Gå til innhold

IKM Skravletråd


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

6 timer siden, Nysgjerrig1 skrev:

Når skal du teste? ☺️

 

Går veldig fint med meg. Merker ikke så mye til spiren, så alt føles uvirkelig 🙈  Skal ha tidlig UL i uke 12, men det føles jo forferdelig lenge å vente på å se et bankende hjerte! Uke 5 nå. Livredd for å ikke se «noe» på UL i september, men sånn føler vel de fleste etter positiv test!

Ble litt fristet til å ta en test imorgen tidlig. Jeg er helt innstilt på at den er negativ så jeg håper ikke jeg blir skuffet for at den er det 😅 Det er jo bare 8 dpo imorgen så det er tidlig. 

Skjønner veldig godt den frykten! Jeg vet med meg selv at jeg kommer til å kjenne på den. Er nok vanskelig å unngå i starten. Sjansen for at det går bra er jo større enn sjansen for at det ikke går bra ❤🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 minutter siden, Tussi2018 skrev:

Ble litt fristet til å ta en test imorgen tidlig. Jeg er helt innstilt på at den er negativ så jeg håper ikke jeg blir skuffet for at den er det 😅 Det er jo bare 8 dpo imorgen så det er tidlig. 

Skjønner veldig godt den frykten! Jeg vet med meg selv at jeg kommer til å kjenne på den. Er nok vanskelig å unngå i starten. Sjansen for at det går bra er jo større enn sjansen for at det ikke går bra ❤🤞

Skjønner du er fristet! Men husk bare at 8 dpo er veeldig tidlig, og de fleste tester negativt da! Jeg tok en 9 dpo, og så mye som jeg bestemte meg for å ikke bli skuffet, så ble jeg det likevel 🙈 Men er spent på resultatet ditt Tussi, skal prøve å følge med her!

Ja, ikke sant! Det er det jeg må tenke. Tenk på alle de menneskene på jorda som... ikke endte i en spontanabort 😂 Huff, neida, men jo. Oddsene er på vår side! 🌱🙏

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Nysgjerrig1 skrev:

Skjønner du er fristet! Men husk bare at 8 dpo er veeldig tidlig, og de fleste tester negativt da! Jeg tok en 9 dpo, og så mye som jeg bestemte meg for å ikke bli skuffet, så ble jeg det likevel 🙈 Men er spent på resultatet ditt Tussi, skal prøve å følge med her!

Ja, ikke sant! Det er det jeg må tenke. Tenk på alle de menneskene på jorda som... ikke endte i en spontanabort 😂 Huff, neida, men jo. Oddsene er på vår side! 🌱🙏

Ja jeg vet det er tidlig og sjansen for å bli skuffet er der 🙈 Jeg hadde vi positiv el test CD 16 og negativ CD 17. Skal jeg da telle dop fra dag 17 eller 18? Nå har jeg talt fra dag 18 🤷‍♀️ hvis det er feil så er jeg kanskje 9 dpo imorgen (lørdag)? 🤔 

Haha ja man kan jo se sånn på det 😅😁 Jeg tror dette går veien for deg 🙏😍

Endret av Tussi2018
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok en tidlig test fra babyplan nå og den var som forventet negativ. Skal prøve å vente til mandag med å ta en ny nå 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen,

Legger ved graf jeg da, nå som det er gjeldende dager🙈 de legger seg alltid inn i merkelig rekkefølge så det ser altså sånn ut:

1. Graf fra mars hvor vi mistet til SA

2. Graf fra Jan 2009 hvor det gikk bra

3. Graf fra forrige mnd hvor det ikke ble nie

4. Dagens graf!

 

Denne kan gå alle veier, stygt redd den synker i morgen også, da er løpet kjørt for også denne mnd og vi oppsøker Hausken som sagt. Hadde så inderlig håpet vi skulle slippe det, men sånn ser det ikke ut til at det blir desverre😔

Hilsen C

07F648FC-E4CB-4108-99A4-E2CEB89FBB22.png

F793CC22-FCFD-43FD-AE24-0152C06CE1C8.png

4411E87B-F1EA-4BCB-83AE-D45395358C7C.png

9B856CAD-9E77-4FAD-87AE-BE851AB81347.png

Anonymkode: e09e5...261

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

God morgen,

Legger ved graf jeg da, nå som det er gjeldende dager🙈 de legger seg alltid inn i merkelig rekkefølge så det ser altså sånn ut:

1. Graf fra mars hvor vi mistet til SA

2. Graf fra Jan 2009 hvor det gikk bra

3. Graf fra forrige mnd hvor det ikke ble nie

4. Dagens graf!

 

Denne kan gå alle veier, stygt redd den synker i morgen også, da er løpet kjørt for også denne mnd og vi oppsøker Hausken som sagt. Hadde så inderlig håpet vi skulle slippe det, men sånn ser det ikke ut til at det blir desverre😔

Hilsen C

 

 

 

 

Anonymkode: e09e5...261

Den kan gå begge veier ja.. Håper den stiger i morgen, og at dere slipper Hausken. 

