Gå til innhold

IKM Skravletråd


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Da er vel løpet kjørt denne måneden også. Jeg fant jo aldri eggløsningen og svidde av 14 EL tester uten positivt resultat. I følge app er IKM i morgen, og jeg tok en tidligtest på kvelden i dag etter 6 timer siden sist så man kan ikke skylde på utvannet urin. Har allerede hamstret EL tester for neste periode og så skal jeg nyte vinglassene i helgen :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, Sjela skrev:

Da er vel løpet kjørt denne måneden også. Jeg fant jo aldri eggløsningen og svidde av 14 EL tester uten positivt resultat. I følge app er IKM i morgen, og jeg tok en tidligtest på kvelden i dag etter 6 timer siden sist så man kan ikke skylde på utvannet urin. Har allerede hamstret EL tester for neste periode og så skal jeg nyte vinglassene i helgen :)

Men er du sikker på du har hatt EL da? Den kan jo ha vært forsinket eller komme etterhvert? 
 

Uansett håper jeg du nyter helga, og ønsker deg lykke til med babylaginga<3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, PepsiFlax skrev:

Men er du sikker på du har hatt EL da? Den kan jo ha vært forsinket eller komme etterhvert? 
 

Uansett håper jeg du nyter helga, og ønsker deg lykke til med babylaginga<3

Godt spørsmål. Jeg trodde jeg hadde det med tanke på slim og at jeg kom rett inn i stabil syklus etter pilleslutt. Dette var første gang jeg prøvde EL tester. Ikke alltid lett å bli klok på sin egen kropp. Men det var ikke akkurat forventet at det gikk denne PP heller 🙄 tok 10 mnd med nr 1 og aktiv prøving. 

Jeg bestilte i utgangspunktet EL tester fra babyplan nå sist, men fikk et erstatningsprodukt fra OneStep som jeg var misfornøyd med. Tynne strimler og selv kontrollstreken var svak. Har nå kjøpt en 10pakning på meny fra MakeSure. Håper de er ok å bruke, og så skal jeg starte testingen senere enn sist så jeg ikke bruker opp alle🙈rqrt hvor ivrig en blir når en først setter i gang 🤣 og du, gratulerer så mye med graviditeten!!!🥰🥳

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Sjela skrev:

Godt spørsmål. Jeg trodde jeg hadde det med tanke på slim og at jeg kom rett inn i stabil syklus etter pilleslutt. Dette var første gang jeg prøvde EL tester. Ikke alltid lett å bli klok på sin egen kropp. Men det var ikke akkurat forventet at det gikk denne PP heller 🙄 tok 10 mnd med nr 1 og aktiv prøving. 

Jeg bestilte i utgangspunktet EL tester fra babyplan nå sist, men fikk et erstatningsprodukt fra OneStep som jeg var misfornøyd med. Tynne strimler og selv kontrollstreken var svak. Har nå kjøpt en 10pakning på meny fra MakeSure. Håper de er ok å bruke, og så skal jeg starte testingen senere enn sist så jeg ikke bruker opp alle🙈rqrt hvor ivrig en blir når en først setter i gang 🤣 og du, gratulerer så mye med graviditeten!!!🥰🥳

Da anbefaler jeg at du klager! Kanskje du får tilsendt nye? Jeg fikk det :) 

makesure har jeg hørt masse positivt om, så det blir nok bra. Tester du en eller to ganger om dagen? 

Ja, haha, veldig ivrig. Føler jeg har vært gjennom hele tempeverden på to sykluser og brukt all fritid på å lese om babylaging 😅 

Tuuuusen takk for det! ❤️😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, PepsiFlax skrev:

Da anbefaler jeg at du klager! Kanskje du får tilsendt nye? Jeg fikk det :) 

makesure har jeg hørt masse positivt om, så det blir nok bra. Tester du en eller to ganger om dagen? 

Ja, haha, veldig ivrig. Føler jeg har vært gjennom hele tempeverden på to sykluser og brukt all fritid på å lese om babylaging 😅 

Tuuuusen takk for det! ❤️😄

Jeg har brukt dem opp og sett andre få positivt resultat på dem, så det kan godt være EL var forsinket og kom etter jeg gikk tom😅 jeg har av og til testet to ganger i løpet av dagen. Men 1 gang på ettermiddagen er vel uansett best når det kommer til EL testing. 

