Gå til innhold

IKM Skravletråd


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, -C- skrev:

Kanskje du bare burde få det sjekket ja :) Jeg skulle sååå gjerne hjulpet deg, men har dessverre ikke noe godt svar til deg ❤️

Takk allikevel for at du tok deg tid for å lese og skrive til meg ❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, Ønskebarnnr2 skrev:

Takk allikevel for at du tok deg tid for å lese og skrive til meg ❤️

Always ❤️ om det er ømt og vondt synes jeg du bør sjekke, bare fordi det jo ikke kan skade og sjekke og man skal som regel følge opp ting når man har en følelse om at noe er galt. Jeg har aldri opplevd at min er øm, som i at den gjør vondt direkte. 

Så det kan nok være lurt å sjekke for din del @Ønskebarnnr2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Ønskebarnnr2 skrev:

Takk allikevel for at du tok deg tid for å lese og skrive til meg ❤️

Jeg tenker at dersom den er plagsomt øm, så skader det ikke med en tur til lege/gynekolog for å sjekke det. Jeg sjekker livmortappen jevnlig gjennom syklus, og har lært meg mønsteret sånn passe greit. Den blir veldig myk dagene før eggløsning, og veldig «våt». Etter eggløsning tørker den opp og blir hardere. Før mens synes jeg den er vanskeligere å tolke, men den er i alle fall hard og sitter litt lavt. Tenker at det er helt innafor å sjekke rappen jeg😊 Husk god håndhygiene og å ikke være for hardhendt😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei 😊 har skrevet dette innlegget i IKM oktober også, men legger det til her i tillegg i håp om gode råd og erfaringer 😁

Jeg hadde IKM 17.10. Men TR har fortsatt ikke dukket opp, så er altså en uke forsinket! Var på ferie rundt eggløsning, så tok derfor ikke test, men pleier å ha positiv eggløsningstest dag 14-17 i syklus.

Har nå tatt flere graviditetstester som alle er negative. Kan jo være eggløsning var senere enn vanlig, eller ikke i det hele tatt. Men pleier å ha relativt stabil syklus på 29-32 dager. Er i dag på syklusdag 38. 

Men spørsmålet mitt er: hvor lenge ville dere gått før dere eventuelt tar kontakt med lege eller lignende? 

Prøver å ikke stresse, men prøveperioden er jo relativt stressende i seg selv 🤷🏻‍♀️


 

 
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Ønskebarnnr2 skrev:

Ser dere er inne på et veldig delikat tema her 😅 kan jeg hive meg på og spørre om det er noen som sjekker livmortappen under syklusen? Jeg sjekker ikke sånn "åpenbart" men kjenner jo av og til etter hvor den er spesielt når det ser ut som TR er ferdig (bare sånn med papir for å sjekke om det har sluttet helt å blø). Den her mensen har tappen vært veldig øm og livmoren også. Og TR var ferdig allerede igår kveld. Så vi hadde sengkos idag og da begynte det igjen, men det så mere ut som blod ifra et sår. Tappen har gjemt seg helt og er fortsatt veldig øm når jeg kommer borti den. Sikkert mange som blir å reagere på at man kjenner etter av og til, men dem trenger ikke å kommentere. Vil kun vite om det er vanlig at tappen forsvinner sånn 2 dager før TR egentlig skal være ferdig og er det et dårlig tegn at det er så ømt? Jeg har googlet litt og er så redd for at den gjenværende egglederen også er tett 😭😱 vet at jeg ikke får noe ordentlig svar før man har undersøkt dette med gyn men jeg tenker å høre med deres erfaringer først og se om det eventuelt fortsetter inni syklusen eller om det gir seg. Men tanken svirrer og jeg vet ikke. 

Jeg kan heller ikke hjelpe deg angående tappen.. Veldig spesielt at TR kun kommer for en så kort periode? og at du er øm der nede? Jeg føler vi er fler som har helt merkelige sykluser i oktober? Men som noen andre sier så kanskje det er muligheter for at du egentlig er gravid? Hvis ikke ville jeg fått sjekket det hos lege, jeg tenker å dra dit over helga om dette fortsetter.. Er øm der nede akkurat som du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Papierschere skrev:

Hei 😊 har skrevet dette innlegget i IKM oktober også, men legger det til her i tillegg i håp om gode råd og erfaringer 😁

Jeg hadde IKM 17.10. Men TR har fortsatt ikke dukket opp, så er altså en uke forsinket! Var på ferie rundt eggløsning, så tok derfor ikke test, men pleier å ha positiv eggløsningstest dag 14-17 i syklus.

