Gå til innhold

IKM Skravletråd


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Gikk på letrozol i 3 dager med lavest dose. Deretter tok jeg Ovitrelle sprøyte dagen før eggløsning. 

Min gynekolog sa tydelig fra start av at det er MASSE vi kan gjøre før IVF. Jeg fikk letrozol da hun sa det var den medisinen som var «svakest» å hun trodde jeg ville bli gravid på det minste å den svakeste dosen utifra hva hun så på innvendig ultralyd. Hun hadde rett. Det funket å jeg slapp heldigvis medisin i mer enn 1 mnd å kun i 3 dager. Ovitrelle er en eggløsningssprøyte som jeg tror nesten garanterer eggløsning innen 36 timer. Jeg fikk eggløsning 12-16 timer etter jeg satte sprøyten. 

Da jeg ikke var i systemet så lenge kan jeg ikke mer enn dette dessverre, men du kan ta letrozol i flere dager og uker om nødvendig pluss i høyere doser om nødvendig. Vet at fermara er likt som letrozol men tror dette er sterkere. Men er usikker på dette. 

Pergo er for kvinner som ikke får eggløsning på egenhånd. 

Fikk beskjed om at fermara og letrozol var brystkreft medisiner men som var vellykket for kvinner som ønsket å bli gravide. Legen sa disse medisinene ofte legger til rette for en vellykket graviditet med tanke på modningsprosess og gjøre klar livmor til festing og generelt skape et bra miljø for en spire. 

Da jeg ikke var i systemet lenge var dette alt jeg fikk med meg. Men sikkert flere her inne med annen info om andre prosesser innenfor dette :) 

- M 

Anonymkode: 75b37...a21

Godt å høre at ovitrelle fungerte bra for deg! Det er det jeg håper å få i kombinasjon med letrozol hvis jeg finner en ny gynekolog her. Vet du (eller noen andre) om man får det hos vanlig gyn eller om man må gå til fertilitetsavdeling for å få slik hjelp? Den gynekologen jeg hadde før jeg flyttet sa at han kun gav det til de som ikke fikk el. Men jeg hører jo om andre som får det. Det må jo være litt lettere å time sex til riktig tid når man bruker den? Bare en tanke som slo meg nå 😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja gjør det så slipper du hvertfall tenke på om du burde gjort det eller gått offentlig etc :) 

 :( uff det stikker i hjerterota mi da jeg venter på den dagen du blir gravid i spenning. Aah å ingenting er verre når man som prøver får slengt i tryne at en annen blir gravid. Du får bare bruke dagen til å gjøre akkurat det du føler for om det er å gråte eller ligge på sofaen etc. Slike følelser er vonde. Uff vil bare gi deg en klem C ❤️ 

Godt å høre at jeg bidrar med hvertfall noe trøst i en ellers frustrerende og tung periode ❤️ 

- M 

Anonymkode: 75b37...a21

Ja:) Gjør det i morgen tidlig, så er det unnagjort! 

Ja jeg håper bare så inderlig den dagen kommer, at jeg rekker det ❤️ Hadde vært ekstra hyggelig! Ønsket meg så veldig april-baby, men det utgår jo nå, så da får jeg vel bare belage meg på sommermndd. Hadde lyst å unngå det da det er så sykt tungt å gå høygravid under høysommer!

Har hittil bare vært hjemme og gjort unna praktiske ting i heimen, tatt meg en nap (sliten merker jeg) og sett serie med sambo. Nå gjør vi litt husarbeid igjen, ting vi ellers ikke rekker å få unna. Så det blir liksom dagen vår i dag!

Tusen takk for klemmen ❤️ Klem til deg også!

C

Anonymkode: e09e5...261

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Tussi2018 skrev:

Jeg kjenner meg veldig igjen i det du skriver over her med å føle på håpløshet om dagen. Jeg hadde en slik dag i går og føler meg ikke stort bedre idag. Samboer kom hjem i går og fortalte at et vennepar av oss skal ha barn nr 2 nå. Hun sluttet på pillen i mai.. føles veldig urettferdig. Han ble også lei seg for han hadde håpet å få permisjonen sammen med denne kompisen. Litt godt at han kjenner på følelser oppi dette også for til tider føler jeg at det kun er jeg som gjør det. 

