Gå til innhold

IKM Skravletråd


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det tror jeg ikke. For kroppstemperaturen (tror jeg) øker nok ikke først å så får enda en tempøkning som tilsier en sen eggløsning. Om det hadde hvert en sen eggløsning tror jeg nok tempen din hadde hvert mye lavere hele veien frem til den sene eggløsningen. Din har steget bra så eggløsningen din kom nok mest sannsynlig når den skulle 😄

Bekymrer meg egentlig mest for helsa 😅Om jeg legger på meg typ 40-50 kilo tror jeg at jeg vil slite senere i svangerskapet og kanskje slite med fysiske plager/diabetes etc. Vil gjerne være frisk og rask for de to som ligger i magen både frem til fødsel å under fødsel. Og legge på meg det som er sunt og "normalt".

Men som du sier kanskje jeg faktisk holder på litt vann i disse dager da det er noe som er veldig vanlig for meg når det er varmt eller lignende. Men du la på deg 28/30kg å alt gikk bra så da satser jeg på at det gjør det for meg også :). Er selv ganske slank ellers. Var kanskje litt for tynn så er vel bare godt å få på seg litt vekt, og det er vel kanskje også en av grunnene til at jeg legger på meg fortere. Leste på nett at kvinner med lavere bmi legger vist på seg mer under svangerskapet enn kvinner som har en høyere bmi.

- M 

Anonymkode: 75b37...a21

Jeg tror absolutt du er inne på noe der! Jeg var nok enda tynnere for 10 og 13 år siden også, så kanskje kroppen rett og slett «hamstret på fettet» slik at den skulle ha nok til å produsere melk osv.

La jo på meg horribelt mye, men gikk høygravid gjennom hele juli og august, og det påvirker nok stort med tanke på vann!

 Det kan jo dessuten hende at du er en person som legger på deg tidlig I svangerskapet og mindre senere🤗

Godt å høre at du ikke tror det er en ny eggløsning på lur, jeg orker bare ikke tanken på det😂🙈

Man blir passe lei sex to ganger om dagen i 14 dager! Kun prøvere vil forstå tror jeg ha ha!

 

Hilsen C

Anonymkode: e09e5...261

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da greide jeg ikke vente lenger etter at jeg har begynt å kjenne litt murringer nederst i magen. Det er ulikt meg, da jeg stort sett ikke har noen menssmerter og jeg ikke venter mensen før 12. AUG. Problemet mitt er at jeg ikke vet om symptomene jeg føler er et resultat av hormonkurer jeg har tatt denne mnd. Eller graviditet. Har du opplevd bivirkninger av hormonkurer du har gått på? 

Jeg fikk ikke sove i natt og lå våken og tenkte og tenkte. Det er kanskje wrong  crowd å si dette til, men jeg merket også at en del av meg på en måte håpet at jeg ikke var gravid. Jeg hadde et beintøft svangerskap sist, og det frister lite med runde 2. Jeg vil fryktelig gjerne få et barn til, men de 9 mnd. Før det skulle jeg gjerne sluppet😬

stor opp tidlig og tok en test. Den var selvsagt kritthvit. 

-Mali (8 dpo)

Anonymkode: 18a65...644

Hvordan kjennes murringene dine ut? Kommer de bare innimellom eller er det jevnt? Jeg har følt meg litt øm nederst i magen, på en måte. På et tidspunkt i går var det et par svake murringer, men jeg har ikke kjent noe idag. Så det kan jo ja vært hva som helst annet 🤷‍♀️😅

Eneste symptomet jeg har fått av letrozol er en intens hodepine i starten av kuren og moderat hodepine de neste dagene. 

Jeg er så usikker på når jeg skal teste. Om jeg skal gjøre det søndag eller mandag (9/10dpo) eller prøve å vente lengre. Har jeg ingen symptomer er det kanskje best å vente litt. Dumt å bli skuffet 🙈 

Jeg skjønner godt at du gruer deg litt til å gå gravid dersom ditt forrige svangerskap var vondt. Jeg vet jo ikke hva jeg går til så jeg lever i uvisshet 😅 Det kan jo bli helt annerledes for deg denne gangen også! 🤞

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Tussi2018 skrev:

Hvordan kjennes murringene dine ut? Kommer de bare innimellom eller er det jevnt? Jeg har følt meg litt øm nederst i magen, på en måte. På et tidspunkt i går var det et par svake murringer, men jeg har ikke kjent noe idag. Så det kan jo ja vært hva som helst annet 🤷‍♀️😅

Eneste symptomet jeg har fått av letrozol er en intens hodepine i starten av kuren og moderat hodepine de neste dagene. 

