Gå til innhold

IKM Skravletråd


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, Patriotpaula skrev:

Jeg har sett andre ha det, men aldri hatt sånn DPO-telling selv 🤷‍♀️ Vet ikke hvordan man får det? Så det har ingenting med at jeg har overstyrt 😬

Så rart! Jeg har slik VIP abonnement, men mener jo bestemt at jeg alltid har fått DPO-telling uansett! Kanskje noe med innstillingene dine? Du klarer jo fint å telle det selv, men bare kom til å tenke på det :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 minutter siden, -C- skrev:

Så rart! Jeg har slik VIP abonnement, men mener jo bestemt at jeg alltid har fått DPO-telling uansett! Kanskje noe med innstillingene dine? Du klarer jo fint å telle det selv, men bare kom til å tenke på det :) 

Jeg har kun hatt VIP abonnement denne mnd, og da får jeg med DPO-dager. Har ikke hatt det med gratisversjonen :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, -C- skrev:

Så rart! Jeg har slik VIP abonnement, men mener jo bestemt at jeg alltid har fått DPO-telling uansett! Kanskje noe med innstillingene dine? Du klarer jo fint å telle det selv, men bare kom til å tenke på det :) 

Er jo veldig praktisk da 🙊😅 Jeg betaler ikke, så vet ikke om det er noe forskjell på gratis og VIP 🤷‍♀️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, -C- skrev:

Ja du kan så si🙈🙈 det jeg ser på de månedene jeg ble gravid er at dipen kom mye senere begge gangene! Det trenger ikke å bety noe, men det er det eneste jeg finner som er annerledes. Dip fra dpo 8+ ved graviditet! Du kan se her:

B592A876-5B29-49C4-9A10-EAB6413FC3C7.jpeg

32C6C6CF-9732-4BA7-A715-ED676C51099F.jpeg

Se der ja :) Hmm, du sier noe der.. Siden det er det eneste som er annerledes, hadde jeg nok selv hengt meg for mye opp i det 😅 Ellers får vi bare håpe at det ikke har noen betydning likevel og at dippen din på 6dpo også kan føre til graviditet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Patriotpaula skrev:

Er jo veldig praktisk da 🙊😅 Jeg betaler ikke, så vet ikke om det er noe forskjell på gratis og VIP 🤷‍♀️ 

Ved et lett googlesøk så er det pga.du har gratisversjonen, ja :) Har du VIP-medlemskap, vil også DPO-dagene vises :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, J1994 skrev:

Ved et lett googlesøk så er det pga.du har gratisversjonen, ja :) Har du VIP-medlemskap, vil også DPO-dagene vises :)

Takk :) Det går jo veldig fint uten, det er jo bare å telle selv 👌🏼😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Patriotpaula skrev:

Takk :) Det går jo veldig fint uten, det er jo bare å telle selv 👌🏼😊

Absolutt :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, J1994 skrev:

Se der ja :) Hmm, du sier noe der.. Siden det er det eneste som er annerledes, hadde jeg nok selv hengt meg for mye opp i det 😅 Ellers får vi bare håpe at det ikke har noen betydning likevel og at dippen din på 6dpo også kan føre til graviditet ;)

Ja sant, blir jo fort sånn! Den som leter - finner 😛 Er jo ikke sikkert det betyr noe heller, men time will show! Det jeg reagerer litt på nå når jeg tenker meg om er at jeg ikke har ømme pupper i det heeele tatt denne måneden! Det har jeg alltid, men det kan jo likegjerne skyldes SA'en! At kroppen ikke er helt i lage osv.

Den som venter får se!

Skikkelig i ordtak-slaget i dag jeg hahahaha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, -C- skrev:

Ja sant, blir jo fort sånn! Den som leter - finner 😛 Er jo ikke sikkert det betyr noe heller, men time will show! Det jeg reagerer litt på nå når jeg tenker meg om er at jeg ikke har ømme pupper i det heeele tatt denne måneden! Det har jeg alltid, men det kan jo likegjerne skyldes SA'en! At kroppen ikke er helt i lage osv.

Den som venter får se!

Skikkelig i ordtak-slaget i dag jeg hahahaha!

Haha 😅

Jeg hadde heller ikke ømme pupper forrige syklus 😛 Hadde det fra 6dpo den syklusen jeg ble gravid sist, og syklusen før der igjen der jeg ikke ble gravid. Kjente skikkelig etter fra 6dpo nå forrige syklus, men var absolutt ingenting 😛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, -C- skrev:

Den første! Alltid den første! ☺️
Legg inn kommentar om at du var svett feks.

