Gå til innhold

IKM Skravletråd


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

4 timer siden, vret skrev:

Jeg er CD8 i dag, er det for tidlig å EL-teste? :) 

Kommer litt an på når du pleier å ha EL... Kan man forvente EL tidlig (noen får jo rundt CD10) så er det nok lurt å starte da. For meg som har sen EL er det ingen vits å starte så tidlig. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

10 dpo, hva tenker dere? :)

20200905_171119.jpg

Anonymkode: 07a76...6c4

Kan skimte noe svakt svakt, hvis jeg skrue lyse helt opp på mobilskjermen og har mobilen på avstand. Er dette babyplan sine tidligtester i stav? Isåfall så har jeg veldig dårlig erfaringer med de, fått skyggestrek to ganger, den ene gangen var den tilome litt rosa... liker mye bedre de tidligtestene i strimmel.  Kan være skyggestrek men det kan jo også så klart være strarten på babystrek. Det vil mest sannsynlig vise seg imorgen om den øker bittelitt👍🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde egentlig bestemt meg for ikke å skrive her denne pp for det føles litt som å jinxe det, men nå har jeg altså en så sterk følelse av at noe er på gang. Lugger nederst i magen. Har helt ekstremt med hjertebank. Har hatt eggløsningsslim, og timet det ganske riktig med aksjer. Ekstra spennende fordi ifølge terminkalkulator, basert på første dag i forrige mens, så ville jeg hatt termin på bursdagen min dersom jeg ble gravid nå. 

Men, har hatt vondt i halsen noen dager så får ikke gått på butikken og kjøpt test, og vil heller ikke sende typen. Så nå sitter jeg her og tvinner tommeltotter og kjenner aaaaltfor godt etter 😅

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, fredagfebruar skrev:

Hadde egentlig bestemt meg for ikke å skrive her denne pp for det føles litt som å jinxe det, men nå har jeg altså en så sterk følelse av at noe er på gang. Lugger nederst i magen. Har helt ekstremt med hjertebank. Har hatt eggløsningsslim, og timet det ganske riktig med aksjer. Ekstra spennende fordi ifølge terminkalkulator, basert på første dag i forrige mens, så ville jeg hatt termin på bursdagen min dersom jeg ble gravid nå. 

Men, har hatt vondt i halsen noen dager så får ikke gått på butikken og kjøpt test, og vil heller ikke sende typen. Så nå sitter jeg her og tvinner tommeltotter og kjenner aaaaltfor godt etter 😅

Veldig utvannet kveldsurin, og jeg hadde tissa rett før, men ser ikke ut som noe iallfall. Skal teste igjen i morgen men det er såååå frustrerende for jeg føler meg så gravid!

D49221C1-DA5F-4AA6-93EC-03F3A638FF3B.thumb.jpeg.98974da3357250827b9945f82b905543.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, fredagfebruar skrev:

Veldig utvannet kveldsurin, og jeg hadde tissa rett før, men ser ikke ut som noe iallfall. Skal teste igjen i morgen men det er såååå frustrerende for jeg føler meg så gravid!

D49221C1-DA5F-4AA6-93EC-03F3A638FF3B.thumb.jpeg.98974da3357250827b9945f82b905543.jpeg

hvor mange dpo er du?:)

jeg fikk maaange dager med svak strek før jeg fikk en litt mer tydelig strek 12 dpo, først dagen etter IKM var det helt bankers og ikke noe å lure på.

Anonymkode: 8b393...c9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

hvor mange dpo er du?:)

jeg fikk maaange dager med svak strek før jeg fikk en litt mer tydelig strek 12 dpo, først dagen etter IKM var det helt bankers og ikke noe å lure på.