Har nå tatt flere graviditetstester som alle er negative. Kan jo være eggløsning var senere enn vanlig, eller ikke i det hele tatt. Men pleier å ha relativt stabil syklus på 29-32 dager. Er i dag på syklusdag 38. 

Men spørsmålet mitt er: hvor lenge ville dere gått før dere eventuelt tar kontakt med lege eller lignende? 

Prøver å ikke stresse, men prøveperioden er jo relativt stressende i seg selv 🤷🏻‍♀️

Jeg ville sett det an over helga, har du andre symptomer?
Det hender seg et par ganger i året at man har litt lengre sykluser tydeligvis, mulig det er det som har skjedd? Ville også prøvd en tidligtest om du ikke har prøvd det enda mtp om EL skulle kommet senere enn vanlig. 
Som jeg ble informert om i oktobertråden så er det enkelte som har nyrer som jobber så effektivt at Hcg ikke lekker ut i urinen men holder seg i blodet, da er det nok bare en blodprøve som kan konstantere graviditeten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Førstegangs skrev:

Jeg tenker at dersom den er plagsomt øm, så skader det ikke med en tur til lege/gynekolog for å sjekke det. Jeg sjekker livmortappen jevnlig gjennom syklus, og har lært meg mønsteret sånn passe greit. Den blir veldig myk dagene før eggløsning, og veldig «våt». Etter eggløsning tørker den opp og blir hardere. Før mens synes jeg den er vanskeligere å tolke, men den er i alle fall hard og sitter litt lavt. Tenker at det er helt innafor å sjekke rappen jeg😊 Husk god håndhygiene og å ikke være for hardhendt😅

Har fundert litt og kommen frem til at jeg venter til over helgen om det ikke skulle gi seg 😊 de gangene jeg med vilje har kjent etter har jeg bestandig brukt engangs hansker 😅 så det ikke skulle være noe fare for bakterier der inne 🙈 men jeg stusset over at tappen forsvant på en måte igår og at mensen varte bare i 3 døgn 🤷‍♀️ for den startet 1 dag før den egentlig skulle komme, den 20.10 på kvelden også var jeg ferdig igår kveld.. Men det kan jo være at det rett og slett bare tulle med meg denne kroppen 🤦‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Carjo4 skrev:

Jeg kan heller ikke hjelpe deg angående tappen.. Veldig spesielt at TR kun kommer for en så kort periode? og at du er øm der nede? Jeg føler vi er fler som har helt merkelige sykluser i oktober? Men som noen andre sier så kanskje det er muligheter for at du egentlig er gravid? Hvis ikke ville jeg fått sjekket det hos lege, jeg tenker å dra dit over helga om dette fortsetter.. Er øm der nede akkurat som du.

Mensen varer som regel 5 - 7 døgn, men denne gangen bare 3 dager. Men det kjennes fortsatt ut som om den skulle komme på nytt 🤦‍♀️ men tappen bruker ikke å være så øm, med mindre jeg har forstoppelse og det trykker (om du skjønne hva jeg mener 😅). Jeg skal se det ann til over helgen, om det ikke gir seg så blir det nok en tur til legen. 😊 Men skal ta en test imorgen tidlig bare for å være sikker på at det ikke er noe der. Men med tanke på tempen så tviler jeg for at det skal være pga en spire jeg har det slik. 🤦‍♀️ 

Har du forresten testet noe mere? 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Carjo4 skrev:

Jeg ville sett det an over helga, har du andre symptomer?
Det hender seg et par ganger i året at man har litt lengre sykluser tydeligvis, mulig det er det som har skjedd? Ville også prøvd en tidligtest om du ikke har prøvd det enda mtp om EL skulle kommet senere enn vanlig. 
Som jeg ble informert om i oktobertråden så er det enkelte som har nyrer som jobber så effektivt at Hcg ikke lekker ut i urinen men holder seg i blodet, da er det nok bare en blodprøve som kan konstantere graviditeten.

