Gå til innhold

IKM Skravletråd


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

6 timer siden, J1994 skrev:

Glemte å notere tempen fra termometeret i dag, og er ikke hjemme igjen før i 23-tida i kveld, så får hugse å sjekke det da 🤦‍♀️ Men, den var fortsatt høy :)👏

MEN, dagens test (tidlig test) på 10dpo er vel positiv eller? 🙄🙄😍😍 Iallefall TO streker? 🤞 #serjegsyner?

20191119_100751.jpg

20191119_100725.jpg

Jaja! Det ser jeg strek ❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

On 11/18/2019 at 7:21 AM, Førstegangs said:

Hei, gode dere. Her går det ikke så bra. Testene er blitt svakere, CB sier fortsatt 1-2 uker og alle symptomer er borte. Tror ikke dette går veien. 

Sender deg en klem ❤️❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, primadonna skrev:

Her er ikke mensen kommet. Stikkinger i bunnen av magen og oppblåst, så regnet med mensen snart er på plass 😕 

Nårtid har du egentlig ikm? 😊 Har du tatt noe test enda? 😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, primadonna skrev:

Jeg er to dager over tid. Tok test på IKM som ble negativ 😕

Om ikke TR dukker opp om noen dager, kan du jo ta en ny test 😊 enkelte produserer HCG mye saktere enn andre 😊 som igjen medfører at testene ikke blir positiv før noen dager etter IKM 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

God morgen alle sammen 😊

Det ble ingen testing idag. Jeg er redd for blendahvit test. Og grafen forstår jeg meg ikke på. Tempen er enda høy, men lavere enn forrige pp. @-C- det er vel for tidlig enda for å kunne tyde den så man vet hva man har i vente? 🤔 Jeg har ingen følelse på verken TR eller graviditet. Ømme bryst er hos meg et vanlig tegn på at TR dukker opp, men samtidig bruke dem å være mye verre enn det dem er no. Murringer uteblir og jeg har til tider kun stikking på venstre siden. Nei, her er vel bare å se an tempen i noen dager til 😊

Screenshot_20191120_064329.jpg

Screenshot_20191120_064309.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Ønskebarnnr2 skrev:

God morgen alle sammen 😊

Det ble ingen testing idag. Jeg er redd for blendahvit test. Og grafen forstår jeg meg ikke på. Tempen er enda høy, men lavere enn forrige pp. @-C- det er vel for tidlig enda for å kunne tyde den så man vet hva man har i vente? 🤔 Jeg har ingen følelse på verken TR eller graviditet. Ømme bryst er hos meg et vanlig tegn på at TR dukker opp, men samtidig bruke dem å være mye verre enn det dem er no. Murringer uteblir og jeg har til tider kun stikking på venstre siden. Nei, her er vel bare å se an tempen i noen dager til 😊

Screenshot_20191120_064329.jpg

Screenshot_20191120_064309.jpg

God morgen ♥️ skjønner godt at du er redd for negativ test, det er jeg også 🙈 tester nok ikke før neste uke tenker jeg, men har på følelsen at min syklus er bare tull med denne gang (typisk når det er første syklus vi prøver). Temperaturen er veldig opp og ned.

Blir noen spennende dager for deg fremover!😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Arwina skrev:

God morgen ♥️ skjønner godt at du er redd for negativ test, det er jeg også 🙈 tester nok ikke før neste uke tenker jeg, men har på følelsen at min syklus er bare tull med denne gang (typisk når det er første syklus vi prøver). Temperaturen er veldig opp og ned.

