Gå til innhold

IKM Skravletråd


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, Bærblå skrev:

Hahah verken jeg eller mannen er tvillingen så der bomma vi 😂Ja veldig interessant å tenke på at det kan hende jeg har hvert gravid med tvillinger før, men jaja får heller tenke at om jeg ble gravid den gang hadde jeg nok ikke fått disse småtrollene jeg har i magen nå 💙- M

Ja sant, det er en mening med alt ❤️ Man må nesten bare tenke sånn! :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, -C- skrev:

Hahahhaha jeg klarer ikke å forestille meg det en gang! For å være ærlig er vogn og hus det minste problemet, bare tenk deg når alle gråter, skal ha mat, har gjort på seg, spyr, gulper, slår seg, krangler! Tenk deg tre tenåringsgutter / trillinger som slåss osv? Omg nei jeg klarer meg med en, tar gledelig i mot to, håper at jeg slipper tre 😛 

Å herregud tenk deg tre tenåringer! Å med tvillinger er man hvertfall to personer hvem skulle holdt tredjemann 😂

- M

Endret av Bærblå
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Bærblå skrev:

Å herregud tenk deg tre tenåringer! Å med tvillinger er man hvertfall to personer hvem skulle holdt tredjemann 😂

- M

Haha ja grøss! Tenk deg å sende trillingjenter på fest i tenårene 😱

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, -C- skrev:

EL1.PNG

EL.PNGUtifra dette, se bildet, hadde jeg smiley på dag 13, ergo da er dag 13 og 14 (idag) mine mest fertile dager! Kan jo umulig ha hatt EL på dag 12 da!!

Ja tenker det samme. Så du har nok hatt eggløsning på dag 12-13.

- M 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har roet seg litt nå, de verste toppene:) murrer og styrer veldig enda, men langt roligere enn i går kveld og i morges! *puh*

Ligger fremdeles under pledd :) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

33 minutter siden, -C- skrev:

Det har roet seg litt nå, de verste toppene:) murrer og styrer veldig enda, men langt roligere enn i går kveld og i morges! *puh*

Ligger fremdeles under pledd :) 

Bra ☺️ 

- M 

Anonymkode: 75b37...a21

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har erfaring med cyster på eggstokkene?

Snakk om å ta sorgene på forskudd men jeg ble plutselig litt bekymret og lei meg. Noen fikk kanskje med seg at jeg slet med smerter/ømhet nedentil mellom EL og TR forrige syklus. Jeg kjenner at dette tar seg opp igjen denne syklusen så jeg tok en telefon til gynekologen og han nevnte at dette hørtes ut som en cyste på eggstokken(e). Midt oppi disse bekymringene så blir jeg jo litt lettet om det er noe som kan fikses på hvis det er noe som forhindrer oss i å bli gravide. 
Nå er fokuset å holde seg opptatt med alt mulig frem til ultralyd, fikk heldigvis time ganske raskt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Carjo4 skrev:

Noen som har erfaring med cyster på eggstokkene?

Snakk om å ta sorgene på forskudd men jeg ble plutselig litt bekymret og lei meg. Noen fikk kanskje med seg at jeg slet med smerter/ømhet nedentil mellom EL og TR forrige syklus. Jeg kjenner at dette tar seg opp igjen denne syklusen så jeg tok en telefon til gynekologen og han nevnte at dette hørtes ut som en cyste på eggstokken(e). Midt oppi disse bekymringene så blir jeg jo litt lettet om det er noe som kan fikses på hvis det er noe som forhindrer oss i å bli gravide. 
Nå er fokuset å holde seg opptatt med alt mulig frem til ultralyd, fikk heldigvis time ganske raskt.

Hei @Carjo4 Jeg har hatt en vanncyste en gang for noen år siden, grunnet hormonspiral, men den ble bare fulgt opp av gynekolog og forsvant helt av seg selv. Tror det tok ca et år. Annet enn det så har jeg ikke hatt det, men jeg kunne få litt vondt under samleie pga den, ellers merket jeg ikke noe.

