Gå til innhold

IKM Skravletråd


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja enig, men hva skal det bety når det blir sterkere og sterkere til den når denne toppen, og så blir svakere igjen? Jeg trodde også el var rett rundt hjørnet, men den ble bare svakere etter dette. 

-Mali. 

Anonymkode: 18a65...644

Er det ikke slik at noen kan ha LH-peak (og dermed positiv EL-test) kun i noen timer? Og at det av den grunn kan være vanskelig å treffe akkurat med test. Andre kan ha i dager og dermed lettere for å få test. Du kan jo ha LH-peaken din på natta feks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Står fremdeles fast på at den for din del nok var positiv, bare at du ikke får sterkere strek enn det. Spesielt når den ble sterkere og sterkere for så å bli svakere. Jeg er ei synsk, men jeg tror det iallfall 😊

 

C

Anonymkode: e09e5...261

Nei ikke vet jeg, kanskje slike tester bare ikke funker på meg....

-Mali

Anonymkode: 18a65...644

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, jordbærterte skrev:

Er det ikke slik at noen kan ha LH-peak (og dermed positiv EL-test) kun i noen timer? Og at det av den grunn kan være vanskelig å treffe akkurat med test. Andre kan ha i dager og dermed lettere for å få test. Du kan jo ha LH-peaken din på natta feks.

Jeg har testet 3 anger i døgnet på det meste. Når jeg fikk nesten positiv test, men det hjalp ikke. 

-Mali

Anonymkode: 18a65...644

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja enig, men hva skal det bety når det blir sterkere og sterkere til den når denne toppen, og så blir svakere igjen? Jeg trodde også el var rett rundt hjørnet, men den ble bare svakere etter dette. 

-Mali. 

Anonymkode: 18a65...644

Godt spørsmål. Jeg tror du har eggløsning men som - C skriver. Det er mulig at den ikke blir sterkere for din del. 

Start med temping så blir det veldig mye mer lettere :) Da øker tempen dagen etter eggløsning. Så da kan du sammenligne det med eggløsningstester du tar i tillegg en mnd. Så kan du se på hvilken skala testen er når du har eggløsning. 

- M 

Anonymkode: 75b37...a21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den grafen du sendte - C hvor du dessverre mistet. Var dette 19dpo? 

Vet du om gradene bare skal fortsette å stige når man er gravid eller går det litt opp å ned. Evt. Stagnere på 36.8 for eksempel? 

- M 

Anonymkode: 75b37...a21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Godt spørsmål. Jeg tror du har eggløsning men som - C skriver. Det er mulig at den ikke blir sterkere for din del. 

Start med temping så blir det veldig mye mer lettere :) Da øker tempen dagen etter eggløsning. Så da kan du sammenligne det med eggløsningstester du tar i tillegg en mnd. Så kan du se på hvilken skala testen er når du har eggløsning. 

- M 

Anonymkode: 75b37...a21

Leste litt på det med temping nå. I en studie fant det at hos kun 12% steg temperaturen dagen etter EL, mens den hos mange flere steg to dager etter. Jeg tror selv jeg har en litt langsom stigning etter EL. Fertility Friend sier at jeg hadde EL sist tirsdag, men siste positive EL-test var forrige lørdag og jeg hadde EL-slim søndag og deretter tørt mandag. Blir litt usikker på om jeg skal stole på FF eller EL-tester og kroppens signaler🤔😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Førstegangs skrev:

Leste litt på det med temping nå. I en studie fant det at hos kun 12% steg temperaturen dagen etter EL, mens den hos mange flere steg to dager etter. Jeg tror selv jeg har en litt langsom stigning etter EL. Fertility Friend sier at jeg hadde EL sist tirsdag, men siste positive EL-test var forrige lørdag og jeg hadde EL-slim søndag og deretter tørt mandag. Blir litt usikker på om jeg skal stole på FF eller EL-tester og kroppens signaler🤔😅

Min stiger faktisk alltid 2 dager etter :) Men blir ikke da dpo feil for oss som har det slik? Så er kanskje egentlig 1dpo mer enn hva som står på fertility friend? 

- M 

Anonymkode: 75b37...a21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Appen viser deg når EL er forventet, og de fleste som temper lærer seg å lese syklus ganske fort. Det i tillegg til at appen projiserer når EL vil komme er en sikker vinner. 

Som feks meg som vet at jeg kan ha EL fra dag 12-14, vet jo når jeg må legge inn aksjer. Trenger ikke en EL test i hånden da. 

Hjalp det litt?😊

C

Anonymkode: e09e5...261

Takk for svar! Da må man bruke den noen måneder og ha stabil syklus først da? 🙂 Jeg har fortsatt ustabile sykluser etter pilleslutt, så da er el-tester best?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Min stiger faktisk alltid 2 dager etter :) Men blir ikke da dpo feil for oss som har det slik? Så er kanskje egentlig 1dpo mer enn hva som står på fertility friend? 

- M 

Anonymkode: 75b37...a21

Det tenker jeg også! Jeg mener selv EL var på dag 17 eller 18, mens FF sier dag 19. Helt greit hvis FF mener 19 er riktig, men jeg tror jeg har treg stigning og at EL var en eller to dager før. Krysser i alle fall fingrene for det, for vi hadde sex på dag 17 og rakk ikke ha sex dag 18 og 19. Så hvis FF har rett, tror jeg ikke vi blir gravide denne måneden☹️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Førstegangs skrev:

Det tenker jeg også! Jeg mener selv EL var på dag 17 eller 18, mens FF sier dag 19. Helt greit hvis FF mener 19 er riktig, men jeg tror jeg har treg stigning og at EL var en eller to dager før. Krysser i alle fall fingrene for det, for vi hadde sex på dag 17 og rakk ikke ha sex dag 18 og 19. Så hvis FF har rett, tror jeg ikke vi blir gravide denne måneden☹️

Men om dere hadde sex på dag 17 er du innenfor :) 

Mannens sædcelle lever i 3-7 dager:) 

Jeg tror faktisk jeg da legger til en dpo for hadde eggløsning 2 dager før temp økning. Tok jo Ovitrelle som gir EL innen 36 timer. Pluss kjente det veldig godt. 

