Gå til innhold

IKM Skravletråd


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 hours ago, Love90 said:

Vet du om du pleier å ha positiv test i flere dager enn 1? Hvis ikke så ville jeg gått utifra at el skjedde dagen etter positiv test, altså 15. Og da er jo 16. 1 dpo 😊👍🏻

Er det jeg er usikker på.. har ikke testet på den måten noe særlig. 😬 Men om 16. er 1 DPO så er jeg jo 9 DPO idag. Da kan jeg jo begynne å vurdere å teste...  vet ikke om jeg tør 🙈😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

27 minutter siden, vret skrev:

Er det jeg er usikker på.. har ikke testet på den måten noe særlig. 😬 Men om 16. er 1 DPO så er jeg jo 9 DPO idag. Da kan jeg jo begynne å vurdere å teste...  vet ikke om jeg tør 🙈😅

Ja, kan jo være at du hadde hatt positiv el test i to dager også men du er isåfall 8-9 dpo idag da😊  skjønner deg godt! Gruer meg litt til å begynne testingen selv, men jeg har så lyst også! Men er så kjipt med de nedturene.. men når man begynner å teste tidlig så kan man jo fortsatt få positiv test neste dag eller de to neste.. det er det som er så kjekt med å begynne testingen tidlig, for da vet man selv om den er negativ at det er tidlig, synes det er bedre å trøste meg med det enn å begynne 11 dpo å få en super nedtur med en gang😅 forhåpentligvis så får du deg en positiv overraskelse 🤞🏻

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da fikk jeg positiv el test i går så antal at el er i morgen.

Pleier å ha positiv el test i 2 dager :)

Da begynner dagene i dpo land igjen.

Noen fler som har El i disse dager? :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, vret skrev:

God morgen ☺️
jeg brukte CB digitale EL-tester denne gangen. Den ble positiv fredag 14. Jeg var bortreist og glemte teste mer den helgen, så vet ikke når den ble negativ igjen. Når ville dere regnet 1DPO fra da? Mandag 17.? Så jeg er 8 DPO i dag? 🤔

Enig med Love90 over her. Det mest vanlige er å ha EL dagen etter sist positiv EL-test. Om du ikke testet videre etter den 14. så må du bare gjette at testen ble negativ igjen den 15. og at EL skjedde da. Men jeg ville hatt det i bakhodet når du skal g-teste... at EL kanskje skjedde 1-2 dager etter beregningen din da.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker ikke som det gikk denne gangen heller, på tross av flere symptomer. 

Har enda kraftige smerter i livmor området som kommer og går, som jeg har hatt i over 1 uke nå, men den testen som jeg så en rosa stripe på 2 dager siden var vekk igår og idag. 

IKM i morgen, men heller ingen tegn på at den nærmer seg 🤷🏻‍♀️

Har kjøpt inn noen eggløsningstester til neste PP... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, vret skrev:

Negativ test i dag 😞 Med CB digital. Men, da er jeg 9 eller 10 DPO, så det kan jo fortsatt være en sjanse..

Ja det er veldig ofte for tidlig for CB digital... har du tatt noen strimler. Må ikke gi opp ennå! Jeg fikk ikke positiv før 11 dpo sist.

10 minutter siden, Niny skrev:

Virker ikke som det gikk denne gangen heller, på tross av flere symptomer. 

Uff, kjedelig... :klem:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Amatariel said:

Ja det er veldig ofte for tidlig for CB digital... har du tatt noen strimler. Må ikke gi opp ennå! Jeg fikk ikke positiv før 11 dpo sist.

Håpet det 😊 Har ingen strimler liggende, trodde jeg bestilt sist samtidig som EL-tester, men tydeligvis ikke. 

Kjøpe strimler nå, og teste i morgen, eller kjøpe nye digitale og vente et par dager?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, vret skrev:

Håpet det 😊 Har ingen strimler liggende, trodde jeg bestilt sist samtidig som EL-tester, men tydeligvis ikke. 

