Gå til innhold

Utlendinger passer best der de kommer fra.


Mia1781

Anbefalte innlegg

Jeg har tenåringsbarn hjemme. Jeg må si er bekymret for hvordan fremtidens Norge skal være for dem.

Ikke pga innvandring.

Jeg er bekymret over alt hatet på nettet som sprer seg. Rasisme og  "oss mot dem" holdninger florerer. Stigmatisering av folkegrupper Såkalte "alternative nyhetskilder" som har som agenda å spre hat. Man omtaler andre mennesker i dag på en måte som var utenkelig for noen år siden. 

Heldigvis er det håp. Den yngre generasjonen er mye flinkere til kildekritikk samt det å oppføre seg på nettet.

Når det gjelder innvandringens betydning for fremtidens Norge så er jeg ikke bekymret. Kriminaliteten er nedadgående og 2. generasjons innvandrere tar mer utdanning enn tilsvarende etnisk Norske. Det er jo dette vi skal leve av i fremtiden. Vi blir flere eldre og trenger flere som kan bidra med verdiskaping.

https://forskning.no/partner-skole-og-utdanning-universitetet-i-oslo/barn-av-innvandrere-tar-mye-mer-utdanning-og-tjener-langt-bedre-enn-sine-foreldre/391033?fbclid=IwAR1KU3UEJFFo65VgyH5jOLIVLGwmS9A7WAanEg3TavEC377534JUVqQeBEY

https://www.faktisk.no/faktasjekker/R8N/det-har-aldri-vaert-mer-kriminalitet?fbclid=IwAR1lSZcrAiZdvEzR4CY20QE1YvRwuBaab_UhRvE27bOPyVcB95zu9fojf1Q

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

15 timer siden, Hermine3011 skrev:

Har aldri skjønt rasistiske jenter. Det er selvfølgelig ille når det kommer fra menn også. Men damer? Synes det er ufeminint og lite omsorgsfullt med sneversynte damer.

Omvendt rasisme er et tullebegrep. Rasisme er definert som : nedvurdering av en minioritet. Det er bare tull å hevde at en liten minioritet har tilstrekkelig makt til å kunne utsette nordmenn for rasisme. Til det er de ikke mange nok, de er faktisk veldig få (se statistikk). 

Det der du skriver at du forstår at alle er ulike, er bare bullshit for å få deg selv til å framstå snillere. Men innlegget ditt over det igjen er fullt av generaliseringer og det vitner om at du ikke har aksept for forskjeller. 

Best der de er? For et menneskesyn. 

Ps. Du vet at de fleste innvandrere skatter, er lovlydige og har god utdannelse og jobb? Du visste kanskje ikke dette, siden du sannsynligvis får all info fra «ekte medier» med «ekte» statistikk.

vær så snill, bli kjent med noen. Jeg har mange «innvandrer»venner hvis du trenger tilgang. Men det blir vel fali’ det...

Enig i at omvendt rasisne er et tullebegrep. Rasisme er rasisme, uansett hvilken vei det går. Alle tanker om at ens egen etniske gruppe er bedre enn andre /at enkelte etniske grupper er mindre verdt er rasisme. Rasistiske holdninger finnes hos alle folkeslag. Og selvsagt kan innvandrere utsette nordmenn for rasisme. Selv om innvandrere er minoriteter i Norge, er de ikke minoriteter alle steder. På enkelte skoler eller arbeidsplasser f.eks. er de majoriteten. 

Man trenger uansett ikke å tilhøre majoriteten for å være rasistisk. En hvit person som mener svarte er en underlegen "rase" er selvsagt rasist. Selv om det finnes langt flere svarte enn hvite i verden. 

Og rasistiske holdninger har ingenting med "maskulint" og "feminint" å gjøre. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Thyra skrev:

Man trenger uansett ikke å tilhøre majoriteten for å være rasistisk. En hvit person som mener svarte er en underlegen "rase" er selvsagt rasist. Selv om det finnes langt flere svarte enn hvite i verden.

