Gå til innhold

IKM Skravletråd


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

7 minutter siden, Dovendyr1 skrev:

Dagens graf, 4dpo. En ekstrem stigning haha. Sov litt dårlig, våknet opp et par ganger, men tror dere det har mye å si for resultatet? Sov godt når alarmen ringte, så hadde jo falt i skikkelig søvn igjen virket det som. PMSn er ikke like ille psykisk nå, men magen er så oppblåst at jeg allerede ser gravid ut :fnise:

b_Gvbu5g.png

Oi, for et hopp! Dårlig søvn kan påvirke, men om du sovnet godt og lenge nok vet jeg ikke helt. Satser på at temperaturen stemmer! Du har i alle fall helt klart hatt EL. Vi er så mange her inne, beklager hvis jeg blander, men det var kjæresten din som hadde litt nedsatt sædkvalitet? Skal dere få noe hjelp i form av utredning eller annen hjelp fra gynekolog? Beklager at jeg ikke har stålkontroll.. Håper det er bra med deg💛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, Førstegangs skrev:

Oi, for et hopp! Dårlig søvn kan påvirke, men om du sovnet godt og lenge nok vet jeg ikke helt. Satser på at temperaturen stemmer! Du har i alle fall helt klart hatt EL. Vi er så mange her inne, beklager hvis jeg blander, men det var kjæresten din som hadde litt nedsatt sædkvalitet? Skal dere få noe hjelp i form av utredning eller annen hjelp fra gynekolog? Beklager at jeg ikke har stålkontroll.. Håper det er bra med deg💛

Skjønner godt om du blander, for det gjør jeg også. Vanskelig å holde styr på alle :P Det stemmer at mannen min har litt nedsatt sædkvalitet, iallefall på den ene prøven. Han har ikke tatt oppfølgingsprøve, noe jeg regner med vi får beskjed om at han må gjøre. Vi skal på samtale for IVF slutten av denne måneden, så vi er godt i gang med utredning:)  Takk for omtanken ❤️ PMS-monsteret har roet seg litt og jeg er optimistisk for kommende helgs testing, enn så lenge :laugh:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Dovendyr1 skrev:

Skjønner godt om du blander, for det gjør jeg også. Vanskelig å holde styr på alle :P Det stemmer at mannen min har litt nedsatt sædkvalitet, iallefall på den ene prøven. Han har ikke tatt oppfølgingsprøve, noe jeg regner med vi får beskjed om at han må gjøre. Vi skal på samtale for IVF slutten av denne måneden, så vi er godt i gang med utredning:)  Takk for omtanken ❤️ PMS-monsteret har roet seg litt og jeg er optimistisk for kommende helgs testing, enn så lenge :laugh:

Det må være tøft å få en sånn beskjed, og det har du jo gitt uttrykk for og. Heldigvis er det god hjelp og få, og nedsattt kvalitet trenger ikke bety at det ikke er mulig å bli gravid. Så fint at dere skal ta ny prøve og har time i slutten av måneden for IVF. Da vet du at ting skjer og at det er hjelp å få, det er godt! Så bra at Hormonella har roet seg litt. Litt sinnasex av og til skal man ikke kimse av, men jeg er stort sett mest fan av å ha sex når det er god stemning. Her er Hormonella på vei, puppene er allerede blitt ganske ømme. Det var de sist PP og, og det var faktisk skikkelig ille! Typ "vondt å ha på BH, vondt å ikke ha på BH, vondt å sove, vondt å eksistere"-ille. Heldigvis går det over! God klem til deg, håper lørdagskvelden er god ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Førstegangs skrev:

Det må være tøft å få en sånn beskjed, og det har du jo gitt uttrykk for og. Heldigvis er det god hjelp og få, og nedsattt kvalitet trenger ikke bety at det ikke er mulig å bli gravid. Så fint at dere skal ta ny prøve og har time i slutten av måneden for IVF. Da vet du at ting skjer og at det er hjelp å få, det er godt! Så bra at Hormonella har roet seg litt. Litt sinnasex av og til skal man ikke kimse av, men jeg er stort sett mest fan av å ha sex når det er god stemning. Her er Hormonella på vei, puppene er allerede blitt ganske ømme. Det var de sist PP og, og det var faktisk skikkelig ille! Typ "vondt å ha på BH, vondt å ikke ha på BH, vondt å sove, vondt å eksistere"-ille. Heldigvis går det over! God klem til deg, håper lørdagskvelden er god ❤️ 

Jeg mistet litt troen når vi fikk den beskjeden, ja. Mannlig faktor OG kvinnelig faktor liksom, blir meget vanskelig å lage baby utav noe sånt. Likevel er jeg litt optimist nå ettersom at eggløsning faktisk har skjedd! Det trengs faktisk bare en bra sædcelle til for å befrukte et egg :) Dårlig med sinna-sex her i gården, ja ...  Lysten min forsvinner nesten helt etter eggløsning, skummelt hvor stor forskjell det er i syklusen!