Når har du fått ul-time? Ikke ta bakymringene på forhånd, det er ikke sikkert det er cyster. Sikkert lett for meg å si, men prøv iallfall ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, -C- skrev:

Hei @Carjo4 Jeg har hatt en vanncyste en gang for noen år siden, grunnet hormonspiral, men den ble bare fulgt opp av gynekolog og forsvant helt av seg selv. Tror det tok ca et år. Annet enn det så har jeg ikke hatt det, men jeg kunne få litt vondt under samleie pga den, ellers merket jeg ikke noe.

Når har du fått ul-time? Ikke ta bakymringene på forhånd, det er ikke sikkert det er cyster. Sikkert lett for meg å si, men prøv iallfall ❤️ 

Takk for svar, har lest meg opp litt (noe jeg alltid fraråder andre) og det virker som man kan ha cyster uten å ha en sykdom så det lettet bittelitt på bekymringene. Jeg greier så vidt å ha samleie når det er på det verste..

Fikk ul i morgen ettermiddag så var utrolig heldig med den! Krysser fingrene for at det ikke er noe galt å finne. Blir bare så bekymret når gynekologen sier sånt, han kunne godt holdt de tankene for seg selv 😂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Carjo4 skrev:

Takk for svar, har lest meg opp litt (noe jeg alltid fraråder andre) og det virker som man kan ha cyster uten å ha en sykdom så det lettet bittelitt på bekymringene. Jeg greier så vidt å ha samleie når det er på det verste..

Fikk ul i morgen ettermiddag så var utrolig heldig med den! Krysser fingrene for at det ikke er noe galt å finne. Blir bare så bekymret når gynekologen sier sånt, han kunne godt holdt de tankene for seg selv 😂

Kjempegodt å høre at du fikk time i morgen allerede ❤️ da får vi krysse fingrene for deg! Oppdater oss gjerne i morgen er du snill! Krysser alt jeg har for deg! Du skal ikke ha det sånn! Jeg hadde også vondt under samleie da jeg hadde cyste, så kjenner meg godt igjen, men det kan jo være så mangt! Derfor - vent å se hva de sier i morgen!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Carjo4 skrev:

Takk for svar, har lest meg opp litt (noe jeg alltid fraråder andre) og det virker som man kan ha cyster uten å ha en sykdom så det lettet bittelitt på bekymringene. Jeg greier så vidt å ha samleie når det er på det verste..

Fikk ul i morgen ettermiddag så var utrolig heldig med den! Krysser fingrene for at det ikke er noe galt å finne. Blir bare så bekymret når gynekologen sier sånt, han kunne godt holdt de tankene for seg selv 😂

Bra du fikk time så fort 🥰 cyster er ikke farlig og sprekker som regel av seg selv. Det er folikler (eller hvordan det skrives) som ikke blir til noe egg som samler seg og da kaller man det for en cyste. De aller fleste kvinnen får dette med tid og annen, men de går fint an å fjerne om dem ikke sprekker selv 😊 krysser fingrene for at det ikke er noe alvorlig ❤️  

Unnskyld, jeg skrev feil 🤦‍♀️ det er de posene som eggene ligger inni som kan samle seg utenfor eggstokkene og bli til cyste! 

Håper du slipp å ha vondt så fryktelig lenge! ❤️ 

Endret av Ønskebarnnr2
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

@-C- @Ønskebarnnr2 @Fiva tusen takk, dere er fantastiske ❤️ skal prøve å ikke ta sorgene på forskudd. Hiver meg rundt på trening et par timer i kveld så satser jeg på at morgendagen kommer raskt😊 skal selvfølgelig oppdatere dere i morgen 😍

Har forresten fått den berømte streken i FF idag 🤭 satser på at den flytter seg til onsdag om et par dager, det gjorde den forrige syklus hvertfall. 

 

Screenshot_20191112_165713.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Carjo4 skrev:

Noen som har erfaring med cyster på eggstokkene?

