Gå til innhold

IKM Skravletråd


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

8 minutter siden, Sinsiew skrev:

Hei! 

Hvis du sliter med kort lutealfase og unormale blødninger, bør du oppsøke lege med en gang. Det er jo lite vits å prøve et år, hvis man rett og slett ikke kan bli gravid uten litt hjelp 😊

Jeg har også lest litt, og der kan kanskje hende hun trenger progesteonstøtte?! Men jeg er ingen ekspert på dette altså. Beste er kanskje å spørre en gynekolog ja☺️

Endret av -C-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, -C- skrev:

Nå føler jeg meg dum, men kan du forklare litt bedre? Har du prøvd enkel dose også? Merket du noen forskjell? Jeg har jo alltid eggløsning, men ble satt på Letrozol selv om, hvilket så langt har fungert kjempebra!

Opplevde du noe ubehag rundt eggløsning på dobbel dose? @Sinsiew

Tok enkel dose første mnd og dobbel andre mnd. Ja, fikk noe mer vondt under eggløsning ved dobbel dose. 

Det som sto på studiene var at de forsøkspersonene som fikk dobbel dose, oftere hadde tydeligere eggløsning, flere follikler og bedre rate for å lykkes i å bli gravid enn de med enkel dose.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Sinsiew skrev:

Tok enkel dose første mnd og dobbel andre mnd. Ja, fikk noe mer vondt under eggløsning ved dobbel dose. 

Det som sto på studiene var at de forsøkspersonene som fikk dobbel dose, oftere hadde tydeligere eggløsning, flere follikler og bedre rate for å lykkes i å bli gravid enn de med enkel dose.

Aaaah okei okei! Jeg ble kastet på dobbel dose med en gang og har i går kveld og i dag trodd eggløsningen skulle ta knekken på meg😅 ga seg heldigvis utover dagen! Nå føles det mer som en normal eggløsning etterhvert! @Sinsiew

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, -C- skrev:

Jeg har også lest litt, og der kam hende hun trenger progesteonstøtte. Men jeg er ingen ekspert på dette altså. Beste er kanskje å spørre en gynekolog ja☺️

Jeg ble satt på letrozol for å forlenge lutealfasem, og det funket. Gikk fra 8-14 dager lutealfase første mnd 😂 

Progesteron støtte kan også være et alternativ ja, men vet ikke hvor mye progesteronstøtten hjelper om hun, sol hun sier, har sparsommelig mens. Det indikerer jo for tynne slimhinner. 

Derfor vil jeg si at det lureste er å dra til gyn, få tatt prøvene og se hvordan hormonnivået er. 

Letrozol kan jo hjelpe på slimhinnen, så kanskje både letrozol og progesteron. Men det blir jo bare spekulasjoner 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men altså er den der positiv??? Jeg skjønner ingenting. IKM 20. november ja, kan maksimalt være 12 DPO. Akkurat nå er jeg så på tuppa at jeg ikke vet opp eller ned. Takk for gratulasjoner!!!! Men tør ikke tro at den er positiv

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Førstegangs skrev:

Men altså er den der positiv??? Jeg skjønner ingenting. IKM 20. november ja, kan maksimalt være 12 DPO. Akkurat nå er jeg så på tuppa at jeg ikke vet opp eller ned. Takk for gratulasjoner!!!! Men tør ikke tro at den er positiv

Den er jo MEGA POSITIV JO!!!!!!! Ingen tvil i verden😍😍😍😍 du er GRAVID!!!!!!! @Førstegangs har du ikke merket noe???

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, Førstegangs skrev:

Men altså er den der positiv??? Jeg skjønner ingenting. IKM 20. november ja, kan maksimalt være 12 DPO. Akkurat nå er jeg så på tuppa at jeg ikke vet opp eller ned. Takk for gratulasjoner!!!! Men tør ikke tro at den er positiv

Den er positiv! 

Jeg testa positivt med en test som ikke var tidligtest 12 dpo 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første dag i siste mens var 21. oktober. Er nå på CD 23. Har stabil syklus på 30 dager. Tusen takk for gratulasjoner❤️❤️❤️ Har fått tak i en digital som viser 1-2 uker. Dette er helt koko. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Førstegangs skrev:

Første dag i siste mens var 21. oktober. Er nå på CD 23. Har stabil syklus på 30 dager. Tusen takk for gratulasjoner❤️❤️❤️ Har fått tak i en digital som viser 1-2 uker. Dette er helt koko. 

Gratulerer så mye 😍😍

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Førstegangs skrev:

Første dag i siste mens var 21. oktober. Er nå på CD 23. Har stabil syklus på 30 dager. Tusen takk for gratulasjoner❤️❤️❤️ Har fått tak i en digital som viser 1-2 uker. Dette er helt koko. 

Dettan er bare sååå bra! 😍😍 

Regner med at du ikke kjenner noenting ettersom du skriv at det er helt koko? 😂 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Førstegangs skrev:

Okei, HVA FAEN????

image.jpg

Ååå 😍 heldig! Gratulerer!😃💕 Hva var det som gjorde at du tok en test? Bare magefølelse?

Endret av Arwina
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Arwina skrev:

Ååå 😍 heldig! Gratulerer!😃💕 Hva var det som gjorde at du tok en test? Bare magefølelse?

Magefølelse, tror jeg. Jeg sovna på sofaen, våkna og fant ut at jeg skulle ta den. Har ingen symptomer, andre enn såre pupper og dårlig humør - altså klassisk meg før mensen😅 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for gratulasjoner. Jeg er helt paff, og litt sjokkert (derav den merkelige posten med bildet😂). Dere er så gode❤️❤️❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, -C- skrev:

ÅÅÅÅÅÅH HERREGUD @Førstegangs!!!!!!!!!!!

😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍

Tuller du? Nå fikk jeg HELT SJOKK! Så syyyykt gøy!

GRATULERER KJÆRE DEG😍❤️
 

Hvilken dpo er du på???? Ååååh nå ble jeg glad! Dette var sinnsykt koselig! Men du - ikke noe forsvinning fra oss nå😭😆 vil så gjerne ha deg her jeg!!!!

God klem!!! Vel unt!

Jeg skal ikke forsvinne, jeg lover! TUSEN TAKK❤️❤️❤️❤️❤️ Du er god og snart er det du som er gravid også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, jeg må bare få blåst ut litt. 🤦‍♀️ Ser at det er nedgang i tempen og føler liksom at det ikke er håp den her måneden heller. Synest at alle babygrafene ser så fin og stigende ut over det hele. Det her synest jeg ser ihvertfall ikke lovende ut. Men det er sikkert uansett for tidlig til å si noe om det bare pga grafen 🤦‍♀️ legger ved grafen og når jeg har tatt overlay med forrige. 

Screenshot_20191113_062002.jpg

Screenshot_20191113_062020.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Ønskebarnnr2 skrev:

Okei, jeg må bare få blåst ut litt. 🤦‍♀️ Ser at det er nedgang i tempen og føler liksom at det ikke er håp den her måneden heller. Synest at alle babygrafene ser så fin og stigende ut over det hele. Det her synest jeg ser ihvertfall ikke lovende ut. Men det er sikkert uansett for tidlig til å si noe om det bare pga grafen 🤦‍♀️ legger ved grafen og når jeg har tatt overlay med forrige. 

Screenshot_20191113_062002.jpg

Screenshot_20191113_062020.jpg

Min gikk også litt opp og ned før den plutselig steg når den ikke pleide å stige. 

Ikke mist håpet så tidlig 😊

IMG_20191113_063859.png

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...