Blir noen spennende dager for deg fremover!😍

Jeg er no mest spent på alle andre 🤭 jeg håper at syklusen din stabiliserer seg etter den her måneden ❤️ ingenting er verre enn krøll med syklusen når man prøver å lage et barn 🙄 

Ja, imorgen burde jeg kunne se hva som skjer. Men samboer har kommentert temperaturen min igår kveld, noe han aldri gjør 🤭 altså det at jeg var så varm. 😝 Jeg var mye senere i seng igår kveld/natt enn hva jeg bruker men regner med at det ikke har noe å si. TR skal vist komme på fredag, så trur nok jeg venter til lørdag eller søndag med å teste om tempen holer seg høyt og TR uteblir 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Ønskebarnnr2 skrev:

Jeg er no mest spent på alle andre 🤭 jeg håper at syklusen din stabiliserer seg etter den her måneden ❤️ ingenting er verre enn krøll med syklusen når man prøver å lage et barn 🙄 

Ja, imorgen burde jeg kunne se hva som skjer. Men samboer har kommentert temperaturen min igår kveld, noe han aldri gjør 🤭 altså det at jeg var så varm. 😝 Jeg var mye senere i seng igår kveld/natt enn hva jeg bruker men regner med at det ikke har noe å si. TR skal vist komme på fredag, så trur nok jeg venter til lørdag eller søndag med å teste om tempen holer seg høyt og TR uteblir 😊

Ja, det er jeg også 🤣♥️ Har liksom hatt litt lang, men ganske stabil syklus i snart 2 år, men den kan vel rote litt av og til. 

Det er veldig fornuftig å vente til etter IKM med testing ja, da slipper du å tyde skyggestreker 🙈 jeg venter nok til FF mener jeg bør teste eller før jeg eventuelt skal drikke alkohol. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

STATUS SKRAVLETRÅD

-C-  37 år, to barn, prøver på tredjemann. Er nå i pp9. Ble gravid i mars & april, men mistet til SA. Er i gang med Letrozolprøvemåned da Hausken vil se om det hjelper. Regelmessige sykluser med eggløsning hver måned. Temper og tar EL-tester.

J1994: 25 år, og prøver på første. Sluttet på prevansjon Mai 2018, hadde en SA i desember 18 og en MA i august 19. Er vel derfor i pp9 nå, hvor vi har prøvd før, mellom og etter abortene. Har time hos Kvinneklinikken, gynekologisk avdeling for utredning (ukjent tilstand) i Mars 2020.

Smashy: 24 år og prøver på første. Er nå i pp12. Sluttet med prevensjon juni 2018, startet med prøving i juli samme år. Ble gravid i mars, men mistet i MA... Hadde noen måneder pause etter MA, men startet å prøve igjen i september. Har regelmessige sykluser, temper og tar El-tester. 

Fiva 29 år, og prøver på første. Er i PP3, så har ikke prøvd så lenge. Sluttet på prevensjon i juli i år, og kom raskt inn i en noenlunde stabil syklus. Hadde en kjemisk graviditet forrige måned. Denne måneden har jeg begynt med EL-tester, for å bli «bedre kjent» med syklus. 

PrinsesseNila - 26 år, skal snart begynne å prøve på første. Sluttet på hormonell prevensjon i oktober 2017, har siden brukt Natural Cycles (temping) som prevensjonsmiddel. Ganske stabile sykluser. Begynner å prøve i april/mai 2020.

Arwina - 27 år, prøver på første. Er i PP1, så er helt fersk i denne prøvingen. Sluttet på hormonprevensjon høsten 2017, men har brukt kondom fram til nå. Ganske stabile sykluser, men gleder meg til å bli bedre kjent med syklus gjennom temping. Bruker også el-tester.

Ønskebarnnr2 - 32 år, ett barn på snart 4 år. Vi har prøvd no siden september 2018, er altså i pp13. Begynte i pp12 med temping og EL-tester. Om spiren ikke sitter til nyåret blir det nok lege tur siden vi da har kartlagt syklusen i 3 måneder. Mangler egglederen på venstre siden men har begge eggstokkene, noe som kan være utfordrende. Har sykluser mellom 30 - 37 dager, så veldig ustabil. 

Carjo4 - 25 år, er i PP4 og prøver på første barn. Sluttet på prevensjon i juli og gikk rett i 28 dagers syklus.Har prøvd EL tester men fikk aldri positivt utslag, vurderer å prøve en runde igjen men enn så lenge så er dette 2. syklus jeg temper som for så vidt har fungert ganske greit så langt.

