Gå til innhold

IKM Skravletråd


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg hadde negativ test i går etter nesten to dager med positiv el test. Målte i dag tidlig og da fikk jeg samme temp som i går, MEN jeg sovnet mens jeg målte, sikkert med åpen munn!.. men så målte jeg igjen etter to min og da fikk jeg ca 0,2 stigning. Men den ble jo tatt etter «en liten stund».. pleier alltid ta med en gang klokka ringer. What to do?!

Anonymkode: 21fb5...d21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, Sinsiew skrev:

Hvor holder du til? Sånn ca. Vet om i hvert fall to som er åpne på kveld i akershus. 

Private gynekologer kan gi lik behandling -ivf da. Altså; gyn kan ta alle sjekker og gi hormonbehandling. 

Min erfaring er også at gyn er flink til å høre på dine ønsker og dine ideer og innspill :)

Jeg holder til i Hordaland. Noen som vet om noe der? 

Ja, jeg håper jo det. Men vi har ikke råd til å ta lang behandling privat. Så jeg er litt usikker på hva som er best å gjøre nå. Skal til legen om en ukes tid for å få en henvisning tenkte jeg 😊 har vi fått ny lege også så må bli kjent med han 😅

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, wanderlust7 skrev:

Hei damer 😊 

Lurer på om noen har noen tips eller erfaringer med lignende;

Jeg hadde pillefri uke med bortfallsblødning 22-25. Juni, 06. Juli bestemte vi oss for at jeg skulle slutte på pilla og 10. Juli fikk jeg igjen en blødning. Skal jeg gå ut i fra at dette er første mens og at jeg kom rett i syklus, eller var det også en «pillemens»? Tok eggløsningstester når jeg i følgen Flo appen skulle hatt EL, men de var negative.. Kan sikkert forvente mens i løpet av uka her, om jeg ikke har vært så heldig at det har klagffet med en gang, eller så har jeg vel ikke fått min først mens etter pilleslutt enda, men syns det er litt rart at jeg fikk blødning så raskt etter jeg slutta med tanke på at jeg hadde bortfallsblødning 2.5 uke før... Noen som har opplevd lignende?

Jeg er nesten i samme situasjon og lurer på det samme.. Regner egentlig med at den første etter pilleslutt var bortfallsblødning, og at neste kommende mens er en ordentlig blødning. 

Anonymkode: aee08...0e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen!

Man kan på grafene se at mensen er på vei, og jeg skal nå klokken 08:00 ringe Hausken.

Ville bare oppdatere dere😊

Legger som de andre dagene med:

-Dagens graf

-Dagens graf oppå forrige mnd

-Dagens graf oppå graviditet vellykket

-Dagens graf oppå graviditet SA

 

Hilsen C

 

AC7FA12E-278C-43AD-AC13-A9A9E492BCC2.jpeg

04F2529E-D850-4C0B-8BB8-BE2568A56665.png

08B27256-4F23-404B-8C66-F70F48EB09CF.png

B10EE25D-58C9-4644-960B-F2D068BF0854.png

Anonymkode: e09e5...261

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

God morgen!

Man kan på grafene se at mensen er på vei, og jeg skal nå klokken 08:00 ringe Hausken.

Ville bare oppdatere dere😊

Legger som de andre dagene med:

-Dagens graf

-Dagens graf oppå forrige mnd

-Dagens graf oppå graviditet vellykket

-Dagens graf oppå graviditet SA

 

Hilsen C

 

AC7FA12E-278C-43AD-AC13-A9A9E492BCC2.jpeg

04F2529E-D850-4C0B-8BB8-BE2568A56665.png

08B27256-4F23-404B-8C66-F70F48EB09CF.png

B10EE25D-58C9-4644-960B-F2D068BF0854.png

Anonymkode: e09e5...261

😕 

Lykke til og oppdater oss gjerne om du ønsker det! 

- M 

Anonymkode: 75b37...a21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, så dumt C! 

