Gå til innhold

IKM Skravletråd


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, Førstegangs skrev:

Så spennende! Hva tenker du?🤩

Har et pittelitt håp! Jeg har vært rimelig amper og hatt kjempekort lunte på samboeren siste par kveldene, sånn oppførsel har jeg kun hatt den ene gangen jeg ble gravid 🙊 Kjenner også på pittelitt ømme pupper  og litt stikkinger og murringer både i livmor og på siden(e). Mitt ene svangerskap var et IVF-forsøk, så hadde tilførsel av østrogen og progesteron utenom 🤷‍♀️ Det svangerskapet endte dog med SA i juni. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, Patriotpaula skrev:

Har et pittelitt håp! Jeg har vært rimelig amper og hatt kjempekort lunte på samboeren siste par kveldene, sånn oppførsel har jeg kun hatt den ene gangen jeg ble gravid 🙊 Kjenner også på pittelitt ømme pupper  og litt stikkinger og murringer både i livmor og på siden(e). Mitt ene svangerskap var et IVF-forsøk, så hadde tilførsel av østrogen og progesteron utenom 🤷‍♀️ Det svangerskapet endte dog med SA i juni. 

Tenk så herlig det hadde vært da, etter denne sommeren din, om det hadde blitt hjemmebakst 😍 krysser fingre!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Neutral90 skrev:

Tenk så herlig det hadde vært da, etter denne sommeren din, om det hadde blitt hjemmebakst 😍 krysser fingre!

Hjemmebakst 😂 Det hadde vel nesten vært for godt til å være sant hvis det skulle ha skjedd 🙊 Jeg antar jo virkelig at mensen kommer innen få dager, så da er det jo bare å begynne på østrogenplaster andre blødningsdag. Så blir det ikke på den første måten med hjemmebakst, så er det alltids håp på det andre måten 🙏

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har opprettet prøvedagbok! :)

Har funnet ut at siden vi fortsatt er prøvere og at jeg er innom KG flere ganger daglig, så har jeg valgt å opprette det for å ha et sted å skrive ned ting på og å få luftet litt tanker.

Hyggelig om du vil følge meg videre på veien der også :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Perioden mellom EL og IKM (før man kan teste), holder dere dere helt unna alkohol? Syns det er vanskelig når vi er bedt bort å holde prøvingen skjult... 

Anonymkode: b12da...23e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjør det ja:) kan feks ta meg et glass maks, men det har kun skjedd to ganger på 9 mnd. Jeg sier bare at jeg skal opp tidlig på et eller annet og derfor ikke drikker. Gjør akkurat det DU føler for☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

45 minutter siden, J1994 skrev:

Jeg har opprettet prøvedagbok! :)

Har funnet ut at siden vi fortsatt er prøvere og at jeg er innom KG flere ganger daglig, så har jeg valgt å opprette det for å ha et sted å skrive ned ting på og å få luftet litt tanker.

Hyggelig om du vil følge meg videre på veien der også :)

Det vil jeg gjerne @J1994 😊

Hvor finner jeg den? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, -C- skrev:

Det vil jeg gjerne @J1994 😊

Hvor finner jeg den? 

Takk ❤

Nederst på framsida av kvinneguiden ligger det både prøverdagbok og graviddagbok :) Min ligger under prøverdagbok A-L og heter "Alle gode ting er....?" :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Perioden mellom EL og IKM (før man kan teste), holder dere dere helt unna alkohol? Syns det er vanskelig når vi er bedt bort å holde prøvingen skjult... 

Anonymkode: b12da...23e

Kan drikke ett til to glass hvis det er noe spesielt der jeg føler det er vanskelig å holde seg unna, hvis du skjønner? Men vi bor en del unna festlokaler og alt det der, så flere er vandt med at enten kjører jeg eller samboeren, så hjelper på det også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen 😊

I dag når jeg tok tempen så våknet jeg godt innpakket og varm (på nippet til svett), prøvde å kjøle meg litt ned til en behagelig temperatur og tok en ny temp 30 min etterpå som var 0.14 grader lavere. Hva ville dere gått ut i fra? 🤔

Kan legge til at det da blir en temp forskjell fra 0.57 til 0.76. Synes det er ganske mye egentlig 🤷🏼‍♀️

Endret av Carjo4
La til ekstra informasjon
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Carjo4 skrev:

God morgen 😊

I dag når jeg tok tempen så våknet jeg godt innpakket og varm (på nippet til svett), prøvde å kjøle meg litt ned til en behagelig temperatur og tok en ny temp 30 min etterpå som var 0.14 grader lavere. Hva ville dere gått ut i fra? 🤔

Kan legge til at det da blir en temp forskjell fra 0.57 til 0.76. Synes det er ganske mye egentlig 🤷🏼‍♀️

Den første! Alltid den første! ☺️
Legg inn kommentar om at du var svett feks.