Jeg er på 9 eller 10 dpo. Vet ikke helt hvordan jeg skal regne det ut i fra når el testen var positiv. Tok en blendahvit test både i går og idag. Mister veldig motet nå. 

Over til det du lurer på om ting å gjøre før IVF så kan jeg kun fortelle om min erfaring som er letrozol. Jeg går på dette fordi jeg ikke har el av meg selv. Pga PCO som jeg fikk påvist etter at jeg sluttet på p pillen (p pillen hadde kamuflert at jeg hadde masse syster). Jeg får også sjelden mensen og har derfor brukt provera for å fremkalle mensen. Siden man må ha en blødning for å ta letrozo. Letrozol er egentlig en medisin for de som har brystkreft og så fant de ut at den gav eggløsning i tillegg. Jeg vet at noen får det selv om de har el for å få lengre lutealfase. Og jeg tror den også kan hjelpe til med å gi tykkere livmorslimhinne(?) I hvert fall hos noen. Men skal ikke si dette sikkert. 

Uansett så vil jo legene finne ut hva som kan hjelpe deg når du kommer til en konsultasjon. Det er helt sikkert veldig mye forskjellig der ute som kan fungere for å hjelpe ❤

Sender gode tanker din vei 😊

Huff ja, det er faktisk tøffere enn man skulle tro! Min pp er ikke over enda og allerede nå er jeg jo 100% sikker på at det ikke blir noe baby på oss denne måneden heller. Temping er fint, men også veldig avslørende.

Vedrørende hvilken dpo du er på kan jeg dessverre ikke hjelpe deg da jeg temper og får eggløsningen "servert" der, aldri tatt en el-test i hele mitt liv. Kanskje M kan hjelpe? Eller noen andre?

Tusen takk for forklaring rundt Letrozol. Jag er litt spent på hva de evt finner på meg, for jeg har jo EL hver måned, ekstremt, nesten skummelt stabile sykluser og mensen hver gang, så det blir spennende å se! Jeg har fått målt slimhinne som var bra, og tatt alle blodprøver som også var bra + innvendig ultralyd. I og med at vi har hatt en SA skulle man jo iallfall tro at samboers svømmere fungerer som de skal. Så jeg er litt spent må jeg innrømme!

Har hørt at Hausken konkluderer med "ukjent barnløshet" som diagnose når de ikke finner noe, altså rett og slett at de ikke kan finne noen ting og lager den diagnosen. Det betyr jo ofte at ingenting er galt rett og slett, så om det er det jeg ender opp med får vi jo bare fortsette å prøve normalt. Tar ikke IVF eller eller før jeg vet at jeg MÅ om du skjønner?

Sender mange gode tanker din vei også ❤️ Godt man har hverandre :)

Hilsen C

Anonymkode: e09e5...261

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Gikk på letrozol i 3 dager med lavest dose. Deretter tok jeg Ovitrelle sprøyte dagen før eggløsning. 

Min gynekolog sa tydelig fra start av at det er MASSE vi kan gjøre før IVF. Jeg fikk letrozol da hun sa det var den medisinen som var «svakest» å hun trodde jeg ville bli gravid på det minste å den svakeste dosen utifra hva hun så på innvendig ultralyd. Hun hadde rett. Det funket å jeg slapp heldigvis medisin i mer enn 1 mnd å kun i 3 dager. Ovitrelle er en eggløsningssprøyte som jeg tror nesten garanterer eggløsning innen 36 timer. Jeg fikk eggløsning 12-16 timer etter jeg satte sprøyten. 

Da jeg ikke var i systemet så lenge kan jeg ikke mer enn dette dessverre, men du kan ta letrozol i flere dager og uker om nødvendig pluss i høyere doser om nødvendig. Vet at fermara er likt som letrozol men tror dette er sterkere. Men er usikker på dette. 

Pergo er for kvinner som ikke får eggløsning på egenhånd. 

Fikk beskjed om at fermara og letrozol var brystkreft medisiner men som var vellykket for kvinner som ønsket å bli gravide. Legen sa disse medisinene ofte legger til rette for en vellykket graviditet med tanke på modningsprosess og gjøre klar livmor til festing og generelt skape et bra miljø for en spire. 