Tusen takk for svar, da skal jeg huske det til neste gang 😊 venter på tempfall så forsto ikke hvorfor tempen var så høy, så ble derfor så usikker.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, J1994 skrev:

Haha 😅

Jeg hadde heller ikke ømme pupper forrige syklus 😛 Hadde det fra 6dpo den syklusen jeg ble gravid sist, og syklusen før der igjen der jeg ikke ble gravid. Kjente skikkelig etter fra 6dpo nå forrige syklus, men var absolutt ingenting 😛

Ja jeg har hatt det absolutt hver måned! Rett etter EL får jeg ømme pupper og hvitt utflod! Sorry details, men det er bare sånn det er! Forrige måneden var det 0 utflod, men ømme pupper.

Denne måneden veldig lite av begge deler, iallfall ikke ømme pupper! Men har vel bare også lært meg at måned etter SA, kan være helt loco! Kroppen stabiliserer seg!

Lekkert samtaleemne haha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser dere er inne på et veldig delikat tema her 😅 kan jeg hive meg på og spørre om det er noen som sjekker livmortappen under syklusen? Jeg sjekker ikke sånn "åpenbart" men kjenner jo av og til etter hvor den er spesielt når det ser ut som TR er ferdig (bare sånn med papir for å sjekke om det har sluttet helt å blø). Den her mensen har tappen vært veldig øm og livmoren også. Og TR var ferdig allerede igår kveld. Så vi hadde sengkos idag og da begynte det igjen, men det så mere ut som blod ifra et sår. Tappen har gjemt seg helt og er fortsatt veldig øm når jeg kommer borti den. Sikkert mange som blir å reagere på at man kjenner etter av og til, men dem trenger ikke å kommentere. Vil kun vite om det er vanlig at tappen forsvinner sånn 2 dager før TR egentlig skal være ferdig og er det et dårlig tegn at det er så ømt? Jeg har googlet litt og er så redd for at den gjenværende egglederen også er tett 😭😱 vet at jeg ikke får noe ordentlig svar før man har undersøkt dette med gyn men jeg tenker å høre med deres erfaringer først og se om det eventuelt fortsetter inni syklusen eller om det gir seg. Men tanken svirrer og jeg vet ikke. 

Endret av Ønskebarnnr2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, Ønskebarnnr2 skrev:

Ser dere er inne på et veldkg delikat tema her 😅 kan jeg hive meg på og spørre om det er noen som sjekker livmortappen under syklusen? Jeg sjekker ikke sånn "åpenbart" men kjenner jo av og til etter hvor den er spesielt når det ser ut som TR er ferdig (bare sånn med papir for å sjekke om det har sluttet helt å blø). Den her mensen har tappen vært veldig øm og livmoren også. Og TR var ferdig allerede igår kveld. Så vi hadde sengkos idag og da begynte det igjen, men det så mere ut som blod ifra et sår. Tappen har gjemt seg helt og er fortsatt veldig øm når jeg kommer borti den. Sikkert mange som blir å reagere på at man kjenner etter av og til, men dem trenger ikke å kommentere. Vil kun vite om det er vanlig at tappen forsvinner sånn 2 dager før TR egentlig skal være ferdig og er det et dårlig tegn at det er så ømt? Jeg har googlet litt og er så redd for at den gjenværende egglederen også er tett 😭😱 vet at jeg ikke får noe ordentlig svar før man har undersøkt dette med gyn men jeg tenker å høre med deres erfaringer først og se om det eventuelt fortsetter inni syklusen eller om det gir seg. Men tanken svirrer og jeg vet ikke. 

Hei du :) Da jeg ble gravid i 2009 sjekket jeg tappen hver dag faktisk, derfor husker jeg ikke eksakt hvordan den oppførte seg. Så lenge man er ren og fin på hendene, har korte negler og ikke virkelig pirker hardt i den, er det ikke farlig altså.
Selv om mange vil påstå at man bør la være. Delte meninger på det tror jeg.

Jeg har siden den gang ikke undersøkt min, så jeg kan ikke hjelpe deg veldig dessverre :(
Det er nok bare rester fra TR det du snakker om. Rundt TR er det ingen vits å følge med på den eller?
Når du sier ømt, hva legger du i det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Ønskebarnnr2 skrev:

Ser dere er inne på et veldkg delikat tema her 😅 kan jeg hive meg på og spørre om det er noen som sjekker livmortappen under syklusen? Jeg sjekker ikke sånn "åpenbart" men kjenner jo av og til etter hvor den er spesielt når det ser ut som TR er ferdig (bare sånn med papir for å sjekke om det har sluttet helt å blø). Den her mensen har tappen vært veldig øm og livmoren også. Og TR var ferdig allerede igår kveld. Så vi hadde sengkos idag og da begynte det igjen, men det så mere ut som blod ifra et sår. Tappen har gjemt seg helt og er fortsatt veldig øm når jeg kommer borti den. Sikkert mange som blir å reagere på at man kjenner etter av og til, men dem trenger ikke å kommentere. Vil kun vite om det er vanlig at tappen forsvinner sånn 2 dager før TR egentlig skal være ferdig og er det et dårlig tegn at det er så ømt? Jeg har googlet litt og er så redd for at den gjenværende egglederen også er tett 😭😱 vet at jeg ikke får noe ordentlig svar før man har undersøkt dette med gyn men jeg tenker å høre med deres erfaringer først og se om det eventuelt fortsetter inni syklusen eller om det gir seg. Men tanken svirrer og jeg vet ikke. 

