Gå til innhold

IKM Skravletråd


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen andre med menn med dårlig sædkvalitet? Mannen har visst trege svømmere og vi ble anbefalt IVF :( Gynekologen vil ikke engang prøve medisiner for å gi meg eggløsning når det er noe galt med mannen også. Så da sitter vi her da, jeg som ikke får eggløsning/sjelden eggløsning og han med trege svømmere. Det er bare helt håpløst og ikke noe det blir baby utav..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

56 minutter siden, Dovendyr1 skrev:

Noen andre med menn med dårlig sædkvalitet? Mannen har visst trege svømmere og vi ble anbefalt IVF :( Gynekologen vil ikke engang prøve medisiner for å gi meg eggløsning når det er noe galt med mannen også. Så da sitter vi her da, jeg som ikke får eggløsning/sjelden eggløsning og han med trege svømmere. Det er bare helt håpløst og ikke noe det blir baby utav..

😕 Uff kjedelig å få en sånn nyhet. 

Godt IVF er noe de anbefaler. Vet om et par som ikke ble anbefalt IVF heller pågrunn av kvaliteten på mannens sperm. Tror han dessverre var infertil.

Det som er fint med IVF er at de velger det beste egget å sædcellen å befrukter det. Og da er ofte mulighetene veldig fine :) spesielt om man ikke har eggløsning så ofte samt at mannen har trege  svømmere. Tror dere har gode muligheter med det :) 

Men forstår frustrasjonen. Man ønsker jo helst å klare seg på egenhånd. Pluss det er alltid en prosess å få hjelp. Psykisk og fysisk. 

Klem 🧡 - M 

Anonymkode: 75b37...a21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Carjo4 skrev:

Noen som skjønner seg på tempstigningen her? Er redd kroppen bare lurer meg og lager DET tempdroppet på mandag/tirsdag.. Tror forresten jeg er 11 dpo og ikke 10 som FF tror. 

Screenshot_20191020_114530.jpg

Oi for en fin stigning :) 

Om alt var som det skulle den kvelden. Altså at du ikke hadde feber eller lignende som kan ha bidratt med økningen, så hadde jeg sett på det som noe positivt :) 

Men har du tatt en graviditetstest?
Siden du er 11dpo? 

- M 🧡

 

Anonymkode: 75b37...a21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Tussi2018 skrev:

Tusen takk 😍

Oi det er jo kjempebra! Det virkelig veldig lovende at kroppen kommer seg tilbake så raskt igjen 🙏😊 min syklus var helt tullete flere mnd etter SA. Jeg har troen på at det funker for deg og klaffer neste mnd 😊🤞

Ja sant! Det er jeg også glad for, for det hjelper liksom ikke på psyken og oppå alt annet måtte vente i en evighet og ikke ane når EL er🙈

Tuuuusen takk - det blir veldig spennende!😍🙏🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Oi for en fin stigning :) 

Om alt var som det skulle den kvelden. Altså at du ikke hadde feber eller lignende som kan ha bidratt med økningen, så hadde jeg sett på det som noe positivt :) 

Men har du tatt en graviditetstest?
Siden du er 11dpo? 

- M 🧡

 

Anonymkode: 75b37...a21

Tok en test i går ettermiddag men den var blenda. Skal vente å se om TR dukker opp på mandag/tirsdag. Jeg føler ikke at det klaffer denne gangen men samtidig så er jeg fortsatt øm nedentil og på niplene, det bruker å gi seg god tid før mens men vi får se 🤷🏼‍♀️. Gled du syns den ser fin ut 🤭 har liksom ikke sett en såå bratt stigning før, gjorde ingenting i går som kunne påvirket tempen så. Men føler meg hakket varmere i dag, er alltid så kald på fingre og tær. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blåmandag og tanta på besøk. Klar for PP6. Enn så lenge går det greit med hodet, ingen tårer eller utbrudd. Tror kanskje jeg (akkurat nå i det minste) har klart å slå meg til ro med at det er helt normalt at det tar tid å bli gravid. Hvordan har dere det?💕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 minutter siden, Førstegangs skrev:

Blåmandag og tanta på besøk. Klar for PP6. Enn så lenge går det greit med hodet, ingen tårer eller utbrudd. Tror kanskje jeg (akkurat nå i det minste) har klart å slå meg til ro med at det er helt normalt at det tar tid å bli gravid. Hvordan har dere det?💕

Heksa kom igår kveld, helt ut av det blå 😝 så da er vi klar for PP13. Bestilte flere EL-tester igår kveld, så dem kommer når jeg trenger dem 😊 er spent å se om det blir EL denne pp'n eller om vi må vente til neste pp 🤷‍♀️ men håpe jo at det skal være EL hver måned, omså egget hopper over til egglederen som er der da skal jeg ikke klage 🥰 lykke til i denne pp'n 😊 jeg har innkvartert meg i gruppa IKM November ❤️ kanskje vi sees der? 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Dovendyr1 skrev:

Noen andre med menn med dårlig sædkvalitet? Mannen har visst trege svømmere og vi ble anbefalt IVF :( Gynekologen vil ikke engang prøve medisiner for å gi meg eggløsning når det er noe galt med mannen også. Så da sitter vi her da, jeg som ikke får eggløsning/sjelden eggløsning og han med trege svømmere. Det er bare helt håpløst og ikke noe det blir baby utav..

Huff så kjedelig @Dovendyr1,men om dere ble anbefalt IVF er det nok fordi man da optimaliserer alle forhold. Da kan de faktisk finne de sædcellene som er bra og matche dem med et egg som er kjempebra også, og får mye bedre odds 😄

Skjønner at beskjeden er utrolig kjip, det er aldri moro å få vite at noe er "galt", og ikke noe alright at gynekologen ikke en gang vil prøve noen løsninger før IVF osv. Hadde jo ikke skadet å prøve tenker jeg. Jeg har ingen god erfaring med offentlig gynekolog, så jeg får medfølelse på denne altså! 

Isåfall bør jo gynekologen henvise dere til offentlig IVF, gjorde h*n det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Førstegangs skrev:

Blåmandag og tanta på besøk. Klar for PP6. Enn så lenge går det greit med hodet, ingen tårer eller utbrudd. Tror kanskje jeg (akkurat nå i det minste) har klart å slå meg til ro med at det er helt normalt at det tar tid å bli gravid. Hvordan har dere det?💕

Huff så utrolig kjipt @førstegangs, kjenner så godt til den følelsen, man begynner ikke å gråte nødvendigvis, men man blir jo litt "tom", og humøret blir ikke akkurat bedre den dagen. Sånn sett greit det skjer på en mandag som er dritt fra før av, så slipper du å få den følelsen på feks en fredag! Sender deg en GOD klem! Jeg er som du vet i pp 9 og har mistet to ganger, så hold ut! Det kommer til å skje snart! Etter hva jeg husker så er dere jo både unge og friske, så dette er nok bare statistikk. Altså at det tar litt tid bare. God klem ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Ønskebarnnr2 skrev:

Heksa kom igår kveld, helt ut av det blå 😝 så da er vi klar for PP13. Bestilte flere EL-tester igår kveld, så dem kommer når jeg trenger dem 😊 er spent å se om det blir EL denne pp'n eller om vi må vente til neste pp 🤷‍♀️ men håpe jo at det skal være EL hver måned, omså egget hopper over til egglederen som er der da skal jeg ikke klage 🥰 lykke til i denne pp'n 😊 jeg har innkvartert meg i gruppa IKM November ❤️ kanskje vi sees der? 🥰

Så kjipt for deg også @Ønskebarnnr2 ! For en mandag for dere! Du tempet sant? Hvordan var tempen nå da ift i går feks? 

Har du fått prøve Letrozol for å frembringe EL?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slo meg nå at jeg denne måneden er ekstreeeemt avslappet vedrørende prøving.
 