Snakk om å ta sorgene på forskudd men jeg ble plutselig litt bekymret og lei meg. Noen fikk kanskje med seg at jeg slet med smerter/ømhet nedentil mellom EL og TR forrige syklus. Jeg kjenner at dette tar seg opp igjen denne syklusen så jeg tok en telefon til gynekologen og han nevnte at dette hørtes ut som en cyste på eggstokken(e). Midt oppi disse bekymringene så blir jeg jo litt lettet om det er noe som kan fikses på hvis det er noe som forhindrer oss i å bli gravide. 
Nå er fokuset å holde seg opptatt med alt mulig frem til ultralyd, fikk heldigvis time ganske raskt.

Ja, man kan ha cyster uten at det betyr at det er noe galt! Jeg tok en ul for noen år siden (ikke fordi jeg var gravid), og da sa plutselig gynekologen at jeg hadde cyster på eggstokkene, men at det er helt naturlig, med mindre de blir veldig store eller mange. Jeg har jo nå blitt gravid, så tror ikke det har skapt noen utfordringer for meg 🙂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Kassiopeia8 skrev:

Ja, man kan ha cyster uten at det betyr at det er noe galt! Jeg tok en ul for noen år siden (ikke fordi jeg var gravid), og da sa plutselig gynekologen at jeg hadde cyster på eggstokkene, men at det er helt naturlig, med mindre de blir veldig store eller mange. Jeg har jo nå blitt gravid, så tror ikke det har skapt noen utfordringer for meg 🙂

Så bra at det ikke har skapt utfordringer for deg ❤️ Håper det gjelder meg også, får hvertfall bekreftet hvordan ståa er der nede. Alltid vært så redd for å oppdage et eller annet om lenge som kunne blitt fikset med en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

11 timer siden, Kassiopeia8 skrev:

Jeg har ikke testet meg siden jeg fikk positiv digital test på lørdag. Nå til morgenen tok jeg en strimmeltest. Følte ikke den hadde økt noe særlig i styrke siden de andre gangene jeg testet, men brukte også et annet merke. Har dette noe å si? Bør man se stor økning i styrke på testene etter hvert? Er nå 13 DPO

Det har nok litt å si at du har brukt forskjellig merke 😊 Jeg synes selv streken økte, men ikke sånn kraftig i dagene fra dpo 11 og frem mot IKM. Ville tatt det helt med ro, så lenge det ble litt sterkere. Jeg sluttet bare å teste 13-14 dpo, ble bare stress, og det gikk jo fint! 🤗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.11.2019 den 12.13, Dovendyr1 skrev:

Dagens graf og dagene går såå sakte nå 🙈

b_wCDegb.png

Veldig spent på denne 🤗 ser lovende ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Carjo4 skrev:

Takk for svar, har lest meg opp litt (noe jeg alltid fraråder andre) og det virker som man kan ha cyster uten å ha en sykdom så det lettet bittelitt på bekymringene. Jeg greier så vidt å ha samleie når det er på det verste..

Fikk ul i morgen ettermiddag så var utrolig heldig med den! Krysser fingrene for at det ikke er noe galt å finne. Blir bare så bekymret når gynekologen sier sånt, han kunne godt holdt de tankene for seg selv 😂

Jeg har fulgt denne tråden lenge  men ikke skrevet noe (og leste alle 180-noe sider😅 litt for å ha noe å lese når jeg nå er prøver selv). Jeg har selv hatt cyster på eggstokkene. Jeg fikk plutselig utrolig magevondt (sånn at jeg dro på legevakta og ble sendt til sykehuset). Det var der de fant ut at det var cyster for de fant en kjempestor. Den sprakk etterhvert. Og gynekologen sa at det var helt normalt. Fikk selvfølgelig hetta og var redd jeg aldri kunne få barn naturlig i fremtiden. Var ikke sammen med mannen min da så jeg prøvde ikke å bli gravid. Var på ul i fjor pga noe annet og da fant ikke gynekologen noen cyster lenger, og sa alt så normalt ut. Så som flere har skrevet er cyster veldig normalt og behøver ikke å bety noe. Krysser fingrene for deg!😊🤞🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...