Jeg har mine tvil til påstanden om at det finnes langt flere svarte enn hvite i verden. Jeg vet det er pirkete, men jeg synes likevel ikke det skal bli stående uimotsagt.

Endret av Klossmajor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Klossmajor skrev:

Jeg har mine tvil til påstanden om at det finnes langt flere svarte enn hvite i verden. Jeg vet det er pirkete, men jeg synes likevel ikke det skal bli stående usagt.

Vi hører jo stadig at de hvite er en minoritet som står i fare for å bli utryddet. 

Ellers så kommer det vel litt an på hvordan man definerer "hvit". 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Thyra skrev:

Vi hører jo stadig at de hvite er en minoritet som står i fare for å bli utryddet. 

Ellers så kommer det vel litt an på hvordan man definerer "hvit". 

Hvordan man definerer både hvit og svart er helt avgjørende. Hvis man hevder at hvite er en minoritet som står i fare for å bli utryddet, opererer man med en veldig snever fortolkning av hva det vil si å være hvit.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, RedFox81 skrev:

Jeg synes derimot ikke det innlegget er noe bra? Er vel egentlig bare vanlig vas? Største feilen er at du antar at om det var ingen innvandrere i Norge, så ville Norge vært fri for alt kriminalitet, og visse Oslo-områder vært totalt problemfrie. Og den antagelsen er totalt feil. Og det vet vi jo også, både nå og historisk, før innvandring kom. Og hvis man først snakker om Oslo, det ville uansett eksistert problemutsatte områder - og det ville vært samme områder som nå. Det er jo også grunner til det, og det er historisk. https://www.norgeshistorie.no/velferdsstat-og-vestvending/artikler/1840-oslo-far-drabantbyer.html 

Når du bygger hele innlegget ditt på en antagelse som er grunnlegende feil, så blir alt resten du skriver irrelevant, og altså bare vas. Men det er tydelig at den type demagogi funker på mange, for ikke alle klarer å se helt logisk og matematisk. 

 

Herregud. Jeg har ikke et eneste sted sagt at Norge ville vært fri for all kriminalitet om det ikke var innvandrere i Norge. Det jeg har sagt er at Norge ville vært fri for all kriminalitet begått av innvandrere - å det er som kjent ikke småtteri og ubetydelig kriminalitet - hvis det ikke var innvandrere i Norge.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rosetelys
1 time siden, Klossmajor skrev:

Jeg har mine tvil til påstanden om at det finnes langt flere svarte enn hvite i verden. Jeg vet det er pirkete, men jeg synes likevel ikke det skal bli stående uimotsagt.

https://en.wikipedia.org/wiki/Demographics_of_the_world

Sitat
Region Number Percentage
Asia
4,307,107,875
60.3%
Africa
1,037,524,058
14.5%
Europe
742,991,991
11.4%
North America
544,620,340
7.6%
South America
400,067,694
5.6%
Oceania
35,426,995
0.5%
Antarctica
11,969
0.00002%
Total
7,141,174,477
100.0%

Litt vanskelig å få nøyaktige tall her da siden noen hvite bor i Afrika og mange svarte bor i Europa og Nord-Amerika. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Rosetelys skrev:

https://en.wikipedia.org/wiki/Demographics_of_the_world

  Sitat
Region Number Percentage
Asia
4,307,107,875
60.3%
Africa
1,037,524,058
14.5%
Europe
742,991,991
11.4%
North America
544,620,340
7.6%
South America
400,067,694
5.6%
Oceania
35,426,995
0.5%
Antarctica
11,969
0.00002%
Total
7,141,174,477
100.0%

Litt vanskelig å få nøyaktige tall her da siden noen hvite bor i Afrika og mange svarte bor i Europa og Nord-Amerika. 

