Gå til innhold

IKM Skravletråd


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

4 minutter siden, Sinsiew skrev:

Min gikk også litt opp og ned før den plutselig steg når den ikke pleide å stige. 

Ikke mist håpet så tidlig 😊

IMG_20191113_063859.png

Takk ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

21 minutter siden, Kassiopeia8 skrev:

Hjalp å sammenligne med samme merket 🙂 nå ser jeg stor økning i styrke på testen.

9DF1D776-F6D0-48F5-B033-DFB364FE587D.jpeg

Det var en fin stigning!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@autorain jeg har hørt at lutealfasen kan bli lengre etter noen sykluser når man nettopp har begynt å få en syklus. Dessuten kan også lutealfasen variere med 1-2 dager. Hvis du har 9 dager nå, så kan du få 11 dager neste gang og etter der 9 dager igjen. Det vil jo si at det kan ta lengre tid å bli gravid. Jeg ville gitt det et par mnd å sett om lutealfasen din stabiliserer seg på 9 dager eller om den øker litt :)  Tenker du absolutt ikke skal vente et år før du drar til legen hvis det viser seg at du har lutealfase på under 10 dager.

@Førstegangs først så skulle jeg skrive hvor imponert jeg var over kunnskapen du bestitter mtp svaret du ga om blodprøvene, men nå må jeg bare få si GRATULERER :)❤️ 

@Fiva jeg har ikke noe statistikk å komme med, men det er helt vanlig at kroppen hopper over en eggløsning en gang i blant. Men det er ikke noen grunn til å tro at den har gjort det nå :) Jeg synes alt ble så usikkert med eggløsningstester (har jo hatt ekstremt ustabil syklus), så jeg temper og følger med på andre symptomer. Jeg temper i munnen, så at @Arwina lurte på det :) 

@Ønskebarnnr2 alt for tidlig å tolke grafen på dpo4, ikke mist håpet :) 

@Carjo4 og @-C- leste at dere plagdes med smerter og ubehag begge to, håper det går bedre med dere ❤️ 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8dpo idag. Fant fram en tidlig-test på morgenen idag, men ombestemte meg. Fornuften seiret denne gang :fnise:  FF sier jeg skal teste 12dpo som er IKM, men jeg tenker å teste 11dpo. Klarer jeg å holde ut så lenge? 

b_frWZvo (1).png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Dovendyr1 skrev:

8dpo idag. Fant fram en tidlig-test på morgenen idag, men ombestemte meg. Fornuften seiret denne gang :fnise:  FF sier jeg skal teste 12dpo som er IKM, men jeg tenker å teste 11dpo. Klarer jeg å holde ut så lenge? 

b_frWZvo (1).png

Spennende! Min test viste positivt 9 DPO, så det går jo an å prøve i morgen eller fredag ;) Så lenge man er klar over at alt håp ikke er ute så lenge den blir negativ, og man har et stort lager med tester er det jo bare å kjøre på tenker jeg 😄 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

43 minutter siden, Dovendyr1 skrev:

8dpo idag. Fant fram en tidlig-test på morgenen idag, men ombestemte meg. Fornuften seiret denne gang :fnise:  FF sier jeg skal teste 12dpo som er IKM, men jeg tenker å teste 11dpo. Klarer jeg å holde ut så lenge? 

b_frWZvo (1).png

Tusen takk 💕 håper alt står bra til med deg også under prøvingen. Alltid spennende når man er rett rundt hjørnet til å kan teste, håper på to streker 🤞🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, Dovendyr1 skrev:

8dpo idag. Fant fram en tidlig-test på morgenen idag, men ombestemte meg. Fornuften seiret denne gang :fnise:  FF sier jeg skal teste 12dpo som er IKM, men jeg tenker å teste 11dpo. Klarer jeg å holde ut så lenge? 

b_frWZvo (1).png

Tusen takk ❤️ jeg vet at det er for tidlig å miste håpet, men kjente bare imorgest når jeg leste av tempen at det her går feil veien 🤦‍♀️ 

Jeg beundrer viljestyrken til at du klarte å vente 🤭 jeg trur ikke at jeg kommer til å klare å holde meg. Har en lutealfase på 13 dager så på søndag (8dpo) er det 5 dager til IKM. Jeg vurderer om jeg skal ta med en test til mamma når jeg og gutten skal dit på besøk i helgen, bare for å teste på søndag 😅 (har ett helt lager med tidlig tester liggende 🤭) hadde vært gøy om det da plutselig hadde blitt 2 streker og mamma hadde fått vist det først 😍 