Endret av -C-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Patriotpaula skrev:

Da datt tempen og av erfaring kommer mensen ila dagen 😣

3C8F2910-F6F5-45C1-B3D7-F92297FE20D4.jpeg

Usj så kjedelig!!!! Hadde nok tenkt det samme som deg i dette tilfellet! Du er 11 dpo i dag, hvorfor teller ikke din FF dpo slik min gjør? Se på min her:

9938F980-0D06-4C2B-862B-0401E655B392.jpeg

Endret av -C-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, -C- skrev:

Usj så kjedelig!!!! Hadde nok tenkt det samme som deg i dette tilfellet! Du er 11 dpo i dag, hvorfor teller ikke din FF dpo slik min gjør? Se på min her:

9938F980-0D06-4C2B-862B-0401E655B392.jpeg

Kan det ha noe med at hun "override't" eggløsningen denne syklusen? 🤔 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, J1994 skrev:

Kan det ha noe med at hun "override't" eggløsningen denne syklusen? 🤔 

Hva vil det si eller skal det bety? Aldri vært borti det på FF før jeg! 😄🙈

Endret av -C-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, -C- skrev:

Hva vil det si eller skal det bety? Aldri vært borti det på FF før jeg! 😄🙈

Hun skrev om det på forrige side :) Fikk aldri positiv eggløsningstest, men EL var bekreftet på UL, så hun "override't" den siden FF ikke sa hun hadde hatt eggløsning :)

Men om det er grunnen til at det ikke står DPO vet jeg ikke altså 🙈

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, J1994 skrev:

Hun skrev om det på forrige side :) Fikk aldri positiv eggløsningstest, men EL var bekreftet på UL, så hun "override't" den siden FF ikke sa hun hadde hatt eggløsning :)

Men om det er grunnen til at det ikke står DPO vet jeg ikke altså 🙈

Aaaah man lærer støtt noe her altså! Takk for forklaringen :) Jeg har bare alltid den klassiske grafen jeg, som du ser nå også, får en dip og stigning, også synker den rett før mensen! Samme gamle regla haha!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, -C- skrev:

Aaaah man lærer støtt noe her altså! Takk for forklaringen :) Jeg har bare alltid den klassiske grafen jeg, som du ser nå også, får en dip og stigning, også synker den rett før mensen! Samme gamle regla haha!

Versegod :) Haha, du kjenner grafene dine litt for godt tydeligvis 🙈 Men er lov å krysse fingrene for at den fortsatt holder seg høy da ;) Hvordan var grafen din når du ble gravid nå sist, som du dessverre mistet igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, -C- skrev:

Usj så kjedelig!!!! Hadde nok tenkt det samme som deg i dette tilfellet! Du er 11 dpo i dag, hvorfor teller ikke din FF dpo slik min gjør? Se på min her:

9938F980-0D06-4C2B-862B-0401E655B392.jpeg

Jeg har sett andre ha det, men aldri hatt sånn DPO-telling selv 🤷‍♀️ Vet ikke hvordan man får det? Så det har ingenting med at jeg har overstyrt 😬

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, J1994 skrev:

Versegod :) Haha, du kjenner grafene dine litt for godt tydeligvis 🙈 Men er lov å krysse fingrene for at den fortsatt holder seg høy da ;) Hvordan var grafen din når du ble gravid nå sist, som du dessverre mistet igjen?

Ja du kan så si🙈🙈 det jeg ser på de månedene jeg ble gravid er at dipen kom mye senere begge gangene! Det trenger ikke å bety noe, men det er det eneste jeg finner som er annerledes. Dip fra dpo 8+ ved graviditet! Du kan se her:

B592A876-5B29-49C4-9A10-EAB6413FC3C7.jpeg

32C6C6CF-9732-4BA7-A715-ED676C51099F.jpeg

Endret av -C-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...