Anonymkode: 8b393...c9e

11 dpo tror jeg. 3 dager til ikm ifølge appen min iallfall. Ble liiiitt mer synlig strek etter tiden men det kan jo fort være skygge og ugyldig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 11 dpo i dag, negativ test (babyplan strimmel). Men temperaturen har nå blitt så høy...den har aldri vært over 36,58 de siste fire syklusene, kan det være et godt tegn og at det bare er for tidlig å teste positivt? :) Kjenner at jeg mister håpet litt  😅DB213BD4-1054-4527-BFEE-3AD5F58F2E04.thumb.jpeg.ceb8dc94664e8f9e77b67cee6c1e57ba.jpeg

Anonymkode: 75933...75f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Er 11 dpo i dag, negativ test (babyplan strimmel). Men temperaturen har nå blitt så høy...den har aldri vært over 36,58 de siste fire syklusene, kan det være et godt tegn og at det bare er for tidlig å teste positivt? :) Kjenner at jeg mister håpet litt  😅

Helt klart et godt tegn at tempen er høy. Veldig fin chart :) Men om tempedroppet kommer snart fordi du ikke er gravid, eller den positive testen kommer snart fordi du er gravid er ikke lett å si. 11 dpo er tidlig, er mange som må mye nærmere IKM før de kan skimte noe på en test. Kommer også veldig an på hvilken type test du har tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Amatariel skrev:

Helt klart et godt tegn at tempen er høy. Veldig fin chart :) Men om tempedroppet kommer snart fordi du ikke er gravid, eller den positive testen kommer snart fordi du er gravid er ikke lett å si. 11 dpo er tidlig, er mange som må mye nærmere IKM før de kan skimte noe på en test. Kommer også veldig an på hvilken type test du har tatt.

Takk for svar :) nei, det har du helt rett i.
Tok en vanlig strimmel, så jeg vet jo innerst inne at sjansen er litt mindre da 😅 burde vel vente et par dager med neste test , selv om det er vanskelig å holde seg unna på morgenen...

Men moro med høy temp og en ny type kurve ihvertfall, så får man se om det betyr noe :)

Anonymkode: 75933...75f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Jeg har gått litt av skaftet og kjøpt 3 pakker tidligtester på fertil.no. de hadde satt ned testene for de går ut denne måneden. Noen som vet om det kan være et problem at de går ut? 

Anonymkode: f2d04...d17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om dette er riktig tråd å skrive i, men håper kanskje noen kan komme med noen tanker. 

Jeg hadde mensen sist fra 28. august til 3. september. Tror jeg hadde eggløsning rundt 13. september, og forventet mensen igjen 27. september. I går (altså 9 dager over IKM) begynte jeg å blø litt under sex, og tenkte at nå kom mensen endelig. Har testet annenhverdag siden IKM, og alle har vært negative. Etter den lille blødningen under sex i går, så kom det ikke mer blod likevel? Jeg skjønner ikke helt hva som skjer, og det er veldig frustrerende når jeg verken kan gå å vente på neste PP, teste for graviditet, sutre over mensen eller begynne å teste etter EL. Forrige PP så testet jeg ikke etter EL, men var ganske sikker mtp symptomer. Men den kan jo selvfølgelig ha vært seinere. Noen som har opplevd noe lignende? Jeg ammer ei som nærmer seg året, om det har noe å si? 

Blir veldig glad om noen orker å svare. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi har første prøveperiode med prøverør, 

men jeg kjenner jeg må bare si at jeg kjenner masse stikking 🤩 håper håper at det sitter! mye svimmel også, men hjelper å spise. Pleier aldri å ha stikking til vanlig, testdag 13.10.... men håper testene kommer i posten før helger så jeg kan teste litt før 😂

Endret av Vin_fruen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Pinto2013 skrev:

Vet ikke om dette er riktig tråd å skrive i, men håper kanskje noen kan komme med noen tanker. 

Jeg hadde mensen sist fra 28. august til 3. september. Tror jeg hadde eggløsning rundt 13. september, og forventet mensen igjen 27. september. I går (altså 9 dager over IKM) begynte jeg å blø litt under sex, og tenkte at nå kom mensen endelig. Har testet annenhverdag siden IKM, og alle har vært negative. Etter den lille blødningen under sex i går, så kom det ikke mer blod likevel? Jeg skjønner ikke helt hva som skjer, og det er veldig frustrerende når jeg verken kan gå å vente på neste PP, teste for graviditet, sutre over mensen eller begynne å teste etter EL. Forrige PP så testet jeg ikke etter EL, men var ganske sikker mtp symptomer. Men den kan jo selvfølgelig ha vært seinere. Noen som har opplevd noe lignende? Jeg ammer ei som nærmer seg året, om det har noe å si? 