Krysser fingrene for deg 🤞😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, autorain skrev:

Da var lutelfasen min bare 9 dager da 😅 slutta på p-ring i sommer, og vi har brukt kondom rundt da jeg trodde jeg hadde el, og hoppet av i svingen ellers. Han ble veldig glad når jeg sa han kunne gjøre som han ville fremover, for han var lei kondom og å trekke ut 😂

Så det er ikke så mange månedene uten prevensjon. Men hørt at det kan ta kortere tid for kroppen å komme seg etter ringen enn piller? Eller kanskje det bare ønsketenkning😂

Og ja, jeg har alle riktige forutsetninger for å få det til innen ett år 😊 håper jo at det ikke går et helt år, for perioden mellom el og mensen var "slitsom", men håper det går seg til etterhvert😅 gikk på "ufrivillig" symptomjakt selv om jeg prøvde å fortelle meg selv at jeg ikke skulle det🙈 Mannen min har greid å gjøre eksen sin gravid for noen år tilbake, men hun fjernet det, men han har riktige forutsetninger til å tro at hans svømmere er friske. 

Legger ved grafen jeg har. Syns den var veldig rar etter el.. mye opp og ned. Tar tempen etter sammenhengende søvn og til ganske lik tid hver dag. 

Så fint at navnet kunne bli endret og at tråden er aktiv enda😁 gir håp, støtte og hjelp til mange😊

Skjønner du vil unngå ivf om du kan 🙈 men man vil jo gjerne ha denne ungen da😅

Edit: har også veldig kort periode med mens. 2 dager sist og en dag med spotting. Samme denne syklusen. 

Screenshot_20191112-182014_FF Mobile.jpg

Hei igjen @autorain Beklager litt sent svar, men bedre sent enn aldri :) 
Dette med hvor lang tid det tar etter prevensjoner varierer nok veldig fra person til person! I og med at du har såpass kort lutealfase OG korte blødninger, kunne det kanskje vært en ide for deg å bare ta en tur til en gynekolog og forhøre deg? Ikke fordi jeg tror du vil ha problemer, men mer fordi det ofte er likegreit å bare gjøre det med en gang, enn å prøve og prøve og prøve, også var det kanskje bare en liten tablettkur eller eller som skulle til. Dette må du selvsagt føle helt på selv, men dersom du vurderer å gå hadde jeg gått privat. Jeg bruker Hausken som jeg er veldig godt fornøyd med, ellers finnes jo også Medicus og maaaange fler! Kommer litt an på hvor i landet du hører til da :) OG om du ønsker å få det sjekket!

Jeg har også korte blødninger, men nå etterhvert har den bare blitt lengre og lengre. Denne måneden varte det faktisk i 6 dager, i starten etter jeg tok ut spiral varte den bare i 2 dager! Så jeg har troen på at slikt kan gå seg til altså!!

Jeg synes ikke grafen din ser noe urovekkende ut i det hele tatt, annet enn at lutealfasen jo er veldig kort! Så hadde jeg vært deg hadde jeg nok sjekket opp, men igjen: dette må bli opp til hver enkelt! Jeg hadde nok gjort det bare for å sikre meg! :) 

Ja denne tråden er så hyggelig! God tone og alle heier på og hjelper hverandre!

Det at du får en dip i tempen er normalt, det får jeg også hver måned og spesielt regjerende de månedene jeg ble gravid. Så det er helt normalt :) Som sagt så har du en kjempefin graf og eggløsning på dag 14 hvilket jo er eksemplarisk! Så eneste man kan si på denne grafen er at lutealfasen er for kort. det vil bli tungt for et egg å kunne feste seg når den er så kort! Du kan google kort lutealfase, dukker opp maaaaasse info!

Bare å spørre igjen om du lurer på noe! Kjempekoselig å ha deg inne i gruppa vår 😄 

Hilsen C

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Ønskebarnnr2 skrev:

Okei, jeg må bare få blåst ut litt. 🤦‍♀️ Ser at det er nedgang i tempen og føler liksom at det ikke er håp den her måneden heller. Synest at alle babygrafene ser så fin og stigende ut over det hele. Det her synest jeg ser ihvertfall ikke lovende ut. Men det er sikkert uansett for tidlig til å si noe om det bare pga grafen 🤦‍♀️ legger ved grafen og når jeg har tatt overlay med forrige. 

