Gå til innhold

IKM Skravletråd


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hehe, takk for oppmuntrende ord. Nå har jeg konkludert med at jeg enten er gravid eller har begynt å bli syk. Kjenner meg litt uggen også. Jeg var faktisk ikke kvalm en dag forrige svangerskap så det var litt uventet. 

-Mali

Anonymkode: 18a65...644

Jeg ble faktisk veldig syk 4dpo. Var 4 år siden sist! Undersøkte litt å immunforsvaret kan bli litt svekket når man blir gravid. 

Så blir spennende å følge med å se om det er en spire som klusser opp systemet ditt :) 

- M

Anonymkode: 75b37...a21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Just now, AnonymBruker said:

Så kos :) Gratulerer! Er selv 3+5 så henger litt etter. Håper også spiren sitter 🙏 Er kun trøtt å magesmerter. Ikke noe annet. Håpte på mer symptomer som såre bryster etc, men har undersøkt litt å det er faktisk ganske vanlig å ikke kjenne så mye første ukene. 

Ikke bekymre deg for det :) Er utrolig vanlig at symptomer kommer å går. 

 Dette går nok veldig bra :) 

- M 

Anonymkode: 75b37...a21

Gratulera selv❤ For å si det sånn så er noen av symptomene tilbake 😅 Såre brystvorter og trøtthet. Jeg har sovet på sofaen i hele dag og jeg sover godt om natten. Nå venter jeg bare til 17 juni for da skal vi på tidlig ultralyd 🤞

-MAL

Anonymkode: d45b3...826

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det blir spennende å se😃 jeg må helt ærlig si at jeg i dag kjenner det som føltes litt som ligamentsmerter sist! Føler meg lett støl nederst i magen, men det kan likegjerne være 17 mai (jobbet på barneskolen hele dagen).

Jeg tenker heldigvis ikke så mye på det nå, er som om jeg har «gitt litt opp» eller «lar det puste» om du skjønner? Har liksom forberedt meg på juni/juli grunnet den magefølelsen jeg har, så det påvirker nok også!

Håper dessuten at det ikke er en dip der på dpo 5, for det er jo vel for tidlig isåfall!?

Jaja, blir som det blir😊 moro du har troen! Det setter jeg pris på!

 

C

6E0018E3-9DB5-4032-9334-7AE74AAF6394.jpeg

Anonymkode: e09e5...261

Oi så spennende! Det var sånn du hadde 1PP når du ble gravid :) 

Dip kan komme å tidlig som 5dpo å frem til 16dpo :) 

Ikke gi opp! Du ble gravid med en gang! Så dette går veldig fint altså :)  Men sikkert deilig å «la det puste» litt altså, må prøve å gjøre det selv. Fokuset blir så mye på det å få barn å alt annet blir satt til siden. 

Er selv redd for å miste må også bare puste å slappe av. Hvilken uke å dag var du da du dessverre mistet ? 😕 Og hvilken dpo var du på? 

Føler det at jeg har mistet 2 før kan påvirke sjansene mine :( 

Jeg har sluttet å tempe litt nå for blir bare stressa. Om grafen synker 0.1 blir jeg stressa. Så skal slutte helt tror jeg. 

- M 

Anonymkode: 75b37...a21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper virkelig det går veien for dere begge to❤️

C

Anonymkode: e09e5...261

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

 Oi så spennende! Det var sånn du hadde 1PP når du ble gravid :) 

Dip kan komme å tidlig som 5dpo å frem til 16dpo :) 

Ikke gi opp! Du ble gravid med en gang! Så dette går veldig fint altså :)  Men sikkert deilig å «la det puste» litt altså, må prøve å gjøre det selv. Fokuset blir så mye på det å få barn å alt annet blir satt til siden. 

Er selv redd for å miste må også bare puste å slappe av. Hvilken uke å dag var du da du dessverre mistet ? 😕 Og hvilken dpo var du på? 

Føler det at jeg har mistet 2 før kan påvirke sjansene mine :( 

Jeg har sluttet å tempe litt nå for blir bare stressa. Om grafen synker 0.1 blir jeg stressa. Så skal slutte helt tror jeg. 

