Gå til innhold

IKM Skravletråd


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Grattis Mali😍😍😍😍😍😍😍😍

Min temp oppfører seg merkelig - men jeg VET at jeg ikke er gravid😅

 

C

3F83FE23-A50D-44EF-B2D2-34477E75FAD7.png

Anonymkode: e09e5...261

Jeg er ingen ekspert, men grafen din er jo på tur opp og ikke ned, så jeg vil si at alt håp på ingen måte er ute! Ser heller bra ut, hvis du spør meg😃 Vet at du tok den blodprøven, men hvilken DPO var det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 minutter siden, Førstegangs skrev:

Jeg er ingen ekspert, men grafen din er jo på tur opp og ikke ned, så jeg vil si at alt håp på ingen måte er ute! Ser heller bra ut, hvis du spør meg😃 Vet at du tok den blodprøven, men hvilken DPO var det?

Det var på dpo 8, la det inn nå.

Jeg bare innbiller meg at man ville kunne sett det i blodet på dpo 8. Festedip så ut til å være 5dpo, evt så er det nå på 10 dpo.

Tempen så ut til å synke, så skjedde dette i dag da!

Føler meg liksom så overbevist om at det ikke er noe denne mnd, pga 0 symptomer og magefølelse, så ja - ble litt overrasket !

 

😊😊😊🙈🙈

 

C

9EC61A68-4178-4849-BD0F-67B3B432EE59.png

Anonymkode: e09e5...261

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La forresten inn blodprøven på dpo 8 i grafen nå:)

B- står det.

C

Anonymkode: e09e5...261

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva tenker du om min da M? Det er jo helt merkelig! Jeg er virkelig 100% overbevist om at jeg ikke er preggo!

C

Anonymkode: e09e5...261

Jeg syns tempen din ser lovende ut jeg da :) den stiger jo! Det kan være festedip 10dpo for så å stige noe som er typisk når man er gravid. Og HCG stiger ikke før etter egget har festet seg. Så er ikke umulig at du er gravid! De tok jo den HCG testen av deg altfor tidlig syns jeg.

Jeg har trua! Fortsetter tempen å holde seg der oppe så hadde jeg faktisk våget meg å ta en test :) 

- M 

Anonymkode: 75b37...a21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

La forresten inn blodprøven på dpo 8 i grafen nå:)

B- står det.

C

Anonymkode: e09e5...261

Du tok blodprøve 8dpo å da er det store muligheter for at egget ennå ikke var festet. Nei nå ble jeg gira 😛 - dette må vi bli oppdatert på! 

- M 

Anonymkode: 75b37...a21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen ting 5dpo er veldig tidlig for en festedip og ytterst uvanlig, men det kan skje.

10dpo er mye mer realistisk å få en festedip på. Så om jeg hadde to som deg hadde jeg holdt en knapp på at det festet seg 10dpo. 

 Man kan ta blodprøve 1 time før egget fester seg å fortsatt ingen HCG. HCG kommer etter egget har festet seg. Normalt 1-2 dager etterpå kan det ses på en test. 

Grunnen til 0 symptomer er fordi du ennå ikke hadde blitt gravid. Men om det der er en festedip vil du merke det snart :) 

Hehe ble litt gira, så ble mye innlegg her.

- M 

Anonymkode: 75b37...a21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Førstegangs skrev:

Hmmm, kanskje du har rett. Frister veldig å bare vente og se om TR kommer neste uke, blir så skuffa av negative tester! Fant ut at jeg muligens fikk en litt rar temperatur i går, da jeg var tett i nesa og pusta med munnen åpen. Leste litt om det og gjorde et forsøk, og etter kun 30 sek med munnpusting, så sank tempen fra 37.11 til 36.71 (gjorde dette i går kveld). Så tror nok tett nese og munnpusting ga meg den rare tempen. Jeg sov jo så forferdelig dårlig i går natt og lå og vrei meg, så det gir egentlig ingen mening at tempen skulle være så lav da. Har vondt i én pupp, den venstre, ellers kjenner jeg fint lite 😛 Tør ikke håpe på noe!