- M 

Anonymkode: 75b37...a21

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men om dere hadde sex på dag 17 er du innenfor :) 

Mannens sædcelle lever i 3-7 dager:) 

Jeg tror faktisk jeg da legger til en dpo for hadde eggløsning 2 dager før temp økning. Tok jo Ovitrelle som gir EL innen 36 timer. Pluss kjente det veldig godt. 

- M 

Anonymkode: 75b37...a21

Sant det du sier, hadde bare følt meg mer håpefull hvis vi hadde hatt sex på dag 19 også. Men vanskelig når man bor på hver sin kant! Tenker at du kan legge til en DPO, enig med tankegangen😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Førstegangs skrev:

Sant det du sier, hadde bare følt meg mer håpefull hvis vi hadde hatt sex på dag 19 også. Men vanskelig når man bor på hver sin kant! Tenker at du kan legge til en DPO, enig med tankegangen😊

Forstår det :) jeg hadde jo sex to ganger om dagen fordi tenkte «better safe then sorry». Men i teorien skal det være godt innenfor :) 

- M 

Anonymkode: 75b37...a21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Forstår det :) jeg hadde jo sex to ganger om dagen fordi tenkte «better safe then sorry». Men i teorien skal det være godt innenfor :) 

- M 

Anonymkode: 75b37...a21

Er det din første? 

-Mali

 

Anonymkode: 18a65...644

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

M og C, dere har tenkt meg litt på temping altså. Kanskje jeg skal gi det et forsøk🤘🏻

Og hvis du har rett, C så er jeg faktisk 7-8 dpo,og det er jo en hyggelig tanke, da er det ikke då lenge til jeg kan forvente enten tr eller tb, og det blir jo bra. Hater ventingen! 

-Mali

Anonymkode: 18a65...644

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

M og C, dere har tenkt meg litt på temping altså. Kanskje jeg skal gi det et forsøk🤘🏻

Og hvis du har rett, C så er jeg faktisk 7-8 dpo,og det er jo en hyggelig tanke, da er det ikke då lenge til jeg kan forvente enten tr eller tb, og det blir jo bra. Hater ventingen! 

-Mali

Anonymkode: 18a65...644

Begynte å tempe etter anbefaling her inne, og kan anbefale det. Man ser at «ting skjer» og man har noe å følge med på, jeg er litt fan av det. Prøv det😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

M og C, dere har tenkt meg litt på temping altså. Kanskje jeg skal gi det et forsøk🤘🏻

Og hvis du har rett, C så er jeg faktisk 7-8 dpo,og det er jo en hyggelig tanke, da er det ikke då lenge til jeg kan forvente enten tr eller tb, og det blir jo bra. Hater ventingen! 

-Mali

Anonymkode: 18a65...644

*Tent  og *så🤣

-Mali

Anonymkode: 18a65...644

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det din første? 

-Mali

 

Anonymkode: 18a65...644

Ja min første. Håper denne spiren klorer seg fast 🙏, har hatt 2 kjemiske. Men dette er lengste jeg har kommet. 4 uker. 

Prøver du også på første? 

- M 

Anonymkode: 75b37...a21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

M og C, dere har tenkt meg litt på temping altså. Kanskje jeg skal gi det et forsøk🤘🏻

Og hvis du har rett, C så er jeg faktisk 7-8 dpo,og det er jo en hyggelig tanke, da er det ikke då lenge til jeg kan forvente enten tr eller tb, og det blir jo bra. Hater ventingen! 

-Mali

Anonymkode: 18a65...644

Absolutt :) Det er veldig lett altså å veldig stabilt. Å om du temper til samme tid hver dag ser du økning med engang. Er så deilig å få alt bekreftet istedenfor å lure på diverse ting. Man kan jo ha positiv EL test, men at egget ikke slipper, men med temping vet du det :) Å andre mnd jeg tempet kom EL på samme dag som forrige mnd. Så du lærer syklusen din veldig fort :) 

7-8 dpo er spennende. I disse dager skjer det forhåpentligvis! :) Har du symptomer? 

- M 

Anonymkode: 75b37...a21

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig spent på de dagene som komemr, selv om jeg ikke tror jeg vil bli gravid denne måneden er det alltid spennende!

5dpo er litt vel tidlig, men det første jeg ser etter nå er vel dipen som pleier å komme rundt dag 6-9, så etter det er det stigningen!

Jeg har IKM 27 mai! Eeeevighet til jo 😂

 

-C-

Anonymkode: e09e5...261

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja min første. Håper denne spiren klorer seg fast 🙏, har hatt 2 kjemiske. Men dette er lengste jeg har kommet. 4 uker. 

Prøver du også på første? 

- M 

Anonymkode: 75b37...a21

Nei, min 2. Vi får ikke praktisk til 2 ganger om dagen med en 2åring🤣  håper den klorer seg fast ja🤞🏻🤞🏻🤞🏻 Ekstra spennende med 1.!  Skal du ta tidlig ul? 

-Mali

Anonymkode: 18a65...644

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...