Gå til innhold

IKM Skravletråd


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, Carjo4 skrev:

Krysser fingrene @Fiva!

@J1994 jeg hadde lav temp i flere dager før den steg 8 dpo, kanskje tidlig å teste 11 dpo om egget i det heletatt festet seg for 4 dager siden?

Første gangen jeg har vært så på testern, kjenner ikke meg selv igjen her 😂💔

Kommer vel an på hvor fort man produserer hcg tenker jeg :) Jeg las litt om det her;

Screenshot_20191118-200518_Samsung Internet.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

33 minutter siden, Carjo4 skrev:

Krysser fingrene @Fiva!

@J1994 jeg hadde lav temp i flere dager før den steg 8 dpo, kanskje tidlig å teste 11 dpo om egget i det heletatt festet seg for 4 dager siden?

Første gangen jeg har vært så på testern, kjenner ikke meg selv igjen her 😂💔

Haha, jeg føler’n!! Jeg kriibler etter å teste, og går hver eneste dag på omstendig symptomjakt. Dette til tross for at jeg var streng med meg selv og lovte at «en sånn en skal jeg i ALLE fall ikke bli!» 🙄

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Ønskebarnnr2 skrev:

Det kan jo være mulig, men bruker du å ha så kort mens? 🤔 Vi må bare smøre oss med tålmodighet de neste dagene og se hva som skjer 🤞🥰

Nei, bruker å ha menstruasjon i 4-5 dager.. 😅 

Vi får vente og se ja 😁🤞

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, primadonna skrev:

Ingen mens idag, og negativ test 😕 ser ut som syklusen tuller med meg igjen

Samme her .. Det er så utrolig kjedelig, ellers liksom at det hadde vært mye bedre om TR bare kom nå slik at en ny PP kunne starte. Sender en klem ♥️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen alle fine ♥️

Tempen gikk opp igjen i dag, og jeg har tatt vekk positiv el-test fra FF siden jeg nå er usikker på om EL faktisk fant sted på CD 22. Kanskje er jeg bare 5 dpo 🤔Trangen etter å teste er ikke der, selv om mannen nesten ikke tenker på annet enn at mensen ikke er kommet😅💚

Hvordan ser det ut for dere i dag?♥️

Screenshot_20191119_062126.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

24 minutter siden, Arwina skrev:

God morgen alle fine ♥️

Tempen gikk opp igjen i dag, og jeg har tatt vekk positiv el-test fra FF siden jeg nå er usikker på om EL faktisk fant sted på CD 22. Kanskje er jeg bare 5 dpo 🤔Trangen etter å teste er ikke der, selv om mannen nesten ikke tenker på annet enn at mensen ikke er kommet😅💚

Hvordan ser det ut for dere i dag?♥️

God morgen @Arwina ❤️

Det med EL og grafen din er ikke så enkelt 🙈 der kan kanskje noen andre være mere behjelpelig 😊 du må bare fortsette å tempe og om TR ikke dukker opp innen 1 uke får du svi av en til test 🤞😁 

FF kom opp med at den kanskje har oppdaget en triphasic pattern 🙈 jeg vet ikke om jeg kan tolke det som positivt, for det står at om man har det så er det ikke sikkert at man er gravid. (fikk ikke dette på forrige pp) Men på de fleste der det blir sånn har det endt i graviditet 🤭 så man håper jo litt 😝 blir spennende fremover, for TR skal vel komme på fredag etter det FF sier 🤭

Screenshot_20191119_065517_com.tamtris.fertilityfriend.jpg

Endret av Ønskebarnnr2
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Arwina skrev:

God morgen alle fine ♥️

Tempen gikk opp igjen i dag, og jeg har tatt vekk positiv el-test fra FF siden jeg nå er usikker på om EL faktisk fant sted på CD 22. Kanskje er jeg bare 5 dpo 🤔Trangen etter å teste er ikke der, selv om mannen nesten ikke tenker på annet enn at mensen ikke er kommet😅💚

Hvordan ser det ut for dere i dag?♥️

Screenshot_20191119_062126.jpg

Jeg må si jeg blir veldig usikker her. Er ikke «nok» data å tolke med når man ikke har tempet hele syklusen, så det er vanskelig å si. FF indikerer jo helt klart EL her nå, men om du hadde testet lenger ville man kanskje sett om så store hopp kanskje var vanlig for deg. Noens grafer varierer mindre og andre spretter opp og ned annenhver dag. 