 

Her er dpo land, og siste sjanse for videresending i systemet. Si ifra hva Hausken sier. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei Ønsker barn, GRATULERER!!! Nå ble jeg glad på dine vegner, sukk så herlig for deg og din kjære! Godt å lese solskinnshistorier også, for det gir håp ❤️

Så forferdelig trist å lese om senaborten, kan ikke en gang forestille meg hvordan det har vært, men desto mer glad er jeg for at du nå er gravid igjen!

Ja det er litt sånn jeg føler det, første gangen i denne prøveperioden var vel bare flaks og endte allikevel opp i SA, og nå skjer det vel aldri noe mer:( Nå har jo jeg alderen min i tillegg som er høy, så det er jo ikke akkurat motiverende. Hadde jeg også bare vært 32 hadde jeg tatt dette noe lettere fordi jeg hadde hatt tid, men jeg har jo absolutt ingen tid å miste nå.

Jeg ringer dem i morgen og i beste fall blir det bare den ene fertilitetssjekken vi må gjennom hvor vi får fortalt at alt ser bra ut, og at vi bare må fortsette. I verste fall finner de noe, selv om jeg jo har sjekket det meste i vår. Om de så gjør, er det bedre å vite så man kan få hjelp tenker jeg.

I og med at AMH var så bra, og blodavmålinger viser tydelig eggløsninger, samt graf, forstår jeg ikke helt at de skal kunne finne noe heller, men hvem vet! Alt jeg har testet har vist gode resultater. Gynekologen jeg var hos i vår sa at jeg måtte oppsøke hjelp i august om det ikke hadde skjedd noe til da, dette pga min høye alder. Jeg kan selvfølgelig gå til henne, men da jeg var hos henne var hun så "laber". Besvarte ikke spørsmål grundig, forklarte ikke ting, virket overhodet ikke "engasjert" og man følte seg nesten mer tom da man gikk ut derfor enn når man kom. Både jeg og sambo er enige i at vi heller går til Hausken nå, selv om det koster!

Tusen takk for motiverende ord og igjen gratulerer med spiren ❤️ jeg håper virkelig den sitter og at alt går bra for deg nå! Kan jeg spørre hvilken dpo du testet positivt på? Jeg tok jo en blendahvit test i dag på dpo 10, og har alltid før fått positivt på dpo 10, så derfor har jeg vel bare konkludert med at denne måneden ikke klaffet. I tillegg til 0 symptomer som murring, ligamentsmerter osv, tror jeg rett og slett mensen er på vei dessverre.

God klem!

Anonymkode: e09e5...261

Glemte visst å sitere deg i går og ser nå at optimismen for denne syklusen ikke var helt passende lenger 😢 men tar du kontakt med dem nå, så blir du sikkert gravid neste uke - så typisk 🙏🏻

 

«Tusen takk for det ❤️ Det er frykteleg mye skumlere enn første gang, nå vet jeg jo at jeg ikke trenger å være trygg etter 12 uker engang 😢 men mest av alt føles det godt å være et steg nærmere et levende barn 🙏🏻

 

Jeg tror det er lurt å bare ta den utredningen, for det er helt sikkert ikke noe galt, og når du får vite det, så kan du i alle fall slappe litt mer av i prøvingen. Det kan hende jeg er naiv, men jeg synes virkelig ikke du er så gammel heller. Moren min ble gravid igjen når hun var 44 og det er jo veldig mange som nå får første barn når de er litt oppe i 30-årene. Det eneste er vel at flere av eggene kan være skadet og derfor kan det vel ta litt lenger tid om man har uflaks. Men når du allerede har vist at du kan bli gravid på første PP denne gangen, så vet man jo egentlig at alt fungerer som det skal. Men det er vanskelig å tro på det selv midt i prøvestyret!