Da jeg ikke var i systemet lenge var dette alt jeg fikk med meg. Men sikkert flere her inne med annen info om andre prosesser innenfor dette :) 

- M 

Anonymkode: 75b37...a21

Så bra :) Tusen takk, men er det sprøyter eller piller eller eller?

Jeg tror jo at jeg får eggløsning utifra graf + at jeg jo har målt dette før med kjempegode tall. Da målte de verdi i blod på dag 2 av mensen og dag 21, da så de tydelig eggløsning.

Mensen kommer på dato når den skal hver måned.

AMH er bra!

Innvendig så alt bra ut! 
Slimhinne er også målt og var mer enn bra nok!

Så jeg er spent, som nevnt over er det jo også en mulighet at de ikke finner noenting! Uansett er det også et "svar" i seg selv tenker jeg, så da får man bare fortsette å prøve i såfall!

C

Anonymkode: e09e5...261

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Sinsiew skrev:

 

 

Jeg føler så med deg C! 

Jeg fikk letrozol for å stabilisere syklus. En forskjell jeg har merket er at jeg nå jar tydeligere el. Før hadde jeg laange perioder med slim og magevondt. Kroppen brukte lang tid på å slippe egget. Fra ul viste modent egg, og gyn sa egget nok slapp ila en dag, kunne det gå enda fire dager før el faktisk skjedde. 

Nå er det kun en dag eller to med elslim og magevondt. 

Pergo får man ikke lengre. 

Otrivelle inneholder et hormon som overstyrer, eller har innvirkning på kroppens egen produksjon av det hormonet du har naturlig i kroppen. Meningen er at flere follikler skal modnes. Gjerne der hvor kvinnen ikke har eggløsning, eller hvor for få modnes hver syklus.(hva jeg har lært etter labtimer)

Ovitrelle kan, så vidt jeg vet, tas for å få egget til å slippe ila få dager(hva jeg har lest) 

Tusen takk for forklaring! Alle dere har nå tydeliggjort veldig mye her! Men kan jeg spørre om det er piller eller sprøyter det er snakk om? Hva er selve behandlingen liksom? 

Jeg vet jo at jeg har eggløsning hver mnd, alltid fra dag 10-14, ALLTID!
Jeg har målt alle verdier hos fertilitetsgynekolog (offentlig) hvor alt ser bra ut!
Innvendig ultralyd var bra!
Slimhinne var bra!

Så ja da vet jeg ikke! Mannens svømmere må jo fungere siden vi jo faktisk ble gravide!

Jeg har aldri sett eggløsningsslim, ikke i hele mitt liv, så det vet jeg ikke om jeg har rett og slett, men blitt gravid 3 ganger uten å ha sett det, så det er vel bare noen som ikke har det så tydelig som andre (?) får jeg håpe!
Eggløsning kan jeg kjenne, men kun 1 dag i med ca.

C

Anonymkode: e09e5...261

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for forklaring! Alle dere har nå tydeliggjort veldig mye her! Men kan jeg spørre om det er piller eller sprøyter det er snakk om? Hva er selve behandlingen liksom? 

Jeg vet jo at jeg har eggløsning hver mnd, alltid fra dag 10-14, ALLTID!
Jeg har målt alle verdier hos fertilitetsgynekolog (offentlig) hvor alt ser bra ut!
Innvendig ultralyd var bra!
Slimhinne var bra!

Så ja da vet jeg ikke! Mannens svømmere må jo fungere siden vi jo faktisk ble gravide!

Jeg har aldri sett eggløsningsslim, ikke i hele mitt liv, så det vet jeg ikke om jeg har rett og slett, men blitt gravid 3 ganger uten å ha sett det, så det er vel bare noen som ikke har det så tydelig som andre (?) får jeg håpe!
Eggløsning kan jeg kjenne, men kun 1 dag i med ca.

C

Anonymkode: e09e5...261

Ovitrelle er sprøyte. Letrozol er tabletter :)

Jeg tror rett og slett at de kanskje ikke kommer til å prøve ut så mye på deg. Du vet jo at du alltid har eggløaning, så det er ikke der problemet ligger. Siden du ikke har avvik på test, og slimhinnen ikke er blitt kommentert, vil jeg tro at det beste for deg er å bare begynne rett på IVF uten så mye "tull" imellom. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutter siden, Sinsiew skrev:

Ovitrelle er sprøyte. Letrozol er tabletter :)

Jeg tror rett og slett at de kanskje ikke kommer til å prøve ut så mye på deg. Du vet jo at du alltid har eggløaning, så det er ikke der problemet ligger. Siden du ikke har avvik på test, og slimhinnen ikke er blitt kommentert, vil jeg tro at det beste for deg er å bare begynne rett på IVF uten så mye "tull" imellom. 

