Gå til innhold

IKM Skravletråd


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, J1994 skrev:

Dagens graf! :)

Screenshot_20191117-112609_FF Mobile.jpg

4 dager til testing?? 😃 Spennende!

Oops, leste ikke neste innlegg 😂 

Endret av Sinsiew
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 timer siden, Førstegangs skrev:

Wow, så høy temperatur! Dette er skikkelig spennende å følge med på💫🤩

Hihi jada den er høy og fin! Som sagt så delte jeg den egentlig bare mest som en status! Litt moro å følge med på hverandre også @Ønskebarnnr2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen har gått i ett, så har ikke hatt tid å skrive her enda 🤦‍♀️ jeg måtte skrive dårlig søven idag også 🤦‍♀️ men den er ganske så lik den fra forrige pp, så jeg tror ikke at det sitter noe denne gangen heller. Tok en babyplan tidlig test imorgest, jeg synst jeg kunne skimte en svaaaaak strek. Men troe nok mest det bare er i hodet 🤦‍♀️ men 8 dpo er jo enda tidlig. 

Screenshot_20191117_191203.jpg

Screenshot_20191117_191147.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

STATUS SKRAVLETRÅD

-C-  37 år, to barn, prøver på tredjemann. Er nå i pp9. Ble gravid i mars & april, men mistet til SA. Er i gang med Letrozolprøvemåned da Hausken vil se om det hjelper. Regelmessige sykluser med eggløsning hver måned. Temper og tar EL-tester.

J1994: 25 år, og prøver på første. Sluttet på prevansjon Mai 2018, hadde en SA i desember 18 og en MA i august 19. Er vel derfor i pp9 nå, hvor vi har prøvd før, mellom og etter abortene. Har time hos Kvinneklinikken, gynekologisk avdeling for utredning (ukjent tilstand) i Mars 2020.

Smashy: 24 år og prøver på første. Er nå i pp12. Sluttet med prevensjon juni 2018, startet med prøving i juli samme år. Ble gravid i mars, men mistet i MA... Hadde noen måneder pause etter MA, men startet å prøve igjen i september. Har regelmessige sykluser, temper og tar El-tester. 

Fiva 29 år, og prøver på første. Er i PP3, så har ikke prøvd så lenge. Sluttet på prevensjon i juli i år, og kom raskt inn i en noenlunde stabil syklus. Hadde en kjemisk graviditet forrige måned. Denne måneden har jeg begynt med EL-tester, for å bli «bedre kjent» med syklus. 

PrinsesseNila - 26 år, skal snart begynne å prøve på første. Sluttet på hormonell prevensjon i oktober 2017, har siden brukt Natural Cycles (temping) som prevensjonsmiddel. Ganske stabile sykluser. Begynner å prøve i april/mai 2020.

Arwina - 27 år, prøver på første. Er i PP1, så er helt fersk i denne prøvingen. Sluttet på hormonprevensjon høsten 2017, men har brukt kondom fram til nå. Ganske stabile sykluser, men gleder meg til å bli bedre kjent med syklus gjennom temping. Bruker også el-tester.

Ønskebarnnr2 - 32 år, ett barn på snart 4 år. Vi har prøvd no siden september 2018, er altså i pp13. Begynte i pp12 med temping og EL-tester. Om spiren ikke sitter til nyåret blir det nok lege tur siden vi da har kartlagt syklusen i 3 måneder. Mangler egglederen på venstre siden men har begge eggstokkene, noe som kan være utfordrende. Har sykluser mellom 30 - 37 dager, så veldig ustabil. 

Carjo4 - 25 år, er i PP4 og prøver på første barn. Sluttet på prevensjon i juli og gikk rett i 28 dagers syklus.Har prøvd EL tester men fikk aldri positivt utslag, vurderer å prøve en runde igjen men enn så lenge så er dette 2. syklus jeg temper som for så vidt har fungert ganske greit så langt.