Jeg syntes kanskje jeg kunne skimte noe så vidt 10 dpo og 11 dpo viste det seg å stemme. Grafen din kan jo like gjerne gå opp som ned i morgen og «poking» i eggstokkene er jo et godt tegn, så det er kanskje litt tidlig å helt miste håpet 🤞🏻🤞🏻🤞🏻

 Stor klem tilbake. Og masse lykke til! »

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hausken hadde ikke ledig time før 15 september!!!

Takket nei til det, og trenger nå hjelp av dere til andre klinikker som kan være bra? Noen som vet? Oslo omegn, bor ved Asker/Bærum.

Huff så lite motiverende det var:(

 

C

Anonymkode: e09e5...261

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hausken hadde ikke ledig time før 15 september!!!

Takket nei til det, og trenger nå hjelp av dere til andre klinikker som kan være bra? Noen som vet? Oslo omegn, bor ved Asker/Bærum.

Huff så lite motiverende det var:(

 

C

Anonymkode: e09e5...261

Medicus? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

M - hvor gikk du?

 

C

Anonymkode: e09e5...261

Jeg har hvert på medicus å de var veldig uhyggelige. Følte de presset meg til å ta prøverør istedenfor å prøve på egenhånd. Dro til fertilitetssenteret i Sentrum å de var veldig flinke og veldig hyggelige! :) 

Men 15 september er 1 PP ekstra så du kan jo kanskje booke timen just in case? 

- M 

Anonymkode: 75b37...a21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.8.2019 den 11.00, lilla2103 skrev:

Verdt å prøve ihvertfall! :)

Gratulerer - det er en god følelse når det er over 😍 Da er det bare å vente å se om EL er på vei, spennende! 

Jeg er ca. 10 DPO nå, tok en test i dag tidlig. Den er nok negativ, men jeg har overbevist meg selv om at jeg ser noe :P Fikk positiv digital allerede 9/10 DPO sist, så jeg kjenner at jeg mister litt håpet for denne PP nå. På den andre siden, alle svangerskap er ulike, og mange tester jo ikke positivt før nærmere/etter IKM. Skal prøve å vente til over helgen med å ta en ny test, det spørs om det går! 

Spent om du klarte å holde deg i helga eller om du kanskje har tatt en i morges? 😅 Alle svangerskap er ulike og alt håp er ikke ute før mensen kommer. 

Jeg venter på mensen nå, evt en positiv test.. men sistnevnte er vel for mye å håpe på. Vi har hatt sex jevnlig siste 2 ukene. Kjenner litt stikking i dag, men det er vel bare mensen som er på vei. Og forsåvidt er den velkommen så jeg kan komme i normal syklus igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil man få positiv el-test igjen hvis egget ikke klarer å slippe? 

Anonymkode: 21fb5...d21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei igjen, jeg ringte Medicus.

For en utrolig god service jeg fikk av damen jeg pratet med!

Hun tok seg 35 minutter til meg per telefon hvor vi gikk gjennom absolutt alle prøveresultater jeg hadde fra tidligere + historikk osv osv.

Hun gikk nøye, nøye gjennom det og sa at jeg har meget fine nivåer, veldig bra - spesielt for min alder å være! Hun sa at flere som er yngre har dårligere nivåer, så det må man jo bare ta positivt ☺️

Hun resonnerte seg frem til at siden vi jo ble gravide i mars, og jeg har to barn fra før i tillegg har så fine resultater, tror hun at det bare er snakk om tid før det skjer! Graviditet altså!

Planen ble derfor nå som følger:

Jeg fikk tilsendt en rekvisisjon på blodprøver på de prøvene jeg allerede tok i vår, for å se om de er stabile eller om det er noen endring.

Om det er endring vil de anbefale meg en ny fertilitetssjekk og utredning!

Dersom nivåene er like, mener hun at jeg bare må fortsette å prøve da det rett og slett ikke er noe feil.

Dette får jeg kostnadsfritt samt da rådgivning for neste steg også gratis! HELT topp for mine ører! Hun skulle ringe meg neste torsdag når prøveresultatene er på plass.