Kjøpe strimler nå, og teste i morgen, eller kjøpe nye digitale og vente et par dager?

Hvis du ikke har noe liggende så ville jeg nok bare hatt is i magen og ventet i noen dager og tatt en ny CBD da.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 dpo i dag. Tok også EL tester denne runden, og liker ikke trenden med såpass kort lutealfase. Kan dette være en bivirkning av pilleslutt og vil stabilisere seg? Selve syklusen min har nemlig vært så og si stabil på 27 dager siden pilleslutt, men EL kommer da lovlig sent. I PP3 kom EL på dag 18 med en lutealfase på 8 dager. Denne runden kom EL en dag tidligere (dag 17) men det er fremdeles altfor kort. Utrolig frustrerende! Nå forbereder jeg meg allerede på neste PP og lurer på om noen har prøvd Wild Yam og da hvor lenge etter EL testen har blitt negativ igjen begynner man å ta dem? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Sjela skrev:

lurer på om noen har prøvd Wild Yam og da hvor lenge etter EL testen har blitt negativ igjen begynner man å ta dem? 

Jeg hadde god effekt av WY for noen år siden da jeg var prøver. Eneste som er viktig er at du er sikker på at EL har vært før du tar det. Om du vet når EL skjer kan du bare starte dagen etter. Om du ikke vet ville jeg ventet 2-3 dager.

Jeg har slitt mye med lutealfasen, men nå virker det som den ikke er så ille på rundt 12 dager. Tror bl.a B6-vitaminet som jeg tar hver dag har noe å si der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Amatariel skrev:

Jeg hadde god effekt av WY for noen år siden da jeg var prøver. Eneste som er viktig er at du er sikker på at EL har vært før du tar det. Om du vet når EL skjer kan du bare starte dagen etter. Om du ikke vet ville jeg ventet 2-3 dager.

Jeg har slitt mye med lutealfasen, men nå virker det som den ikke er så ille på rundt 12 dager. Tror bl.a B6-vitaminet som jeg tar hver dag har noe å si der.

Jeg har til nå bare benyttet EL-tester så da er det kanskje best å vente et par dager til etter den er negativ igjen ja🤔 

Jeg har TrioBe på resept så der er jeg såpass godt dekket at det ikke skal være nødvendig å supplere med folat heller.

Da jeg prøvde sist fikk jeg nok ikke helt til dette med EL testingen, og det kan godt skyldes at jeg hadde kort lutealfase den gang også (testet ikke lenge nok).

Med barn 1 prøvde jeg hostesaft og grapefruktjuice. Ja, det meste av kjerringråd jeg kom over 😂 Det gikk til slutt etter en celleprøve under eggløsning. Må være noe magisk hun gynekologen gjorde, for det var den eneste måneden jeg ikke testet alt mulig rart (gitt litt opp) og da hadde jeg heller ikke noen symptomer (placebo).

Hvordan går det med deg? Har du fått EL enda?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Sjela skrev:

Hvordan går det med deg? Har du fått EL enda?

Nei, det er 13 dager siden jeg hadde MA så jeg mistenker at denne syklusen blir lang. At hvis jeg får EL så blir det en good stund til. Vanlig å få senere EL etter abort, og jeg hadde jo ofte sen EL i utgangspunktet. Men jeg startet testingen i går, for man har jo et lite håp om at kroppen kan overraske. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Amatariel skrev:

Nei, det er 13 dager siden jeg hadde MA så jeg mistenker at denne syklusen blir lang. At hvis jeg får EL så blir det en good stund til. Vanlig å få senere EL etter abort, og jeg hadde jo ofte sen EL i utgangspunktet. Men jeg startet testingen i går, for man har jo et lite håp om at kroppen kan overraske. 