 

Skjønner, men da klør jeg meg i hodet og stiller meg selv spørsmålet: trenger jeg da IVF? Isåfall hvorfor? Er nå i pp5 og ble gravid som endte i SA i pp1 av de 5pp’ene?!

Tusen tusen takk for svar❤️

C

Anonymkode: e09e5...261

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner, men da klør jeg meg i hodet og stiller meg selv spørsmålet: trenger jeg da IVF? Isåfall hvorfor? Er nå i pp5 og ble gravid som endte i SA i pp1 av de 5pp’ene?!

Tusen tusen takk for svar❤️

C

Anonymkode: e09e5...261

Hei C. Har lest litt her innimellom, mest fordi det er en trøst å se andre som prøver å bli gravide når man er i samme situasjon selv. Jeg var i PP5 denne måneden etter en kjemisk i PP2, og nå ble jeg gravid. Jeg måtte ta senabort tidligere i år etter funn som var uforenlig med liv på ordinær ultralyd, så hele prøvingen har tatt veldig på psykisk. Jeg var helt overbevist over at jeg ikke kom til å bli gravid igjen, at den første gangen bare var flaks og jeg ble mer og mer deprimert for hver gang mensen kom. Jeg tok kontakt med Medicus for utredning på onsdag denne uken fordi jeg begynte å spotte på tirsdag, men så fikk jeg plutselig positiv test på torsdag. Jeg vet ikke helt hva jeg vil si med dette, men det er jo i alle fall helt tydelig at du kan bli gravid, så jeg tror kanskje man bare må være litt tålmodig innimellom, selv om det er forferdelig vanskelig når man prøver. Jeg tenkte også at jeg kanskje kunne få noe letrozol eller noe for å få en kraftigere eggløsning, men jeg vet ikke om man faktisk får det. Du kan jo ringe dem og høre hva de sier? Men det er ikke tvil om at du kan bli gravid og kan få barn ❤️ Hold motet oppe så godt det lar seg gjøre 🙏🏻

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner, men da klør jeg meg i hodet og stiller meg selv spørsmålet: trenger jeg da IVF? Isåfall hvorfor? Er nå i pp5 og ble gravid som endte i SA i pp1 av de 5pp’ene?!

Tusen tusen takk for svar❤️

C

Anonymkode: e09e5...261

I teorien ikke. Du har jo bært frem barn før. 

Samtidig legges det bedre til rette for et vellykket forsøk ved IVF gjennom hormonstimulering og utluking av embryo som ikke deles som de skal. Det er vel ikke mer enn 5% større sjanse for graviditet, men for mange er det verdt å prøve. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Ønsker barn skrev:

Hei C. Har lest litt her innimellom, mest fordi det er en trøst å se andre som prøver å bli gravide når man er i samme situasjon selv. Jeg var i PP5 denne måneden etter en kjemisk i PP2, og nå ble jeg gravid. Jeg måtte ta senabort tidligere i år etter funn som var uforenlig med liv på ordinær ultralyd, så hele prøvingen har tatt veldig på psykisk. Jeg var helt overbevist over at jeg ikke kom til å bli gravid igjen, at den første gangen bare var flaks og jeg ble mer og mer deprimert for hver gang mensen kom. Jeg tok kontakt med Medicus for utredning på onsdag denne uken fordi jeg begynte å spotte på tirsdag, men så fikk jeg plutselig positiv test på torsdag. Jeg vet ikke helt hva jeg vil si med dette, men det er jo i alle fall helt tydelig at du kan bli gravid, så jeg tror kanskje man bare må være litt tålmodig innimellom, selv om det er forferdelig vanskelig når man prøver. Jeg tenkte også at jeg kanskje kunne få noe letrozol eller noe for å få en kraftigere eggløsning, men jeg vet ikke om man faktisk får det. Du kan jo ringe dem og høre hva de sier? Men det er ikke tvil om at du kan bli gravid og kan få barn ❤️ Hold motet oppe så godt det lar seg gjøre 🙏🏻

Hei Ønsker barn, GRATULERER!!! Nå ble jeg glad på dine vegner, sukk så herlig for deg og din kjære! Godt å lese solskinnshistorier også, for det gir håp ❤️

Så forferdelig trist å lese om senaborten, kan ikke en gang forestille meg hvordan det har vært, men desto mer glad er jeg for at du nå er gravid igjen!