Vi har denne syklusen igjen før vi blir henvist vidre vi også. Blir spennende å se.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Sinsiew skrev:

Den kan gå begge veier ja.. Håper den stiger i morgen, og at dere slipper Hausken. 

Vi har denne syklusen igjen før vi blir henvist vidre vi også. Blir spennende å se.. 

Ja sant, det er ganske illustrativt når man viser det frem sånn!

Huff jeg er så lei altså, man blir så utrolig møkk lei på alle måter.

•Alle andre blir gravid (føles det som)

•Temping hver dag, hele ferier osv

•Evig «prøve»sex, hvilket heller ikke er så kult!

•Tolkning av kroppen/symptomer til enhver tid

•Grublingen

•Ventingen

•Skuffelsene

Og ja nå Hausken next! Det er frustrerende og urovekkende bare - æsj!

Føler du deg også frustrert/opprørt/lei Sinsiew?

 

Sender deg en klem jeg❤️Man må stå sammen!

 

C

.

Anonymkode: e09e5...261

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her ser du forresten de andre mnd som ikke gikk siden vi startet prøvingen i mars. Mars endte opp i SA.

Når jeg ser på dem ser jeg hvilken vei dette går desverre:(

Mistet totalt håpet for denne mnd nå, har ingen symptomer som er nevneverdige heller så!

«Hurra for Hausken»

C

B703A83D-0AD1-410D-A8A2-3E49F7EE41A2.png

8B457EEF-7F81-4C72-A5EC-353F53806665.png

Anonymkode: e09e5...261

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Sinsiew skrev:

Da kan det absolutt være hormoner i kroppen :)

pergotime kommer i 50 mg, hvis du har tatt dobbel, er du altså på 100. 

Da er det jo greit regnestykke :) Ved 5 dagers halveringstid, har du 6.25 mg klomifen igjen i kroppen, eller 12.5 ved 7 dagers halveringstid(halveringstiden er fra 5-7 dager) Mao: magevondt, humørsvingninger og kviser kan skyldes pergotime :)

Og beklager; det er sikkert absolutt ikke det du vil høre, når du sikkert håper det skyldes en spire og ikke medisin. Men det kan også absolutt være en spireliten på gang ❤

Ja, jeg regner egentlig med at jeg ikke er gravid nå. 10 dpo og helt blank test. Nå gleder jeg meg bare til et glass vin og hormonene går ut. 

-Mali

Anonymkode: 18a65...644

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja sant, det er ganske illustrativt når man viser det frem sånn!

Huff jeg er så lei altså, man blir så utrolig møkk lei på alle måter.

•Alle andre blir gravid (føles det som)

•Temping hver dag, hele ferier osv

•Evig «prøve»sex, hvilket heller ikke er så kult!

•Tolkning av kroppen/symptomer til enhver tid

•Grublingen

•Ventingen

•Skuffelsene

Og ja nå Hausken next! Det er frustrerende og urovekkende bare - æsj!

Føler du deg også frustrert/opprørt/lei Sinsiew?

 

Sender deg en klem jeg❤️Man må stå sammen!

 

C

.

Anonymkode: e09e5...261

Ja. Hadde nesten sammenbrudd etter at svigerinna med sin struttemage dro i går. Jeg vil også. 

Og så er alle rundt meg gravide! 

Men det tristeste er at vi ikke har råd til å svi av tusenvis på behandling.. Vel, vi kan ta fra husprosjektet. Men jeg vil jo helst ikke det. Samtidig vil jeg ikke ha mer enn 3-4 år mellom søskna. 

Åh, det føles så håpløst. Hvorfor går det ikke? Etter 8 mnd har jeg jo ikke fått én eneste positiv test en gang. 

Hva er feil med meg? Hvorfor klarer jeg ikke å bli gravid en gang til? Og hvorfor får jeg ikke lov å være lei meg? Hvorfor får alle meg til å virke som ei utakknemlig megge når jeg sier jeg er lei meg og så gjerne skulle hatt et søsken til J? Som om jeg ikke er glad nok i ungen jeg har? 

