Gå til innhold

IKM Skravletråd


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

25 minutter siden, Emmy_365 skrev:

Jeg kommer til å ta en test i helgen, bare fordi jeg har en til overs, men det kjennes veldig ut som mensen og jeg har moderate blødninger, så jeg har ikke så mye håp. Den kom 2 dager for tidlig bare. Men jeg har aldri spottet før, og når det var på 9 dpo i tillegg var jeg så sikker på at det var en festeblødning. 

Snakket med legen i dag, og vi er enige om at vi gir det ut året før vi gjør noe for å prøve å bli gravide. Så da har jeg 4 prøveperioder til på meg. 

Skjønner selvfølgelig at du forbereder deg på at dette er mensen. Det ville jeg også gjort. Men jeg har som hovedregel og alltid ta en test om noe er "litt rart". Og her pleier du 1) aldri å spotte og 2) kom to dager før tiden. Så da får jeg bare varsellamper opp... ikke meningen å gi falsk håp altså. Har bare lært på den "brutale" måten. Opplevd å være 100% sikker at jeg hadde mensen, og fikk totalt sjokk to uker senere når jeg skulle EL-teste og det viste seg at jeg var gravid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 minutter siden, Amatariel skrev:

Skjønner selvfølgelig at du forbereder deg på at dette er mensen. Det ville jeg også gjort. Men jeg har som hovedregel og alltid ta en test om noe er "litt rart". Og her pleier du 1) aldri å spotte og 2) kom to dager før tiden. Så da får jeg bare varsellamper opp... ikke meningen å gi falsk håp altså. Har bare lært på den "brutale" måten. Opplevd å være 100% sikker at jeg hadde mensen, og fikk totalt sjokk to uker senere når jeg skulle EL-teste og det viste seg at jeg var gravid.

Takk for peptalk 😊❤️ Skal ta en test på lørdag. Da er jeg 15 dpo, så da bør det slå ut om det er noe der 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei søte damer..

i dag kom mensen og vi går nå inn i pp6. Det er vel forsåvidt ikke sååå lenge, men kjenner jeg begynner å gi opp litt. Jeg er 33 og mannen er 46. Dette blir begges første barn. Jeg temper og ser jo at jeg har eggløsning og syklusen er stabil.. men allikevel så går det liksom ikke 😔😢 vet ikke helt hva jeg ville med dette innlegget, bare en trist dag i dag 😔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Eris skrev:

Hei søte damer..

i dag kom mensen og vi går nå inn i pp6. Det er vel forsåvidt ikke sååå lenge, men kjenner jeg begynner å gi opp litt. Jeg er 33 og mannen er 46. Dette blir begges første barn. Jeg temper og ser jo at jeg har eggløsning og syklusen er stabil.. men allikevel så går det liksom ikke 😔😢 vet ikke helt hva jeg ville med dette innlegget, bare en trist dag i dag 😔

Uff, så leit da! 😔   Håper det klaffer for dere snart! 6 mnd er ikke egentlig veldig lenge, selv om man selvfølgelig føler det sånn og mister litt motet. Sender en klem ❤️ 

Anonymkode: 77b40...3c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, Eris skrev:

Hei søte damer..

i dag kom mensen og vi går nå inn i pp6. Det er vel forsåvidt ikke sååå lenge, men kjenner jeg begynner å gi opp litt. Jeg er 33 og mannen er 46. Dette blir begges første barn. Jeg temper og ser jo at jeg har eggløsning og syklusen er stabil.. men allikevel så går det liksom ikke 😔😢 vet ikke helt hva jeg ville med dette innlegget, bare en trist dag i dag 😔

I slike tilfeller trenger man en god klem! :klemmer: Vi alle kan vel kjenne oss igjen i at vi helst ville blitt gravide i går når man tross alt er prøver. Hver dag, uke og måned er ulidelig. Så 6 måneder er lenge å vente, selv om det ikke er det i "medisinsk forstand". Fortsett slik du gjør, så er jeg sikker på at spiren plutselig sitter der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD 26 og 9 dpo. Har de siste par dagene kjent på at TR er på vei. Siden den ikke ankom i løpet av natten dristet jeg meg til et aldri så lite og kortvarig håp da jeg tok en babyplan early. Ikke antydning til strek en gang. Så da er det nok TR som er på vei... 🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutter siden, Sjela skrev:

CD 26 og 9 dpo. Har de siste par dagene kjent på at TR er på vei. Siden den ikke ankom i løpet av natten dristet jeg meg til et aldri så lite og kortvarig håp da jeg tok en babyplan early. Ikke antydning til strek en gang. Så da er det nok TR som er på vei... 🙄

Håper det er for tidlig... Husk at symptomer på TR og tidlig graviditet så og si er identiske.

OG NÅ ER VI ENDELIG I SEPTEMBER! HURRA! Jeg er veldig klar for EL og positiv test denne måneden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har opplevd stølhet i korsryggen? 7 dpo i dag 🙂 føler kanskje at puppene er mer ømme enn vanlig, men vet at jeg nest sannsynlig innbiller meg det :) Tenkte å starte å teste på torsdag 9 dpo. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Amatariel skrev:

Håper det er for tidlig... Husk at symptomer på TR og tidlig graviditet så og si er identiske.

OG NÅ ER VI ENDELIG I SEPTEMBER! HURRA! Jeg er veldig klar for EL og positiv test denne måneden.