Ja det er litt sånn jeg føler det, første gangen i denne prøveperioden var vel bare flaks og endte allikevel opp i SA, og nå skjer det vel aldri noe mer:( Nå har jo jeg alderen min i tillegg som er høy, så det er jo ikke akkurat motiverende. Hadde jeg også bare vært 32 hadde jeg tatt dette noe lettere fordi jeg hadde hatt tid, men jeg har jo absolutt ingen tid å miste nå.

Jeg ringer dem i morgen og i beste fall blir det bare den ene fertilitetssjekken vi må gjennom hvor vi får fortalt at alt ser bra ut, og at vi bare må fortsette. I verste fall finner de noe, selv om jeg jo har sjekket det meste i vår. Om de så gjør, er det bedre å vite så man kan få hjelp tenker jeg.

I og med at AMH var så bra, og blodavmålinger viser tydelig eggløsninger, samt graf, forstår jeg ikke helt at de skal kunne finne noe heller, men hvem vet! Alt jeg har testet har vist gode resultater. Gynekologen jeg var hos i vår sa at jeg måtte oppsøke hjelp i august om det ikke hadde skjedd noe til da, dette pga min høye alder. Jeg kan selvfølgelig gå til henne, men da jeg var hos henne var hun så "laber". Besvarte ikke spørsmål grundig, forklarte ikke ting, virket overhodet ikke "engasjert" og man følte seg nesten mer tom da man gikk ut derfor enn når man kom. Både jeg og sambo er enige i at vi heller går til Hausken nå, selv om det koster!

Tusen takk for motiverende ord og igjen gratulerer med spiren ❤️ jeg håper virkelig den sitter og at alt går bra for deg nå! Kan jeg spørre hvilken dpo du testet positivt på? Jeg tok jo en blendahvit test i dag på dpo 10, og har alltid før fått positivt på dpo 10, så derfor har jeg vel bare konkludert med at denne måneden ikke klaffet. I tillegg til 0 symptomer som murring, ligamentsmerter osv, tror jeg rett og slett mensen er på vei dessverre.

God klem!

Anonymkode: e09e5...261

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Sinsiew skrev:

I teorien ikke. Du har jo bært frem barn før. 

Samtidig legges det bedre til rette for et vellykket forsøk ved IVF gjennom hormonstimulering og utluking av embryo som ikke deles som de skal. Det er vel ikke mer enn 5% større sjanse for graviditet, men for mange er det verdt å prøve. 

Ja sant - jeg får bare høre med Hausken og se hva de sier. De legger vel frem forslag også får man avgjøre deretter.
Dersom de ikke finner noen feil tipper jeg vi prøver en stund til å ser, går det ikke da feks innen jul kan det være IVF blir løsningen.

Huff jeg vet ikke jeg, mange tanker nå:( Vil helst klare det naturlig!

C

Anonymkode: e09e5...261

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Tussi2018 skrev:

Godt å høre at ovitrelle fungerte bra for deg! Det er det jeg håper å få i kombinasjon med letrozol hvis jeg finner en ny gynekolog her. Vet du (eller noen andre) om man får det hos vanlig gyn eller om man må gå til fertilitetsavdeling for å få slik hjelp? Den gynekologen jeg hadde før jeg flyttet sa at han kun gav det til de som ikke fikk el. Men jeg hører jo om andre som får det. Det må jo være litt lettere å time sex til riktig tid når man bruker den? Bare en tanke som slo meg nå 😊 

Jeg fikk det selv om jeg fikk eggløsning men jeg gikk privat (fertilitetsklinikk) så aner ikke hvordan det fungerer i det offentlige eller hos andre. Men virket ikke som det var et problem å gi ut. Men ulike leger praktiserer forskjellig. Men det funket utrolig bra på meg :) 

Å siden jeg gikk på letrozol var det en risk for at eggene ble overmodne før de slapp da jeg hver mnd hadde en fast tid når jeg hadde eggløsning. Å ifølge ultralyd måtte eggene slippe snarest å derfor fikk jeg sprøyte så jeg fikk eggløsning en dag tidligere enn hva jeg pleier. Så tror det også var en av grunnene til at jeg fikk Ovitrelle for å sikre at eggene slapp til riktig tid før det var for sent. 