- M 

Anonymkode: 75b37...a21

Hei igjen,

jeg mistet på dpo 21 ca, så det var jo ikke lenge jeg fikk være gravid, men jeg ble så veldig gravid på den lille tiden og det merket jeg mest når jeg mistet! Hvor hardt det var for kroppen til tross!

Jeg rakk vel akkurat å komme til 5+0 ca.

Ja den dipen vet jeg ikke med, bare syntes dpo 5 var fryktelig tidlig, så jeg håper vel egentlig at den fremdeles kommer, altså en til:)

Ja det var akkurat som dette, men følte at det sist gang romsterte myyyye mer i eggstokkene på en måte! Kan jo likegjerne være dette er noe som skjer på dette tidspunktet i en syklus. Man vil liksom ikke tro det er noe annet heller! 

Jeg har ikke gitt opp i sin helhet - jeg bare «vet» at jeg kommer til å bli gravid og magefølelsen er sterk på at det blir ganske snart altså:) bare ikke denne mnd. 2 ganger på rad hadde bare vært for vilt med tanke på alderen min osv🙈

Jeg skjønner deg godt, det var tempingen som avslørte sa’en for min del - men som jeg skrev lengre opp så foretrekker jeg personlig det foran å få et sjokk når jeg går på do! Allikevel skjønner jeg deg skikkelig godt. Man temper med hjertet i halsen og jeg får virkelig høy bankende puls ABSOLUTT hver gang jeg temper!

Allikevel føler jeg at visdom er makt - så jeg fortsetter!

Hvilken dpo er du på i dag da M?

Legger ved grafen denne mnd oppå forrige mnd, så kan du jo se forskjellen. Føler den er så rar denne mnd! Hvordan ser din ut da?😃

Hilsen C

FD55795F-8969-4F43-9909-107792F568AC.png

Anonymkode: e09e5...261

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt spennende er det jo også å være i dpo land:)

C

E1D41D5F-739B-4685-8280-1DAE4453CA6D.png

Anonymkode: e09e5...261

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei igjen,

jeg mistet på dpo 21 ca, så det var jo ikke lenge jeg fikk være gravid, men jeg ble så veldig gravid på den lille tiden og det merket jeg mest når jeg mistet! Hvor hardt det var for kroppen til tross!

Jeg rakk vel akkurat å komme til 5+0 ca.

Ja den dipen vet jeg ikke med, bare syntes dpo 5 var fryktelig tidlig, så jeg håper vel egentlig at den fremdeles kommer, altså en til:)

Ja det var akkurat som dette, men følte at det sist gang romsterte myyyye mer i eggstokkene på en måte! Kan jo likegjerne være dette er noe som skjer på dette tidspunktet i en syklus. Man vil liksom ikke tro det er noe annet heller! 

Jeg har ikke gitt opp i sin helhet - jeg bare «vet» at jeg kommer til å bli gravid og magefølelsen er sterk på at det blir ganske snart altså:) bare ikke denne mnd. 2 ganger på rad hadde bare vært for vilt med tanke på alderen min osv🙈

Jeg skjønner deg godt, det var tempingen som avslørte sa’en for min del - men som jeg skrev lengre opp så foretrekker jeg personlig det foran å få et sjokk når jeg går på do! Allikevel skjønner jeg deg skikkelig godt. Man temper med hjertet i halsen og jeg får virkelig høy bankende puls ABSOLUTT hver gang jeg temper!

Allikevel føler jeg at visdom er makt - så jeg fortsetter!

Hvilken dpo er du på i dag da M?

Legger ved grafen denne mnd oppå forrige mnd, så kan du jo se forskjellen. Føler den er så rar denne mnd! Hvordan ser din ut da?😃

Hilsen C

FD55795F-8969-4F43-9909-107792F568AC.png

Anonymkode: e09e5...261

Jeg tror også du blir gravid fort igjen. Tror du skal glemme alderen din. Du er like fruktbar som en 25 åring som legen din sa 😀 

5dpo er tidlig, men ikke umulig :) Men dip kan komme i flere omganger altså på en graf :) 

Nettopp! Har hjertet i halsen når jeg temper, og sover dårligere pågrunn av stresset på å tempe. Så bedre for meg å la være, temper jo i utgangspunktet som deg at man da vet hva som skjer, men merket det er usunt for meg. Får se hvordan det går. Skal prøve å slappe av mer. Kanskje jeg temper ett par dager til. 