Fikk dere lagt inn aksjer rundt «ny» dato for EL? Og brukte du forresten EL-teater denne runden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Ønskebarnnr2 skrev:

God morgen @Arwina ❤️

Det med EL og grafen din er ikke så enkelt 🙈 der kan kanskje noen andre være mere behjelpelig 😊 du må bare fortsette å tempe og om TR ikke dukker opp innen 1 uke får du svi av en til test 🤞😁 

FF kom opp med at den kanskje har oppdaget en triphasic pattern 🙈 jeg vet ikke om jeg kan tolke det som positivt, for det står at om man har det så er det ikke sikkert at man er gravid. (fikk ikke dette på forrige pp) Men på de fleste der det blir sånn har det endt i graviditet 🤭 så man håper jo litt 😝 blir spennende fremover, for TR skal vel komme på fredag etter det FF sier 🤭

Screenshot_20191119_065517_com.tamtris.fertilityfriend.jpg

Haha, nei det var ikke så enkelt dette, også er jeg jo så spent på utfallet 😍

Åh! Om det er trifasisk kurve er jo det veeldig lovende da ♥️ dette er såå spennende!! Nå må du bare holde oss oppdatert framover 😃🤞

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Førstegangs skrev:

Hei, gode dere. Her går det ikke så bra. Testene er blitt svakere, CB sier fortsatt 1-2 uker og alle symptomer er borte. Tror ikke dette går veien. 

Hei! Hvordan går det i dag? ❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Kassiopeia8 skrev:

Jeg må si jeg blir veldig usikker her. Er ikke «nok» data å tolke med når man ikke har tempet hele syklusen, så det er vanskelig å si. FF indikerer jo helt klart EL her nå, men om du hadde testet lenger ville man kanskje sett om så store hopp kanskje var vanlig for deg. Noens grafer varierer mindre og andre spretter opp og ned annenhver dag. 

Fikk dere lagt inn aksjer rundt «ny» dato for EL? Og brukte du forresten EL-teater denne runden?

Ja, det er nok ikke så stor mulighet for å tolke når jeg startet tempingen så sent. Tenker jeg lar FF bestemme ut i fra kurven fram til TR eller positiv test 😊 ser ut som min temperatur er veldig glad i å hoppe opp og ned 🤭

Nei, det var dårlig med aksjer rundt der, CD 28 også to dager etter "ny" EL 😕 sluttet med EL tester rundt CD 24, for hadde ikke flere igjen (og trodde EL var på CD 22). 

Er alt bra hos deg?♥️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Arwina skrev:

Ja, det er nok ikke så stor mulighet for å tolke når jeg startet tempingen så sent. Tenker jeg lar FF bestemme ut i fra kurven fram til TR eller positiv test 😊 ser ut som min temperatur er veldig glad i å hoppe opp og ned 🤭

Nei, det var dårlig med aksjer rundt der, CD 28 også to dager etter "ny" EL 😕 sluttet med EL tester rundt CD 24, for hadde ikke flere igjen (og trodde EL var på CD 22). 

Er alt bra hos deg?♥️

Jeg skjønner. Du får bare ta det som det kommer 🙂 vent noen dager og ta en ny graviditetstest! Alt kan jo skje fram til mens evt kommer.

Det går veldig fint med meg! Er nå 5 uker på veg og i fin form enn så lenge. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

56 minutter siden, Ønskebarnnr2 skrev:

God morgen @Arwina ❤️

Det med EL og grafen din er ikke så enkelt 🙈 der kan kanskje noen andre være mere behjelpelig 😊 du må bare fortsette å tempe og om TR ikke dukker opp innen 1 uke får du svi av en til test 🤞😁 

FF kom opp med at den kanskje har oppdaget en triphasic pattern 🙈 jeg vet ikke om jeg kan tolke det som positivt, for det står at om man har det så er det ikke sikkert at man er gravid. (fikk ikke dette på forrige pp) Men på de fleste der det blir sånn har det endt i graviditet 🤭 så man håper jo litt 😝 blir spennende fremover, for TR skal vel komme på fredag etter det FF sier 🤭

Screenshot_20191119_065517_com.tamtris.fertilityfriend.jpg

Dette virker da veldig lovende? 😍 Når tenker du å teste igjen? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Carjo4 skrev:

Dette virker da veldig lovende? 😍 Når tenker du å teste igjen? 