Takk for svar 😊 har vært litt kvalm, men tenker det er litt for tidlig til at det er et symptom. Ellers er alt som vanlig. Har ikke tatt tidligtest, bare RFSU teststrimler. Men kanskje greit å prøve en tidligtest 😊 dersom den også er negativ får jeg vel eventuelt ta kontakt med legekontoret i neste uke for å høre om jeg kan ta en blodprøve 🤔 skulle bare ønske de testene kunne vært positive 😫

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Ønskebarnnr2 skrev:

Mensen varer som regel 5 - 7 døgn, men denne gangen bare 3 dager. Men det kjennes fortsatt ut som om den skulle komme på nytt 🤦‍♀️ men tappen bruker ikke å være så øm, med mindre jeg har forstoppelse og det trykker (om du skjønne hva jeg mener 😅). Jeg skal se det ann til over helgen, om det ikke gir seg så blir det nok en tur til legen. 😊 Men skal ta en test imorgen tidlig bare for å være sikker på at det ikke er noe der. Men med tanke på tempen så tviler jeg for at det skal være pga en spire jeg har det slik. 🤦‍♀️ 

Har du forresten testet noe mere? 🥰

Ja skjønner.. Håper det ikke er noe alvorlig, får håpe du får sjekket egglederen med det sammen da så slipper du å gå å tenke på det. Greit å vite at alt fungerer som det skal, men virker jo som du har EL ut i fra grafen din da 😊 Testet i går men den var blenda, babyplan sin. Har kjøpt inn en annen test fra butikken som jeg skal ha til helgen hvis TR ikke dukker opp. Tempen er stigende også så jeg synes det er veldig merkelige greier. Niplene er like såre og den ømme livmora er ikke gira på samleie hvertfall 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Papierschere skrev:

Takk for svar 😊 har vært litt kvalm, men tenker det er litt for tidlig til at det er et symptom. Ellers er alt som vanlig. Har ikke tatt tidligtest, bare RFSU teststrimler. Men kanskje greit å prøve en tidligtest 😊 dersom den også er negativ får jeg vel eventuelt ta kontakt med legekontoret i neste uke for å høre om jeg kan ta en blodprøve 🤔 skulle bare ønske de testene kunne vært positive 😫

Håper vi alle her inne kan få positive tester snart🤞 Du får oppdatere hvordan det går, håper du får to streker 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Carjo4 skrev:

Ja skjønner.. Håper det ikke er noe alvorlig, får håpe du får sjekket egglederen med det sammen da så slipper du å gå å tenke på det. Greit å vite at alt fungerer som det skal, men virker jo som du har EL ut i fra grafen din da 😊 Testet i går men den var blenda, babyplan sin. Har kjøpt inn en annen test fra butikken som jeg skal ha til helgen hvis TR ikke dukker opp. Tempen er stigende også så jeg synes det er veldig merkelige greier. Niplene er like såre og den ømme livmora er ikke gira på samleie hvertfall 😂

Jeg må henvises til gyn og det er 4 timer unna der jeg bor 🙈 utkantstrøk er ikke bare bare 😅 🤞 fingrene for at tempen din holder seg høyt og at du over helgen sitter med en positiv test 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville bare stikke innom og si at jeg heier på dere alle 😍👏 Krysser fingrene for mange positive tester snart 🤞🤞

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20 minutter siden, Ønskebarnnr2 skrev:

Jeg må henvises til gyn og det er 4 timer unna der jeg bor 🙈 utkantstrøk er ikke bare bare 😅 🤞 fingrene for at tempen din holder seg høyt og at du over helgen sitter med en positiv test 😍

Det gjør du ja, haha! Glemmer slike ting når man selv bor i en stor by. Det trengs vel litt planlegging når du skal dra skjønner jeg. Krysser fingrene jeg også, har et ørlite håp etter det du fortalte om nyrene. Føler at hvis det ikke er noen spire så kan TR likegreit bare komme med en gang😣