Screenshot_20191113_062002.jpg

Screenshot_20191113_062020.jpg

Hei @Ønskebarnnr2 Jeg må si meg enig med Sinsiew her, det er for tidlig og noen grafer er rett og slett veldig varierende! Det trenger ikke bety noen ting, jeg har flere venninner med slik graf som ble gravide uansett! :) Det kan komme an på sååå mye hvordan en temp oppfører seg! Det er fremdeles veldig tidlig, men hold oss gjerne oppdaterte så kan vi se fremover hvordan den utvikler seg! Det fine er jo at du har hatt EL og at du fikk lagt inn aksjer før EL 😄 Tenke positivt! Foreløpig er denne helt fin altså! Klem!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Førstegangs skrev:

Jeg skal ikke forsvinne, jeg lover! TUSEN TAKK❤️❤️❤️❤️❤️ Du er god og snart er det du som er gravid også!

GODT å høre :) Er så koselig med denne gruppa! Kjempehyggelig om du stikker innom og forteller om alt fra form til symptomer osv! Hvordan føles det i dag da @Førstegangs ? 😄 Fortalt den vordende far? 

Håper du har rett ❤️ igjen gratulerer!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Kassiopeia8 skrev:

Hjalp å sammenligne med samme merket 🙂 nå ser jeg stor økning i styrke på testen.

9DF1D776-F6D0-48F5-B033-DFB364FE587D.jpeg

@Kassiopeia Liten og INGEN tvil her nei 😄 såååå gøy! Igjen gratulerer ❤️ 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Dovendyr1 skrev:

8dpo idag. Fant fram en tidlig-test på morgenen idag, men ombestemte meg. Fornuften seiret denne gang :fnise:  FF sier jeg skal teste 12dpo som er IKM, men jeg tenker å teste 11dpo. Klarer jeg å holde ut så lenge? 

b_frWZvo (1).png

Hei @Dovendyr1 Så flink du er som klarte å holde deg! Jeg gikk jo på den smellen i september, testet dpo 11, blendahvitt, men så fikk jeg positivt dpo 12! Så husk at selv om du får negativt først, er dpo 11 tidlig for mange! Kjempespennende dette altså! Sikkert spurt før, men spør igjen, fikk dere lagt inn noen aksjer rundt EL? Ser det ikke i grafen din nemlig, så litt vanskelig å huske når det blir så mange grafer, beklager det! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Dovendyr1 skrev:

@autorain jeg har hørt at lutealfasen kan bli lengre etter noen sykluser når man nettopp har begynt å få en syklus. Dessuten kan også lutealfasen variere med 1-2 dager. Hvis du har 9 dager nå, så kan du få 11 dager neste gang og etter der 9 dager igjen. Det vil jo si at det kan ta lengre tid å bli gravid. Jeg ville gitt det et par mnd å sett om lutealfasen din stabiliserer seg på 9 dager eller om den øker litt :)  Tenker du absolutt ikke skal vente et år før du drar til legen hvis det viser seg at du har lutealfase på under 10 dager.

@Førstegangs først så skulle jeg skrive hvor imponert jeg var over kunnskapen du bestitter mtp svaret du ga om blodprøvene, men nå må jeg bare få si GRATULERER :)❤️ 

@Fiva jeg har ikke noe statistikk å komme med, men det er helt vanlig at kroppen hopper over en eggløsning en gang i blant. Men det er ikke noen grunn til å tro at den har gjort det nå :) Jeg synes alt ble så usikkert med eggløsningstester (har jo hatt ekstremt ustabil syklus), så jeg temper og følger med på andre symptomer. Jeg temper i munnen, så at @Arwina lurte på det :) 

@Ønskebarnnr2 alt for tidlig å tolke grafen på dpo4, ikke mist håpet :) 

@Carjo4 og @-C- leste at dere plagdes med smerter og ubehag begge to, håper det går bedre med dere ❤️ 

Tuuusen takk søte deg @Dovendyr1 ❤️ Det går bedre med meg, men i dag føles det ekstreeemt ømt i eggstokkene. Er som om jeg har trent den i en insane styrkeøkt eller noe haha! Veldig ømt, men absolutt MYE bedre enn i går 😄 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen! Nå skal jeg lage et litt langt innlegg, og det kun om temping og avvik/variasjoner og hvilke følger det kan få i en graf!


