Gå til innhold

Utlendinger passer best der de kommer fra.


Mia1781

Anbefalte innlegg

23 minutter siden, Onkel Blå skrev:

Det er bare å erkjenne at mye av innvandringen til Norge er et tapsprosjekt rent økonomisk. Henviser her bl.a. til Brochmann-utvalget som har omtalt innvandring og konsekvenser i sin rapport. Men, det er jo andre årsaker enn rent økonomiske som ligger til grunn for at vi tar i mot mennesker fra ikke-vestlige land. 

Tenker at noe innvandring er bra. Men, slik som det er i enkelte bydeler i Oslo så snakker vi ikke lenger om noe. Om få år er ikke innvandrere fra ikke-vestlige land lenger en minioritet her i byen. 

I hvert fall viktig å ikke se på tilstrømmingen med skylapper, og være føre var i forhold til hvilke utfordringer dette genererer for landet er viktig. 

Vi må tørre å ta debatten om kriminalitet, religion, heldekkende plagg, norskkunnskaper, trygdeordninger, integrering, barneoppdragelse m.m i forhold til mange nye kulturer som etablerer seg i Norge. 

 

Nettopp! Det du skriver her er så viktig!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Kebab9

Uansett hvordan du ønsker å diskriminere, er stammer vi alle fra arten Homo Sapiens. Og dersom vi, i et "fisjonert" scenario, møter på utenomjordiske vesener, vil ikke samholdet ta utgangspunkt i hudfarge og hvor på jordkloden du kommer fra. Men heller at vi er alle en og samme art, og en kamp om at arten overlever. "The human race".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Mia1781 skrev:

Hva mener du med det? At du som innvandrer er smartere en meg, som nordmann? Og skryter av din utdanning. Jeg har selv jobbet på laboratorie med prøvetaking og analyser i noen år... men denne debatten handler ikke om det. Du viser en arroganse og frekkhet mot holdninger i et land du innvandret til.

I hvor mange år må en innvandrer til Norge vise dyp takknemlighet for å bo her? 10 år, 50 år, 100 år eller bør de være servile i flere hundre år? Hvis en muslim har bodd her i 50 år, er det selv da ikke lov til å diskutere frekt med en etnisk nordmann uten å få slengt !"Du viser en arroganse og frekkhet mot holdninger i et land du innvandret til." etter seg? 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Mia1781 skrev:

Neida, det er integreringsproblemer, et samfunnsproblem, et økonomisk dragsug jeg irriterer meg over. Prøver å forklare det på en måte slik at det går inn...

Vi blir aldri enig! Irritasjonen din er veldig synlig, på en slik måte at du framstår mer aggressiv enn i det forsiktige innlegget ditt.

Jo mer man leser av innleggene, jo mer skinner de egentlige holdningene dine igjennom. Når du trodde jeg var innvandrer, fikk pipen en enda strammere låt.

et godt tips mot natten: prøv å se det gode i de rundt deg. Ikke døm folk før du har blitt kjent med dem. Og nei, ikke prøv å si det samme i gjengjeld. Du må ta et oppgjør med det hatet og misnøyen du av en eller annen grunn bærer inne i deg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Onkel Blå
8 minutter siden, Mia1781 skrev:

Hva mener du med det? At du som innvandrer er smartere en meg, som nordmann? Og skryter av din utdanning. Jeg har selv jobbet på laboratorie med prøvetaking og analyser i noen år... men denne debatten handler ikke om det. Du viser en arroganse og frekkhet mot holdninger i et land du innvandret til.

@Mia1781det er ikke det hun mener. Hun viser bare til at hun er i en god jobb, har god utdanning. Og at hun på ingen måte snylter på det norske samfunnet. Og at det er mange innvandrere som henne, noe som stemmer også i forhold til statistikk. 

Dette betyr imidlertid ikke, at vi ikke skal diskutere hva stor innvandring gjør med Norge som nasjon, og at det er utfordringer som kriminalitet og lav yrkesfeltakelse knyttet til enkelte innvandringsgrupper. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Kebab9 skrev:

Uansett hvordan du ønsker å diskriminere, er stammer vi alle fra arten Homo Sapiens. Og dersom vi, i et "fisjonert" scenario, møter på utenomjordiske vesener, vil ikke samholdet ta utgangspunkt i hudfarge og hvor på jordkloden du kommer fra. Men heller at vi er alle en og samme art, og en kamp om at arten overlever. "The human race".