I tillegg føles det sårt at jeg måtte gi opp ammingen for det her. Pga medisiner. Den fine kosestunden og noe av det beste J visste om. 

Jeg VIL ikke måtte ta masse medisiner for å bli gravid. Dette er noe en "ekte kvinne" skal klare uten(joda, jeg bet det er en dum og stygg tanke, men det er en slik holdning jeg er vokst opp med blant familie). 

Og så mistet jeg jobben forrige uke, så nå må jeg bygge mer opp under min egen bedrift slik at vi har noe å leve av. Det er et godt stykke arbeid å få den opp å gå fra 30% - 100% inntekt. 

Nei, jeg har det ikke noe bra om dagen. Og da kan jeg jo bare tenke meg hvordan dere andre langtidsprøvere har det! Det er tøft og sårt. 

Endret av Sinsiew
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg regner egentlig med at jeg ikke er gravid nå. 10 dpo og helt blank test. Nå gleder jeg meg bare til et glass vin og hormonene går ut. 

-Mali

Anonymkode: 18a65...644

Æsj. Nyt vinen i det minste. Heller opp i et glass til meg selv as we speak 🍷

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sibirstjerne
20 minutter siden, Sinsiew skrev:

Ja. Hadde nesten sammenbrudd etter at svigerinna med sin struttemage dro i går. Jeg vil også. 

Og så er alle rundt meg gravide! 

Men det tristeste er at vi ikke har råd til å svi av tusenvis på behandling.. Vel, vi kan ta fra husprosjektet. Men jeg vil jo helst ikke det. Samtidig vil jeg ikke ha mer enn 3-4 år mellom søskna. 

Åh, det føles så håpløst. Hvorfor går det ikke? Etter 8 mnd har jeg jo ikke fått én eneste positiv test en gang. 

Hva er feil med meg? Hvorfor klarer jeg ikke å bli gravid en gang til? Og hvorfor får jeg ikke lov å være lei meg? Hvorfor får alle meg til å virke som ei utakknemlig megge når jeg sier jeg er lei meg og så gjerne skulle hatt et søsken til J? Som om jeg ikke er glad nok i ungen jeg har? 

I tillegg føles det sårt at jeg måtte gi opp ammingen for det her. Pga medisiner. Den fine kosestunden og noe av det beste J visste om. 

Jeg VIL ikke måtte ta masse medisiner for å bli gravid. Dette er noe en "ekte kvinne" skal klare uten(joda, jeg bet det er en dum og stygg tanke, men det er en slik holdning jeg er vokst opp med blant familie). 

Og så mistet jeg jobben forrige uke, så nå må jeg bygge mer opp under min egen bedrift slik at vi har noe å lebe av. Det er et godt stykke arbeid å få den opp å gå fra 30% - 100% inntekt. 

Nei, jeg har det ikke noe bra om dagen. Og da kan jeg jo bare tenke meg hvordan dere andre langtodsprøvere har det! Det er tøft og sårt. 

Jeg vil bare sende deg en kjempeklem! :klem: dette var trist å lese. Jeg kjenner til den følelsen av at alle rundt en blir gravide. 

En dag vil all denne innsatsen være verdt det. Jeg vet det høres teit ut og det er vanskelig å holde på det lille en har igjen av håp. Men det kommer til å gå skal du se. Denne prosessen viser bare hvor sterkt barnet er ønsket! Det er en tøff prosess. 

Jeg husker at jeg arrangerte babyshower for ei venninne rett etter at jeg hadde mistet. Det var forferdelig vanskelig, bare det å kjøpe inn babytøy var helt grusomt. Men en dag går det veien skal du se! Jeg heier som bare det!! På dere alle❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20 minutter siden, Sibirstjerne skrev:

Jeg vil bare sende deg en kjempeklem! :klem: dette var trist å lese. Jeg kjenner til den følelsen av at alle rundt en blir gravide. 

En dag vil all denne innsatsen være verdt det. Jeg vet det høres teit ut og det er vanskelig å holde på det lille en har igjen av håp. Men det kommer til å gå skal du se. Denne prosessen viser bare hvor sterkt barnet er ønsket! Det er en tøff prosess. 

Jeg husker at jeg arrangerte babyshower for ei venninne rett etter at jeg hadde mistet. Det var forferdelig vanskelig, bare det å kjøpe inn babytøy var helt grusomt. Men en dag går det veien skal du se! Jeg heier som bare det!! På dere alle❤️

Takk 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.8.2019 den 19.11, AnonymBruker skrev:

M !