Dette er altså et innlegg til dere som temper! Så om du ikke temper og synes det er fryktelig kjedelig, bare scroll deg forbi er du snill 🙈 Til dere som temper: Jeg vil vise dere hvor mye dårlig søvn, eller ÈN variasjon i graf kan gi helt feil utslag!

Som dere vet går jeg på Letrozol denne måneden! Fra dag 3-8. Var på ultralyd og fikk beskjed om at utviklingen og påvirkningen av Letrozolen var helt etter boka! Jeg temper jo også, MEN denne måneden valgte jeg å bruke EL-tester da gynekologen på Hausken ba meg gjøre det så vi er sikre på EL når vi først bruker Letrozol! Jeg gjorde som hun sa og startet med EL-tester på syklusdag 10. Jeg bruker CB sine digitale så det ikke skal være noe rom for tolkning. Der får man enten en sirkel uten noe inni som = NEG. Eller en smiley som = POS.

El-test dag 10 = NEG

El-test dag 11 = NEG
El-test dag 12 = NEG
El-test dag 13 = POSITIV 

Lørdag som var, min syklusdag 11 sov jeg kjempedårlig. Jeg våknet kl 5, og sleit med å sovne etter det, men sovnet til slutt. Vekkerklokken ringte som alltid når jeg temper kl 06:00. Jeg tempet, men fikk da et utslag jeg ikke stoler på. Jeg valgte å la den stå bare for å se utviklingen. Jeg huket altså IKKE av for Sleep Deprived som man jo bør gjøre. Ville bare se an litt først, men noterte meg det i notater "Sov dårlig, temp ikke 100% til å stole på". 

Vel, til tross for Positiv EL-test på dag 13, hvilket jo betyr at EL nærmer seg og skal komme i løpet av de 24-36 neste timene, mente FF pga denne ene timen med dårlig søvn, at EL var på dag 12. Dette fikk jeg ikke til å stemme da jeg jo fikk positiv EL-test på dag 13. Da sier det seg selv at EL ikke kan ha vært på dag 12. 

Det jeg så gjorde var at jeg endret tempen min på lørdag til "Sleep Deprived", hvilket betyr dårlig søvn. Det FF velger å gjøre da er å overse tempen for akkurat denne dagen! Det endret alt! Man kan også se at prikken dagen jeg endret til Sleep Deprived er "hul/tom". Dette indikerer en variasjon eller et avvik!

MEN, stort men, for å kunne se når den da ville gitt utslag på EL, måtte jeg "fake" temperatur for i morgen: torsdag og fredag! Dette fordi FF ikke finner EL, før det har gått to dager til. Jeg har jo selvsagt ikke tempet for tor og fredag da det er fysisk umulig, men jeg la inn fiktive temper da, bare for å se om dette med "Sleep Deprived" påvirket når jeg fikk utslag på EL. Man kan også se på torsdag og fredag, kommende, at punktene er små trekanter som er tomme. Dette indikerer at de er fake, og ikke har tatt sted i virkeligheten enda!

Om dere legger merke til første grafen, ser dere at linjen er gjennombrutt. Dette betyr at FF ikke er 100% sikker, men anslår EL for å være til den tiden. Om dere så ser på den "fiktive" grafen min hvor jeg la inn "Sleep Deprived", kan dere se at FF der ble 100% sikker og gjorde linjen for å signalisere EL hel, og IKKE gjennombrutt!

Da gir det hele mening, jeg hadde selvsagt EL etter jeg fikk positivt utslag og ikke før! Om jeg ikke hadde brukt EL-tester akkurat denne måneden hadde jeg nok tenkt at: "Jaja da var nok EL på dag 12" og gitt meg med samleie på dag 13. Som jo igjen ikke hadde vært helt heldig med tanke på når EL faktisk var. Jeg hadde jo samleie dagene før, så sånn sett burde det gått fint, MEN det skader ikke å ha sex på EL eller dagene etter påvist EL.

Tenkte dette var fint å dele, for å vise at smååå marginer kan påvirke temperaturen så mye! Her var det snakk om ÈN klokketime med liiitt dårlig søvn, som forandret hele grafen min! Ergo: Om man har svingninger i tempen sin, kan det være pga maaange ting! Kanskje har man spist noe kvelden før og svetter litt ekstra? Kanskje har man hatt en vond drøm og sovet dårlig? Osv osv osv. Listen er lang! 

