Gå til innhold

IKM Skravletråd


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

45 minutter siden, Kassiopeia8 skrev:

EL skal visstnok komme mellom 24 og 48 timer etter positiv test 🙂 temper du også? 

Temper ikke nei. Ettersom jeg bare er i PP3 enda tenker jeg at jeg først vil prøve å se om det går uten. Ser litt med skrekk på å måtte våkne klokken 5 hver morgen for å ta tempen 😅 Men om det blir mange måneder fremover uten resultat så kommer jeg nok til å vurdere det. Så vidt jeg har forstått det er jo det den eneste måten å bekrefte at eggløsning faktisk har vært, men jeg velger å stole på el-tester og kroppen min enn så lenge! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, Fiva skrev:

Temper ikke nei. Ettersom jeg bare er i PP3 enda tenker jeg at jeg først vil prøve å se om det går uten. Ser litt med skrekk på å måtte våkne klokken 5 hver morgen for å ta tempen 😅 Men om det blir mange måneder fremover uten resultat så kommer jeg nok til å vurdere det. Så vidt jeg har forstått det er jo det den eneste måten å bekrefte at eggløsning faktisk har vært, men jeg velger å stole på el-tester og kroppen min enn så lenge! 

Skjønner. Tenker jo at sæden uansett kan overleve i skjeden i 48 timer, så det er jo ikke så farlig om man har EL 24 eller 48 timer etter positiv test. Men for å være sikker bør man jo ha sex begge dager 🙂 

Jeg er veldig glad for at jeg bare trengte en måned med temping, for det var slitsomt! Men samtidig klaffet det jo ordentlig nå da, når jeg brukte både EL-tester og temping.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Kassiopeia8 skrev:

Skjønner. Tenker jo at sæden uansett kan overleve i skjeden i 48 timer, så det er jo ikke så farlig om man har EL 24 eller 48 timer etter positiv test. Men for å være sikker bør man jo ha sex begge dager 🙂 

Jeg er veldig glad for at jeg bare trengte en måned med temping, for det var slitsomt! Men samtidig klaffet det jo ordentlig nå da, når jeg brukte både EL-tester og temping.

Ja, det er jo sant. Greit å legge inn så mye aksjer man kan. Vi har uansett vanligvis sex ca annenhver dag, så sånn sett skulle vi være «godt dekket» 😊 

Ja, det hadde sikkert virket mer overkommelig om jeg hadde en jobb der jeg startet til samme tid hver dag. Men så er jeg litt misunnelig på de som er drevne på temping og har stålkontroll på syklusen sin. Jeg bare synser og tror, liksom :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Fiva skrev:

Ja, det er jo sant. Greit å legge inn så mye aksjer man kan. Vi har uansett vanligvis sex ca annenhver dag, så sånn sett skulle vi være «godt dekket» 😊 

Ja, det hadde sikkert virket mer overkommelig om jeg hadde en jobb der jeg startet til samme tid hver dag. Men så er jeg litt misunnelig på de som er drevne på temping og har stålkontroll på syklusen sin. Jeg bare synser og tror, liksom :fnise:

Føler vi nesten er i samme båt her. Jeg begynte å tempe i PP3, og jeg bare synser og tror jeg også så all ære til de erfarne her inne 😍 vi har gått inn for å legge aksjer denne gangen, men det var 2 dager hvor vi rett og slett ikke fikk gjort det og det er de enste 2 dagene jeg mistenker at EL har vært 😂 var visst ikke barebare å lage barn likevel. 

Jobber du turnus? 😊 Jeg jobber turnus og får til tempingen ganske greit, har utrolig nok gått nattevakt utenom EL og dpo perioden slik at det har klaffet utrolig bra på den fronten 👍🏼

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Carjo4 skrev:

Føler vi nesten er i samme båt her. Jeg begynte å tempe i PP3, og jeg bare synser og tror jeg også så all ære til de erfarne her inne 😍 vi har gått inn for å legge aksjer denne gangen, men det var 2 dager hvor vi rett og slett ikke fikk gjort det og det er de enste 2 dagene jeg mistenker at EL har vært 😂 var visst ikke barebare å lage barn likevel. 

