Gå til innhold

IKM Skravletråd


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

8 minutter siden, Dovendyr1 skrev:

Skjønner godt du synes mars er lenge å vente, ja! Så alt ser normalt ut både på blodprøver og ved gynekologisk undersøkelse? Har du stabile sykluser? Hvor lenge har dere prøvd? Jeg husker ikke alt om alle nemlig :P 

Har bare vært på gynekologisk sjekk i forbindelse med én SA, én MA og celleprøve - og da har alt sett bra ut det de har sett på da hvertfall :)

Har vært uten prevansjon siden Mai 2018, vært gravid to ganger, men mistet i uke 7 og 9.. 😔 Stabile vet jeg ikke om jeg kan kalle dem, men etter MAen i sommer har den heldigvis vært regelmessig. Hadde bare mensen to ganger mellom SA og MA, men de to syklusene varte tilsammen 6mnd, så tok lang tid slikt sett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei alle sammen! 🙂

Jeg er tilbake i tråden etter en laaaang pause. Eller, jeg har fulgt med hele veien og lest alle innlegg. Lest om alle oppturer og nedturer, tester og bekymringer og håp. Jeg ble opprinnelig med i tråden i vår en gang, like etter M og C startet tråden. Kort tid etter ble jeg gravid, så mistet jeg dessverre i en MA i sommer. Etter det bestemte vi oss for å vente noen måneder med å prøve, mest pga jeg trengte litt tid med å komme meg, men også litt av praktiske grunner.. og nå er disse månedene gått, og nå føles det, faktisk og heldigvis, veldig deilig å prøve igjen. Så denne måneden er første måneden siden april at vi har hatt ubeskyttet sex. Vi har imidlertid ikke prøvd aktivt-aktivt da vi har vært bortreist fra hverandre en del, så jeg regner i utgangspunktet ikke med at det skal gå nå. Etter kalenderen er jeg på dpo 3/4 idag. Dette er forøvrig vårt første barn, men altså andre gang jeg prøver å bli gravid.

 

Så må jeg bare si GRATULERER til alle dere som har fått positiv test siden forrige gang jeg skrev her inne. Selv om jeg ikke har skrevet her inne selv på en stund, så har jeg tatt meg selv i å smile og bli i godt humør av å lese her fordi det er så god stemning ❤️ Nå gleder jeg meg til å bli litt mer aktiv, har jo også skaffet profilbilde som dere andre 😁

Endret av jordbærterte
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, jordbærterte skrev:

Hei alle sammen! 🙂

Jeg er tilbake i tråden etter en laaaang pause. Eller, jeg har fulgt med hele veien og lest alle innlegg. Lest om alle oppturer og nedturer, tester og bekymringer og håp. Jeg ble opprinnelig med i tråden i vår en gang, like etter M og C startet tråden. Kort tid etter ble jeg gravid, så mistet jeg dessverre i en MA i sommer. Etter det bestemte vi oss for å vente noen måneder med å prøve, mest pga jeg trengte litt tid med å komme meg, men også litt av praktiske grunner.. og nå er disse månedene gått, og nå føles det, faktisk og heldigvis, veldig deilig å prøve igjen. Så denne måneden er første måneden siden april at vi har hatt ubeskyttet sex. Vi har imidlertid ikke prøvd aktivt-aktivt da vi har vært bortreist fra hverandre en del, så jeg regner i utgangspunktet ikke med at det skal gå nå. Etter kalenderen er jeg på dpo 3/4 idag. Dette er forøvrig vårt første barn, men altså andre gang jeg er gravid. 

 

Så må jeg bare si GRATULERER til alle dere som har fått positiv test siden forrige gang jeg skrev her inne. Selv om jeg ikke har skrevet her inne selv på en stund, så har jeg tatt meg selv i å smile og bli i godt humør av å lese her inne fordi det er så god stemning ❤️ Nå gleder jeg meg til å bli litt mer aktiv, har jo også skaffet profilbilde som dere andre 😁

@jordbærterte Heeeeei - velkommen tilbake ❤️ 😄 
Sååå godt å se deg! Føles som i går at vi skrev sist, men tiden går jo faktisk fort!

Godt med en pause, jeg tok meg en liten pause etter første SA'en, og nå andre gangen da jeg ble gravid og mistet til SA turte jeg ikke en gang fortelle folk her inne at jeg var gravid, da jeg var så redd for å miste. Så jeg forstår så godt dette med å ta seg en "breather".