Blir veldig glad om noen orker å svare. 

Amming kan absolutt ha innvirkninger på hormonene. Hva blødningen under sex kan ha vært er vanskelig å si. Finnes så mye forskjellig innenfor hormonell blødning. Er kroppen din i rute etter svangerskap? Hatt mensen mange ganger? Løsningen for mange som ikke vet hvor de befinner seg i syklusen er å ha jevnlig sex (annenhver dag), ta billige EL-tester om man orker en hver dag eller tempe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Amatariel skrev:

Amming kan absolutt ha innvirkninger på hormonene. Hva blødningen under sex kan ha vært er vanskelig å si. Finnes så mye forskjellig innenfor hormonell blødning. Er kroppen din i rute etter svangerskap? Hatt mensen mange ganger? Løsningen for mange som ikke vet hvor de befinner seg i syklusen er å ha jevnlig sex (annenhver dag), ta billige EL-tester om man orker en hver dag eller tempe. 

Har hatt mensen 3 ganger, syklus på 30 og 31 dager på de forrige gangene... Vet ikke helt hvor mye kroppen er i rute sånn ellers, har litt ekstra fett på kroppen i alle fall. Vi har foreløpig hatt sex ca. hver 2. og 3. dag, noe som egentlig passer oss begge ganske bra etter vi ble foreldre. Jeg tror ikke det er realistisk for oss å få til så mye mer uten at det blir veldig pliktpreget, egentlig. For jeg merker at vi har bedre sex når det har gått 3-4 dager enn når det blir 2 dager på rad... Og jeg vil ikke risikere noe med sexlivet nå, det var på et rekorddårlig nivå fra slutten av svangerskapet og til baby var nesten 5 mnd 🙈

Så jeg skal prøve meg på eggløsningstester nå, men bør jeg bare starte nå da, siden jeg hadde en liten blødning? Eller er det helt bortkasta før jeg får ei vanlig mensenuke igjen? Hadde forrige vanlige mens i slutten av aug/begynnelsen av sept. 🤔

Tusen takk for svar! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Pinto2013 skrev:

Har hatt mensen 3 ganger, syklus på 30 og 31 dager på de forrige gangene... Vet ikke helt hvor mye kroppen er i rute sånn ellers, har litt ekstra fett på kroppen i alle fall. Vi har foreløpig hatt sex ca. hver 2. og 3. dag, noe som egentlig passer oss begge ganske bra etter vi ble foreldre. Jeg tror ikke det er realistisk for oss å få til så mye mer uten at det blir veldig pliktpreget, egentlig. For jeg merker at vi har bedre sex når det har gått 3-4 dager enn når det blir 2 dager på rad... Og jeg vil ikke risikere noe med sexlivet nå, det var på et rekorddårlig nivå fra slutten av svangerskapet og til baby var nesten 5 mnd 🙈

Så jeg skal prøve meg på eggløsningstester nå, men bør jeg bare starte nå da, siden jeg hadde en liten blødning? Eller er det helt bortkasta før jeg får ei vanlig mensenuke igjen? Hadde forrige vanlige mens i slutten av aug/begynnelsen av sept. 🤔

Tusen takk for svar! 

Ja da høres det iallefall ut som kroppen prøver å komme i gang med syklus, og det er et bra tegn! Er nok ikke unormalt at den krøller og knuffer litt, men forstår at det er frustrerende. Sex hver 2. eller 3. dag bør være innafor! Som en trebarnsmor som prøver nå på nr. 4 har jeg full forståelse for at sex ikke er hovedpri i hverdagen ;)

Hvis jeg hadde vært deg så tror jeg at jeg hadde ventet litt for å se om mensen kom om 1-2 uker. Det kan hende du ikke fikk EL som du trodde sist, og at den blødningen du nylig fikk var i forbindelse med EL. Og hvis du får mensen igjen så ville jeg startet opp med EL-strimler 10 dager etter det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...