Så tror det blir en sånn sommer, så får vi se hvordan det bærer... Ble også stressest av meg selv av å følge med på alle eventuelle symptomer og kjenne etter hele tiden, så skal prøve å legge det litt bort og tenke på noe annet. Kanskje begynne med et slags prosjekt hjemme/på fritiden som kan ta opp plass og tanker? Vi skal fikse en del i hagen og så har jeg bestemt meg for å gå oftere på yoga.

Lykke til du også, C! :)

Tusen takk og i lige så❤️

Ja det er noe med det, å bare klare å gi litt faen! Gjøre det man må de dagene man må, og ha «vanlig sex» når det passer en!

Og utover det bare leve og kose seg! Kjenner jeg trenger livet mitt litt tilbake, sier kanskje mer om meg enn noe annet at jeg lar dette gå så inn på meg, men sånn ble det bare med SA og kontrakt kverning i hodet! 

Vi reiser to uker til Spania i sommer også, jammen meg deilig med et glass hvitt eller en øl der også😊

Ville aldri valgt alkohol foran graviditet altså, men prøver bare å glede meg over ting som ikke går hånd i hånd med det å være gravid så lenge jeg kan😊

Så rett du gjør med å finne deg prosjekter!

🙌🏻

 

Hilsen C

Anonymkode: e09e5...261

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...