Veldig hyggelig at du er klar for å prøve igjen og føler deg bedre:) 


Det er iallfall godt å ha deg tilbake skal du vite, så håper jeg du slenger deg på litt skriving her inne :) hvor i syklus er du nå da ca? 

Goood klem! 

Endret av -C-
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, jordbærterte skrev:

Selv om jeg ikke har skrevet her inne selv på en stund, så har jeg tatt meg selv i å smile og bli i godt humør av å lese her fordi det er så god stemning ❤️ Nå gleder jeg meg til å bli litt mer aktiv, har jo også skaffet profilbilde som dere andre 😁

Hihi dette var hyggelig lesning, og kjeeempefint bilde 😄 

Er ikke dere alle enige i at bildene gjør det lettere å fange opp hvem som har skrevet med en gang? 

Eeeeeelsker at dere ordner dere bilder altså 🤩

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, -C- skrev:

@jordbærterte Heeeeei - velkommen tilbake ❤️ 😄 
Sååå godt å se deg! Føles som i går at vi skrev sist, men tiden går jo faktisk fort!

Godt med en pause, jeg tok meg en liten pause etter første SA'en, og nå andre gangen da jeg ble gravid og mistet til SA turte jeg ikke en gang fortelle folk her inne at jeg var gravid, da jeg var så redd for å miste. Så jeg forstår så godt dette med å ta seg en "breather".

Veldig hyggelig at du er klar for å prøve igjen og føler deg bedre:) 


Det er iallfall godt å ha deg tilbake skal du vite, så håper jeg du slenger deg på litt skriving her inne :) hvor i syklus er du nå da ca? 

Goood klem! 

Takk for det, snille deg ❤️

Ja, jeg husker jeg la merke til at du var borte "litt for lenge" for å være deg, så jeg tenkte faktisk da at du kanskje var gravid.. Så da var det veldig trist å lese at du hadde mistet igjen :( Nå håper jeg det skal gå din vei hele veien!!

 

Eggløsning var på mandag ifølge appen min, men samtidig hadde jeg stikninger/smerter nederst i magen på søndag som jeg mistenker å være et egg som slapp.. Nå jeg skulle tempet, vet du :P Jeg har jo tenkt at jeg skal starte med det en stund, men drøyer det litt til og ser hvor lang tid vi evt må bruke. Jeg er derfor ca 3 eller 4 DPO i dag. 

Hvordan går det med deg sånn alt i alt? Og hva med huset?? 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, -C- skrev:

Hihi dette var hyggelig lesning, og kjeeempefint bilde 😄 

Er ikke dere alle enige i at bildene gjør det lettere å fange opp hvem som har skrevet med en gang? 

Eeeeeelsker at dere ordner dere bilder altså 🤩

Ja, jeg som bare har lest her inne og scrollet nedover har lagt merke til at det er veldig oversiktlig og greit med bilder 😄 også er det litt koselig med bilder også, synes jeg ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

32 minutter siden, -C- skrev:

Ja sant! Jeg tenker jo at EL-test uten tvil er riktig! Man får ikke LH-økning uten å ha EL vel? Eller er jeg helt på villspor her???

Det er to dagers forskjell, og de dagene FF mener fikk jeg jo neg el-test! Forvirrende, men tror nok jeg legger min lit til EL-test i dette slaget 😛

@Ønskebarnnr2

Trur faktisk at jeg også ville ha holdt med EL-test 🤭 men det blir noen spennende dager fremover 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, jordbærterte skrev:

Hei alle sammen! 🙂

Jeg er tilbake i tråden etter en laaaang pause. Eller, jeg har fulgt med hele veien og lest alle innlegg. Lest om alle oppturer og nedturer, tester og bekymringer og håp. Jeg ble opprinnelig med i tråden i vår en gang, like etter M og C startet tråden. Kort tid etter ble jeg gravid, så mistet jeg dessverre i en MA i sommer. Etter det bestemte vi oss for å vente noen måneder med å prøve, mest pga jeg trengte litt tid med å komme meg, men også litt av praktiske grunner.. og nå er disse månedene gått, og nå føles det, faktisk og heldigvis, veldig deilig å prøve igjen. Så denne måneden er første måneden siden april at vi har hatt ubeskyttet sex. Vi har imidlertid ikke prøvd aktivt-aktivt da vi har vært bortreist fra hverandre en del, så jeg regner i utgangspunktet ikke med at det skal gå nå. Etter kalenderen er jeg på dpo 3/4 idag. Dette er forøvrig vårt første barn, men altså andre gang jeg prøver å bli gravid.