Jeg får nok mensen ca torsdag som kommer, tar da prøvene på første «ordentlige» blødningsdag (ikke spotting) hos fastlegen, medicus mottar svarene og ringer meg for resultat/videre rådgivning!

Tipp topp tommel opp😊

De kunne jo bare satt opp time, for det var det jeg først ymtet til, men det at de ikke gjorde det føler jeg sier ganske mye! Da jeg føler de nå satte min beste interesse først!

Deretter får man jo bare se hva som skjer, men da er jeg iallfall i gang! Kan alltids bytte fertilitetslege om jeg vil etter jeg får de nye resultatene også.

Hva synes dere? Jeg føler meg lettet og fornøyd!

 

Hilsen C som SKAL få til dette!!

Anonymkode: e09e5...261

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har hvert på medicus å de var veldig uhyggelige. Følte de presset meg til å ta prøverør istedenfor å prøve på egenhånd. Dro til fertilitetssenteret i Sentrum å de var veldig flinke og veldig hyggelige! :) 

Men 15 september er 1 PP ekstra så du kan jo kanskje booke timen just in case? 

- M 

Anonymkode: 75b37...a21

Huff det var kjipt å høre! Sånn skal det ikke være! Jeg ringte dem før jeg så denne posten, men jeg møtte på verdens hyggeligste dame på tlf da heldigvis!

Jeg får nå tatt de blodprøvene også ser jeg! Rent logistikkmessig ville Hausken vært best for vår del, men slik situasjonen er akkurat nå - håper jeg prøveresultatene kommer tilbake som stabile og fine! Da fortsetter vi bare prøvingen!

Om ikke kan jeg vurdere da hvilket senter jeg går på utredning for.

Hva synes du om den planen? Vurderer jo til og med å ringe den offentlige gynekologen og ordne meg time der også, kan umulig skade å se hva hun har å si! (Eventuelt ikke sier.... hun var jo ikke veldig informativ sist).

C

Anonymkode: e09e5...261

Lenke til kommentar
Del på andre sider

M - hva gjorde fertilitetssenteret annerledes føler du?😊 fint å vite med tanke på valg av klinikk for min del!

 

C

Anonymkode: e09e5...261

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei igjen, jeg ringte Medicus.

For en utrolig god service jeg fikk av damen jeg pratet med!

Hun tok seg 35 minutter til meg per telefon hvor vi gikk gjennom absolutt alle prøveresultater jeg hadde fra tidligere + historikk osv osv.

Hun gikk nøye, nøye gjennom det og sa at jeg har meget fine nivåer, veldig bra - spesielt for min alder å være! Hun sa at flere som er yngre har dårligere nivåer, så det må man jo bare ta positivt ☺️

Hun resonnerte seg frem til at siden vi jo ble gravide i mars, og jeg har to barn fra før i tillegg har så fine resultater, tror hun at det bare er snakk om tid før det skjer! Graviditet altså!

Planen ble derfor nå som følger:

Jeg fikk tilsendt en rekvisisjon på blodprøver på de prøvene jeg allerede tok i vår, for å se om de er stabile eller om det er noen endring.

Om det er endring vil de anbefale meg en ny fertilitetssjekk og utredning!

Dersom nivåene er like, mener hun at jeg bare må fortsette å prøve da det rett og slett ikke er noe feil.

Dette får jeg kostnadsfritt samt da rådgivning for neste steg også gratis! HELT topp for mine ører! Hun skulle ringe meg neste torsdag når prøveresultatene er på plass.

Jeg får nok mensen ca torsdag som kommer, tar da prøvene på første «ordentlige» blødningsdag (ikke spotting) hos fastlegen, medicus mottar svarene og ringer meg for resultat/videre rådgivning!

Tipp topp tommel opp😊

De kunne jo bare satt opp time, for det var det jeg først ymtet til, men det at de ikke gjorde det føler jeg sier ganske mye! Da jeg føler de nå satte min beste interesse først!