Sist testet jeg positiv etter tiden på kvelden 9 dpo på strimmel og klart positiv 10 dpo med tidlig pinne. I og med det ikke var antydning til strek nå er det lett å tenke at det heller ikke gikk denne gangen. Men helt sikkert er det først når TR dukker opp. Men symptomer.... om man merker dem burde vel HCG også være såpass høy at den slår ut🤔

Endelig første høstdag 🥳håper du snart får EL og babyklaff😁👌

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Dame1989 skrev:

Noen som har opplevd stølhet i korsryggen? 7 dpo i dag 🙂 føler kanskje at puppene er mer ømme enn vanlig, men vet at jeg nest sannsynlig innbiller meg det :) Tenkte å starte å teste på torsdag 9 dpo. 

Ja 😕 før mensen. Men symptomer på baby og mens er så like, så det er ikke godt å si. Håper det er babysymptomer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Sjela skrev:

Sist testet jeg positiv etter tiden på kvelden 9 dpo på strimmel og klart positiv 10 dpo med tidlig pinne. I og med det ikke var antydning til strek nå er det lett å tenke at det heller ikke gikk denne gangen.

Ser den veldig godt ja. Før graviditeten jeg fikk i sommer hadde jeg vært gravid 6 ganger og alltid fått synlig strek på 9 dpo. Avskrev selvsagt hele pp'en da testen på 9 dpo var helt blenda. Men dagen etter så jeg jammen noe svaaaakt. Trodde dog det var streksyn, så ble ikke håpefull før 11 dpo. Så det kan være forskjell! Selv om jeg såå ofte har sett noe på 9 dpo, så tok det plutselig litt lenger tid nå sist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Amatariel skrev:

Ser den veldig godt ja. Før graviditeten jeg fikk i sommer hadde jeg vært gravid 6 ganger og alltid fått synlig strek på 9 dpo. Avskrev selvsagt hele pp'en da testen på 9 dpo var helt blenda. Men dagen etter så jeg jammen noe svaaaakt. Trodde dog det var streksyn, så ble ikke håpefull før 11 dpo. Så det kan være forskjell! Selv om jeg såå ofte har sett noe på 9 dpo, så tok det plutselig litt lenger tid nå sist.

Det kan jo være fordi egget festet seg senere denne gangen? Det er så alt for lett å sammenligne med tidligere erfaringer. Symptom-messig også. Sist hadde jeg alle mulige symptomer hver pp. Den pp jeg ikke hadde et eneste symptom fikk jeg positiv test. Skjønte ingenting 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Sjela skrev:

Ja 😕 før mensen. Men symptomer på baby og mens er så like, så det er ikke godt å si. Håper det er babysymptomer!

Jeg er alltid stiv og har mye vondt i ryggen, men merket litt ekstra stølhet som begynte i går. Pleier ikke å ha det før mensen. Men får se til helgen. 

Merker jeg begynner å bli utolmodig siden jeg sluttet på prevangsjon i januar. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

28 minutter siden, Sjela skrev:

Det kan jo være fordi egget festet seg senere denne gangen?

Ja må jo ha vært noe sånn. Så jeg fikk virkelig kjenne på at det kan gå bra selv om man ikke trodde det pga tidligere erfaringer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tiden går jo ekstra seint når man venter på noe også @Dame1989 Når man først har bestemt seg så skulle det jo helst skjedd i går. Håper det klaffer for deg denne gangen!

Godt å høre om din erfaring  @Amatariel Det gir et ørlite håp ❤️

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.8.2020 den 13.20, Eris skrev:

Hei søte damer..

i dag kom mensen og vi går nå inn i pp6. Det er vel forsåvidt ikke sååå lenge, men kjenner jeg begynner å gi opp litt. Jeg er 33 og mannen er 46. Dette blir begges første barn. Jeg temper og ser jo at jeg har eggløsning og syklusen er stabil.. men allikevel så går det liksom ikke 😔😢 vet ikke helt hva jeg ville med dette innlegget, bare en trist dag i dag 😔

Gi opp etter 6 pp?

Selv er jeg på femte året som prøver.

Har vært gjennom 9 insemineringer og 5 ivf forsøk. Hele livet mitt dreier seg nå om å bli gravid.

Men selvfølgelig, noen prøver mer enn andre.

Lykke til  håper dere får det til naturlig.

Også husk, det er helt normalt at det kan ta opptil ett år før man klarer å bli gravid 

Anonymkode: 666cd...6de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 28.8.2020 den 13.20, Eris skrev:

Hei søte damer..

i dag kom mensen og vi går nå inn i pp6. Det er vel forsåvidt ikke sååå lenge, men kjenner jeg begynner å gi opp litt. Jeg er 33 og mannen er 46. Dette blir begges første barn. Jeg temper og ser jo at jeg har eggløsning og syklusen er stabil.. men allikevel så går det liksom ikke 😔😢 vet ikke helt hva jeg ville med dette innlegget, bare en trist dag i dag 😔

Hei! Inne og sniker litt her. Jeg «ga opp» etter 6pp. Skulle starte utredning etter sommerferien (har litt helseproblemer som kan gjøre det vanskelig å bli gravid), men for oss så var det akkurat det å «gi opp» som skulle til 😄 For plutselig satt spiren i pp 7! Jeg er også 33 og er nå 3 mnd på vei 😊 Ønsker deg lykke til 💕

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Ollibolli skrev:

Hei! Inne og sniker litt her. Jeg «ga opp» etter 6pp. Skulle starte utredning etter sommerferien (har litt helseproblemer som kan gjøre det vanskelig å bli gravid), men for oss så var det akkurat det å «gi opp» som skulle til 😄 For plutselig satt spiren i pp 7! Jeg er også 33 og er nå 3 mnd på vei 😊 Ønsker deg lykke til 💕

Gratulerer :)

hvilke helseproblemer?

Anonymkode: 666cd...6de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Gratulerer :)

hvilke helseproblemer?

Anonymkode: 666cd...6de

Takk 😊 komplikasjoner/ettervirkninger av cellegift.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...