Autorain - 25 år, PP2, prøver på første barn. Sluttet på prevensjon i sommer men gikk inn for å prøve i oktober, startet da å tempe og ta el-tester. Den syklusen hadde jeg bare 9 dager lutealfase så håper den øker i lengde, om ikke kontakter jeg privat gynekolog på nyåret.

Yasmin19 - 27 år, PP1, første barn. Sluttet på p-piller i mai og ventet utålmodig på mens siden. Endte opp med PCO-diagnose, første runde med Provera og Letrozol denne mnd. Temper og skapet er proppfullt av el-tester. Ventetiden blir dog litt mer artig når jeg kan henge her inne

 

Primadonna. 24 år, PP3, prøver på barn nummer to. Tok ut spiral i juni, men har hatt utrolig mye rundt meg disse månedene så er bare på pp3. Syklusene har variert i lengden, men satser på de normaliserer seg nå når stresset gir seg.

Endret av primadonna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, Ønskebarnnr2 skrev:

Dagen har gått i ett, så har ikke hatt tid å skrive her enda 🤦‍♀️ jeg måtte skrive dårlig søven idag også 🤦‍♀️ men den er ganske så lik den fra forrige pp, så jeg tror ikke at det sitter noe denne gangen heller. Tok en babyplan tidlig test imorgest, jeg synst jeg kunne skimte en svaaaaak strek. Men troe nok mest det bare er i hodet 🤦‍♀️ men 8 dpo er jo enda tidlig. 

Så spennende! Har du bilde av testen? Du må ikke være så negativt innstilt (kanskje lett å si, men...)! Ser jo både ut som du har en lovende graf, og hvis du skimter noe på test så er jo det hvertfall ikke utelukket at det har klaffet 🙂 

Du får teste på nytt i morgen eller om to dager. Anbefaler å bruke tidligtest, da viser det jo litt mer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

49 minutter siden, Ønskebarnnr2 skrev:

Dagen har gått i ett, så har ikke hatt tid å skrive her enda 🤦‍♀️ jeg måtte skrive dårlig søven idag også 🤦‍♀️ men den er ganske så lik den fra forrige pp, så jeg tror ikke at det sitter noe denne gangen heller. Tok en babyplan tidlig test imorgest, jeg synst jeg kunne skimte en svaaaaak strek. Men troe nok mest det bare er i hodet 🤦‍♀️ men 8 dpo er jo enda tidlig. 

Screenshot_20191117_191203.jpg

Screenshot_20191117_191147.jpg

Har ventet på oppdatering fra deg i hele dag :fnise: Min erfaring er at om en test er blendahvit så er det ingen tvil, de gangene jeg har skimtet svak strek har jeg vært gravid. Du tar en test i morgen også?

Håperpånr3

Anonymkode: 12d3f...979

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har ventet på oppdatering fra deg i hele dag :fnise: Min erfaring er at om en test er blendahvit så er det ingen tvil, de gangene jeg har skimtet svak strek har jeg vært gravid. Du tar en test i morgen også?

Håperpånr3

Anonymkode: 12d3f...979

Jeg får se om jeg tar en ny imorgen eller på tirsdag 🙈 jeg vet ikke helt om jeg tør.. Kan legge med bilde av den idag, så du og @Kassiopeia8 får se 🤭 men det er vanskelig å se på bilde. Men synest at jeg så noe der 🤔 men kan jo bare være skygge også? 🤔 Hmm.. 