Autorain - 25 år, PP2, prøver på første barn. Sluttet på prevensjon i sommer men gikk inn for å prøve i oktober, startet da å tempe og ta el-tester. Den syklusen hadde jeg bare 9 dager lutealfase så håper den øker i lengde, om ikke kontakter jeg privat gynekolog på nyåret.

Yasmin19 - 27 år, PP1, første barn. Sluttet på p-piller i mai og ventet utålmodig på mens siden. Endte opp med PCO-diagnose, første runde med Provera og Letrozol denne mnd. Temper og skapet er proppfullt av el-tester. Ventetiden blir dog litt mer artig når jeg kan henge her inne

Primadonna. 24 år, PP3, prøver på barn nummer to. Tok ut spiral i juni, men har hatt utrolig mye rundt meg disse månedene så er bare på pp3. Syklusene har variert i lengden, men satser på de normaliserer seg nå når stresset gir seg.

Jordbærterte: 28 år, ingen barn. Tok ut spiral i april. Gravid i 1PP i mai, men mistet i SA i sommer. Hadde lang prøvepause etter det, men skal nå prøve på nytt. Dermed i PP1/PP2 nå.

Dovendyr1. 27 og 29 år. Prøver på vår første. Sluttet på p-pillen i Juni 2018, begynte å prøve aktivt i desember 2018. Ustabile sykluser frem til desember, da forsvant mensen til Juli 2019. Hadde eggløsning 2 ganger før mensen igjen forsvant til nå i November. Ser ut til at jeg har korte sykluser med lutealfase på mellom 10 og 12 dager. Mannen har i tillegg trege svømmere og vi skal snart på forsamtale til IVF. Har tempet hele veien, men tok pause når tanta bestemte seg for å dra på ferie i så mange mnd.

Lille fjasa: 25 år, prøver på første barn. Sluttet nylig med p-piller, den 19. oktober. Har ustabile sykluser, som p-pillene hjalp til med å stabilisere til en viss grad. Er derfor spent på veien fremover, da jeg vet jeg har veldig lange sykluser uten p-piller. Ingen TR til nå, men hadde en bløding sammen med EL-slim uken etter pilleslutt (kanskje bortfallsbløding?), sammen med positiv EL-test. Prøver meg på EL-tester og temping. Har fått mange positive El-tester over flere dager den siste mnd, så vet ikke om kroppen sliter med å slippe egg eller om det kan være noe annet som er forstyrrende og gir utslag. Er forberedt på at det kan ta tid før kroppen "stabiliserer" seg. Har time hos gynekolog i desember for å sjekke at alt ser bra ut (innvendig UL) og mtp. ustabil syklus. 

- M - (bærblå): 29 år, sluttet på p-piller november 2018 etter 10 år og fikk stabil syklus 2 uker etter pilleslutt og ble gravid med tvillinger i pp4 etter 3 kjemiske graviditeter. 6pp om man tar med NOV/DES 2018 (prøvde ikke aktivt). 
Hadde problemer med tynn slimhinne noe som gjorde at jeg mest sannsynlig gjentatte ganger mistet og ble derfor utredet. Etter noen nedturer, og tunge beskjeder og dårlige resultater om at jeg mest sannsynlig var i begynnende overgangsalder å ikke kunne få barn uten IVF som hastet ble jeg gravid med guttene ved hjelp av letrozol i pp4. Er nå i tredje trimester.

Vestalinn: 29 år. Begynte å prøve på første barn juli 2019. Spiren satt med en gang men endte i en MA i uke 11. Deretter fulgte PP1 som var en rotete syklus med fortsatt høye HCG nivå, PP2 som endte i en kjemisk graviditet, og er nå i PP3 og venter på eggløsning. Tror jeg har relativt stabile sykluser, om noe korte (25-26 dager), med eggløsning dag 14 og lutealfase på 11 dager. Mistenker at jeg har litt kort lutealfase eller sviktende progesteronproduksjon etter eggløsning. Håper jeg snarlig kan få noe på resept for dette om jeg opplever flere kjemiske graviditeter.

