Gå til innhold

IKM Skravletråd


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er usikker på om jeg hadde festesmerter eller EL-smerter nå. Tror egentlig jeg skal ha EL i disse dager, men jeg kan også ha hatt det før helgen (stemmer med antall dpo). Sist gang hadde jeg skikkelig hugg nederst i magen da egget festet seg. Idag fikk jeg intense stikk i 1 min, ca samme sted som sist. EL-smerter pleier normalt sett å være murringer eller stikk i egglederne. Spennde å se om det gikk på første forsøk eller ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg bruker for første gang clearblue fertility monitor og hadde maksimal 12 og 13 juli. Hvordan av de skal jeg regne som 1 dpo? 

Jeg har i dag fått litt lyserosa på papiret og tenkte at det er vell for sent for festeblødning? 

Anonymkode: 37810...d10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bruker for første gang clearblue fertility monitor og hadde maksimal 12 og 13 juli. Hvordan av de skal jeg regne som 1 dpo? 

Du hadde sannsynligvis EL den 14. juli og da blir 1dpo den 15. juli. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Amatariel skrev:

Du hadde sannsynligvis EL den 14. juli og da blir 1dpo den 15. juli. 

Tusen takk for svar!

Så hvis det ikke er en positiv graviditet denne gangen. Burde jeg og samboer ha samleie de to maksimal dagene og flere dager etter? Tenkte kanskje det var på maksimal dagene det var eggløsning. 

 

Anonymkode: 37810...d10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for svar!

Så hvis det ikke er en positiv graviditet denne gangen. Burde jeg og samboer ha samleie de to maksimal dagene og flere dager etter? Tenkte kanskje det var på maksimal dagene det var eggløsning. 

 

Anonymkode: 37810...d10

De fem fertile dagene er tre dager før EL, selve EL-dagen og dagen etter EL. Jo flere dager dere har sex av disse, jo bedre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Amatariel skrev:

De fem fertile dagene er tre dager før EL, selve EL-dagen og dagen etter EL. Jo flere dager dere har sex av disse, jo bedre. 

Takk! Da vet jeg det til neste periode,hvis mensen kommer. Håper jo den ikke gjør det! 

Anonymkode: 37810...d10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bruker for første gang clearblue fertility monitor og hadde maksimal 12 og 13 juli. Hvordan av de skal jeg regne som 1 dpo? 

Jeg har i dag fått litt lyserosa på papiret og tenkte at det er vell for sent for festeblødning? 

Anonymkode: 37810...d10

Hei! Brukte cb fertilitetsmonitor første graviditet og EL var nok 2 dagen med max. Så jeg vil tro du hadde El 13 juli, og er i dag 11 dpo i dag. :) den måler både østrogen og LH stigning. Stigningen kommer første dag med max og den viser uansett max dagen etter for det er dagen for EL. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo! Jeg tror jeg er 5dpo i dag, og fra i går kveld har jeg hatt trykk nederst i magen, som jo kan være hva som helst... Men det som setter meg mest ut er at jeg har så sensitive brystvorter! Vanligvis kan jeg klype i brystvortene mine så hardt jeg bare vil uten å kjenne noe, men nå er det ubehagelig at jeg tar på dem over genseren bare! Tok ut spiral i april, og har ikke hatt skikkelig mens siden så kan jo være det også, altså. Og jeg kjenner veldig etter... Dette er sååå frustrerende haha! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde jeg fikk mensen før idag, men ingen tegn til blod lengre nå. Ikm ca imorgen/til helgen.. 

Flere som har opplevd dette? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei, regner man DPO etter dagen man mener det slapp eller når egget har eventuelt blitt løst opp? Jeg mener at EL var kvelden 29., men det har jo da holdt seg i livmoren i 24 timer etter det, regner man da 30. istedenfor?

Endret av Harefrøken18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Harefrøken18 skrev:

Hei, regner man DPO etter dagen man mener det slapp eller når egget har eventuelt blitt løst opp? Jeg mener at EL var kvelden 29., men det har jo da holdt seg i livmoren i 24 timer etter det, regner man da 30. istedenfor?

30 blir da 1DPO😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag på 9+3 har jeg fått konstatert MA på ultralyd, så da kommer jeg tuslende tilbake som prøver så snart det lar seg gjøre. Utrolig lei meg 😭 Jeg som var så glad for den positive testen rett før sommerferien og følte det var helt perfekt å bli gravid da. Burde ha skjønt at det var for godt til å være sant at jeg ble gravid allerede på pp2 denne gangen. Skal nok bli vanskeligere enn som så!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 timer siden, Amatariel skrev:

I dag på 9+3 har jeg fått konstatert MA på ultralyd, så da kommer jeg tuslende tilbake som prøver så snart det lar seg gjøre. Utrolig lei meg 😭 Jeg som var så glad for den positive testen rett før sommerferien og følte det var helt perfekt å bli gravid da. Burde ha skjønt at det var for godt til å være sant at jeg ble gravid allerede på pp2 denne gangen. Skal nok bli vanskeligere enn som så!

Så trist, føler så med deg❤ Hadde en ma i juni selv, etter over 3 års prøving siden forrige sa. Ting skal ikke være lett😥

Anonymkode: 5a8d3...bc4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Amatariel skrev:

I dag på 9+3 har jeg fått konstatert MA på ultralyd, så da kommer jeg tuslende tilbake som prøver så snart det lar seg gjøre. Utrolig lei meg 😭 Jeg som var så glad for den positive testen rett før sommerferien og følte det var helt perfekt å bli gravid da. Burde ha skjønt at det var for godt til å være sant at jeg ble gravid allerede på pp2 denne gangen. Skal nok bli vanskeligere enn som så!

❤️❤️❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde noe spotting for 2 dager siden, og svake murringer igår og nå idag. 

Appen sier eggløsning igår, kan disse "symptomene" stemme overens? 

Håper vi får det til denne PP, men vet ikke når jeg har eggløsning annet enn hva appen sier. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...