 

Så må jeg bare si GRATULERER til alle dere som har fått positiv test siden forrige gang jeg skrev her inne. Selv om jeg ikke har skrevet her inne selv på en stund, så har jeg tatt meg selv i å smile og bli i godt humør av å lese her fordi det er så god stemning ❤️ Nå gleder jeg meg til å bli litt mer aktiv, har jo også skaffet profilbilde som dere andre 😁

Hei @jordbærterte 😊 så fint med flere her inne, selvom du er ny for meg så forstår jeg det slik at du har fått innblikk i det vi alle driver på med 😁 er bare flott at du synest at tiden var inne for å hive deg med igjen 🥰 jo flere, jo bedre ❤️

Det var trist å høre at du mistet. 😢 Jeg håper dere slipper å prøve så alt før lenge før det sitter en ny spire som klamrer seg godt fast ❤️ 

Endret av Ønskebarnnr2
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, jordbærterte skrev:

Hei alle sammen! 🙂

Jeg er tilbake i tråden etter en laaaang pause. Eller, jeg har fulgt med hele veien og lest alle innlegg. Lest om alle oppturer og nedturer, tester og bekymringer og håp. Jeg ble opprinnelig med i tråden i vår en gang, like etter M og C startet tråden. Kort tid etter ble jeg gravid, så mistet jeg dessverre i en MA i sommer. Etter det bestemte vi oss for å vente noen måneder med å prøve, mest pga jeg trengte litt tid med å komme meg, men også litt av praktiske grunner.. og nå er disse månedene gått, og nå føles det, faktisk og heldigvis, veldig deilig å prøve igjen. Så denne måneden er første måneden siden april at vi har hatt ubeskyttet sex. Vi har imidlertid ikke prøvd aktivt-aktivt da vi har vært bortreist fra hverandre en del, så jeg regner i utgangspunktet ikke med at det skal gå nå. Etter kalenderen er jeg på dpo 3/4 idag. Dette er forøvrig vårt første barn, men altså andre gang jeg prøver å bli gravid.

 

Så må jeg bare si GRATULERER til alle dere som har fått positiv test siden forrige gang jeg skrev her inne. Selv om jeg ikke har skrevet her inne selv på en stund, så har jeg tatt meg selv i å smile og bli i godt humør av å lese her fordi det er så god stemning ❤️ Nå gleder jeg meg til å bli litt mer aktiv, har jo også skaffet profilbilde som dere andre 😁

Velkommen tilbake! Så hyggelig at du har fulgt med selv om du ikke har skrevet her inne. Koselig å ha deg tilbake❤️

Det var vondt å høre at du har hatt en MA. Det må ha vært greit med en pause. Godt å lese at dere er klare for å prøve igjen! Jeg krysser alt jeg har for at dere snart blir gravide igjen, og at det blir en spire som sitter helt til termin💕🤰🏽

God klem til deg💫

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, -C- skrev:

Ja sant! Jeg tenker jo at EL-test uten tvil er riktig! Man får ikke LH-økning uten å ha EL vel? Eller er jeg helt på villspor her???

Det er to dagers forskjell, og de dagene FF mener fikk jeg jo neg el-test! Forvirrende, men tror nok jeg legger min lit til EL-test i dette slaget 😛

@Ønskebarnnr2

Jo, man kan ha lh-økning uten å ha eggløsning. Det er hvorfor eggløsningstester ikke er like sikre som temping. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Sinsiew skrev:

Jo, man kan ha lh-økning uten å ha eggløsning. Det er hvorfor eggløsningstester ikke er like sikre som temping. 

Okei good to know, så da bør jeg kanskje tro på FF da?? EL på dag 12 med neg EL-test og positiv EL test på dag 13 uten EL deretter?? @Sinsiew

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, -C- skrev:

Okei good to know, så da bør jeg kanskje tro på FF da?? EL på dag 12 med neg EL-test og positiv EL test på dag 13 uten EL deretter?? @Sinsiew

Jeg ville gått etter fra ja. Kroppens egen temp er det sikreste tegnet på el 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Sinsiew skrev:

Jeg ville gått etter fra ja. Kroppens egen temp er det sikreste tegnet på el 😊

Ja ikke sant! Interessant dette - tror jaggu meg jeg ringer Hausken i dag og spør de fertilitetsgynekologene der! Dette hadde vært spennende å høre deres syn på!