Hei @Carjo4 🥰

Jeg vet ikke helt hva jeg skal tru enda 🤭 tenker å vente til 12 dpo om tempen holder seg høyt enda da 😊 forrige pp fikk jeg jo en god pekepinne på 12 dpo om at TR var på vei 🤭 så da tenker jeg at jeg rett og slett bare venter 😊 

Hvordan går det med deg da? Du er vel nærme ikm no? 😊 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.11.2019 den 7.21, Førstegangs skrev:

Hei, gode dere. Her går det ikke så bra. Testene er blitt svakere, CB sier fortsatt 1-2 uker og alle symptomer er borte. Tror ikke dette går veien. 

❤️ Så denne nå.
Hvordan går det med deg @Førstegangs
Sender deg en god klem og krysser fingre for gode nyheter. 

- M 

Anonymkode: 75b37...a21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så den fine status oppdatering ideen din @-C-. Kjempefin ide!

Skal jeg skrive meg inn, men er ikke prøver for øyeblikket så tenkte kanskje det er dumt å skrive seg på? 

- M 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Bærblå skrev:

Så den fine status oppdatering ideen din @-C-. Kjempefin ide!

Skal jeg skrive meg inn, men er ikke prøver for øyeblikket så tenkte kanskje det er dumt å skrive seg på? 

- M 

Så klart du skal!!!!! Skriv deg på 😄❤️ @Bærblå

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

STATUS SKRAVLETRÅD

-C-  37 år, to barn, prøver på tredjemann. Er nå i pp9. Ble gravid i mars & april, men mistet til SA. Er i gang med Letrozolprøvemåned da Hausken vil se om det hjelper. Regelmessige sykluser med eggløsning hver måned. Temper og tar EL-tester.

J1994: 25 år, og prøver på første. Sluttet på prevansjon Mai 2018, hadde en SA i desember 18 og en MA i august 19. Er vel derfor i pp9 nå, hvor vi har prøvd før, mellom og etter abortene. Har time hos Kvinneklinikken, gynekologisk avdeling for utredning (ukjent tilstand) i Mars 2020.

Smashy: 24 år og prøver på første. Er nå i pp12. Sluttet med prevensjon juni 2018, startet med prøving i juli samme år. Ble gravid i mars, men mistet i MA... Hadde noen måneder pause etter MA, men startet å prøve igjen i september. Har regelmessige sykluser, temper og tar El-tester. 

Fiva 29 år, og prøver på første. Er i PP3, så har ikke prøvd så lenge. Sluttet på prevensjon i juli i år, og kom raskt inn i en noenlunde stabil syklus. Hadde en kjemisk graviditet forrige måned. Denne måneden har jeg begynt med EL-tester, for å bli «bedre kjent» med syklus. 

PrinsesseNila - 26 år, skal snart begynne å prøve på første. Sluttet på hormonell prevensjon i oktober 2017, har siden brukt Natural Cycles (temping) som prevensjonsmiddel. Ganske stabile sykluser. Begynner å prøve i april/mai 2020.

Arwina - 27 år, prøver på første. Er i PP1, så er helt fersk i denne prøvingen. Sluttet på hormonprevensjon høsten 2017, men har brukt kondom fram til nå. Ganske stabile sykluser, men gleder meg til å bli bedre kjent med syklus gjennom temping. Bruker også el-tester.

Ønskebarnnr2 - 32 år, ett barn på snart 4 år. Vi har prøvd no siden september 2018, er altså i pp13. Begynte i pp12 med temping og EL-tester. Om spiren ikke sitter til nyåret blir det nok lege tur siden vi da har kartlagt syklusen i 3 måneder. Mangler egglederen på venstre siden men har begge eggstokkene, noe som kan være utfordrende. Har sykluser mellom 30 - 37 dager, så veldig ustabil. 