Jobber du turnus? 😊 Jeg jobber turnus og får til tempingen ganske greit, har utrolig nok gått nattevakt utenom EL og dpo perioden slik at det har klaffet utrolig bra på den fronten 👍🏼

Nei, det er visst ikke barebare! PP3 er jo  ingenting, men jeg er omringet av venninner som har blitt gravid omtrent i det sekund de sluttet på pillen. Kjempeglad på deres vegne selvfølgelig, men det ble nesten som at jeg forventet at det skulle skje for oss og 🙄 Og nå som jeg har testet positivt for eggløsning forventer jeg jo selvfølgelig at det skal klaffe denne måneden. Kunne godt vært litt mindre optimist kjenner jeg, da blir fallhøyden kanskje litt mindre 🙈
 

Jobber ikke turnus, men begynner på jobb alt fra 6-10, så det er jo en vesentlig forskjell. Og jeg er sååå glad i søvnen min 😂 Men det er noe jeg vurderer mer og mer. Virker så spennende 😄

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Fiva skrev:

Nei, det er visst ikke barebare! PP3 er jo  ingenting, men jeg er omringet av venninner som har blitt gravid omtrent i det sekund de sluttet på pillen. Kjempeglad på deres vegne selvfølgelig, men det ble nesten som at jeg forventet at det skulle skje for oss og 🙄 Og nå som jeg har testet positivt for eggløsning forventer jeg jo selvfølgelig at det skal klaffe denne måneden. Kunne godt vært litt mindre optimist kjenner jeg, da blir fallhøyden kanskje litt mindre 🙈
 

Jobber ikke turnus, men begynner på jobb alt fra 6-10, så det er jo en vesentlig forskjell. Og jeg er sååå glad i søvnen min 😂 Men det er noe jeg vurderer mer og mer. Virker så spennende 😄

Det er ikke noe å stresse med enda hvertfall om du kjenner at det fungerer uten slike stressmomenter 🤭 fungerte veldig bra første syklusen her, nå er det bare tull. Du kunne jo prøvd EL tester først om du kjenner på at du ønsker å teste noe etterhvert 👍🏼

Skjønner det med venninner. Har fler jeg også som sluttet på pilla og skulle ta det som det kom, men det kom jo med en gang. Er selvfølgelig glad for det, har jo mange gode venner å spørre om råd når den tid kommer bare så synd at de kanskje ikke blir så jevnaldrende med våres barn.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe uff er litt treg, men nå har jeg fått meg profilbilde å greier 😂

Valgte noe veldig random å merkelig, men var det første jeg kom på i farta.

Håper alle har en fin mandagsmorgen :) 

Av vanesak skriver jeg nok M på slutten uansett 😛 

- M !

Anonymkode: 1afa2...e7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe uff er litt treg, men nå har jeg fått meg profilbilde å greier 😂

Valgte noe veldig random å merkelig, men var det første jeg kom på i farta.

Håper alle har en fin mandagsmorgen :) 

Av vanesak skriver jeg nok M på slutten uansett 😛 

Nei søren forrige gikk ut som anonym. Prøver på nytt :) 

- M !

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Bærblå skrev:

Hehe uff er litt treg, men nå har jeg fått meg profilbilde å greier 😂

Valgte noe veldig random å merkelig, men var det første jeg kom på i farta.

Håper alle har en fin mandagsmorgen :) 

Av vanesak skriver jeg nok M på slutten uansett 😛 

Nei søren forrige gikk ut som anonym. Prøver på nytt :) 

- M !

Yeeeeei endelig! Nå ble jeg glad!

Godt å ha deg her ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, -C- skrev:

Yeeeeei endelig! Nå ble jeg glad!

Godt å ha deg her ❤️

God Morgen C! ❤️

- M

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Bærblå skrev:

Hehe uff er litt treg, men nå har jeg fått meg profilbilde å greier 😂

Valgte noe veldig random å merkelig, men var det første jeg kom på i farta.