Håper bildene legger seg i riktig rekkefølge her nå, men øverst skal altså den "originale grafen" med gjennombrutt linje for EL ligge, og nederst bør den "fiktive" grafen med to "fake" temper for torsdag (imorgen) og fredag ligge.

Hadde ikke jeg vært veldig oppvakt og i tillegg tatt EL-test denne måneden, hadde altså FF fått helt feil denne gangen!

Derfor: Det er sååå viktig å notere seg ting som dårlig søvn, alkohol, sovet lenge osv. Og om man sover lengre og justerer, BØR man notere seg det, for det kan faktisk påvirke veldig i grafen.

Håper dette var interessant lesning for noen av dere :) Og for de av dere som ikke synes dette er spennende, bare scroll videre 😛 

Dette lille eksperimentet fikk meg selvsagt til å tenke over tidligere måneder, kanskje jeg har bommet totalt på EL pga slike små variasjoner, så jeg må også skjerpe meg fremover :)

Hilsen C som digger å tempe og tyde grafer haha!

D6B9FA82-C8F6-431D-ABB1-1428F176042E.jpeg

 

F6E89CD2-00E3-4CD2-BCB2-1E0D62BC99F8.jpeg

Endret av -C-
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, -C- skrev:

Hei @Ønskebarnnr2 Jeg må si meg enig med Sinsiew her, det er for tidlig og noen grafer er rett og slett veldig varierende! Det trenger ikke bety noen ting, jeg har flere venninner med slik graf som ble gravide uansett! :) Det kan komme an på sååå mye hvordan en temp oppfører seg! Det er fremdeles veldig tidlig, men hold oss gjerne oppdaterte så kan vi se fremover hvordan den utvikler seg! Det fine er jo at du har hatt EL og at du fikk lagt inn aksjer før EL 😄 Tenke positivt! Foreløpig er denne helt fin altså! Klem!

Tusen takk -C- ❤️ jeg trenger sikkert all hjelpen jeg kan få med å tolke grafene mine fremover 🤭 er jo litt spennende også da 🤭 nårtid har du løst å få en oppdatering på grafen trur du, for å kunne tolke den bedre? Sist gikk tempen ned ved 12 dpo og 13 dpo på kvelden kom TR snikende. Men kan man se før den tid, med tanke på den grafen fra forrige pp, om det er noe forandring som kan være tegn på graviditet? Er litt nysgjerrig på det 🤭 klem til deg også ❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, Ønskebarnnr2 skrev:

Tusen takk -C- ❤️ jeg trenger sikkert all hjelpen jeg kan få med å tolke grafene mine fremover 🤭 er jo litt spennende også da 🤭 nårtid har du løst å få en oppdatering på grafen trur du, for å kunne tolke den bedre? Sist gikk tempen ned ved 12 dpo og 13 dpo på kvelden kom TR snikende. Men kan man se før den tid, med tanke på den grafen fra forrige pp, om det er noe forandring som kan være tegn på graviditet? Er litt nysgjerrig på det 🤭 klem til deg også ❤️

Heeei igjen @Ønskebarnnr2 For min del kan du vise meg grafen hver dag, jeg digger grafer og ser mer enn gjerne på dem daglig! Dette får bli helt opp til deg :) Man kan se forskjellige ting. På mine feks, de månedene jeg ble gravid hadde jeg en veldig tydelig festedip, samtidig har jeg hatt slike diper andre måneder også, så det er ikke et svar, men en indikasjon! Også lærer man jo utrolig mye ved å følge med! Det er kjempespennende! Min pleier også å synke i 1 til maks 2 dager før tante rød kommer, så når den får et skikkelig fall vet jeg med en gang! Jeg visste jo at jeg mistet, lenge før jeg mistet begge gangene jeg hadde SA'er, pga grafen! Den fortalte meg det loud and clear! Det er ulempen ved temping, man kan se ting før det faktisk skjer i noen tilfeller! Men jeg vil heller finne ut av det slik, enn rødt i trusa (for å si det rett ut). Da er jeg mentalt forberedt på det! 