Statistikken der er litt gammel. Afrika er nå oppe i en befolkning på over 1,2 milliarder mennesker. De aller fleste i det nordlige Afrika kategoriseres normalt ikke som svarte. Befolkningen i de afrikanske landene ved Middelhavet regnes stort sett heller i retning av å være hvite enn svarte. Hva med befolkningen i Midtøsten? De har ofte blitt kategorisert som hvite. Fra Canada i nord til Argentina i syd bor det opptil noen hundre millioner av hovedsakelig europeisk avstamning på de amerikanske kontinentene. Omkring en tredel av befolkningen i Latin-Amerika identifiserer seg som hvite. I tillegg til folk i Australia og Sør-Afrika av europeisk avstamning, bor det millioner av russere utvandret fra Europa i Sibir og Sentral-Asia. Det hele er ganske uoversiktelig, og nærmest umulig å finne noe i nærheten av et fasitsvar på antallet hvite og svarte. Jeg tror man kan finne belegg for å argumentere i både den ene og den andre retningen.

Endret av Klossmajor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 4/2/2019 at 9:39 PM, Rosetelys said:

1. Denne var ny, det er første gang jeg har hørt dette, men det er fint du innrømmer at kvinner i større grad er styrt av følelser fremfor fakta enn det menn er. Enkelte kvinner derimot klarer å se de enorme negative konsekvensene av innvandring fra ikke-vestlige land. Hvorfor er det utenkelig og grusomt at kvinner er mot innvandring og uttrykker skepsis mot mulitkultur og globalisme?

2. Rasisme har ingenting med minoriteter å gjøre. Skal du først begynne på den stien der så er hvite faktisk en minoritet i verdenssammenheng. Rasisme er å hevde at noen raser er mer verdt enn andre, at noen mennesker, med bakgrunn i deres hudfarge er overlegen andre. Ellers kan du lese mer her: https://snl.no/rasisme

3. Alle mennesker har det best der de originalt kommer fra. Det er ikke uten grunn at lyse mennesker holder til i nord, mens mørke holder til i Afrika.

4. Når du snakker om innvandrere som helhet, ja. Da er arbeidsinnvandrere fra den vestlige verden også inkludert. Om du bryter det ned på land og områder så ser du veldig enkelt hvilke grupper som er problemgrupper og hvilke som kanskje faktisk bidrar mer enn den gjengse nordmann.

 "Rasisme er i smal betydning oppfatninger, holdninger eller handlinger som deler mennesker inn i påståtte «raser» hvor noen hevdes å være mer verdifulle enn andre. I dag brukes begrepet rasisme også i vid betydning om flere former for etnisk diskriminering som ikke nødvendigvis bygger på forestillingen om «menneskeraser», men som også skjer på basis av andre kjennetegn som nasjonalitet, utseende, kultur eller religion."

Fra SNL. Så jo, rasisme er mer enn bare hudfarge. Begrepet har dessverre utviklet seg, i takt med tiden, til å inkludere flere former for diskriminering.

f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for brukerdebatt, avsporinger og svar til dette

Perelandra, mod. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Tanuki skrev:

 "Rasisme er i smal betydning oppfatninger, holdninger eller handlinger som deler mennesker inn i påståtte «raser» hvor noen hevdes å være mer verdifulle enn andre. I dag brukes begrepet rasisme også i vid betydning om flere former for etnisk diskriminering som ikke nødvendigvis bygger på forestillingen om «menneskeraser», men som også skjer på basis av andre kjennetegn som nasjonalitet, utseende, kultur eller religion."

Fra SNL. Så jo, rasisme er mer enn bare hudfarge. Begrepet har dessverre utviklet seg, i takt med tiden, til å inkludere flere former for diskriminering.

f

At rasismebegrepet er utvidet til å romme kultur og religion er det langt fra allmenn enighet om. At rasismebegrepet omfatter forskjellsbehandling på grunnlag av folks biologiske opphav er det stor enighet om. At det også omfatter forskjellsbehandling på grunnlag av idésamlinger, som jo kultur og religion er, er det ikke stor enighet om.