Også har vi utviklet oss forskjellig i noen tusen år, fra vi hoppet rundt i trærne.😊

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, JaVel said:

I hvor mange år må en innvandrer til Norge vise dyp takknemlighet for å bo her? 10 år, 50 år, 100 år eller bør de være servile i flere hundre år? Hvis en muslim har bodd her i 50 år, er det selv da ikke lov til å diskutere frekt med en etnisk nordmann uten å få slengt !"Du viser en arroganse og frekkhet mot holdninger i et land du innvandret til." etter seg? 

Hvor mange muslimer har bodd i Norge i 50 år? De fleste innvandrere har ikke bodd her såpass lenge og bør faktisk vise respekt og ydmykhet for landet, kulturen og folket som har sluppet de inn og gitt de et bedre liv. Dette gjelder for alle land. Jeg hadde aldri i verden vært frekk i kjeften i Kina, Arabia, USA osv. selv etter 100 år.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Onkel Blå skrev:

@Mia1781det er ikke det hun mener. Hun viser bare til at hun er i en god jobb, har god utdanning. Og at hun på ingen måte snylter på det norske samfunnet. Og at det er mange innvandrere som henne, noe som stemmer også i forhold til statistikk. 

Dette betyr imidlertid ikke, at vi ikke skal diskutere hva stor innvandring gjør med Norge som nasjon, og at det er utfordringer som kriminalitet og lav yrkesfeltakelse knyttet til enkelte innvandringsgrupper. 

Jeg er etnisk norsk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Hermine3011 skrev:

Vi blir aldri enig! Irritasjonen din er veldig synlig, på en slik måte at du framstår mer aggressiv enn i det forsiktige innlegget ditt.

Jo mer man leser av innleggene, jo mer skinner de egentlige holdningene dine igjennom. Når du trodde jeg var innvandrer, fikk pipen en enda strammere låt.

et godt tips mot natten: prøv å se det gode i de rundt deg. Ikke døm folk før du har blitt kjent med dem. Og nei, ikke prøv å si det samme i gjengjeld. Du må ta et oppgjør med det hatet og misnøyen du av en eller annen grunn bærer inne i deg.

Tror ikke vi blir enige nei. Du snakker bort fakta, du fornekter samfunnsproblemet masseinnvandringen skaper. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Mia1781 skrev:

Tror ikke vi blir enige nei. Du snakker bort fakta, du fornekter samfunnsproblemet masseinnvandringen skaper. 

Viser til mitt siste innlegg👆.

god natt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Schmidt skrev:

Hvor mange muslimer har bodd i Norge i 50 år? De fleste innvandrere har ikke bodd her såpass lenge og bør faktisk vise respekt og ydmykhet for landet, kulturen og folket som har sluppet de inn og gitt de et bedre liv. Dette gjelder for alle land. Jeg hadde aldri i verden vært frekk i kjeften i Kina, Arabia, USA osv. selv etter 100 år.

Så du forventer bukking og neiing? Hvis du hadde bodd hele ditt liv i Usa/ Kina/ " Arabia" så burde det være forventet av deg at du aldri ble sint på den etniske befolkningen, for da kunne de slenge i deg med god grunn, " Hvordan tør du å diskutere med meg din j..utlending!" 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kebab9
2 minutter siden, Mia1781 skrev:

Også har vi utviklet oss forskjellig i noen tusen år, fra vi hoppet rundt i trærne.😊

Grunnstrukturen er fortsatt den samme. Din benbygning er ikke noe annerledes fra noen andre, heller ikke hjernen din. 

Utseendemessig har man kanskje forskjellig pigment i huden, for det har vært fordelaktig i det aktuelle miljøet individet har vokst opp i. Det at et trekk har mer makt enn et annet, er i all hovedsak et idag et produkt av kultur. I en evolusjonist verden, ville det bare handlet om å overleve. Den "sterkeste" vinner! :)

Våre forfedre har eksistert i 6 millioner år. Tusen år med utvikling, er bare et lavt prosent.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Kebab9 said:

Grunnstrukturen er fortsatt den samme. Din benbygning er ikke noe annerledes fra noen andre, heller ikke hjernen din. 

Utseendemessig har man kanskje forskjellig pigment i huden, for det har vært fordelaktig i det aktuelle miljøet individet har vokst opp i. Det at et trekk har mer makt enn et annet, er i all hovedsak et idag et produkt av kultur. I en evolusjonist verden, ville det bare handlet om å overleve. Den "sterkeste" vinner! :)

Våre forfedre har eksistert i 6 millioner år. Tusen år med utvikling, er bare et lavt prosent.

 

 

Tusen år? Du mener 10000+ år vel? Det er leeeeeeeeeeeenge siden min slekt var i Afrika. Men det er uansett ikke poenget. Poenget er kultur. Integrering i Norden er et veldig dårlig prosjekt. 