Håper alle har en fin mandagsmorgen :) 

Av vanesak skriver jeg nok M på slutten uansett 😛 

Nei søren forrige gikk ut som anonym. Prøver på nytt :) 

- M !

Så hyggelig😍 Hvordan har du det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Førstegangs skrev:

Så hyggelig😍 Hvordan har du det?

God Morgen førstegangs ❤️

Jeg har det veldig bra faktisk til å være i siste trimester med tvillinger 🙏Håper det forblir sånn frem til fødselen :)

Hvordan går det med deg?? 

- M

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.11.2019 den 9.30, -C- skrev:

Sett flere ha festedip på dag 5, men det kan også bare være et naturlig lite og ubetydelig fall i temp😊 @Dovendyr1 spennende!

Får et lite håp når du snakker om festedip 🤞😅 @Kassiopeia8 nevner jo det samme 🤞🤞 Men ja, er nok egentlig litt tidlig.. 

 

22 timer siden, Førstegangs skrev:

Nettopp! Det trengs bare den ene, gode sædcellen! Jeg har troa på dere - og dere får jo hjelp, så dette ordner seg❤️ Det er jo knallbra at du har hatt eggløsning! Lysten min forsvinner også en del etter eggløsning, men mannen her i huset er mye borte og denne høsten har det passet så utrolig bra med min syklus; han er borte dagene etter eggløsning og da merker jeg det liksom ikke. 

Det er helt grusomt med de puppene. Nå har jeg allerede fått så enormt vondt i puppene at det er vondt å være borti de. Jeg er på CD 21, så jeg bare lurer på hvordan det skal bli rundt IKM. Gruer meg! I tiden etter at jeg tok ut spiralen hadde jeg svært få symptomer før TR, så jeg mistenker at de første syklusene etter spiraluttak ikke var heeeelt "gode", kroppen kom ikke helt inn i syklus før i sommer, tror jeg. Siden jeg kjenner hormonsvingningene gjennom syklusen i mye større grad nå. Nå babler jeg skikkelig, men man tenker jo en del i løpet av denne prosessen😛 

Ja, veldig glad vi får hjelp 😀

Bra klaff med syklus da, ja! Mannfolka skjønner jo ikke nødvendigvis at det er såå store svingninger i lysten iløpet av en vanlig mnd 🙈 

Det kan nok stemme at kroppen ikke kom skikkelig i syklus før etter en stund, ja! Men bruker vel som regel å gå fort med sprial som bare et lokal? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Dovendyr1 skrev:

Dagens graf og dagene går såå sakte nå 🙈

b_wCDegb.png

Altså denne grafen ser jo kjempelovende ut @Dovendyr1 😄 Guuuri så spennende! Har dere klart å legge inn noen aksjer rundt EL? Lov å holde oss oppdatert 😄 Rart å tenke på at du innen en uke antagelig vet om det gikk eller ikke! Speeennende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen dere! Jeg tok ny EL-test nå og se heeeeer!
Det som er så utrolig TYPISK er at sambo har lovet søsteren sin å flytte sakene hennes i kveld, og det er snøkaos så han kommer jo sikkert ikke hjem før DRIT sent i kveld, mens jeg allerhelst skulle kjørt på med aksjer tidlig i kveld! Tror dere det har noe å si? Om vi feks har sex kl 23? 

Hjeeeeelp! SÅ TYPISK! 
Men superglad jeg endelig fikk positivt utslag! Eggløsning på dag 14 er vel sånn greit etter boka haha!

Legger ved bilde her:

81913A34-F78E-443A-B865-F951395DB8F9.jpeg

Endret av -C-
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, -C- skrev:

Hei igjen dere! Jeg tok ny EL-test nå og se heeeeer!
Det som er så utrolig TYPISK er at sambo har lovet søsteren sin å flytte sakene hennes i kveld, og det er snøkaos så han kommer jo sikkert ikke hjem før DRIT sent i kveld, mens jeg allerhelst skulle kjørt på med aksjer tidlig i kveld! Tror dere det har noe å si? Om vi feks har sex kl 23? 