 

Jeg har fulgt med på denne tråden lenge og følger spent og håpefullt med på alle sammen. Kjekt med en liten introduksjon på alle, og så jeg ikke blander sammen den ulike informasjonen om hver enkelt. Veldig kjekt å få være med å heie på alle og selv ha en liten heiagjeng som vet hva det går i ❤️

Elsker å se grafene deres så fortsett å publisere de! Synes mine egne grafer er mest spennende i DPO land (og selvfølgelig når man prøver å pinpointe eggløsning før FF har gjort det), men legger nå med grafene til nå selv om jeg i inneværende syklus er på CD 12. Her er rosa graf hvor jeg ble gravid og endte i MA uke 11 (startet temping CD 19), lyseblå graf den som startet med MA og var helt uregelmessig og jeg ikke hadde eggløsning, gul graf den som endte i kjemisk, og grønn graf inneværende syklus. Skriver jevnlig i egen prøverdagbok her på forumet, men det er nok litt for hyppig og litt for lite som skjer mellom hver oppdatering til at det er interessant for andre enn meg selv :fnise:

image.png.bdcc0feab47b8d2305bc5844dc00aeae.png

Endret av Vestalinn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, primadonna skrev:

Jeg er to dager over tid. Tok test på IKM som ble negativ 😕

Hei @primadonna Huff så kjedelig, føler du noe PMS eller symptomer da? Håper at det enten blir to blå eller tante rød snart for din del da, utrolig kjedelig å gå å vente sånn! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Ønskebarnnr2 skrev:

God morgen alle sammen 😊

Det ble ingen testing idag. Jeg er redd for blendahvit test. Og grafen forstår jeg meg ikke på. Tempen er enda høy, men lavere enn forrige pp. @-C- det er vel for tidlig enda for å kunne tyde den så man vet hva man har i vente? 🤔 Jeg har ingen følelse på verken TR eller graviditet. Ømme bryst er hos meg et vanlig tegn på at TR dukker opp, men samtidig bruke dem å være mye verre enn det dem er no. Murringer uteblir og jeg har til tider kun stikking på venstre siden. Nei, her er vel bare å se an tempen i noen dager til 😊

Screenshot_20191120_064329.jpg

Screenshot_20191120_064309.jpg

Hei @Ønskebarnnr2 Ja denne er ikke så grei å lese, den kan stige i morgen og så får du plutselig positiv test, ellers så er den dessverre i ferd med å synke nå, det er nesten en av to. Tror morgendagen vil kunne gi oss en klarere pekepinn, føler ikke du? Om den stiger i morgen er jo sannsynligheten fremdeles stor. Ikke uvanlig å svinge litt i tempen slik den har gjort nå, men om den synker ytterligere i morgen, tror jeg dessverre dette er heksa som melder sin ankomst! Vil ikke ta fra deg håpet helt enda altså, men her kan det gå begge veier som sagt og jeg tror morgendagen vil kunne gi deg en god pekepinn!

Du kan jo se min dagens graf i dag oppå de forrige tre graviditetene mine. Hos meg som nå er dpo 8, kan det jo gå alle veier her også! Hadde håpet på en større dip enn jeg fikk i dag, men så har jeg hatt "små" dipper før som har ført til graviditet. Om du ser på januar 2009 så hadde jeg jo bare en liten dip der også, og det barnet lever jo i dag, så dette er virkelig 50/50. Blir det samme hos deg nå tror jeg!

 Så på meg er det nok bare for tidlig å tyde enda, men har ikke de største håpene kan man si!