Jeg er så usikker på når jeg skal teste. Om jeg skal gjøre det søndag eller mandag (9/10dpo) eller prøve å vente lengre. Har jeg ingen symptomer er det kanskje best å vente litt. Dumt å bli skuffet 🙈 

Jeg skjønner godt at du gruer deg litt til å gå gravid dersom ditt forrige svangerskap var vondt. Jeg vet jo ikke hva jeg går til så jeg lever i uvisshet 😅 Det kan jo bli helt annerledes for deg denne gangen også! 🤞

Jeg kjenner de primært om kvelden når jeg har lagt meg, om det er fordi jeg da først legger merke til de, eller om de kommer da er jeg usikker på. 

Jeg har ingen testetolmodighet, så jeg blir imponert av deg om du greier å vente til mer enn 10 dpo, men det er sikkert lurt! 

Hvor mange sykluser har du tatt Letrozol? Ble hodepinen være for hver kur, eller er det det samme? 

-Mali

Anonymkode: 18a65...644

Lenke til kommentar
Del på andre sider

M !

Kan du fortelle litt om symptomene du hadde den mnd du ble gravid med tvillingene?

Hvilke symptomer hadde du og når kom de?

Legg gjerne med grafen om du har den😊

Bare kom til å tenke på at du sa det var litt annerledes den mnd du ble gravid, så jeg ble nysgjerrig😊

 

Hilsen C

Anonymkode: e09e5...261

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kjenner de primært om kvelden når jeg har lagt meg, om det er fordi jeg da først legger merke til de, eller om de kommer da er jeg usikker på. 

Jeg har ingen testetolmodighet, så jeg blir imponert av deg om du greier å vente til mer enn 10 dpo, men det er sikkert lurt! 

Hvor mange sykluser har du tatt Letrozol? Ble hodepinen være for hver kur, eller er det det samme? 

-Mali

Anonymkode: 18a65...644

Hvis du aldri pleier å ha slike murringer så er det jo veldig spennende da 🙊 Når tenker du å teste igjen? Blir det hver dag fremover? 😅

Jeg får se om jeg klarer det. Spørs litt hva helgen byr på. Dersom jeg har litt å holde meg opptatt med går det nok bedre 😊

Den var skikkelig ille nå sist, men det kan jo ha en sammenheng med varmen. De andre rundene har det vært svakere og bare kommet på kveldene. Jeg tok første runden i februar men det var enkel dose og gav ikke el. Første runden som gav el  var i mars med dobbel dose. Det var etter Proverakur siden mensen kommer så sjelden pga PCO. Det var da jeg ble gravid. Og så hadde jeg en runde i juni etter å også ha brukt provera. Det var den runden jeg fikk beskjed om at det muligens ikke hadde vært el. Kanskje det var for tidlig for kroppen etter SA 🤔 Og nå har jeg nettopp tatt en runde som jeg håper gir el 😁🤞 dette er tredje runden med dobbel dose. Gyn sa at vi talte fra da siden enkel dose ikke gav el. Får ca seks forsøk på letrozol før det blir prøverør. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Tussi2018 skrev:

Hvis du aldri pleier å ha slike murringer så er det jo veldig spennende da 🙊 Når tenker du å teste igjen? Blir det hver dag fremover? 😅

Jeg får se om jeg klarer det. Spørs litt hva helgen byr på. Dersom jeg har litt å holde meg opptatt med går det nok bedre 😊

Den var skikkelig ille nå sist, men det kan jo ha en sammenheng med varmen. De andre rundene har det vært svakere og bare kommet på kveldene. Jeg tok første runden i februar men det var enkel dose og gav ikke el. Første runden som gav el  var i mars med dobbel dose. Det var etter Proverakur siden mensen kommer så sjelden pga PCO. Det var da jeg ble gravid. Og så hadde jeg en runde i juni etter å også ha brukt provera. Det var den runden jeg fikk beskjed om at det muligens ikke hadde vært el. Kanskje det var for tidlig for kroppen etter SA 🤔 Og nå har jeg nettopp tatt en runde som jeg håper gir el 😁🤞 dette er tredje runden med dobbel dose. Gyn sa at vi talte fra da siden enkel dose ikke gav el. Får ca seks forsøk på letrozol før det blir prøverør. 

Hvorfor 6 runder? 