@Sinsiew holder deg oppdatert på hva de evt sier om jeg får svar 😄 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

@-C- her er dagens 🤭🤔 stor økning, ingen murring men stikking i brystene. Men som tidligere skrevet så trur jeg ikke at det har noe å si 🤭

Screenshot_20191115_064932.jpg

Screenshot_20191115_064916.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens graf!

Våknet selvsagt halv fire og måtte derfor teste da, derfor er den justert 😏 Kan ikke hugse sist natt jeg sov natta igjennom. Hadde jeg ikke måttet justert hadde det likevel vært en liiten økning siden i går.

Ønsker alle sammen en fin fredag og ei god helg 🥰

Screenshot_20191115-070452_FF Mobile.jpg

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Ønskebarnnr2 skrev:

@-C- her er dagens 🤭🤔 stor økning, ingen murring men stikking i brystene. Men som tidligere skrevet så trur jeg ikke at det har noe å si 🤭

Screenshot_20191115_064932.jpg

Screenshot_20191115_064916.jpg

Ååå 😍 spennende! Kanskje det var festedip? Håper for deg ♥️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

19 minutter siden, Ønskebarnnr2 skrev:

@-C- her er dagens 🤭🤔 stor økning, ingen murring men stikking i brystene. Men som tidligere skrevet så trur jeg ikke at det har noe å si 🤭

Screenshot_20191115_064932.jpg

Screenshot_20191115_064916.jpg

God morgen @Ønskebarnnr2

Denne ser jI kjempefin ut! Veldig fin økning og forhåpentligvis snart enda høyere! 
Tusen takk som deler! Ser at du også har creamy notert, akkurat som meg det i dpo-land 😄

Jeg tør ikke kjenne etter enda, men stikninger i bryst er jo et symptom, kan være altså! Spennende dette! Dpo-land er noe for seg selv hihi!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, J1994 skrev:

Dagens graf!

Våknet selvsagt halv fire og måtte derfor teste da, derfor er den justert 😏 Kan ikke hugse sist natt jeg sov natta igjennom. Hadde jeg ikke måttet justert hadde det likevel vært en liiten økning siden i går.

Ønsker alle sammen en fin fredag og ei god helg 🥰

Screenshot_20191115-070452_FF Mobile.jpg

@J1994

Sov crap i natt selv, våknet før 5 og siden vært våken! Men dette ser jo veldig bra ut! Kunne ikke sett bedre ut spør du meg 😄 så det blir spennende! Sier som jeg sa til @Ønskebarnnr2: dpo-land er spennende og noe for seg selv dere!

Kan jo legge ved min graf også! Veldig usikker på dette med EL nå siden det ble opplyst over her at kroppens egen temperatur bør trumfe positiv EL-test. Så nå aner jeg faktisk ikke når jeg har hatt EL eller hvilken dpo jeg egentlig er på!

310E6C31-605E-4524-8A87-1A5C9C4FAB2B.jpeg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Arwina skrev:

Ååå 😍 spennende! Kanskje det var festedip? Håper for deg ♥️

Takk 😍❤️ jeg vil ikke legge for mye i den stigningen enda 🤦‍♀️ går heller å prøve å ignorere alt som skjer, så blir ikke skuffelsen så stor om det plutselig dropper og TR kommer 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, -C- skrev:

@J1994

Sov crap i natt selv, våknet før 5 og siden vært våken! Men dette ser jo veldig bra ut! Kunne ikke sett bedre ut spør du meg 😄 så det blir spennende! Sier som jeg sa til @Ønskebarnnr2: dpo-land er spennende og noe for seg selv dere!

Kan jo legge ved min graf også! Veldig usikker på dette med EL nå siden det ble opplyst over her at kroppens egen temperatur bør trumfe positiv EL-test. Så nå aner jeg faktisk ikke når jeg har hatt EL eller hvilken dpo jeg egentlig er på!

310E6C31-605E-4524-8A87-1A5C9C4FAB2B.jpeg

DPO-land er noe for seg selv ja 🤭 om du hadde EL den 12, kan det da ha vært en festedipp igår? 😊 Jeg håper så for oss alle at det blir spire før nyttår 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...