Ah, vonde pupper er faktisk grusomt. Hvis dusjstrålen kommer borti - da hyler jeg til! Synes det hjalp veldig å sove med en litt stor sportbh når det sto på som verst her:) Takk, håper din lørdagskveld også er god ❤️ Til alle dere andre også forsåvidt ! Selv har jeg sittet hjemme alene og studert implantasjon og hvordan støtte denne :ac: She crazy, haha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Førstegangs skrev:

HAHAHAHA, så gøy! Jeg løper også mens jeg holder hånda på «blomsten»😂 Og så ler samboeren og syns det er kjempegøy at jeg kaver maksimalt for å ikke få svømmerne hans på seng/sofa og gulvet! Det varierer litt hvor lenge jeg orker å ligge i ro, noen ganger er jeg så trett at jeg må gå før jeg sovner. Klarer ikke sovne uten å gå på do etterpå. Spesielt vanskelig synes jeg det er å ligge i ro dersom vi har sex midt på dagen/morgenen, fordi jeg er så utålmodig. Vet ikke om det har noe for seg å ligge der da!

Hahahahahah jeg ler godt av alle disse svarene! Hva vi kvinner må gjennom kontra disse mannfolka 😛

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Førstegangs skrev:

Godt å høre at det funker å ikke ligge ned også! Man kan bare ta tak i blomsten (for å sitere @-C-) og løpe rett på do😂

BLOMSTEN😂😂😂😂😂😂😂
mange ord man kan bruke da:

tulipanen

solsikka

rosen

osv osv. 

Prestekragen funker dårlig synes jeg! *knegg*

Endret av -C-
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fikk jo som vist tidligere positiv el-test tidligere i dag. Har aldri testet etter el tidligere, så var moro å få det bekreftet, om man kan si det sånn. Nå sliter samboer dessverre med å «prestere». Han kjenner veldig på presset og klarer ikke fullføre, noe jeg på en måte kan forstå veldig godt.. Vi hadde sex i går, så det kan jo i teorien gå, men skulle bare så gjerne fått lagt inn aksjer i dag og. Blaaah... måtte bare blåse ut... 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Fiva skrev:

Fikk jo som vist tidligere positiv el-test tidligere i dag. Har aldri testet etter el tidligere, så var moro å få det bekreftet, om man kan si det sånn. Nå sliter samboer dessverre med å «prestere». Han kjenner veldig på presset og klarer ikke fullføre, noe jeg på en måte kan forstå veldig godt.. Vi hadde sex i går, så det kan jo i teorien gå, men skulle bare så gjerne fått lagt inn aksjer i dag og. Blaaah... måtte bare blåse ut... 

Til neste gang (håper det ikke blir noen beste gang 🤞) så ville jeg bare holdt positiv eggløsningstest hemmelig 😊 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Fiva skrev:

Fikk jo som vist tidligere positiv el-test tidligere i dag. Har aldri testet etter el tidligere, så var moro å få det bekreftet, om man kan si det sånn. Nå sliter samboer dessverre med å «prestere». Han kjenner veldig på presset og klarer ikke fullføre, noe jeg på en måte kan forstå veldig godt.. Vi hadde sex i går, så det kan jo i teorien gå, men skulle bare så gjerne fått lagt inn aksjer i dag og. Blaaah... måtte bare blåse ut... 

Kan godt forstå frustrasjonen din. Har selv opplevd midt i prøvedager at sambo rett og slett var for sliten og kake etter lang dag osv. Man får nesten en sånn panisk følelse i seg. Men trøst deg med at gårsdagen garantert var mer enn nok❤️❤️❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Fiva skrev:

Fikk jo som vist tidligere positiv el-test tidligere i dag. Har aldri testet etter el tidligere, så var moro å få det bekreftet, om man kan si det sånn. Nå sliter samboer dessverre med å «prestere». Han kjenner veldig på presset og klarer ikke fullføre, noe jeg på en måte kan forstå veldig godt.. Vi hadde sex i går, så det kan jo i teorien gå, men skulle bare så gjerne fått lagt inn aksjer i dag og. Blaaah... måtte bare blåse ut... 

Jeg hadde ikke sex den dagen jeg hadde eggløsning, bare dagen før og to dager før det. Og det ble jo jackpot likevel! Så det er fortsatt gode muligheter.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, J1994 skrev:

Og i dag var eggløsningstesten negativ igjen.. Men tempen sier noe annet enn at eggløsningen har vært 😏

Screenshot_20191110-085257_FF Mobile.jpg

20191110_085902.jpg

Hvis tempen fortsetter å stige kan jo det bety at eggløsning var i går! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@J1994 jeg er enig med @Kassiopeia8! Kan se ut som eggløsning var igår, blir spennende å se tempen imorgen :) 

Legger inn dagens graf, vet ikke hvordan jeg skal tolke denne eller om det er noe å tolke enda.

 

b_tWunZV.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, Dovendyr1 skrev:

@J1994 jeg er enig med @Kassiopeia8! Kan se ut som eggløsning var igår, blir spennende å se tempen imorgen :) 

Legger inn dagens graf, vet ikke hvordan jeg skal tolke denne eller om det er noe å tolke enda.