IMG_20191117_150947.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært vanskelig å la jobben være igjen på jobb i helga, har derfor holdt meg litt i bakgrunnen. Jeg har vært her å lest alle innleggene deres likevel da❤️

Jeg har kommet til 10 dpo, dagene har flydd! Kurven er farlig lik forrige syklus så føler at det ikke går nå heller. Jeg har MYE kremete utflod, bruker ikke ha særlig utflod etter EL. Niplene er alltid sinnsykt ømme men kjenner Ingenting nå. Har kjent litt stikking/mensmurring som varer i 3-4 sekunder et par ganger om dagen, men mulig det bare er tarmene som styrer på etter helgegodtet 🤭

Legger ved kurvene. Hadde jeg ikke vært overbevist om at man ikke kan lese en graviditet ut i fra grafen så hadde jeg mistet motet helt 😂

Screenshot_20191117_201343.jpg

Screenshot_20191117_200747.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Ønskebarnnr2 skrev:

Jeg får se om jeg tar en ny imorgen eller på tirsdag 🙈 jeg vet ikke helt om jeg tør.. Kan legge med bilde av den idag, så du og @Kassiopeia8 får se 🤭 men det er vanskelig å se på bilde. Men synest at jeg så noe der 🤔 men kan jo bare være skygge også? 🤔 Hmm.. 

IMG_20191117_150947.jpg

Skimter kaaanskje en svak svak strek, men bildet blir kornete når jeg zoomer inn, så ikke lett å se. Ta en ny i morgen! 😄 Jeg fikk en svak strek 9 DPO, men såpass at jeg så streken 🙂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Ønskebarnnr2 skrev:

Jeg får se om jeg tar en ny imorgen eller på tirsdag 🙈 jeg vet ikke helt om jeg tør.. Kan legge med bilde av den idag, så du og @Kassiopeia8 får se 🤭 men det er vanskelig å se på bilde. Men synest at jeg så noe der 🤔 men kan jo bare være skygge også? 🤔 Hmm.. 

IMG_20191117_150947.jpg

Vet ikke om det er jeg som har ønskesyn, men føler jeg skimter noe? Håper ❤️🤞🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Ønskebarnnr2 skrev:

Jeg får se om jeg tar en ny imorgen eller på tirsdag 🙈 jeg vet ikke helt om jeg tør.. Kan legge med bilde av den idag, så du og @Kassiopeia8 får se 🤭 men det er vanskelig å se på bilde. Men synest at jeg så noe der 🤔 men kan jo bare være skygge også? 🤔 Hmm.. 

IMG_20191117_150947.jpg

Åå spennende 😍 jeg har ikke så godt streksyn så jeg skal ikke uttale meg her, men hvis du skimter noe er det jo ekstra spennende med ny test om noen dager 😁 gleder meg til oppdatering fra deg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hvordan dere klarer å svare mange samtidig så det ikke blir så mange innlegg 🤦‍♀️ så da svarer jeg generelt 🤭 når jeg holdt den mot lyset, altså sånn at lyset skimtet igjennom den på en måte, ble streken veldig tydelig. Det har jeg ikke opplevd før, men tør som sagt ikke å håpe for mye. Ble vanskelig å ta bilde når jeg holdt den mot lyset 😅 nipplene mine er veldig følsom men puppene er ømme (slik som før mens). Jeg får se tempen imorgen tidlig før jeg bestemmer meg for å ta en ny test 😊 det ble jo bare krøll med dårlig søvn i helga 🤦‍♀️ men inatt skal jeg sove i min egen seng med min kjære og da blir det nok bedre med søven 🥰 oppdaterer igjen imorgen tidlig 🥰 @Kassiopeia8 @Carjo4 @Arwina

@Carjo4 jeg synest grafen din ser fin ut, jeg 😁 det er jo noen spennende dager no når vi alle er i DPO-landet 😍 og så nærme ikm 😍

Endret av Ønskebarnnr2
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, Ønskebarnnr2 skrev:

Jeg vet ikke hvordan dere klarer å svare mange samtidig så det ikke blir så mange innlegg 🤦‍♀️ så da svarer jeg generelt 🤭 når jeg holdt den mot lyset, altså sånn at lyset skimtet igjennom den på en måte, ble streken veldig tydelig. Det har jeg ikke opplevd før, men tør som sagt ikke å håpe for mye. Ble vanskelig å ta bilde når jeg holdt den mot lyset 😅 nipplene mine er veldig følsom men puppene er ømme (slik som før mens). Jeg får se tempen imorgen tidlig før jeg bestemmer meg for å ta en ny test 😊 det ble jo bare krøll med dårlig søvn i helga 🤦‍♀️ men inatt skal jeg sove i min egen seng med min kjære og da blir det nok bedre med søven 🥰 oppdaterer igjen imorgen tidlig 🥰 @Kassiopeia8 @Carjo4 @Arwina