Jeg hadde sex før jeg tok sprøyten og dagen etter :) Jeg kjente eggløsningen så sprøyten funket ca 12 timer etter jeg tok den :) Så mye lettere å time! Men jeg aner ikke om du med sikkerhet får eggløsning hvis man har problemer fra før 😕 

- M 

Anonymkode: 75b37...a21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja:) Gjør det i morgen tidlig, så er det unnagjort! 

Ja jeg håper bare så inderlig den dagen kommer, at jeg rekker det ❤️ Hadde vært ekstra hyggelig! Ønsket meg så veldig april-baby, men det utgår jo nå, så da får jeg vel bare belage meg på sommermndd. Hadde lyst å unngå det da det er så sykt tungt å gå høygravid under høysommer!

Har hittil bare vært hjemme og gjort unna praktiske ting i heimen, tatt meg en nap (sliten merker jeg) og sett serie med sambo. Nå gjør vi litt husarbeid igjen, ting vi ellers ikke rekker å få unna. Så det blir liksom dagen vår i dag!

Tusen takk for klemmen ❤️ Klem til deg også!

C

Anonymkode: e09e5...261

Godt du har fått gjort diverse i dag å bare gjort trivielle ting :) Med så mye følelser innabords blir man helt utslitt 😕 

Vi er her for deg C ❤️

- M 

Anonymkode: 75b37...a21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Godt du har fått gjort diverse i dag å bare gjort trivielle ting :) Med så mye følelser innabords blir man helt utslitt 😕 

Vi er her for deg C ❤️

- M 

Anonymkode: 75b37...a21

Takk M❤️❤️❤️ Virkelig❤️

C

Anonymkode: e09e5...261

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så bra :) Tusen takk, men er det sprøyter eller piller eller eller?

Jeg tror jo at jeg får eggløsning utifra graf + at jeg jo har målt dette før med kjempegode tall. Da målte de verdi i blod på dag 2 av mensen og dag 21, da så de tydelig eggløsning.

Mensen kommer på dato når den skal hver måned.

AMH er bra!

Innvendig så alt bra ut! 
Slimhinne er også målt og var mer enn bra nok!

Så jeg er spent, som nevnt over er det jo også en mulighet at de ikke finner noenting! Uansett er det også et "svar" i seg selv tenker jeg, så da får man bare fortsette å prøve i såfall!

C

Anonymkode: e09e5...261

Letrozol er piller og Ovitrelle er 1 sprøyte med 1 dose. 

Det blir interessant å se hva de sier i og med at du er så frisk å fruktbar. Kan faktisk hende at du bare har hvert «uheldig» å ikke blitt gravid pågrunn av tilfeldigheter da det ofte er mye som skal klaffe før spiren sitter. Men samtidig man lurer jo etter en stund. Kanskje du bare har fått noen mangler i ettertid eller trenger kosttilskudd og lignende. 

Hvis alt er bra er det bare å fortsette å prøve som du sier :) hadde ikke gått igjennom prøverør hvis det var annet å gjøre først. 

- M 

Anonymkode: 75b37...a21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må nesten bare si det, har nå i snart en time hatt murringer i begge eggstokkene. Allermest på høyre side virker det som. Føles som en sterk eggløsning, så det kan jo være PMS. Det føles litt som om noen driver på å poker eggstokkene pulserende om det gir mening🙈

Ellers til det du sa over her M, jeg er enig. Prøverør blir jo sånn sett siste utvei, og etter 5pper (med mindre de sier at ingenting annet kan funke) velger man jo heller alt annet først.

Vi får bare se hva de sier. Veldig spent! Spent på hva de sier og når de evt tar meg inn!

Noen som vet om man kan få time hos Hausken etter kl 16? Eller er det alltid klassiske tider som mellom 8-16?