Kan du fortelle litt om symptomene du hadde den mnd du ble gravid med tvillingene?

Hvilke symptomer hadde du og når kom de?

Legg gjerne med grafen om du har den😊

Bare kom til å tenke på at du sa det var litt annerledes den mnd du ble gravid, så jeg ble nysgjerrig😊

 

Hilsen C

Anonymkode: e09e5...261

Sorry sent svar! Har jobbet endel i det siste så har ikke sjekket inn så mye :( 

Den mnd jeg ble gravid med tvillingene hadde jeg overraskende mindre symptomer og annerledes symptomer enn de andre mnd. Fikk menssmurringer 6 dager før mens noe som er veldig uvanlig for meg. Fikk også ligamentsmerter å generelt en merkelig følelse i livmoren. Det var veldig rart. Fikk masse utflod sånn melkehvitt og flytende. Jeg har aldri hatt det slik før. Måtte gå med innlegg. Fikk også strålinger nedover beinet iblant. Nei var veldig rart 😆

De andre mnd hadde jeg såre bryster og generelt disse standard symptomene som kvalme og craving og sterk luktesans. Hadde ingen av delene denne gang. Og hadde ingen utflod før. Dette kom da jeg ble gravid med tvillingene. 

Det var kun en merkelig og øm følelse i livmoren jeg kjente de kommende ukene. Kvalmen og ømme bryster kom i uke 4 tror jeg. 

Legger ved grafen. Var også første mnd hvor jeg hadde en veldig fin graf litt sånn (thriphasic eller hva de nå kaller det 😆) hadde 3 forskjellige temp stigninger. Så alt var nytt for meg den mnd. 5847E0CE-2970-4EEB-B41A-F67FCEAB3B27.thumb.jpeg.7ab1623450d1f691d25c48f5f653e914.jpeg

- M 

3DB36F45-8A61-4A9F-AF12-3640AD6CE6D8.png

Anonymkode: 75b37...a21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Her ser du forresten de andre mnd som ikke gikk siden vi startet prøvingen i mars. Mars endte opp i SA.

Når jeg ser på dem ser jeg hvilken vei dette går desverre:(

Mistet totalt håpet for denne mnd nå, har ingen symptomer som er nevneverdige heller så!

«Hurra for Hausken»

C

B703A83D-0AD1-410D-A8A2-3E49F7EE41A2.png

8B457EEF-7F81-4C72-A5EC-353F53806665.png

Anonymkode: e09e5...261

:( 

Hvilken dpo er du på nå? 

- M 

Anonymkode: 75b37...a21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

:( 

Hvilken dpo er du på nå? 

- M 

Anonymkode: 75b37...a21

Hei M

Jeg og sambo ser film, så jeg må være litt kort, men for meg er det mer interessant å skrive her haha!

Jeg er på dpo 9, dette var dpo’en jeg begynte med ligamentsmerter og romstering i magen i påsken. Eneste symptomet jeg har i dag er følsomhet! Begynte å gråte av nedstemthet i bilen på vei til butikken i dag. Det er HELT unormalt meg til å være🙈 ble nesten flau! Ikke for at det er et symptom på noe annet enn PMS sikkert, men det er liksom alt jeg merker!

Hvitt utflod får jeg alltid etter EL, også ømme bryster da! Hver eneste måned!

Legger ved dagens graf! Om du ser lengre opp i tråden ser du dagens graf oppå gravidmnd mine også - den med eldstejenta og den med SA + jeg la ved en fra juni mnd oppå den i dag.

Takk som gidder!🙏🏻 Jeg er bare ganske sikker på at denne mnd er mislykket allerede! Hausken neste😔 Hadde liksom aldri trodd jeg måtte det!

Hilsen C

 

D553C9B1-808F-4F9E-BB0C-ADEC8B09AAE6.png

Anonymkode: e09e5...261

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legger de med på nytt, yngstejenta og SA! Så slipper du scrolle😊

 

C

FD26F7D2-CE83-4B96-BC87-1649B62B2721.png

28949116-FEB6-4A6A-A272-B4843D4CF8D4.png

Anonymkode: e09e5...261

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei M

Jeg og sambo ser film, så jeg må være litt kort, men for meg er det mer interessant å skrive her haha!