Hjeeeeelp! SÅ TYPISK! 
Men superglad jeg endelig fikk positivt utslag! Eggløsning på dag 14 er vel sånn greit etter boka haha!

Legger ved bilde her:

81913A34-F78E-443A-B865-F951395DB8F9.jpeg

Fantastisk 😍 typisk at noe annet kommer i veien ja.. Men som jeg har forstått det så er som regel EL 24-36 timer etter første positive test sånn ca, så da vil sent i kveld være helt innafor ❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Carjo4 skrev:

Fantastisk 😍 typisk at noe annet kommer i veien ja.. Men som jeg har forstått det så er som regel EL 24-36 timer etter første positive test sånn ca, så da vil sent i kveld være helt innafor ❤️

Ja sant! Hehe bare jeg som blir "prøvekokko". Jeg ser jo selv hvor dumt det er å spørre om det! Kjenner godt at det river og drar i eggstokkene nå, så det er helt tydelig at EL er på gang ja!

Og jeg har ikke hatt antydning til EL-slim, så man kan ha eggløsning uten altså:) Er så mange som er bekymret for det, mens hos meg er det bare helt normalen!

Håååper såååå på denne måneden! Hvordan har du det i dag da @Carjo4 ? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, -C- skrev:

Ja sant! Hehe bare jeg som blir "prøvekokko". Jeg ser jo selv hvor dumt det er å spørre om det! Kjenner godt at det river og drar i eggstokkene nå, så det er helt tydelig at EL er på gang ja!

Og jeg har ikke hatt antydning til EL-slim, så man kan ha eggløsning uten altså:) Er så mange som er bekymret for det, mens hos meg er det bare helt normalen!

Håååper såååå på denne måneden! Hvordan har du det i dag da @Carjo4 ? :) 

Det skjønner jeg godt! Godt å få skrevet her inne bare for å få to streker under det man tenker selv 😊 jeg har en liten ide om at man har slim lengre opp der (høres teit ut) men at det ikke kommer helt ut på papiret? Jeg observerer EL slim kun etter å ha vært på nummer 2 🤷🏼‍♀️. Håper virkelig det går for både deg og mange fler her 😍

Går greit i dag, blir enda ikke klok på grafen? Var en temp fra torsdag jeg discharget men som jeg har tatt med igjen fordi det ikke utgjør noen forskjell. FF greier ikke finne EL, og jeg blir forvirra selv om jeg tror det er onsdag i følge FF eller fredag i følge Flo. Har tempet etter dyp søvn (3-4 timer) etter første temp og skrevet inn i Flo, den ser noe mer stabil ut men fortsatt ikke fastslått EL der heller. 

Screenshot_20191111_143019.jpg

Screenshot_20191111_142244.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, -C- skrev:

Hei igjen dere! Jeg tok ny EL-test nå og se heeeeer!
Det som er så utrolig TYPISK er at sambo har lovet søsteren sin å flytte sakene hennes i kveld, og det er snøkaos så han kommer jo sikkert ikke hjem før DRIT sent i kveld, mens jeg allerhelst skulle kjørt på med aksjer tidlig i kveld! Tror dere det har noe å si? Om vi feks har sex kl 23? 

Hjeeeeelp! SÅ TYPISK! 
Men superglad jeg endelig fikk positivt utslag! Eggløsning på dag 14 er vel sånn greit etter boka haha!

Legger ved bilde her:

81913A34-F78E-443A-B865-F951395DB8F9.jpeg

Jippi 😁 no blir det vel en eller 2 mageboere 😉😅 og å ha seg så sent er veldig ypperlige 😉 har lest en plass at EL som regel skjer iløpet av natten eller på morgenen 😁 no er det bare å kose seg uansett klokkeslett 😁 lykke til ❤️ 😍

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...