Rett og slett da jeg ikke ANER hvilken dpo jeg er på, altså har liksom ikke fulgt med. Det har jo aldri skjedd før😂🙈

Måtte gå inn å se nå, og er på dpo 5. 
Sånn sett fantastisk å skulle gå på Letrozol ++ neste måned, for det gjør så jeg denne måneden virkelig bare tar det med ro☺️

C16699B6-99CA-4D57-8AF4-C8964BD2461E.jpeg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, -C- skrev:

Så kjipt for deg også @Ønskebarnnr2 ! For en mandag for dere! Du tempet sant? Hvordan var tempen nå da ift i går feks? 

Har du fått prøve Letrozol for å frembringe EL?

Tempen falt masse på lørdag og litt til igår og har holdt seg der nede 🤦‍♀️ jeg trur ikke jeg trenger å fremkalle noe EL 🤷‍♀️ er jo bare egglederen som mangle på høyre siden så da er det bare det at det kan være at jeg har EL kun annen hver måned. Og for å finne ut av det har jeg begynt med temping og EL-tester i pp12 og akter å fortsette med det 😊 for det er så spennende å se og å kunne "planlegge" kosen litt bedre 😉 og jeg håper jo at eggene skal finne sin vei til rette siden så dem har mulighet for å bli befruktet ❤️ gyn sa ihvertfall ingenting om at jeg måtte ha behov for medisin, og vi har jo fått til sønnen vårres 😍💙 jeg har hatt veldig ustabil syklus siden jeg sluttet på p-piller og derfor trur jeg vi har bommet på EL hver måned. Har mistolka signalene 🤦‍♀️ så hadde ikke noe store forhåpninger den første måneden med temping og EL-tester 😊 bedre lykke fremover ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Ønskebarnnr2 skrev:

Tempen falt masse på lørdag og litt til igår og har holdt seg der nede 🤦‍♀️ jeg trur ikke jeg trenger å fremkalle noe EL 🤷‍♀️ er jo bare egglederen som mangle på høyre siden så da er det bare det at det kan være at jeg har EL kun annen hver måned. Og for å finne ut av det har jeg begynt med temping og EL-tester i pp12 og akter å fortsette med det 😊 for det er så spennende å se og å kunne "planlegge" kosen litt bedre 😉 og jeg håper jo at eggene skal finne sin vei til rette siden så dem har mulighet for å bli befruktet ❤️ gyn sa ihvertfall ingenting om at jeg måtte ha behov for medisin, og vi har jo fått til sønnen vårres 😍💙 jeg har hatt veldig ustabil syklus siden jeg sluttet på p-piller og derfor trur jeg vi har bommet på EL hver måned. Har mistolka signalene 🤦‍♀️ så hadde ikke noe store forhåpninger den første måneden med temping og EL-tester 😊 bedre lykke fremover ❤️

Ja men det er godt å høre, og det forklarer selvsagt mye at du kun har en eggleder. Da vil det jo også kunne gå mer tid så klart :) Dere får ha sex annenhver dag alltid dere da haha, da blir man jo aldri lei si 😛 huff, neida! Temping og el-tester er nok en smart kombinasjon for dere:)

Kan jeg se gafen din forresten? Synes det er utrolig interessant å se. Lærer alltid noe!

Bedre lykke fremover ja :)❤️ 

Endret av -C-
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

34 minutter siden, -C- skrev:

Så kjipt for deg også @Ønskebarnnr2 ! For en mandag for dere! Du tempet sant? Hvordan var tempen nå da ift i går feks? 

Har du fått prøve Letrozol for å frembringe EL?

At ikke jeg tenkte på det før.. Men kanskje egget slipper hver måned men at det ikke finner veien til egglederen om det blir sluppet på den siden der egglederen er borte? 🤔 Da blir det jo ikke mye baby ut av det 🤦‍♀️ 

Tok skjermbilde av første "ferdige" grafen min, så ser du hvor mye det droppa dagen før TR kom 😊 men en lutealfase på 12/13 dager, er det for kort? Om det ikke sitter iløpet av dette året skal vi komme oss til legen så vi blir videre sendt for å se at alt er greit med både meg og mannen 😊 vi har snakket om det sist jeg fikk mens. Og er blitt ganske enige der 😊

Screenshot_20191021_102842.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

😕 Uff kjedelig å få en sånn nyhet. 