God klem! ❤️

FE54B351-EE77-470D-9F88-3F7481735DBE.png

7E2598AF-0AF3-49E5-B1D6-5DCDA1FF70E7.png

2B9D2413-E7D2-47C9-A2D6-E6B9A0C0ED3D.png

Endret av -C-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, -C- skrev:

Hei @Ønskebarnnr2 Ja denne er ikke så grei å lese, den kan stige i morgen og så får du plutselig positiv test, ellers så er den dessverre i ferd med å synke nå, det er nesten en av to. Tror morgendagen vil kunne gi oss en klarere pekepinn, føler ikke du? Om den stiger i morgen er jo sannsynligheten fremdeles stor. Ikke uvanlig å svinge litt i tempen slik den har gjort nå, men om den synker ytterligere i morgen, tror jeg dessverre dette er heksa som melder sin ankomst! Vil ikke ta fra deg håpet helt enda altså, men her kan det gå begge veier som sagt og jeg tror morgendagen vil kunne gi deg en god pekepinn!

Du kan jo se min dagens graf i dag oppå de forrige tre graviditetene mine. Hos meg som nå er dpo 8, kan det jo gå alle veier her også! Hadde håpet på en større dip enn jeg fikk i dag, men så har jeg hatt "små" dipper før som har ført til graviditet. Om du ser på januar 2009 så hadde jeg jo bare en liten dip der også, og det barnet lever jo i dag, så dette er virkelig 50/50. Blir det samme hos deg nå tror jeg!

 Så på meg er det nok bare for tidlig å tyde enda, men har ikke de største håpene kan man si!

God klem! ❤️

FE54B351-EE77-470D-9F88-3F7481735DBE.png

7E2598AF-0AF3-49E5-B1D6-5DCDA1FF70E7.png

2B9D2413-E7D2-47C9-A2D6-E6B9A0C0ED3D.png

Jeg er spent på tempen din imorgen 😊 men foreløpig ser det jo enda lovende ut 🥰 jeg tenker også at man ikke klare å se noe før imorgen eller fredag på min graf 😊 så er det vel bare å smørre seg med tålmodighet 😅 igjen 😅

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Førstegangs skrev:

Hei. Beklager stillhet fra min side. Det har vært noen kjedelige dager uten energi eller noe fornuftig å dele her. Har ikke tatt flere tester, ikke ønsket å påføre meg selv mer vondt. Har vært og målt hCG i dag, skal måle på nytt på torsdag. Dere er gode som følger opp❤️ Håper dere alle har det bra. 

Krysser fingre for gode nyheter fra deg @Førstegangs :klem:

- M

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Ønskebarnnr2 skrev:

God morgen alle sammen 😊

Det ble ingen testing idag. Jeg er redd for blendahvit test. Og grafen forstår jeg meg ikke på. Tempen er enda høy, men lavere enn forrige pp. @-C- det er vel for tidlig enda for å kunne tyde den så man vet hva man har i vente? 🤔 Jeg har ingen følelse på verken TR eller graviditet. Ømme bryst er hos meg et vanlig tegn på at TR dukker opp, men samtidig bruke dem å være mye verre enn det dem er no. Murringer uteblir og jeg har til tider kun stikking på venstre siden. Nei, her er vel bare å se an tempen i noen dager til 😊

Screenshot_20191120_064329.jpg

Screenshot_20191120_064309.jpg

Heidu❤️

Veldig vanskelig å si noe på grafen din i dag vil jeg si, tempen din er nesten lik som i går. Siden du fikk fall CD 12 sist så vil nok morgendagen gi mer svar. Skjønner godt at du venter, det føles ut som en ekstra skuffelse å få den blenda testen rett før TR. Jeg håper tempen holder seg 🤞🏼 mindre symptomer kan også være symptom 🤭 tror det viktigste jeg har lært de siste mnd er at alt kan være et symptom, skikkelig forvirrende 😵

Husker du hadde mye utflod som du skrev om, har du fortsatt det? Jeg fikk det samme denne mnd, føler det er mindre i form av at jeg slipper å kjenne at det kommer ut men er fortsatt mye på papiret ved hvert tørk gjennom dagen 🤔

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

47 minutter siden, -C- skrev:

Hei @Ønskebarnnr2 Ja denne er ikke så grei å lese, den kan stige i morgen og så får du plutselig positiv test, ellers så er den dessverre i ferd med å synke nå, det er nesten en av to. Tror morgendagen vil kunne gi oss en klarere pekepinn, føler ikke du? Om den stiger i morgen er jo sannsynligheten fremdeles stor. Ikke uvanlig å svinge litt i tempen slik den har gjort nå, men om den synker ytterligere i morgen, tror jeg dessverre dette er heksa som melder sin ankomst! Vil ikke ta fra deg håpet helt enda altså, men her kan det gå begge veier som sagt og jeg tror morgendagen vil kunne gi deg en god pekepinn!