Goood klem :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, -C- skrev:

Hei alle sammen! Nå skal jeg lage et litt langt innlegg, og det kan hende jeg poster det over flere innlegg nedover så bildene ikke legger seg i feil rekkefølge, de har en tendens til å gjøre det nemlig når jeg poster flere bilder!

Dette er altså et innlegg til dere som temper! Så om du ikke temper og synes det er fryktelig kjedelig, bare scroll deg forbi er du snill 🙈 Til dere som temper: Jeg vil vise dere hvor mye dårlig søvn, eller ÈN variasjon i graf kan gi helt feil utslag!

Som dere vet går jeg på Letrozol denne måneden! Fra dag 3-8. Var på ultralyd og fikk beskjed om at utviklingen og påvirkningen av Letrozolen var helt etter boka! Jeg temper jo også, MEN denne måneden valgte jeg å bruke EL-tester da gynekologen på Hausken ba meg gjøre det så vi er sikre på EL når vi først bruker Letrozol! Jeg gjorde som hun sa og startet med EL-tester på syklusdag 10. Jeg bruker CB sine digitale så det ikke skal være noe rom for tolkning. Der får man enten en sirkel uten noe inni som = NEG. Eller en smiley som = POS.

El-test dag 10 = NEG

El-test dag 11 = NEG
El-test dag 12 = NEG
El-test dag 13 = POSITIV 

Lørdag som var, min syklusdag 11 sov jeg kjempedårlig. Jeg våknet kl 5, og sleit med å sovne etter det, men sovnet til slutt. Vekkerklokken ringte som alltid når jeg temper kl 06:00. Jeg tempet, men fikk da et utslag jeg ikke stoler på. Jeg valgte å la den stå bare for å se utviklingen. Jeg huket altså IKKE av for Sleep Deprived som man jo bør gjøre. Ville bare se an litt først, men noterte meg det i notater "Sov dårlig, temp ikke 100% til å stole på". 

Vel, til tross for Positiv EL-test på dag 13, hvilket jo betyr at EL nærmer seg og skal komme i løpet av de 24-36 neste timene, mente FF pga denne ene timen med dårlig søvn, at EL var på dag 12. Dette fikk jeg ikke til å stemme da jeg jo fikk positiv EL-test på dag 13. Da sier det seg selv at EL ikke kan ha vært på dag 12. 

Det jeg så gjorde var at jeg endret tempen min på lørdag til "Sleep Deprived", hvilket betyr dårlig søvn. Det FF velger å gjøre da er å overse tempen for akkurat denne dagen! Det endret alt! Man kan også se at prikken dagen jeg endret til Sleep Deprived er "hul/tom". Dette indikerer en variasjon eller et avvik!

MEN, stort men, for å kunne se når den da ville gitt utslag på EL, måtte jeg "fake" temperatur for i morgen: torsdag og fredag! Dette fordi FF ikke finner EL, før det har gått to dager til. Jeg har jo selvsagt ikke tempet for tor og fredag da det er fysisk umulig, men jeg la inn fiktive temper da, bare for å se om dette med "Sleep Deprived" påvirket når jeg fikk utslag på EL. Man kan også se på torsdag og fredag, kommende, at punktene er små trekanter som er tomme. Dette indikerer at de er fake, og ikke har tatt sted i virkeligheten enda!

Om dere legger merke til første grafen, ser dere at linjen er gjennombrutt. Dette betyr at FF ikke er 100% sikker, men anslår EL for å være til den tiden. Om dere så ser på den "fiktive" grafen min hvor jeg la inn "Sleep Deprived", kan dere se at FF der ble 100% sikker og gjorde linjen for å signalisere EL hel, og IKKE gjennombrutt!

Da gir det hele mening, jeg hadde selvsagt EL etter jeg fikk positivt utslag og ikke før! Om jeg ikke hadde brukt EL-tester akkurat denne måneden hadde jeg nok tenkt at: "Jaja da var nok EL på dag 12" og gitt meg med samleie på dag 13. Som jo igjen ikke hadde vært helt heldig med tanke på når EL faktisk var. Jeg hadde jo samleie dagene før, så sånn sett burde det gått fint, MEN det skader ikke å ha sex på EL eller dagene etter påvist EL.

Tenkte dette var fint å dele, for å vise at smååå marginer kan påvirke temperaturen så mye! Her var det snakk om ÈN klokketime med liiitt dårlig søvn, som forandret hele grafen min! Ergo: Om man har svingninger i tempen sin, kan det være pga maaange ting! Kanskje har man spist noe kvelden før og svetter litt ekstra? Kanskje har man hatt en vond drøm og sovet dårlig? Osv osv osv. Listen er lang! 