Godt IVF er noe de anbefaler. Vet om et par som ikke ble anbefalt IVF heller pågrunn av kvaliteten på mannens sperm. Tror han dessverre var infertil.

Det som er fint med IVF er at de velger det beste egget å sædcellen å befrukter det. Og da er ofte mulighetene veldig fine :) spesielt om man ikke har eggløsning så ofte samt at mannen har trege  svømmere. Tror dere har gode muligheter med det :) 

Men forstår frustrasjonen. Man ønsker jo helst å klare seg på egenhånd. Pluss det er alltid en prosess å få hjelp. Psykisk og fysisk. 

Klem 🧡 - M 

Anonymkode: 75b37...a21

Ja, det må selvfølgelig være en mye verre beskjed! Jeg er såklart glad for at det er håp for at vi kan få barn sammen ❤️ Det ble nok bare litt "mye" å få den beskjeden. Vi vil jo klare dette på egenhånd, som du sier. Takk for klemmen ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Ønskebarnnr2 skrev:

At ikke jeg tenkte på det før.. Men kanskje egget slipper hver måned men at det ikke finner veien til egglederen om det blir sluppet på den siden der egglederen er borte? 🤔 Da blir det jo ikke mye baby ut av det 🤦‍♀️ 

Tok skjermbilde av første "ferdige" grafen min, så ser du hvor mye det droppa dagen før TR kom 😊 men en lutealfase på 12/13 dager, er det for kort? Om det ikke sitter iløpet av dette året skal vi komme oss til legen så vi blir videre sendt for å se at alt er greit med både meg og mannen 😊 vi har snakket om det sist jeg fikk mens. Og er blitt ganske enige der 😊

Screenshot_20191021_102842.jpg

Ja det er vel noe med det, altså jeg forstår ikke helt hvordan det fungerer, men man har vel da kun eggløsning annenhver måned ca. Altså hver eggstokk slipper vel egg annenhver måned ca? Vet du - dette må vi finne ut av, for dette vet jeg faktisk ikke! Vil man da kun ha eggløsning annenhver måned? Hvilket betyr at eggstokken slipper egg fra annenhver eggstokk annenhver måned? Og du derfor ikke vil ha eggløsning annenhver mnd, da det ikke er noe egg som slippes?

Ja - ser grafen din! Derfor jeg sa at en kjempelovende graf, er kjempelovende helt til den dropper! Det er progesteronet som gjør det, og når kroppen da oppdager at "oi - her er det ingen egg som har festet seg eller er befruktet", signaliserer den det, progesteronet dropper og man får mensen og lav temp.

Sånn sett stoler jeg ikke på grafene mine, men foretrekker selvsagt at de ser bra ut, enn omvendt 😛 
Grafen din så kjempefin ut - ut dpo 11, så dpo 12 slapp progesteronet taket vil jeg tro. 

12-13 dager er kort lutealfase, men jeg har også det og har to levende barn, og to SA'er bak meg, så jeg tror det funker bra altså:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

44 minutter siden, -C- skrev:

Huff så kjedelig @Dovendyr1,men om dere ble anbefalt IVF er det nok fordi man da optimaliserer alle forhold. Da kan de faktisk finne de sædcellene som er bra og matche dem med et egg som er kjempebra også, og får mye bedre odds 😄

Skjønner at beskjeden er utrolig kjip, det er aldri moro å få vite at noe er "galt", og ikke noe alright at gynekologen ikke en gang vil prøve noen løsninger før IVF osv. Hadde jo ikke skadet å prøve tenker jeg. Jeg har ingen god erfaring med offentlig gynekolog, så jeg får medfølelse på denne altså! 

Isåfall bør jo gynekologen henvise dere til offentlig IVF, gjorde h*n det?

Det er nok som du og M sier, så sånn sett er det en bra ting såklart! 