 

b_tWunZV.png

Jeg tror ikke det er så mye å tolke helt ennå, hvertfall så lenge den holder seg over streken. Min graf gikk mye opp og ned, men endte jo opp med positiv test 🙂 Kan evt være en veldig tidlig festedip, men det er kanskje ikke så vanlig at det er SÅ tidlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Dovendyr1 skrev:

@J1994 jeg er enig med @Kassiopeia8! Kan se ut som eggløsning var igår, blir spennende å se tempen imorgen :) 

Legger inn dagens graf, vet ikke hvordan jeg skal tolke denne eller om det er noe å tolke enda.

 

b_tWunZV.png

Sett flere ha festedip på dag 5, men det kan også bare være et naturlig lite og ubetydelig fall i temp😊 @Dovendyr1 spennende!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Dovendyr1 skrev:

Jeg mistet litt troen når vi fikk den beskjeden, ja. Mannlig faktor OG kvinnelig faktor liksom, blir meget vanskelig å lage baby utav noe sånt. Likevel er jeg litt optimist nå ettersom at eggløsning faktisk har skjedd! Det trengs faktisk bare en bra sædcelle til for å befrukte et egg :) Dårlig med sinna-sex her i gården, ja ...  Lysten min forsvinner nesten helt etter eggløsning, skummelt hvor stor forskjell det er i syklusen!

Ah, vonde pupper er faktisk grusomt. Hvis dusjstrålen kommer borti - da hyler jeg til! Synes det hjalp veldig å sove med en litt stor sportbh når det sto på som verst her:) Takk, håper din lørdagskveld også er god ❤️ Til alle dere andre også forsåvidt ! Selv har jeg sittet hjemme alene og studert implantasjon og hvordan støtte denne :ac: She crazy, haha.

Nettopp! Det trengs bare den ene, gode sædcellen! Jeg har troa på dere - og dere får jo hjelp, så dette ordner seg❤️ Det er jo knallbra at du har hatt eggløsning! Lysten min forsvinner også en del etter eggløsning, men mannen her i huset er mye borte og denne høsten har det passet så utrolig bra med min syklus; han er borte dagene etter eggløsning og da merker jeg det liksom ikke. 

Det er helt grusomt med de puppene. Nå har jeg allerede fått så enormt vondt i puppene at det er vondt å være borti de. Jeg er på CD 21, så jeg bare lurer på hvordan det skal bli rundt IKM. Gruer meg! I tiden etter at jeg tok ut spiralen hadde jeg svært få symptomer før TR, så jeg mistenker at de første syklusene etter spiraluttak ikke var heeeelt "gode", kroppen kom ikke helt inn i syklus før i sommer, tror jeg. Siden jeg kjenner hormonsvingningene gjennom syklusen i mye større grad nå. Nå babler jeg skikkelig, men man tenker jo en del i løpet av denne prosessen😛 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

14 timer siden, -C- skrev:

BLOMSTEN😂😂😂😂😂😂😂
mange ord man kan bruke da:

tulipanen

solsikka

rosen

osv osv. 

Prestekragen funker dårlig synes jeg! *knegg*

Her blir det fra nå av blomsten! Helt genialt. Prestekragen er jeg så enig i at fungerer dårlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Dovendyr1 skrev:

Til neste gang (håper det ikke blir noen beste gang 🤞) så ville jeg bare holdt positiv eggløsningstest hemmelig 😊 

Signerer denne! Hvis han blir stresset av positiv test, ikke si i fra om det. Kan funke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Planen var å ikke si noe, men jeg har en veldig nysgjerrig samboer :fnise: «har du testet nå? Få se!!» 😂 Men neste gang får han bare leve med nysgjerrigheten sin tenker jeg! Vi fikk lagt inn litt aksjer i dag tidlig, så det må jo være bedre enn ingenting 🙏🏼 
 

Men altså, tusen takk for at dere er så gode og snille! Man blir jo helt tussete når det gjelder dette 😳

Bare et lite spm på slutten! Når jeg fikk positiv el-test i går, vil det si at eggløsning mest sannsynlig skjer i dag? Sånn at jeg snart kan tenke at jeg befinner meg i dpo-land? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Fiva skrev:

Planen var å ikke si noe, men jeg har en veldig nysgjerrig samboer :fnise: «har du testet nå? Få se!!» 😂 Men neste gang får han bare leve med nysgjerrigheten sin tenker jeg! Vi fikk lagt inn litt aksjer i dag tidlig, så det må jo være bedre enn ingenting 🙏🏼 
 

Men altså, tusen takk for at dere er så gode og snille! Man blir jo helt tussete når det gjelder dette 😳

Bare et lite spm på slutten! Når jeg fikk positiv el-test i går, vil det si at eggløsning mest sannsynlig skjer i dag? Sånn at jeg snart kan tenke at jeg befinner meg i dpo-land? 

EL skal visstnok komme mellom 24 og 48 timer etter positiv test 🙂 temper du også? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...