Jeg er på dpo 9, dette var dpo’en jeg begynte med ligamentsmerter og romstering i magen i påsken. Eneste symptomet jeg har i dag er følsomhet! Begynte å gråte av nedstemthet i bilen på vei til butikken i dag. Det er HELT unormalt meg til å være🙈 ble nesten flau! Ikke for at det er et symptom på noe annet enn PMS sikkert, men det er liksom alt jeg merker!

Hvitt utflod får jeg alltid etter EL, også ømme bryster da! Hver eneste måned!

Legger ved dagens graf! Om du ser lengre opp i tråden ser du dagens graf oppå gravidmnd mine også - den med eldstejenta og den med SA + jeg la ved en fra juni mnd oppå den i dag.

Takk som gidder!🙏🏻 Jeg er bare ganske sikker på at denne mnd er mislykket allerede! Hausken neste😔 Hadde liksom aldri trodd jeg måtte det!

Hilsen C

 

D553C9B1-808F-4F9E-BB0C-ADEC8B09AAE6.png

Anonymkode: e09e5...261

Hehe 😆

Det som er så tricky med denne perioden er at alt kan liksom være både PMS eller graviditet. Man blir jo helt gal av å tenke på alt! 

Du har flere symptomer før mens så skjønner da at det kan være veldig vanskelig å skille PMS med baby. Jeg er symptomfri før mens utenom menssmerter dagen før. 

Hadde også forresten veldig tydelig festesmerter. Kjente begge to feste seg. Var ingen tvil. Har aldri kjent noe lignende før. Har du merket noe slikt de siste dagene? 

Uff ikke gi opp ennå C :( du har fortsatt en høy temp å tempen ligner fortsatt de forrige grafene ennå. Blir spennende å se hva som skjer i morgen. 

Om det ikke går nå så er det godt å kanskje få noen svar å hjelp som meg. Jeg ble gravid mnd jeg fikk hjelp. Så kanskje alt du trenger er en liten dytt i livmor/sperm å en hjelpende hånd så sitter spiren :) 

Jeg hadde nok gått ennå å ikke blitt gravid uten hjelp. Så det er heldigvis positive aspekter med dette også :) 

Forresten er det to jenter du har?

- M 

Anonymkode: 75b37...a21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hehe 😆

Det som er så tricky med denne perioden er at alt kan liksom være både PMS eller graviditet. Man blir jo helt gal av å tenke på alt! 

Du har flere symptomer før mens så skjønner da at det kan være veldig vanskelig å skille PMS med baby. Jeg er symptomfri før mens utenom menssmerter dagen før. 

Hadde også forresten veldig tydelig festesmerter. Kjente begge to feste seg. Var ingen tvil. Har aldri kjent noe lignende før. Har du merket noe slikt de siste dagene? 

Uff ikke gi opp ennå C :( du har fortsatt en høy temp å tempen ligner fortsatt de forrige grafene ennå. Blir spennende å se hva som skjer i morgen. 

Om det ikke går nå så er det godt å kanskje få noen svar å hjelp som meg. Jeg ble gravid mnd jeg fikk hjelp. Så kanskje alt du trenger er en liten dytt i livmor/sperm å en hjelpende hånd så sitter spiren :) 

Jeg hadde nok gått ennå å ikke blitt gravid uten hjelp. Så det er heldigvis positive aspekter med dette også :) 

Forresten er det to jenter du har?

- M 

Anonymkode: 75b37...a21

Jeg pleier aldri å merke PMS psykisk, sånn at jeg blir trist osv. Så det som skjedde i dag kan jo rett og slett være at jeg helhetlig er litt sliten av prøvingen. Påkjenningen! Men jeg følte virkelig at jeg hadde 0 kontroll på gråtingen/nedstemtheten. 

Det var helt merkelig rett og slett!

 

Jeg kan ikke huske at jeg hadde noen spesifikke festesmerter nei, men jeg kjente noen stikk inn i tissen 🙈 da vi kjørte bil i dag - men igjen, tør ikke stole på noe! Kan hende man legger merke til ting fordi man tenker på det!

Jeg er helt enig i at det å få hjelp blir fint sånn rent isolert, bare føles som en kamel man må svelge om du skjønner? Frykten for å aldri få det til blir liksom liiiitt større når man må skaffe seg hjelp - da slår realiteten en!

«Hva om jeg får høre at jeg aldri kan få barn?»

»Hva om vi må gjennom hele prosessen med IVF osv osv??»

Du kjenner nok godt til tankene!

Jeg har to jenter ja😊

 

C

Anonymkode: e09e5...261

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...