Bare nyskjerrig fordi min gyn sa han ville sende meg videre hvis det ikke går etter 3 mnd på letrozol. Han sa det rett og slett ikke var noe vits i å prøve lengre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Tussi2018 skrev:

Hvis du aldri pleier å ha slike murringer så er det jo veldig spennende da 🙊 Når tenker du å teste igjen? Blir det hver dag fremover? 😅

Jeg får se om jeg klarer det. Spørs litt hva helgen byr på. Dersom jeg har litt å holde meg opptatt med går det nok bedre 😊

Den var skikkelig ille nå sist, men det kan jo ha en sammenheng med varmen. De andre rundene har det vært svakere og bare kommet på kveldene. Jeg tok første runden i februar men det var enkel dose og gav ikke el. Første runden som gav el  var i mars med dobbel dose. Det var etter Proverakur siden mensen kommer så sjelden pga PCO. Det var da jeg ble gravid. Og så hadde jeg en runde i juni etter å også ha brukt provera. Det var den runden jeg fikk beskjed om at det muligens ikke hadde vært el. Kanskje det var for tidlig for kroppen etter SA 🤔 Og nå har jeg nettopp tatt en runde som jeg håper gir el 😁🤞 dette er tredje runden med dobbel dose. Gyn sa at vi talte fra da siden enkel dose ikke gav el. Får ca seks forsøk på letrozol før det blir prøverør. 

Jeg kommer nok til å teste hver dag fremmover🙈 murringer MÅ jo enten komme av hormonene eller graviditet, men det er vanskelig å si hva. 

Hvor langt var du på vei da du mistet?  ( hvis det er lov til å spørre om det?) jeg har inntrykk av at jo lengre på vei jo lengre «pause» trenger kroppen. Var i hvert fall det min fastlege «trøstet» med da jeg hadde en tidlig SA. 

-Mali

Anonymkode: 18a65...644

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Tussi2018 skrev:

Hvordan kjennes murringene dine ut? Kommer de bare innimellom eller er det jevnt? Jeg har følt meg litt øm nederst i magen, på en måte. På et tidspunkt i går var det et par svake murringer, men jeg har ikke kjent noe idag. Så det kan jo ja vært hva som helst annet 🤷‍♀️😅

Eneste symptomet jeg har fått av letrozol er en intens hodepine i starten av kuren og moderat hodepine de neste dagene. 

Jeg er så usikker på når jeg skal teste. Om jeg skal gjøre det søndag eller mandag (9/10dpo) eller prøve å vente lengre. Har jeg ingen symptomer er det kanskje best å vente litt. Dumt å bli skuffet 🙈 

Jeg skjønner godt at du gruer deg litt til å gå gravid dersom ditt forrige svangerskap var vondt. Jeg vet jo ikke hva jeg går til så jeg lever i uvisshet 😅 Det kan jo bli helt annerledes for deg denne gangen også! 🤞

Spent på om du har en spire, Tussi ☺️
Jeg opplevde selv ømhet og murringer nederst i magen, omtrent fra etter befruktningen og helt til.. har det enda 🙈 Jeg har troa! Testet negativt 9 dpo, og positivt 10 dpo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Nysgjerrig1 skrev:

Spent på om du har en spire, Tussi ☺️
Jeg opplevde selv ømhet og murringer nederst i magen, omtrent fra etter befruktningen og helt til.. har det enda 🙈 Jeg har troa! Testet negativt 9 dpo, og positivt 10 dpo!

Oj, så gøy! Det trengte jeg å høre nå!

-Mali

Anonymkode: 18a65...644

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Oj, så gøy! Det trengte jeg å høre nå!

-Mali

Anonymkode: 18a65...644

Lykke til for deg og! ☺️ Blir spennende å følge med!

Rart, forresten, hvordan bekymringene endres. Først: superbekymret for om det blir mensen eller strek på gtesten! Deretter superbekymret for SA eller MA 😵 *kronisk bekymret* 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Sinsiew skrev:

Hvorfor 6 runder? 

Bare nyskjerrig fordi min gyn sa han ville sende meg videre hvis det ikke går etter 3 mnd på letrozol. Han sa det rett og slett ikke var noe vits i å prøve lengre..

Jeg vet ikke helt hvorfor akkurat seks runder, men han argumenterte med det samme som din 😊 kanskje det har en sammenheng med at dersom man ikke blir gravid innen et halvt år så bør man søke hjelp så lenge alt er greit med kroppen da. Hvis du er frisk så skal du kunne bli gravid i løpet av den tiden. Noe sånt? Jeg har jo ikke el av meg selv uten letrozol og det er jo bare rundt 20% sjanse for graviditet hver mnd når alt fungerer. Så man skal vel gi det litt tid 😁 men de praktiserer jo ulikt rundt om så det er ikke lett å bli klok på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kommer nok til å teste hver dag fremmover🙈 murringer MÅ jo enten komme av hormonene eller graviditet, men det er vanskelig å si hva. 

Hvor langt var du på vei da du mistet?  ( hvis det er lov til å spørre om det?) jeg har inntrykk av at jo lengre på vei jo lengre «pause» trenger kroppen. Var i hvert fall det min fastlege «trøstet» med da jeg hadde en tidlig SA. 