@Carjo4 jeg synest grafen din ser fin ut, jeg 😁 det er jo noen spennende dager no når vi alle er i DPO-landet 😍 og så nærme ikm 😍

Sitere flere: nederst til venstre ser du et pluss tegn. Trykk på den i stede for siter, så får du sitert flere på en gang 😉

Jeg ser dessverre ingen ting på testen. I beste fall kan jeg se en skygge. 

@-C- Ringte du Hausken og spurte? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Sinsiew skrev:

Ringte du Hausken og spurte

Hei @Sinsiew Ja jeg gjorde det og de sa at jeg skulle stole på EL-testen. Jeg spurte om man kunne få LH-stigning uten EL, hvorpå sykepleieren svarte at ja det kan man, men da helst i en annen periode av syklusen.

Så siden jeg var i dagene rundt EL, og hadde en temp-økning dagen etter positiv EL-test er det den de mente jeg burde gå for.

Jeg tenker at vi har lagt inn aksjer for «begge potensielle» el-dager, så sånn sett får vi ikke gjort noe mer uansett! Jeg merker ingenting, annet enn kviser, (hvilket jeg aldri har). Ellers er ting absolutt helt annerledes enn ellers etter EL. Ingen utflod nå omtrent, absolutt ikke ømme pupper, hvilket jeg har alltid etter EL.

Kvisene er nok hormonene og preparatene!

FF vil ikke tolke symptomer så lenge jeg går på progesteron, så jeg har liksom ingenting å gå etter heller. Men for å være ærlig så er det nesten som om jeg har gitt opp allerede, vet det sikkert høres sutrete ut og man bør jo være positiv - men jeg klarer bare ikke det. Jeg er i godt humør og er ikke deppa osv osv, bare har et realistisk syn på det hele og tenker at SÅ heldig kan vi vel umulig være. Litt sånn - doomed to fail! 😛

Måtte sjekke dpo i dag også, da jeg rett og slett ikke følger med 🙈

Jeg er avslappet og negativ om det gir mening haha! Tusen takk som følger med! Hvordan har du det nå da? Føler du deg i form? :) glad du er her!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Sinsiew skrev:

Sitere flere: nederst til venstre ser du et pluss tegn. Trykk på den i stede for siter, så får du sitert flere på en gang 😉

Jeg ser dessverre ingen ting på testen. I beste fall kan jeg se en skygge. 

@-C- Ringte du Hausken og spurte? 

Aha, takk for tipset 😊 

Ja, på bilde ser jeg den heller ikke (kun vist jeg legger til godviljen). 😝 Jeg bruker ikke å se noe som regel på de der testene, så stuset litt over det som kunne ligne noe og er derfor redd for at det bare er en skygge 🤦‍♀️ men skal følge litt med på tempen når jeg no får sove ordentlig 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, Ønskebarnnr2 skrev:

Jeg får se om jeg tar en ny imorgen eller på tirsdag 🙈 jeg vet ikke helt om jeg tør.. Kan legge med bilde av den idag, så du og @Kassiopeia8 får se 🤭 men det er vanskelig å se på bilde. Men synest at jeg så noe der 🤔 men kan jo bare være skygge også? 🤔 Hmm.. 