Stikkordet for rasisme er følelse av urettferdighet. Negativ behandling på grunnlag av medfødte ytre biologiske trekk man deler med sine slektninger, oppleves av de aller fleste som grovt urettferdig. Det er dette som har lagt grunnlaget for rasismebegrepet. Negativ behandling på grunnlag av hvilke ideer man brygger på, oppleves derimot ikke av alle som på langt nær like urettferdig. Jeg vil tro de aller fleste opplever det som et hav av forskjell mellom alvorsgraden av disse to formene for forskjellsbehandling. I så fall bør man ha en enkel måte å separere disse formene for forskjellsbehandling på, i stedet for å sause de sammen i det samme begrepet.

Man har jo også de som presser på for at rasismebegrepet skal omfatte funksjonsnedsettelser og seksuell orientering. Et sted må man sette definisjonsgrenser for at det ikke skal gli helt ut. Spørsmålet blir da hvem som er berettiget til å definere det. Det blir det uansett neppe enighet om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva, passer ikke norske pensjonister og turister i Spania?

Endret av Bag
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Bag skrev:

Hva, passer ikke norske pensjonister og turister i Spania?

Nei, de risikerer å kose seg i hjel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 4/3/2019 at 2:17 PM, Honey Dew said:

Nordmenn passer også best der de kommer fra.

Nettopp, derfor bør vi ha landet vårt hovedsaklig for oss selv.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

On 4/3/2019 at 10:13 PM, ThotSlayer said:

Hvis du vil ha ut utlendingene så stopper Norge.

 

100% reinspikka bullshit.

Nordmenn har klart seg i tusenvis år uten å ha "stoppet" av mangel på folk fra andre land.

Endret av Jegern Puahate
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ThotSlayer
3 minutter siden, Jegern Puahate said:

100% reinspikka bullshit.

Nordmenn har klart seg i tusenvis år ut at vi blitt "stoppet" av mangel på folk fra andre land.

Hvis østeuropeerne forsvinner stopper Norge for å nevne et eksempel.

Vi hadde tilpasset oss ja, men det ville fortsatt vært katastrofalt i en periode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 hours ago, Tanuki said:

 "Rasisme er i smal betydning oppfatninger, holdninger eller handlinger som deler mennesker inn i påståtte «raser» hvor noen hevdes å være mer verdifulle enn andre. I dag brukes begrepet rasisme også i vid betydning om flere former for etnisk diskriminering som ikke nødvendigvis bygger på forestillingen om «menneskeraser», men som også skjer på basis av andre kjennetegn som nasjonalitet, utseende, kultur eller religion."

Fra SNL. Så jo, rasisme er mer enn bare hudfarge. Begrepet har dessverre utviklet seg, i takt med tiden, til å inkludere flere former for diskriminering.

f

Fordi en sosiognom fra SNL har formulert det sånn betyr ikke at det stemmer med virkeligheten.

Er bare å se på ordet RASisme, åpenbart gjelder det RASE. Skal en blande rase med nasjonlitet, kultur og religion mister ordene helt mening.

"Rasisme er i smal betydning oppfatninger, holdninger eller handlinger som deler mennesker inn i påståtte «raser»" 

Allerde fra første setning viser det at de er ute og kjøre med en eller annen agenda, menneskeraser finnes, det er vitenskapelig faktum. 

66761525-evolution-of-different-races-ve

 

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, ThotSlayer said:

Hvis østeuropeerne forsvinner stopper Norge for å nevne et eksempel.

Vi hadde tilpasset oss ja, men det ville fortsatt vært katastrofalt i en periode.

Det hadde vært veldig bra, for da hadde nordmenn måtte ta seg sammen og gjøre manuelt dritt-arbeid selv, dette hadde igjen gjort norske beta-menn mer maskuline.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...