Du kan jo se min dagens graf i dag oppå de forrige tre graviditetene mine. Hos meg som nå er dpo 8, kan det jo gå alle veier her også! Hadde håpet på en større dip enn jeg fikk i dag, men så har jeg hatt "små" dipper før som har ført til graviditet. Om du ser på januar 2009 så hadde jeg jo bare en liten dip der også, og det barnet lever jo i dag, så dette er virkelig 50/50. Blir det samme hos deg nå tror jeg!

 Så på meg er det nok bare for tidlig å tyde enda, men har ikke de største håpene kan man si!

God klem! ❤️

FE54B351-EE77-470D-9F88-3F7481735DBE.png

7E2598AF-0AF3-49E5-B1D6-5DCDA1FF70E7.png

2B9D2413-E7D2-47C9-A2D6-E6B9A0C0ED3D.png

Spennende at du har så mange grafer å sammenligne med 😀 jeg synes fortsatt at grafen din er skremmende lik alle sammen egentlig, spent på de neste dagene om den fortsetter å følge dem, håper virkelig det 😍 sender litt lykkestøv din vei

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann @Vestalinn 😀

Gøy at du også skrev litt om deg selv! Må være så greit å vite at dere kan? Bortsett fra at spiren ikke sitter så lenge.. 

Ser du ligger under gjennomsnittet på de andre grafene du la inn, men det trenger jo ikke bety noe. Har søkt opp og prøvd å se nøye på andres gravid grafer men føler de alle er forskjellige. Så det er alltids håp😀

Jeg får se om jeg finner dagboken din. Det er jo din og man må jo skrive det man selv ønsker, det er ikke en blogg hvor alt må være spennende. Så det synes jeg er helt innafor. Min egen dagbok er heller ikke så spennende, og jeg skriver i den som om det bare er jeg som skal lese den. Den har hjulpet meg til å huske på ting og få mer oversikt, så fortsett som du gjør ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lenge etter positiv test skal man fortsette å teste egentlig? 😛 Noen steder står det at man bare kan slutte, mens jeg selv meeener det beste er å vente til IKM? 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Carjo4 skrev:

Heisann @Vestalinn 😀

Gøy at du også skrev litt om deg selv! Må være så greit å vite at dere kan? Bortsett fra at spiren ikke sitter så lenge.. 

Ser du ligger under gjennomsnittet på de andre grafene du la inn, men det trenger jo ikke bety noe. Har søkt opp og prøvd å se nøye på andres gravid grafer men føler de alle er forskjellige. Så det er alltids håp😀

Jeg får se om jeg finner dagboken din. Det er jo din og man må jo skrive det man selv ønsker, det er ikke en blogg hvor alt må være spennende. Så det synes jeg er helt innafor. Min egen dagbok er heller ikke så spennende, og jeg skriver i den som om det bare er jeg som skal lese den. Den har hjulpet meg til å huske på ting og få mer oversikt, så fortsett som du gjør ❤️

Ja, det er ganske godt å vite i grunnen. Eliminerer jo en del "mulige problemer" når man kommer til det stadie at man lurer på hvorfor ting tar sin tid. 

Har en følelse av at det er den sirkus-grafen som startet med MA som drar opp snittet :fnise: Men håper de lave temperaturene i sin tur gjør det lettere å se et klart hopp når eggløsning skjer!

Jeg la meg feil alfabetisk, så ligger i A-L. Jeg har lest dagboken din ved flere anledninger men skal nå finne "følger" knappen som jeg nylig har oppdaget man kan bruke! Godt å høre, dagbok er dagbok :) 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...