 

C

Anonymkode: e09e5...261

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tusen takk for det ❤️ Det er frykteleg mye skumlere enn første gang, nå vet jeg jo at jeg ikke trenger å være trygg etter 12 uker engang 😢 men mest av alt føles det godt å være et steg nærmere et levende barn 🙏🏻

 

Jeg tror det er lurt å bare ta den utredningen, for det er helt sikkert ikke noe galt, og når du får vite det, så kan du i alle fall slappe litt mer av i prøvingen. Det kan hende jeg er naiv, men jeg synes virkelig ikke du er så gammel heller. Moren min ble gravid igjen når hun var 44 og det er jo veldig mange som nå får første barn når de er litt oppe i 30-årene. Det eneste er vel at flere av eggene kan være skadet og derfor kan det vel ta litt lenger tid om man har uflaks. Men når du allerede har vist at du kan bli gravid på første PP denne gangen, så vet man jo egentlig at alt fungerer som det skal. Men det er vanskelig å tro på det selv midt i prøvestyret!

Jeg syntes kanskje jeg kunne skimte noe så vidt 10 dpo og 11 dpo viste det seg å stemme. Grafen din kan jo like gjerne gå opp som ned i morgen og «poking» i eggstokkene er jo et godt tegn, så det er kanskje litt tidlig å helt miste håpet 🤞🏻🤞🏻🤞🏻

Stor klem tilbake. Og masse lykke til! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Må nesten bare si det, har nå i snart en time hatt murringer i begge eggstokkene. Allermest på høyre side virker det som. Føles som en sterk eggløsning, så det kan jo være PMS. Det føles litt som om noen driver på å poker eggstokkene pulserende om det gir mening🙈

Ellers til det du sa over her M, jeg er enig. Prøverør blir jo sånn sett siste utvei, og etter 5pper (med mindre de sier at ingenting annet kan funke) velger man jo heller alt annet først.

Vi får bare se hva de sier. Veldig spent! Spent på hva de sier og når de evt tar meg inn!

Noen som vet om man kan få time hos Hausken etter kl 16? Eller er det alltid klassiske tider som mellom 8-16?

 

C

Anonymkode: e09e5...261

Jeg var inne å så på siden til Hausken nå som du nevnte de. Står at de bare er åpen fra 8-16. Hvordan får man til å kombinere å gå dit med jobb, hvis man må gå ofte? Jeg har nettopp startet i ny jobb og ønsker ikke å fortelle om dette med det samme. Må Google litt mer og se om jeg finner noe som er åpent på ettermiddager/kvelder også. Men private gynekologer gir gjerne ikke like god oppfølging på slike ting som en fertilitetsavdeling? 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Tussi2018 skrev:

Jeg var inne å så på siden til Hausken nå som du nevnte de. Står at de bare er åpen fra 8-16. Hvordan får man til å kombinere å gå dit med jobb, hvis man må gå ofte? Jeg har nettopp startet i ny jobb og ønsker ikke å fortelle om dette med det samme. Må Google litt mer og se om jeg finner noe som er åpent på ettermiddager/kvelder også. Men private gynekologer gir gjerne ikke like god oppfølging på slike ting som en fertilitetsavdeling? 🤔

Hvor holder du til? Sånn ca. Vet om i hvert fall to som er åpne på kveld i akershus. 

Private gynekologer kan gi lik behandling -ivf da. Altså; gyn kan ta alle sjekker og gi hormonbehandling. 

Min erfaring er også at gyn er flink til å høre på dine ønsker og dine ideer og innspill :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei damer 😊 

Lurer på om noen har noen tips eller erfaringer med lignende;

Jeg hadde pillefri uke med bortfallsblødning 22-25. Juni, 06. Juli bestemte vi oss for at jeg skulle slutte på pilla og 10. Juli fikk jeg igjen en blødning. Skal jeg gå ut i fra at dette er første mens og at jeg kom rett i syklus, eller var det også en «pillemens»? Tok eggløsningstester når jeg i følgen Flo appen skulle hatt EL, men de var negative.. Kan sikkert forvente mens i løpet av uka her, om jeg ikke har vært så heldig at det har klagffet med en gang, eller så har jeg vel ikke fått min først mens etter pilleslutt enda, men syns det er litt rart at jeg fikk blødning så raskt etter jeg slutta med tanke på at jeg hadde bortfallsblødning 2.5 uke før... Noen som har opplevd lignende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...