Da vi prøvde på nr 1 kjøpte jeg termometer, men syntes det bare ble styrete så droppet tempingen relativt kjapt. Det blir altoppslukende når man først går inn for noe. Jeg har plutselig forvillet meg inn på forumet igjen også etter mange år borte. Hjelper å lese om andres erfaringer og lufte tankene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir halvrar av dette. Eggløsning fredag kveld for halvannen uke siden, hadde sex dagen etter. Tenkte egentlig det var for sent, men så (typisk) kommer jo symptomene. Har hatt vondt i bekkenet i går og i dag, forrige gang var bekkenplager første tegn, men det var i uke 6. Nå er jeg jo i så fall i uke 4 og sjansen er i utgangspunktet ikke megastor. Tok en test i går, 9 dager etter eggløsning, men den var blendahvit. I dag fikk jeg plutselig for meg ved to anledninger at mannen holdt på med noe rare matgreier fordi det luktet så intenst - men det var bare helt vanlige ting... 

Du snakker om å kjenne etter alt - men bekkenvondt er ikke til å ta feil av. På fredag, akkurat en uke etter eggløsning, hadde jeg også plutselig menssmerter, veldig uvanlig. 🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi er ikke aktive prøvere, men har hatt sex i mange år uten beskyttelse uten at jeg har blitt gravid. Ca en uke før ikm var det plutselig lysrosa blod i sæden da jeg tørka meg etter sex. Jeg hadde barbert meg samme dag, men det var mange timer før, og det var en veldig rar farge om det skulle vært på grunn av barberingen. Nå er jeg ca en uke over ikm. Normalt sett får jeg litt brunt blod dagene før mensen kommer, men nå har det ikke vært noe. Jeg har stort sett veldig regrlmessig mens. Kanskje en dag eller to til og fra. Har tenkt å ta en test, men regner med at jeg jinxer meg selv 😛

Anonymkode: bbbed...998

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh... hadde håpet denne mnd skulle klaffe - men har fått mensmurringer og har IKM til helga :( 

Sluttet på prevensjon i februar.. har regelmessig mens, og sex. Men hvorfor blir jeg ikke gravid? :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mensen var endelig ferdig for et par dager siden, så nå er det bare å smøre seg med tålmodighet mot EL 😅🤪 Håper jeg Dinner EL denne måneden.. er bare på PP3 så har ikke holdt på så lenge, men all denne ventingen er slitsomt 😣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, vret skrev:

Mensen var endelig ferdig for et par dager siden, så nå er det bare å smøre seg med tålmodighet mot EL 😅🤪 Håper jeg Dinner EL denne måneden.. er bare på PP3 så har ikke holdt på så lenge, men all denne ventingen er slitsomt 😣

Samme føler jeg.. mannen tar det med ro, men jeg føler alt på kroppen

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt rosa utflod 3-4 dpo nå, litt nå og 5 dpo. Håper det er festeblødning 😍 hadde det sist og 3-4 dpo ca! Spent! Murrer litt også! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snart to år siden jeg fødte førstemann og det nærmer 3 år siden jeg ble gravid. Har glemt bort alt sammen. Har ikke kontroll over eggløsningen i det hele tatt og alle syklusene siden fødsel har vært kluss. Nå begynner vi som prøvere igjen og jeg er spent på hvorvidt vi får det til å klaffe igjen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Milio skrev:

Snart to år siden jeg fødte førstemann og det nærmer 3 år siden jeg ble gravid. Har glemt bort alt sammen. Har ikke kontroll over eggløsningen i det hele tatt og alle syklusene siden fødsel har vært kluss. Nå begynner vi som prøvere igjen og jeg er spent på hvorvidt vi får det til å klaffe igjen. 