Jeg håper kroppen din kommer raskt inn i normal gjenge igjen og at neste spira sitter❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var så sikker på at spira satt denne måneden. Hadde det jeg trodde var spotting på 9 dpo og bare gledet meg til å teste. I dag var det mer blod enn bare spotting, så da var det vel mensen i stedet da.. Blir bare mer og mer nedtrykt for hver periode som går uten resultat. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg har brukt clearblue advanced digital el test og fikk positiv blinkefjes (høy fertilitet) den 22/8 og fast blinkefjes (maksimal fertilitet) 23/8 kveld. 

25/8 kveld var el testen negativ.

Jeg tenker at el var enten 25 eller 26? Hva tror dere? :)

Vi har lagt inn aksjer 21,22,23,24 og 25. 

Burde vi egentlig legge inn aksjer i kveld også? Typen har lagt seg 🙈

Anonymkode: 07a76...6c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

13 minutter siden, Emmy_365 said:

Var så sikker på at spira satt denne måneden. Hadde det jeg trodde var spotting på 9 dpo og bare gledet meg til å teste. I dag var det mer blod enn bare spotting, så da var det vel mensen i stedet da.. Blir bare mer og mer nedtrykt for hver periode som går uten resultat. 

Skjønner så godt hva du mener! Man er så spent, og nervøs, og blir så j skuffet!

jeg skal teste i morgen. Og gruer meg skikkelig... 

hvilken pp er du i?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, vret skrev:

Skjønner så godt hva du mener! Man er så spent, og nervøs, og blir så j skuffet!

jeg skal teste i morgen. Og gruer meg skikkelig... 

hvilken pp er du i?

Vi har prøvd siden april, men TR er veldig ustabil så jeg tror det er pp4. Vi har ønsket oss et barn til i mange år, men har ikke kunnet realisere det pga helseutfordringer, så det er nok litt derfor også. Vi har ventet så lenge, så derfor vil vi helst at det skjedde så fort som mulig. Hadde håpt å kunne gi mannen min en positiv graviditetstest på lørdag, på selveste 40 årsdagen hans. Men men. Vi prøver igjen neste måned. 

Lykke til med testen i morgen ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Emmy_365 skrev:

Var så sikker på at spira satt denne måneden. Hadde det jeg trodde var spotting på 9 dpo og bare gledet meg til å teste. I dag var det mer blod enn bare spotting, så da var det vel mensen i stedet da.. Blir bare mer og mer nedtrykt for hver periode som går uten resultat. 

Ikke gi opp helt ennå! Er ikke uvanlig å spotte/blø litt i starten av et svangerskap også. Så ville tatt en test om noen dager altså.

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei.

Jeg har brukt clearblue advanced digital el test og fikk positiv blinkefjes (høy fertilitet) den 22/8 og fast blinkefjes (maksimal fertilitet) 23/8 kveld. 

25/8 kveld var el testen negativ.

Jeg tenker at el var enten 25 eller 26? Hva tror dere? :)

Vi har lagt inn aksjer 21,22,23,24 og 25. 

Burde vi egentlig legge inn aksjer i kveld også? Typen har lagt seg 🙈

Anonymkode: 07a76...6c4

Jeg svarte deg i EL-tolketråden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Amatariel skrev:

Ikke gi opp helt ennå! Er ikke uvanlig å spotte/blø litt i starten av et svangerskap også. Så ville tatt en test om noen dager altså.

Jeg kommer til å ta en test i helgen, bare fordi jeg har en til overs, men det kjennes veldig ut som mensen og jeg har moderate blødninger, så jeg har ikke så mye håp. Den kom 2 dager for tidlig bare. Men jeg har aldri spottet før, og når det var på 9 dpo i tillegg var jeg så sikker på at det var en festeblødning. 

Snakket med legen i dag, og vi er enige om at vi gir det ut året før vi gjør noe for å prøve å bli gravide. Så da har jeg 4 prøveperioder til på meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...