36.7 er fortsatt en god temperatur :) 

Du er vel 10dpo i morgen kanskje? Om du klarer å holde deg blir jeg imponert. Jeg er svak jeg tester alltid 8dpo 😛 

- M 

Anonymkode: 75b37...a21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

36.7 er fortsatt en god temperatur :) 

Du er vel 10dpo i morgen kanskje? Om du klarer å holde deg blir jeg imponert. Jeg er svak jeg tester alltid 8dpo 😛 

- M 

Anonymkode: 75b37...a21

God temperatur ja, men tenkte mer på at munnpusting får temperaturen til å synke (da jeg testet det i går kveld), og at den lave tempen to dager på rad kan skyldes munnpusting den siste natta. Håper det, hadde vært sykt hvis TR kom 11 DPO. Er i følge min metode 11 DPO i dag og i følge FF 9 DPO. Aner jo ikke hvem som har rett😂 Har ingen tester og har ikke tenkt å kjøpe heller, for jeg er jo helt sikker på at det ikke går denne runden og at vi må prøve igjen i juli. Sist testet jeg 11 DPO og ble såååå skuffet da den va negativ. Så jeg tror jeg lar være😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Førstegangs skrev:

God temperatur ja, men tenkte mer på at munnpusting får temperaturen til å synke (da jeg testet det i går kveld), og at den lave tempen to dager på rad kan skyldes munnpusting den siste natta. Håper det, hadde vært sykt hvis TR kom 11 DPO. Er i følge min metode 11 DPO i dag og i følge FF 9 DPO. Aner jo ikke hvem som har rett😂 Har ingen tester og har ikke tenkt å kjøpe heller, for jeg er jo helt sikker på at det ikke går denne runden og at vi må prøve igjen i juli. Sist testet jeg 11 DPO og ble såååå skuffet da den va negativ. Så jeg tror jeg lar være😅

Ja om jeg sover med munnen åpen er tempen lavere. Men når jeg venter ett par min med munnen igjen stiger den raskt :) 

Ja man sitter jo med hjertet i halsen når man tar disse testene! 

- M 

Anonymkode: 75b37...a21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja om jeg sover med munnen åpen er tempen lavere. Men når jeg venter ett par min med munnen igjen stiger den raskt :) 

Ja man sitter jo med hjertet i halsen når man tar disse testene! 

- M 

Anonymkode: 75b37...a21

Ah, så lurt. Skal prøve det hvis jeg våkner med åpen og tørr munn igjen. Jeg har lest (jeg leser alt for mye) at noen anbefaler å bytte til vaginal temping, men er litt usikker på hva jeg tenker om det. Litt stress å vaske og sprite termometeret hver dag! Takk for svar😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Førstegangs skrev:

Ah, så lurt. Skal prøve det hvis jeg våkner med åpen og tørr munn igjen. Jeg har lest (jeg leser alt for mye) at noen anbefaler å bytte til vaginal temping, men er litt usikker på hva jeg tenker om det. Litt stress å vaske og sprite termometeret hver dag! Takk for svar😃

Vurdert det selv da det varierer sånn i munn 😛 

- M 

Anonymkode: 75b37...a21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Førstegangs skrev:

Ah, så lurt. Skal prøve det hvis jeg våkner med åpen og tørr munn igjen. Jeg har lest (jeg leser alt for mye) at noen anbefaler å bytte til vaginal temping, men er litt usikker på hva jeg tenker om det. Litt stress å vaske og sprite termometeret hver dag! Takk for svar😃

Kjøp sånn dings til å sette på. De kan bare kastes etter bruk, og termometeret er klar til bruk igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Sinsiew skrev:

Kjøp sånn dings til å sette på. De kan bare kastes etter bruk, og termometeret er klar til bruk igjen :)

Jøss! Takk for tips 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, Førstegangs skrev:

Jøss! Takk for tips 😄

Bare hyggelig. Det heter termometerbeskyttelse, forresten :)

Men ang temping: blir det likt som ved å ta tempen rektalt? Ved vaginal temp, altså? 

Siden det ser ut som at vi nok må i gang med en pp3, tenkte jeg å tempe slik at jeg blir bedre kjent med syklusen min. Tror jeg har kort lutealfase(8-10 dager), så gyn vil at jeg skal følge litt med :P

Endret av Sinsiew
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere var jo så mange som har IKM i helgen. Har noen av dere andre tatt test? Jeg er 8 dpo i dag. IKM først 30.05. Ikke hatt noe som helst symptomer frem til nå, men i dag har jeg hatt litt stikkende murringer. Kan jo bare håpe det er festesmerter, evt TR som er på vei, men det er kanskje litt tidlig. Tok en test i morges som har blendahvit. Usikker når jeg skal ta en ny test. Hvis det er reelle festesmerter, vil det da bli hcg-produksjon nok allerede i morgen, tror dere? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir litt usikker altså!