 

2 minutter siden, JaVel said:

Så du forventer bukking og neiing? Hvis du hadde bodd hele ditt liv i Usa/ Kina/ " Arabia" så burde det være forventet av deg at du aldri ble sint på den etniske befolkningen, for da kunne de slenge i deg med god grunn, " Hvordan tør du å diskutere med meg din j..utlending!" 

Nei.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Mia1781 skrev:

Tror ikke vi blir enige nei. Du snakker bort fakta, du fornekter samfunnsproblemet masseinnvandringen skaper. 

Det er et vel så stort problem med folk som ikke evner annet enn å generalisere, som omgir seg med forakt og hat. Diskuter gjerne innvandring men forhold deg kun til fakta og kutt ut generaliseringen. Og måten du svarte en bruker her inne, "Du viser en arroganse og frekkhet mot holdninger i et land du innvandret til." viser godt det jeg sikter til. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Kebab9 said:

Grunnstrukturen er fortsatt den samme. Din benbygning er ikke noe annerledes fra noen andre, heller ikke hjernen din. 

Utseendemessig har man kanskje forskjellig pigment i huden, for det har vært fordelaktig i det aktuelle miljøet individet har vokst opp i. Det at et trekk har mer makt enn et annet, er i all hovedsak et idag et produkt av kultur. I en evolusjonist verden, ville det bare handlet om å overleve. Den "sterkeste" vinner! :)

Våre forfedre har eksistert i 6 millioner år. Tusen år med utvikling, er bare et lavt prosent.

 

 

"Between 3 and 2 million years ago, Homo spread throughout East Africa and to Southern Africa (Telanthropus capensis), but not yet to West Africa. Around 1.9 million years ago, Homo erectus migrated out of Africa via the Levantine corridor and Horn of Africa to Eurasia."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, JaVel skrev:

Så du forventer bukking og neiing? Hvis du hadde bodd hele ditt liv i Usa/ Kina/ " Arabia" så burde det være forventet av deg at du aldri ble sint på den etniske befolkningen, for da kunne de slenge i deg med god grunn, " Hvordan tør du å diskutere med meg din j..utlending!" 

Jeg liker å reise, var nettopp i Afrika. Der måtte jeg respektere kulturen. Det var også farlig for meg som kvinne å ta taxi, uten følge av en mann. Jeg måtte ha følge ev en mann hvor enn jeg gikk, uten å få massiv oppmerksomhet. Jeg måtte være forsiktig, og tilpasse meg. Hvorfor skal ikke utlendinger, hvor mange i tillegg går på nav, kunne tilpasse seg her i Norge?

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser på det som et større samfunnsproblem at diskriminerende holdninger florerer som de gjør. Blir alltid like uvel når jeg ser hva folk skriver i disse trådene. Også at de tror at man bare "er blind mot masseinvandringen" og ikke tør å innse det de selv har "skjønt" er bare tull. Typisk argument som er utrolig irriterende da det egentlig ikke betyr noe som helst annet enn at de selv ser på seg selv som mer opplyste og derfor har rett. Ikke noe særlig å argumentere med for å si det sånn. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Startet denne tråden fordi jeg synes masseinnvandringen er bekymringsfull, og fordi jeg har både opplevd selv, og sett negative konsekvenser masseinnvandringen medfører. Det har ikke noe med hat å gjøre. Det dreier seg om samfunnsutviklingen masseinnvandringen medfører. Og det er en ærlig sak at det medfører en del problemer..

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Mia1781 skrev:

Jeg liker å reise, var nettopp i Afrika. Der måtte jeg respektere kulturen. Det var også farlig for meg som kvinne å ta taxi, uten følge av en mann. Jeg måtte ha følge ev en mann hvor enn jeg gikk, uten å få massiv oppmerksomhet. Jeg måtte være forsiktig, og tilpasse meg. Hvorfor skal ikke utlendinger, hvor mange i tillegg går på nav, kunne tilpasse seg her i Norge?

Men de du sikter til er ikke på gjennomreise i Norge, de er statsborgere i Norge, de bor her! Du kan absolutt ikke forvente at muslimer i Norge som er født her eller har bodd her i flere 10-år skal være servile på et diskusjonsforum! Dine egentlige holdninger kom veldig godt frem i denne aggressive kommentaren, " Du viser en arroganse og frekkhet mot holdninger i et land du innvandret til.". Hvem søren tror du at du er som tydeligvis krever underdanighet fra en annen her på forumet siden hun er innvandrer?? 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...