15dpo :) 

Ja de er litt forskjellige, men sånn hadde jeg det å. Forrige 3 mnd hadde jeg dip tidligere og lavere temp. Denne gang fikk jeg en mindre dip 10dpo. 

- M 

E878646B-4FB0-4B1A-8ED0-199A332E7C50.png

Anonymkode: 75b37...a21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ble faktisk veldig syk 4dpo. Var 4 år siden sist! Undersøkte litt å immunforsvaret kan bli litt svekket når man blir gravid. 

Så blir spennende å følge med å se om det er en spire som klusser opp systemet ditt :) 

- M

Anonymkode: 75b37...a21

Jeg er faktisk helt sikker nå, jeg har vært gravid før og hvis ikke dette er graviditet så har kroppen min virkelig greit å innbille meg det. Er 3 timer unna hjemme og testene mine nå🚗🚗🚗 skal prøve å holde meg helt til jeg kommer hjem, men hvis jeg ikke er mer enn 9 dpo, så må det vel morgenurin til. 

Hvis du fremdeles er like bekymret for å miste når du er i uke 6-7 så ville jeg absolutt anbefalt en privat ul. Det gav meg virkelig ro i sjela å se et bankende hjerte sist...

 

-Mali

Anonymkode: 18a65...644

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror også du blir gravid fort igjen. Tror du skal glemme alderen din. Du er like fruktbar som en 25 åring som legen din sa 😀 

5dpo er tidlig, men ikke umulig :) Men dip kan komme i flere omganger altså på en graf :) 

Nettopp! Har hjertet i halsen når jeg temper, og sover dårligere pågrunn av stresset på å tempe. Så bedre for meg å la være, temper jo i utgangspunktet som deg at man da vet hva som skjer, men merket det er usunt for meg. Får se hvordan det går. Skal prøve å slappe av mer. Kanskje jeg temper ett par dager til. 

15dpo :) 

Ja de er litt forskjellige, men sånn hadde jeg det å. Forrige 3 mnd hadde jeg dip tidligere og lavere temp. Denne gang fikk jeg en mindre dip 10dpo. 

- M 

E878646B-4FB0-4B1A-8ED0-199A332E7C50.png

Anonymkode: 75b37...a21

Såååå fin dip du hadde på dpo 10! Perfekt tid det! Om du ser på min gravidgraf fra forrige måned ser du min dip på dpo 7.

Dpo 5 tror jeg er for tidlig altså, men det kan jo likegjerne være en lav temp den dagen bare, at den dipen jeg venter på kommer🙏🏻

Allikevel så synes jeg grafen min ser så rar ut så ja. Har ikke troen🙈

Helt enig vedrørende det å tempe, jeg sover også dårligere pga det, allikevel føler jeg at jeg må vite! Vanskelig det der altså! 

Ja jeg tror også jeg blir gravid fort igjen, jeg bare som sagt tror det blir i pp 3 eller 4. Høres sikkert teit ut, men det er det jeg føler!

Det som er spennende med å tempe, før man har positiv test - er jo at det forteller ganske mye! Tenk å gå sånn her uten å tempe nå etter å være vant til det! 😂 hadde vært en ny verden! Sannheten er jo at man ikke blir hverken mer eller mindre gravid av å gjøre det!

Sykt å tenke på at jeg nå snart har tempet fast kl 06:00 i 6 mnd. Altså våknet alle dager, fridager og påskeferie og og kl 06:00🙈🙈🙈

Vi får støtte hverandre, og jeg kan virkelig godt skjønne at du er redd M, etter det du har gjennomgått. Grugleder meg til positiv test den dagen det kommer - for man er jo livredd!