Deretter får man jo bare se hva som skjer, men da er jeg iallfall i gang! Kan alltids bytte fertilitetslege om jeg vil etter jeg får de nye resultatene også.

Hva synes dere? Jeg føler meg lettet og fornøyd!

 

Hilsen C som SKAL få til dette!!

Anonymkode: e09e5...261

Dette høres jo supert ut!

Her var også gode resultater i dag. Superfine prøver, og mannens sædprøve var utmerket! 

Så må må det bare klaffe da. Jeg har jo, siden vi sluttet på prevansjon i oktober og bar uforsiktige en haug med ganger frem til pp start i april, ikke fått en eneste positiv test. Det føles ikke greit. 

Det blir uansett henvisning videre på oss da, pga min helsetilstand.

Men det er så bra at hun damen tok seg god tid til å prate med deg, og at hun er veldig positiv til videre prøving! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei -

Lenge siden jeg har gitt lyd fra meg. Hatt ferie og ikke fulgt så mye med på noen ting. Sist jeg skrev her hadde jeg uklare graviditetstester, som viste seg å ikke være noenting. Har fortsatt prøvingen, men ikke latt det ta helt overhånd over tankene mine. Nå har vi prøvd siden april og jeg begynner å bli litt utålmodig!! Og tanker om at det er noe galt med meg begynner å fare... Selvom jeg vet at jeg ikke har prøvd så lenge så føles det lenge likevel. Begynner også å lure på om jeg ikke har eggløsning i det hele tatt? At egget ikke slipper? Jeg temper ikke, men vurderer å begynne med det. 

Jeg er midt i fertile dager nå, i følge Ovia og Flo. Der har jeg tracket noen måneder nå. Vi har sex annenhver dag, i blant oftere. Har som regel flere dager med el-slim, men ikke noe særlig mer symptomer enn det. Håper så at det klaffer denne gangen!! Hvis ikke skal jeg snart til gynekolog, så da får jeg forhøre meg litt der. Jeg vet at de sier at det tar opptil ett år for friske par, men jeg er jo så ung og vil gjerne tro at det bør gå fortere for oss.. Måtte bare inn her og sutre litt til noen. Jeg snakker nemlig ikke med noen om det, annet enn samboeren min da (som også begynner å bli utålmodig) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har hvert på medicus å de var veldig uhyggelige. Følte de presset meg til å ta prøverør istedenfor å prøve på egenhånd. Dro til fertilitetssenteret i Sentrum å de var veldig flinke og veldig hyggelige! :) 

Men 15 september er 1 PP ekstra så du kan jo kanskje booke timen just in case? 

- M 

Anonymkode: 75b37...a21

Hvem var du hos på fertilitetssenteret? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

M - hva gjorde fertilitetssenteret annerledes føler du?😊 fint å vite med tanke på valg av klinikk for min del!

 

C

Anonymkode: e09e5...261

Hei! Å så koselig at du fikk så god respons av legen du snakket med! Er flere leger der så jeg var kanskje bare veldig uheldig med hun jeg var hos 😕 

Følte fertilitetssenteret tok meg på alvor og mottok meg på en helt annen måte. Istedenfor å fortelle meg alt som var galt som de gjorde på medicus ble jeg mottatt av en lege på fertilitetssenteret som fortalte meg alt som var bra å hun roet meg veldig. Hun lagde en god plan for meg for hva vi skal gjøre fremover. Jeg følte meg godt ivaretatt. Å hun sa selv at hun ble sjokkert over det de hadde sagt til meg på medicus. Men igjen jeg dro til en lege det er flere der så vil ikke gre alle under en kam :) 

De prøvene jeg tok på medicus måtte jeg ringe å be om 2 ganger før jeg fikk de tilsendt på Mail. Nei uff generelt en veldig dårlig opplevelse :( 

- M 

Anonymkode: 75b37...a21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...