Spennende! Lykke til! Jeg har seks år mellom alle mine barn, så jeg vet akkurat hvordan det er. Har følt meg som en førstegangs hver gang :knegg;

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22 hours ago, Milio said:

Snart to år siden jeg fødte førstemann og det nærmer 3 år siden jeg ble gravid. Har glemt bort alt sammen. Har ikke kontroll over eggløsningen i det hele tatt og alle syklusene siden fødsel har vært kluss. Nå begynner vi som prøvere igjen og jeg er spent på hvorvidt vi får det til å klaffe igjen. 

Vi har en på 2,5 og er i PP3, så føler akkurat som deg. Hvordan fungerte dette igjen?! 😆 Er nok enda ivrigere på ELtester etc nå. Vil så gjerne ha søsken nåå😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eeeeeh.. dagen etter eggløsning fikk jeg en liten blødning mens jeg var på do. Det var kun der og da, ikke noe mer etter det. Er det normalt? Syntes det var litt tett på eggløsningen til at det kunne vært en festeblødning🤔

Anonymkode: 15a1e...daf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

eeeeeh.. dagen etter eggløsning fikk jeg en liten blødning mens jeg var på do. Det var kun der og da, ikke noe mer etter det. Er det normalt? Syntes det var litt tett på eggløsningen til at det kunne vært en festeblødning🤔

Anonymkode: 15a1e...daf

Jeg hadde det faktisk når jeg ble gravid😊 husker ikke om det var akkurat dagen etter, men maks to-tre dager etter. Bittelitt, bare på papiret en gang 😊 lykke til!🥰🤞🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 minutter siden, autorain skrev:

Jeg hadde det faktisk når jeg ble gravid😊 husker ikke om det var akkurat dagen etter, men maks to-tre dager etter. Bittelitt, bare på papiret en gang 😊 lykke til!🥰🤞🏻

Så det er faktisk mulig, tusen takk for svar!🥰  Takk, gleder meg til å teste neste uke 🤞🤞

Anonymkode: 15a1e...daf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som har prøvd ei stund og har normale sykluser. Hvordan føles tiden på kroppen rett før eggløsning og mellom eggløsning og ikm? 

Jeg er kun i pp1 og synes kroppen er rar på så mange måter, men har nylig sluttet på prevensjon, så kan være det... 

Er vel i dpo land nå, men aner ikke hvor langt.. Kjenner mye murringer/vondt og har siste 2 dagene fått veldig ømme bryst. Hopper til når sambo plukker 🤭

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, Niny skrev:

Dere som har prøvd ei stund og har normale sykluser. Hvordan føles tiden på kroppen rett før eggløsning og mellom eggløsning og ikm? 

Jeg er kun i pp1 og synes kroppen er rar på så mange måter, men har nylig sluttet på prevensjon, så kan være det... 

Er vel i dpo land nå, men aner ikke hvor langt.. Kjenner mye murringer/vondt og har siste 2 dagene fått veldig ømme bryst. Hopper til når sambo plukker 🤭

Jeg hadde tre prøveperioder nå før spira satt. Før EL kjente jeg en del murringer der nede. I dagene etterpå var niplene veldig ømme ca. 4 dager. Var en ny verden å kjenne så mye etter 10 år på prevensjon :) Er spennende å bli kjent med kroppen sin!

Mellom EL og IKM hadde jeg murringer både de mnd jeg ikke var gravid, og måneden jeg var gravid. Var mye mer murringer og vondt mnd jeg faktisk var gravid. Puppene ble også sykt ømme (Stikkinger og vondt å trykke på sidene) 1 uke før IKM mnd jeg var gravid. Dette hadde jeg ikke da jeg ikke var gravid.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette kan vel ingen egentlig svare på, men jeg spør likevel.😉 Har som oftest EL-smerter dagen før eller samme dag som EL - har fått bekreftet dette ved testing. Denne gangen kom EL-smertene 3 dager før antatt EL. Sannsynligheten for at EL kom litt tidligere denne gangen er vel kanskje stor? Fikk ikke testet da vi var bortreist på det tidspunktet. Blir uansett spennende å se om det kommer noe mens eller ei om noen dager. 😊 Men denne ventetiden er jo litt.. nervepirrende.😅

Anonymkode: 3d3d6...ab2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...