Håper bildene legger seg i riktig rekkefølge her nå, men øverst skal altså den "originale grafen" med gjennombrutt linje for EL ligge, og nederst bør den "fiktive" grafen med to "fake" temper for torsdag (imorgen) og fredag ligge.

Hadde ikke jeg vært veldig oppvakt og i tillegg tatt EL-test denne måneden, hadde altså FF fått helt feil denne gangen!

Derfor: Det er sååå viktig å notere seg ting som dårlig søvn, alkohol, sovet lenge osv. Og om man sover lengre og justerer, BØR man notere seg det, for det kan faktisk påvirke veldig i grafen.

Håper dette var interessant lesning for noen av dere :) Og for de av dere som ikke synes dette er spennende, bare scroll videre 😛 

Hilsen C som digger å tempe og tyde grafer haha!

D6B9FA82-C8F6-431D-ABB1-1428F176042E.jpeg

 

F6E89CD2-00E3-4CD2-BCB2-1E0D62BC99F8.jpeg

Se der ja, enn at så lite kan bety så mye for en graf er egentlig veldig fascinerende 😁 så bra vi har deg her, som er så flink med grafene og tørr å prøve ut diverse med de grafene for å se om det blir rett 😍 og da va det jo kjempebra at du tok EL tester i tillegg 🤞😍

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Ønskebarnnr2 skrev:

Se der ja, enn at så lite kan bety så mye for en graf er egentlig veldig fascinerende 😁 så bra vi har deg her, som er så flink med grafene og tørr å prøve ut diverse med de grafene for å se om det blir rett 😍 og da va det jo kjempebra at du tok EL tester i tillegg 🤞😍

@Ønskebarnnr2

Ja jeg ble litt overrassket selv for å være ærlig, men skjønte jo fort at dette ikke kan stemme! Og som jeg skrev, det får meg faktisk til å tenke på tidligere pp'er hvor jeg har fått gjennombrutt linje etc. Til syvende og sist er det jo samme når EL er eller hva grafen sier, så lenge man har samleie. Jeg pleier derfor alltid å ha samleie i opp til 2 dager etter påvist EL, for å sikre meg! I dette tilfellet var jo EL hele 2 dager senere, potensielt også 3 dersom det gikk 36-48 timer etter positiv EL test til EL fant sted! Så det er en liten tankevekker iallfall :) 

Man lærer mye ved å prøve seg frem slik, og her var det altså 1 klokketime med litt dårlig søvn, som endret ALT! 

Hyggelig å kunne hjelpe 😄 og glad det er noen som finner et slikt innlegg lærerikt!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Dovendyr1 skrev:

@autorain jeg har hørt at lutealfasen kan bli lengre etter noen sykluser når man nettopp har begynt å få en syklus. Dessuten kan også lutealfasen variere med 1-2 dager. Hvis du har 9 dager nå, så kan du få 11 dager neste gang og etter der 9 dager igjen. Det vil jo si at det kan ta lengre tid å bli gravid. Jeg ville gitt det et par mnd å sett om lutealfasen din stabiliserer seg på 9 dager eller om den øker litt :)  Tenker du absolutt ikke skal vente et år før du drar til legen hvis det viser seg at du har lutealfase på under 10 dager.

@Førstegangs først så skulle jeg skrive hvor imponert jeg var over kunnskapen du bestitter mtp svaret du ga om blodprøvene, men nå må jeg bare få si GRATULERER :)❤️ 

@Fiva jeg har ikke noe statistikk å komme med, men det er helt vanlig at kroppen hopper over en eggløsning en gang i blant. Men det er ikke noen grunn til å tro at den har gjort det nå :) Jeg synes alt ble så usikkert med eggløsningstester (har jo hatt ekstremt ustabil syklus), så jeg temper og følger med på andre symptomer. Jeg temper i munnen, så at @Arwina lurte på det :) 

@Ønskebarnnr2 alt for tidlig å tolke grafen på dpo4, ikke mist håpet :) 

@Carjo4 og @-C- leste at dere plagdes med smerter og ubehag begge to, håper det går bedre med dere ❤️ 

Tusen takk❤️ Er helt tullete i hodet i dag, dette var så innmari koselig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...