IMG_20191117_150947.jpg

Spennende er det iallefall :jepp: Jeg fikk ikke med streken på bilde før jeg var 10 dpo med minste, så jeg har trua. Synes du skal ta en ny i morgen jeg :nigo:

Håperpånr3

Anonymkode: 12d3f...979

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, -C- skrev:

Hei @Sinsiew Ja jeg gjorde det og de sa at jeg skulle stole på EL-testen. Jeg spurte om man kunne få LH-stigning uten EL, hvorpå sykepleieren svarte at ja det kan man, men da helst i en annen periode av syklusen.

Så siden jeg var i dagene rundt EL, og hadde en temp-økning dagen etter positiv EL-test er det den de mente jeg burde gå for.

Jeg tenker at vi har lagt inn aksjer for «begge potensielle» el-dager, så sånn sett får vi ikke gjort noe mer uansett! Jeg merker ingenting, annet enn kviser, (hvilket jeg aldri har). Ellers er ting absolutt helt annerledes enn ellers etter EL. Ingen utflod nå omtrent, absolutt ikke ømme pupper, hvilket jeg har alltid etter EL.

Kvisene er nok hormonene og preparatene!

FF vil ikke tolke symptomer så lenge jeg går på progesteron, så jeg har liksom ingenting å gå etter heller. Men for å være ærlig så er det nesten som om jeg har gitt opp allerede, vet det sikkert høres sutrete ut og man bør jo være positiv - men jeg klarer bare ikke det. Jeg er i godt humør og er ikke deppa osv osv, bare har et realistisk syn på det hele og tenker at SÅ heldig kan vi vel umulig være. Litt sånn - doomed to fail! 😛

Måtte sjekke dpo i dag også, da jeg rett og slett ikke følger med 🙈

Jeg er avslappet og negativ om det gir mening haha! Tusen takk som følger med! Hvordan har du det nå da? Føler du deg i form? :) glad du er her!

Så fint! Da har du jo noenlunde oversikt og aksjene er jo også på plass😃 

Jeg forstår godt at det er vanskelig å være positiv.. Man blir jo vant til tr, og du da som har hatt sa i tillegg. Det er som jeg sier: forvent det verste, men håp på det beste 😛

Det går.. Bekkenet tar livet av meg, og jeg er mye svimmel. Men lille S inni der har det fint. Hun turner rundt dagen lang 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Sinsiew skrev:

Så fint! Da har du jo noenlunde oversikt og aksjene er jo også på plass😃 

Jeg forstår godt at det er vanskelig å være positiv.. Man blir jo vant til tr, og du da som har hatt sa i tillegg. Det er som jeg sier: forvent det verste, men håp på det beste 😛

Det går.. Bekkenet tar livet av meg, og jeg er mye svimmel. Men lille S inni der har det fint. Hun turner rundt dagen lang 😊

Ja jeg vet ikke - bare er fornuftig og skjønner jo at man ikke blir gravid bare fordi man har tatt Letrozol. Gikk jo hele 6 mnd sist gang fra SA til ny graviditet så ny SA. Så fornuften i meg sier jo selvsagt at oddsen ikke er på min side!

Veldig godt å høre at mini har det bra, men føler med deg på bekkenet. Jeg var også veldig svimmel i graviditetene og svimte av flere ganger. Pang i gulvet og så oppfølging på sykehuset hver gang huuuuff boring!

Hvor langt er du på vei nå?:) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, -C- skrev:

Ja jeg vet ikke - bare er fornuftig og skjønner jo at man ikke blir gravid bare fordi man har tatt Letrozol. Gikk jo hele 6 mnd sist gang fra SA til ny graviditet så ny SA. Så fornuften i meg sier jo selvsagt at oddsen ikke er på min side!

Veldig godt å høre at mini har det bra, men føler med deg på bekkenet. Jeg var også veldig svimmel i graviditetene og svimte av flere ganger. Pang i gulvet og så oppfølging på sykehuset hver gang huuuuff boring!

Hvor langt er du på vei nå?:) 

Uff ja. Krysser fingrene for at dere klarer det snart nå! Dere har nok bare hatt maks uflaks.. 

17+0 😊 Så snart Oul 😃 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...