Jeg prøvde i starten å sjekke tappen, men ga meg ikke noe info så kuttet det bare ut. Har derfor ingen erfaringer eller tips å komme med.. Men sjekk ut denne siden? Kanskje det står noe som kan hjelpe deg? http://www.syklus.info/livmortappen/tappen-gjennom-syklusen/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, -C- skrev:

Hei du :) Da jeg ble gravid i 2009 sjekket jeg tappen hver dag faktisk, derfor husker jeg ikke eksakt hvordan den oppførte seg. Så lenge man er ren og fin på hendene, har korte negler og ikke virkelig pirker hardt i den, er det ikke farlig altså.
Selv om mange vil påstå at man bør la være. Delte meninger på det tror jeg.

Jeg har siden den gang ikke undersøkt min, så jeg kan ikke hjelpe deg veldig dessverre :(
Det er nok bare rester fra TR det du snakker om. Rundt TR er det ingen vits å følge med på den eller?
Når du sier ømt, hva legger du i det?

Sånn type vond når man er borti den eller når man nyser/hoster. Hadde veldig mensen smerter den her gangen og det har ikke jeg hatt siden før jeg ble gravid i 2015. Har jo hatt noe vondt, men ikke så vondt at jeg nesten ikke skulle klare å komme meg opp av sofaen. 🤦‍♀️ Er sikkert ikke vits å sjekke tappen før det begynner å nærme seg EL, men den ømheten er veldig ubehagelig og gjør meg bekymret. Tenkte å ringe legen imorgen for å se om jeg kan komme inn bare så dem kan se på det eventuelt sende meg videre. For det er ømt i livmoren også. Stikking 🤦‍♀️ jeg trur alt er på bærtur plutselig 🤦‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 minutter siden, J1994 skrev:

Jeg prøvde i starten å sjekke tappen, men ga meg ikke noe info så kuttet det bare ut. Har derfor ingen erfaringer eller tips å komme med.. Men sjekk ut denne siden? Kanskje det står noe som kan hjelpe deg? http://www.syklus.info/livmortappen/tappen-gjennom-syklusen/

Takk for svar 😊 var inne der og sjekket igår men ble ikke noe klokere med tanke på like etter mens. 🤦‍♀️ Har aldri kjent at tappen blir borte like før mensen er ferdig. Den har de siste syklusene holdt seg "nede" før mensen var ferdig. Har ikke sjekket noe særlig ellers. Som sagt, "graver" på en måte for å se om det er heilt ferdig 🤦‍♀️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Ønskebarnnr2 skrev:

Takk for svar 😊 var inne der og sjekket igår men ble ikke noe klokere med tanke på like etter mens. 🤦‍♀️ Har aldri kjent at tappen blir borte like før mensen er ferdig. Den har de siste syklusene holdt seg "nede" før mensen var ferdig. Har ikke sjekket noe særlig ellers. Som sagt, "graver" på en måte for å se om det er heilt ferdig 🤦‍♀️

Ser på svaret du har gitt C over her. Du kan ikke være gravid da? At det er "mensen" i et svangerskap, hvis du skjønner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, J1994 skrev:

Ser på svaret du har gitt C over her. Du kan ikke være gravid da? At det er "mensen" i et svangerskap, hvis du skjønner?

Kan jo ta en test imorgen tidlig, men tempen tilsier jo at jeg ikke er det. Den har gått nedover litt hver dag og idag litt opp, men trur det er fordi jeg er ferdig med TR. Tanken har jo streifet meg, men det med egglederen min har vært en dominerende tanke 🤦‍♀️ 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Ønskebarnnr2 skrev:

Sånn type vond når man er borti den eller når man nyser/hoster. Hadde veldig mensen smerter den her gangen og det har ikke jeg hatt siden før jeg ble gravid i 2015. Har jo hatt noe vondt, men ikke så vondt at jeg nesten ikke skulle klare å komme meg opp av sofaen. 🤦‍♀️ Er sikkert ikke vits å sjekke tappen før det begynner å nærme seg EL, men den ømheten er veldig ubehagelig og gjør meg bekymret. Tenkte å ringe legen imorgen for å se om jeg kan komme inn bare så dem kan se på det eventuelt sende meg videre. For det er ømt i livmoren også. Stikking 🤦‍♀️ jeg trur alt er på bærtur plutselig 🤦‍♀️

Kanskje du bare burde få det sjekket ja :) Jeg skulle sååå gjerne hjulpet deg, men har dessverre ikke noe godt svar til deg ❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...