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

God kveld dere ❤️

Tenkte jeg ville oppdatert litt. Har snakket med min bonusmamma idag som også jobber på legekontoret her jeg bor og hun vil ordne meg en time imorgen ❤️ hun sier også det at man ikke bare danner cyster i egglederen, så den egglederen som er fjernet hos meg har mest sannsynlig vært sånn hele mitt liv. Hun sa også det at de smertene/ det ubehaget jeg har kjent heller høres ut som en kjemisk graviditet. Så jeg krysser fingrene for at det  "bare" var det ❤️ for da vet jeg at egget har fri passasje ❤️ med dette håper jeg at jeg får en god natt og ønsker også dere en god natt ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Ønskebarnnr2 skrev:

God kveld dere ❤️

Tenkte jeg ville oppdatert litt. Har snakket med min bonusmamma idag som også jobber på legekontoret her jeg bor og hun vil ordne meg en time imorgen ❤️ hun sier også det at man ikke bare danner cyster i egglederen, så den egglederen som er fjernet hos meg har mest sannsynlig vært sånn hele mitt liv. Hun sa også det at de smertene/ det ubehaget jeg har kjent heller høres ut som en kjemisk graviditet. Så jeg krysser fingrene for at det  "bare" var det ❤️ for da vet jeg at egget har fri passasje ❤️ med dette håper jeg at jeg får en god natt og ønsker også dere en god natt ❤️

Så godt å høre at du får sjekket det opp ganske raskt ❤️ hadde du flere symptomer utenom den ømme livmoren og kort mens? Blir nesten bekymret selv når jeg selv har vært øm det nede så og si hele dpo perioden 🤷🏼‍♀️ oppdater oss om hvordan det går med deg, lykke til 😊❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

56 minutter siden, Carjo4 skrev:

Så godt å høre at du får sjekket det opp ganske raskt ❤️ hadde du flere symptomer utenom den ømme livmoren og kort mens? Blir nesten bekymret selv når jeg selv har vært øm det nede så og si hele dpo perioden 🤷🏼‍♀️ oppdater oss om hvordan det går med deg, lykke til 😊❤️

Det jeg reagerer mest på er vel egentlig den tappen som var/er så øm. Og at jeg hadde så grusomt vondt de første 2 dagene av mensen. Er fortsatt øm i livmoren og ønsker bare å få ei klarhet i om det er noe som er feil. Hadde ingen symptomer i den forstand. Kribbling i brystene før dem ble ømme og masse kviser, men ingen kramper før jeg begynte å blø, slik jeg bruker å ha. Men tempen gikk jo ned dagen før jeg begynte å blø så var innstilt på at TR sku komme. Jeg spotter enda pitte litt. Det blir greit å få det sjekket ❤️ håper no virkelig at du også snart får et svar på om du er gravid eller ikke! ❤️ Korsen var tempen idag? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Ønskebarnnr2 skrev:

God kveld dere ❤️

Tenkte jeg ville oppdatert litt. Har snakket med min bonusmamma idag som også jobber på legekontoret her jeg bor og hun vil ordne meg en time imorgen ❤️ hun sier også det at man ikke bare danner cyster i egglederen, så den egglederen som er fjernet hos meg har mest sannsynlig vært sånn hele mitt liv. Hun sa også det at de smertene/ det ubehaget jeg har kjent heller høres ut som en kjemisk graviditet. Så jeg krysser fingrene for at det  "bare" var det ❤️ for da vet jeg at egget har fri passasje ❤️ med dette håper jeg at jeg får en god natt og ønsker også dere en god natt ❤️

God morgen @Ønskebarnnr2
Det er leit å høre at du har hatt så mange smerter, men godt å høre at du har funnet en ro i svart fra din bonusmamma ❤️
Hold oss gjerne oppdatert da :)

God klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, -C- skrev:

God morgen @Ønskebarnnr2
Det er leit å høre at du har hatt så mange smerter, men godt å høre at du har funnet en ro i svart fra din bonusmamma ❤️
Hold oss gjerne oppdatert da :)

God klem!

Takk for den gode klemmen ❤️ jeg har fått time kl 13 idag, der skal dem ta diverse blodprøver og vevsprøver og sikkert kjenne litt inni der. Jeg håper å få svar på hva det er som foregår ❤️

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...