Her grafen min fra i dag!

har også lagt den oppå en vellykket graviditet og oppå SA (forrige mnd)

Og oppå en vanlig graf som ikke ble noe - altså mensen kom.

har 0 symptomer fremdeles, så jeg er nok ikke gravid, men allikevel så er grafen litt sånn at alt kan skje. Jeg tror allikevel heller heksa kommer, men, men holder dere oppdaterte frem til da.

Også så dere får se hvordan en graf kan oppføre seg tøysete 😅

C

5C8AA876-358C-4670-A5A7-BE446B96226A.png

D59A4368-ABA7-4479-AF63-4A5A03D667DE.png

3E2D0D4E-B244-40EB-B7F9-5AA3871AC3CA.png

AB109804-FA56-4D89-83D4-2A3D6632FAF0.png

Anonymkode: e09e5...261

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg blir litt usikker altså!

Her grafen min fra i dag!

har også lagt den oppå en vellykket graviditet og oppå SA (forrige mnd)

Og oppå en vanlig graf som ikke ble noe - altså mensen kom.

har 0 symptomer fremdeles, så jeg er nok ikke gravid, men allikevel så er grafen litt sånn at alt kan skje. Jeg tror allikevel heller heksa kommer, men, men holder dere oppdaterte frem til da.

Også så dere får se hvordan en graf kan oppføre seg tøysete 😅

C

5C8AA876-358C-4670-A5A7-BE446B96226A.png

D59A4368-ABA7-4479-AF63-4A5A03D667DE.png

3E2D0D4E-B244-40EB-B7F9-5AA3871AC3CA.png

AB109804-FA56-4D89-83D4-2A3D6632FAF0.png

Anonymkode: e09e5...261

Tenker du å vente med evt test hvis mensen ikke dukker opp? Eller se an tempen i morgen og søndag? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, jordbærterte skrev:

Dere var jo så mange som har IKM i helgen. Har noen av dere andre tatt test? Jeg er 8 dpo i dag. IKM først 30.05. Ikke hatt noe som helst symptomer frem til nå, men i dag har jeg hatt litt stikkende murringer. Kan jo bare håpe det er festesmerter, evt TR som er på vei, men det er kanskje litt tidlig. Tok en test i morges som har blendahvit. Usikker når jeg skal ta en ny test. Hvis det er reelle festesmerter, vil det da bli hcg-produksjon nok allerede i morgen, tror dere? 

Jeg hadde festesmerter «tror jeg» 7dpo og fikk positiv test 8dpo :) Produksjonen av HCG starter med en gang egget treffer slimhinnen og fester seg. Så er forskjellig fra person til person, men det er mulig du har positiv svak test i morgen hvis ikke så har du det 10dpo om det var festesmerter :) 

Om du har sensitive billigtester kan du teste i morgen også :) 

- M 

Anonymkode: 75b37...a21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg blir litt usikker altså!

Her grafen min fra i dag!

har også lagt den oppå en vellykket graviditet og oppå SA (forrige mnd)

Og oppå en vanlig graf som ikke ble noe - altså mensen kom.

har 0 symptomer fremdeles, så jeg er nok ikke gravid, men allikevel så er grafen litt sånn at alt kan skje. Jeg tror allikevel heller heksa kommer, men, men holder dere oppdaterte frem til da.

Også så dere får se hvordan en graf kan oppføre seg tøysete 😅

C

5C8AA876-358C-4670-A5A7-BE446B96226A.png

D59A4368-ABA7-4479-AF63-4A5A03D667DE.png

3E2D0D4E-B244-40EB-B7F9-5AA3871AC3CA.png

AB109804-FA56-4D89-83D4-2A3D6632FAF0.png

Anonymkode: e09e5...261

C - Dette her kan gå begge veier. Her er det bare å følge med :)

Min temp sank vel 12-13dpo til 36.4 om heksa var på vei, så du har fortsatt en fin temp. 

Tenker du å teste i morgen om tempen forblir slik eller går opp? :) 

- M 

Anonymkode: 75b37...a21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet liksom ikke 😕 derfor jeg ville rådføre meg med dere, se hva dere synes og tenker.

Om det er mer sannsynlig at dere synes dette ser ut som heksa, vet jeg ikke om jeg skal orke å teste heller?

C🙈

Anonymkode: e09e5...261

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...