Carjo4 - 25 år, er i PP4 og prøver på første barn. Sluttet på prevensjon i juli og gikk rett i 28 dagers syklus.Har prøvd EL tester men fikk aldri positivt utslag, vurderer å prøve en runde igjen men enn så lenge så er dette 2. syklus jeg temper som for så vidt har fungert ganske greit så langt.

Autorain - 25 år, PP2, prøver på første barn. Sluttet på prevensjon i sommer men gikk inn for å prøve i oktober, startet da å tempe og ta el-tester. Den syklusen hadde jeg bare 9 dager lutealfase så håper den øker i lengde, om ikke kontakter jeg privat gynekolog på nyåret.

Yasmin19 - 27 år, PP1, første barn. Sluttet på p-piller i mai og ventet utålmodig på mens siden. Endte opp med PCO-diagnose, første runde med Provera og Letrozol denne mnd. Temper og skapet er proppfullt av el-tester. Ventetiden blir dog litt mer artig når jeg kan henge her inne

Primadonna. 24 år, PP3, prøver på barn nummer to. Tok ut spiral i juni, men har hatt utrolig mye rundt meg disse månedene så er bare på pp3. Syklusene har variert i lengden, men satser på de normaliserer seg nå når stresset gir seg.

Jordbærterte: 28 år, ingen barn. Tok ut spiral i april. Gravid i 1PP i mai, men mistet i SA i sommer. Hadde lang prøvepause etter det, men skal nå prøve på nytt. Dermed i PP1/PP2 nå.

Dovendyr1. 27 og 29 år. Prøver på vår første. Sluttet på p-pillen i Juni 2018, begynte å prøve aktivt i desember 2018. Ustabile sykluser frem til desember, da forsvant mensen til Juli 2019. Hadde eggløsning 2 ganger før mensen igjen forsvant til nå i November. Ser ut til at jeg har korte sykluser med lutealfase på mellom 10 og 12 dager. Mannen har i tillegg trege svømmere og vi skal snart på forsamtale til IVF. Har tempet hele veien, men tok pause når tanta bestemte seg for å dra på ferie i så mange mnd.

Lille fjasa: 25 år, prøver på første barn. Sluttet nylig med p-piller, den 19. oktober. Har ustabile sykluser, som p-pillene hjalp til med å stabilisere til en viss grad. Er derfor spent på veien fremover, da jeg vet jeg har veldig lange sykluser uten p-piller. Ingen TR til nå, men hadde en bløding sammen med EL-slim uken etter pilleslutt (kanskje bortfallsbløding?), sammen med positiv EL-test. Prøver meg på EL-tester og temping. Har fått mange positive El-tester over flere dager den siste mnd, så vet ikke om kroppen sliter med å slippe egg eller om det kan være noe annet som er forstyrrende og gir utslag. Er forberedt på at det kan ta tid før kroppen "stabiliserer" seg. Har time hos gynekolog i desember for å sjekke at alt ser bra ut (innvendig UL) og mtp. ustabil syklus. 

- M - (bærblå): 29 år, sluttet på p-piller november 2018 etter 10 år og fikk stabil syklus 2 uker etter pilleslutt og ble gravid med tvillinger i pp4 etter 3 kjemiske graviditeter. 6pp om man tar med NOV/DES 2018 (prøvde ikke aktivt). 
Hadde problemer med tynn slimhinne noe som gjorde at jeg mest sannsynlig gjentatte ganger mistet og ble derfor utredet. Etter noen nedturer, og tunge beskjeder og dårlige resultater om at jeg mest sannsynlig var i begynnende overgangsalder å ikke kunne få barn uten IVF som hastet ble jeg gravid med guttene ved hjelp av letrozol i pp4. Er nå i tredje trimester. 

Endret av Bærblå
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å notere tempen fra termometeret i dag, og er ikke hjemme igjen før i 23-tida i kveld, så får hugse å sjekke det da 🤦‍♀️ Men, den var fortsatt høy :)👏

MEN, dagens test (tidlig test) på 10dpo er vel positiv eller? 🙄🙄😍😍 Iallefall TO streker? 🤞 #serjegsyner?

20191119_100751.jpg

20191119_100725.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...