C

Anonymkode: e09e5...261

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er faktisk helt sikker nå, jeg har vært gravid før og hvis ikke dette er graviditet så har kroppen min virkelig greit å innbille meg det. Er 3 timer unna hjemme og testene mine nå🚗🚗🚗 skal prøve å holde meg helt til jeg kommer hjem, men hvis jeg ikke er mer enn 9 dpo, så må det vel morgenurin til. 

Hvis du fremdeles er like bekymret for å miste når du er i uke 6-7 så ville jeg absolutt anbefalt en privat ul. Det gav meg virkelig ro i sjela å se et bankende hjerte sist...

 

-Mali

Anonymkode: 18a65...644

Åh, det blir så spennende!!! Krysser fingrene, du må oppdatere oss😍👏🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Såååå fin dip du hadde på dpo 10! Perfekt tid det! Om du ser på min gravidgraf fra forrige måned ser du min dip på dpo 7.

Dpo 5 tror jeg er for tidlig altså, men det kan jo likegjerne være en lav temp den dagen bare, at den dipen jeg venter på kommer🙏🏻

Allikevel så synes jeg grafen min ser så rar ut så ja. Har ikke troen🙈

Helt enig vedrørende det å tempe, jeg sover også dårligere pga det, allikevel føler jeg at jeg må vite! Vanskelig det der altså! 

Ja jeg tror også jeg blir gravid fort igjen, jeg bare som sagt tror det blir i pp 3 eller 4. Høres sikkert teit ut, men det er det jeg føler!

Det som er spennende med å tempe, før man har positiv test - er jo at det forteller ganske mye! Tenk å gå sånn her uten å tempe nå etter å være vant til det! 😂 hadde vært en ny verden! Sannheten er jo at man ikke blir hverken mer eller mindre gravid av å gjøre det!

Sykt å tenke på at jeg nå snart har tempet fast kl 06:00 i 6 mnd. Altså våknet alle dager, fridager og påskeferie og og kl 06:00🙈🙈🙈

Vi får støtte hverandre, og jeg kan virkelig godt skjønne at du er redd M, etter det du har gjennomgått. Grugleder meg til positiv test den dagen det kommer - for man er jo livredd!

C

Anonymkode: e09e5...261

Har veldig troa, hadde vært så koselig om du ble gravid igjen denne PP! Håper på det og at det blir en terminspire😍❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Førstegangs skrev:

Har veldig troa, hadde vært så koselig om du ble gravid igjen denne PP! Håper på det og at det blir en terminspire😍❤️

Tuuuuusen takk❤️ Du ser jo selv at grafen min er litt snodig🤔

C

Anonymkode: e09e5...261

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tuuuuusen takk❤️ Du ser jo selv at grafen min er litt snodig🤔

C

Anonymkode: e09e5...261

Haha, jeg er så grønn på sånne grafer😂 Håper jeg blir bedre etterhvert! Så gøy å ha en liten gjeng å diskutere dette med, særlig siden jeg ikke forteller noe om dette til venner og familie. Glad for å ha dere😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Såååå fin dip du hadde på dpo 10! Perfekt tid det! Om du ser på min gravidgraf fra forrige måned ser du min dip på dpo 7.

Dpo 5 tror jeg er for tidlig altså, men det kan jo likegjerne være en lav temp den dagen bare, at den dipen jeg venter på kommer🙏🏻

Allikevel så synes jeg grafen min ser så rar ut så ja. Har ikke troen🙈

Helt enig vedrørende det å tempe, jeg sover også dårligere pga det, allikevel føler jeg at jeg må vite! Vanskelig det der altså! 

Ja jeg tror også jeg blir gravid fort igjen, jeg bare som sagt tror det blir i pp 3 eller 4. Høres sikkert teit ut, men det er det jeg føler!

Det som er spennende med å tempe, før man har positiv test - er jo at det forteller ganske mye! Tenk å gå sånn her uten å tempe nå etter å være vant til det! 😂 hadde vært en ny verden! Sannheten er jo at man ikke blir hverken mer eller mindre gravid av å gjøre det!

Sykt å tenke på at jeg nå snart har tempet fast kl 06:00 i 6 mnd. Altså våknet alle dager, fridager og påskeferie og og kl 06:00🙈🙈🙈

Vi får støtte hverandre, og jeg kan virkelig godt skjønne at du er redd M, etter det du har gjennomgått. Grugleder meg til positiv test den dagen det kommer - for man er jo livredd!