-Mali

Anonymkode: 18a65...644

Oppdater her da 😊🤞

Jeg bare bare nesten 6 uker så det var tidlig! Skulle egentlig ikke trodd at kroppen trengte så langt tid etter det for den kom seg veldig fort igjen. Hcg gikk fort ned og blødde ingen klumper. Litt rart egentlig, men fikk jo 1-2 på gravidtetstest så må jo ha vært gravid 🙈

Hvor langt var du på vei?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 timer siden, Nysgjerrig1 skrev:

Spent på om du har en spire, Tussi ☺️
Jeg opplevde selv ømhet og murringer nederst i magen, omtrent fra etter befruktningen og helt til.. har det enda 🙈 Jeg har troa! Testet negativt 9 dpo, og positivt 10 dpo!

Takk! Ja det er veldig spennende 😁 i går var det kun på et tidspunkt på ettermiddagen at jeg kjente noe. Men siden det er så sjeldent så tror jeg det bare er tilfeldig 😅 

Oppløftende å høre det 😊 hvordan går det med deg nå?

Endret av Tussi2018
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens graf:) legger som vanlig de to mnd jeg ble gravid (1 vellykket Jan 09 + en SA mars 19) bare for at jeg liker å sammenligne dem.

 

C😊

051274DC-75F1-42EF-9082-716E70782797.jpeg

822E8FAF-A425-47A9-97F4-B407B4DC9638.png

0C131204-CE3C-40AE-BEAA-A6041C73E1A3.png

Anonymkode: e09e5...261

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Tussi2018 skrev:

Jeg vet ikke helt hvorfor akkurat seks runder, men han argumenterte med det samme som din 😊 kanskje det har en sammenheng med at dersom man ikke blir gravid innen et halvt år så bør man søke hjelp så lenge alt er greit med kroppen da. Hvis du er frisk så skal du kunne bli gravid i løpet av den tiden. Noe sånt? Jeg har jo ikke el av meg selv uten letrozol og det er jo bare rundt 20% sjanse for graviditet hver mnd når alt fungerer. Så man skal vel gi det litt tid 😁 men de praktiserer jo ulikt rundt om så det er ikke lett å bli klok på!

Nei, har lest litt studier og praksis i utlandet i det siste. Det er MYE forskjellug rundt dette.. 

Ah, tenkte ikke på at du jo ikke har eggløsning av deg selv. Da gir det nening at du skal prøve med det litt lengre, egentlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, Sinsiew skrev:

Nei, har lest litt studier og praksis i utlandet i det siste. Det er MYE forskjellug rundt dette.. 

Ah, tenkte ikke på at du jo ikke har eggløsning av deg selv. Da gir det nening at du skal prøve med det litt lengre, egentlig. 

Ja det tror jeg på! Ja, jeg syns det gir mening så det er helt greit for meg å prøve det noen mnd til før jeg går videre. Men jeg vil gjerne blir satt i kø for IVF nå da. Må bare finne meg en ny gynekolog (pga flytting til en annen by) og spørre om det. Tenker det er veldig kjedelig å prøve de seks rundene for så å sette meg i kø hvis ikke noe skjer 🙈

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dagens graf:) legger som vanlig de to mnd jeg ble gravid (1 vellykket Jan 09 + en SA mars 19) bare for at jeg liker å sammenligne dem.

 

C😊

051274DC-75F1-42EF-9082-716E70782797.jpeg

822E8FAF-A425-47A9-97F4-B407B4DC9638.png

0C131204-CE3C-40AE-BEAA-A6041C73E1A3.png

Anonymkode: e09e5...261

Det ser vel lovende ut det da? 😊🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Tussi2018 skrev:

Det ser vel lovende ut det da? 😊🤞

Det kan gå begge veier nå🙈 enten fortsetter den å dale eller så stiger den igjen i morgen🙏🏻😃🤞🏻🤞🏻🤞🏻🤞🏻

 

Spennende er det iallfall!!!!

 

C

Anonymkode: e09e5...261

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Tussi2018 skrev:

Oppdater her da 😊🤞

Jeg bare bare nesten 6 uker så det var tidlig! Skulle egentlig ikke trodd at kroppen trengte så langt tid etter det for den kom seg veldig fort igjen. Hcg gikk fort ned og blødde ingen klumper. Litt rart egentlig, men fikk jo 1-2 på gravidtetstest så må jo ha vært gravid 🙈

Hvor langt var du på vei?

Blank i dag også😫 

jeg tror også jeg var ca. 6 uker. Jeg hadde litt klumper, men ikke mye. Ble gravid igjen  i pp 4 etter det (og fikk et friskt barn). 

-Mali

Anonymkode: 18a65...644

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...