Jeg også tenker at det ikke skader å prøve.. Må jo gå på masse medisiner i forbindelse med IVF uansett. Jeg skulle spurt mer når gyn ringte, men tror jeg ble litt satt ut og ikke visste hva jeg skulle spørre om.  Ja, gyn spurte om vi ville henvises og det sa jeg at vi ville :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Dovendyr1 skrev:

Det er nok som du og M sier, så sånn sett er det en bra ting såklart! 

Jeg også tenker at det ikke skader å prøve.. Må jo gå på masse medisiner i forbindelse med IVF uansett. Jeg skulle spurt mer når gyn ringte, men tror jeg ble litt satt ut og ikke visste hva jeg skulle spørre om.  Ja, gyn spurte om vi ville henvises og det sa jeg at vi ville :) 

Så rart at gynekolog da ikke ordner mer papirer og informerer dere. Dere må jo avgi diverse blodprøver osv for å kunne henvises osv. Jeg hadde nok tatt en telefon for å sikre meg at h*n faktisk har søkt dere inn.

Ja det å prøve kan umulig skade, eneste det skader er jo lommeboka di, men det er jo ikke SÅ dyrt heller! Det er fint overgåelig med Letrozol iallfall! Kanskje du skulle tatt 1 privat time og fått sjekket der også? Eventuelt ringer du gynekolog og spør litt mer, det bør de ha forståelse for spør du meg!

Sender deg iallfall en god klem uansett ❤️ Å være prøver er ingen dans på roser og da må vi støtte hverandre :)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, -C- skrev:

Slo meg nå at jeg denne måneden er ekstreeeemt avslappet vedrørende prøving.
 

Rett og slett da jeg ikke ANER hvilken dpo jeg er på, altså har liksom ikke fulgt med. Det har jo aldri skjedd før😂🙈

Måtte gå inn å se nå, og er på dpo 5. 
Sånn sett fantastisk å skulle gå på Letrozol ++ neste måned, for det gjør så jeg denne måneden virkelig bare tar det med ro☺️

 

Så deilig å være så avslappet mtp prøvingen! :)  Det må du bare nyte så lenge det varer :fnise: Noen ganger tenker jeg at det hadde vært fint om vi ikke hadde hatt mulighet til å tempe og teste etter eggløsning osv, det kan skape såå mye stress!  

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, -C- skrev:

Så rart at gynekolog da ikke ordner mer papirer og informerer dere. Dere må jo avgi diverse blodprøver osv for å kunne henvises osv. Jeg hadde nok tatt en telefon for å sikre meg at h*n faktisk har søkt dere inn.

Ja det å prøve kan umulig skade, eneste det skader er jo lommeboka di, men det er jo ikke SÅ dyrt heller! Det er fint overgåelig med Letrozol iallfall! Kanskje du skulle tatt 1 privat time og fått sjekket der også? Eventuelt ringer du gynekolog og spør litt mer, det bør de ha forståelse for spør du meg!

Sender deg iallfall en god klem uansett ❤️ Å være prøver er ingen dans på roser og da må vi støtte hverandre :)  

Ja, jeg har ikke peiling på hvordan denne prosessen er videre! Jeg har tenkt til å ringe, men vet ikke helt hva jeg skal spørre om? Har du noen tips til hva jeg burde få klarhet i? Jeg vil f.eks vite prøvesvarene til mannen, om han har så dårlig kvalitet at det er umulig og at det er derfor jeg ikke får medisiner.  

Vi blir henvist til St.Olav og jeg leste litt på hjemmesiden der, og der er jo blodprøver, ny sædprøve osv en del av utredningen. Men du mener at det skal gjøres av gynekolog også før vi blir henvist? Jeg har som sagt ikke peiling på dette her :vetikke: Har faktisk vurdert å ordne meg time til privat gyn.. Får se hva offentlig gyn sier når jeg har snakket med hun!

Det er fint med klemmer ❤️ Det er godt å ha noen å prate med, hjelper å ha denne skravletråden! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...