C

Anonymkode: e09e5...261

:) Ja er fornøyd med denne grafen. 

Jaja er mange som har 2 dip i grafen sin, så er nok bare en liten normal dip så kommer den «riktige» snart :) Men selvfølgelig det er ikke alle som får dip så du kan være gravid uansett.

Haha står opp 06.00 selv. Hånden blir bare dratt mot temp måleren 😁

Neida er ikke teit det altså! Jeg hadde samme følelsen denne mnd. 

Absolutt! Etter en positiv test går bekymringen til nye høyder. De første 12 ukene blir vanskelig. Hver gang jeg går på do banker hjertet litt ekstra. 

Vi er her for hverandre ❤️

- M

Anonymkode: 75b37...a21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er faktisk helt sikker nå, jeg har vært gravid før og hvis ikke dette er graviditet så har kroppen min virkelig greit å innbille meg det. Er 3 timer unna hjemme og testene mine nå🚗🚗🚗 skal prøve å holde meg helt til jeg kommer hjem, men hvis jeg ikke er mer enn 9 dpo, så må det vel morgenurin til. 

Hvis du fremdeles er like bekymret for å miste når du er i uke 6-7 så ville jeg absolutt anbefalt en privat ul. Det gav meg virkelig ro i sjela å se et bankende hjerte sist...

 

-Mali

Anonymkode: 18a65...644

2 timer igjen nå! Oppdater oss! 

Jeg fikk positiv test på kveldsurin 9dpo :) Hold deg til du komme hjem. Man skal vente ca 3-4 timer før man tar en test med daværende urin :) 

Jeg tenker å ringe gynekologen min i morgen. Fikk beskjed om å ringe uansett om jeg ble gravid eller ikke. Går på crinone å skulle få ny resept om jeg var gravid. Skal visst hjelpe til å holde tilstanden der nede bra 😛

Vil også be om en UL i uke 6 om jeg kommer så langt 🙏

- M

Anonymkode: 75b37...a21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

2 timer igjen nå! Oppdater oss! 

Jeg fikk positiv test på kveldsurin 9dpo :) Hold deg til du komme hjem. Man skal vente ca 3-4 timer før man tar en test med daværende urin :) 

Jeg tenker å ringe gynekologen min i morgen. Fikk beskjed om å ringe uansett om jeg ble gravid eller ikke. Går på crinone å skulle få ny resept om jeg var gravid. Skal visst hjelpe til å holde tilstanden der nede bra 😛

Vil også be om en UL i uke 6 om jeg kommer så langt 🙏

- M

Anonymkode: 75b37...a21

Det gjør du sikkert💪🏻💪🏻💪🏻 For meg var det i alle fall veldig betryggende å se et hjerteslag❤️

-Mali

Anonymkode: 18a65...644

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

:) Ja er fornøyd med denne grafen. 

Jaja er mange som har 2 dip i grafen sin, så er nok bare en liten normal dip så kommer den «riktige» snart :) Men selvfølgelig det er ikke alle som får dip så du kan være gravid uansett.

Haha står opp 06.00 selv. Hånden blir bare dratt mot temp måleren 😁

Neida er ikke teit det altså! Jeg hadde samme følelsen denne mnd. 

Absolutt! Etter en positiv test går bekymringen til nye høyder. De første 12 ukene blir vanskelig. Hver gang jeg går på do banker hjertet litt ekstra. 

Vi er her for hverandre ❤️

- M

Anonymkode: 75b37...a21

I feel ya! 

Ja det er vi❤️☺️🙏🏻

C

Anonymkode: e09e5...261

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som har barn fra før :) Når begynte magen å synes? 

- M 

Anonymkode: 75b37...a21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var 23 første gangen, mener magen begynte å synes allerede i uke 15, jeg var veldig trent og slank, så da syntes den jo automatisk sant. Tror også magen kom tidlig i andre svangerskap, men husker ikke eksakt uke:)

C

Anonymkode: e09e5...261

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...