Gå til innhold

Utlendinger passer best der de kommer fra.


Mia1781

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, Mia1781 skrev:

De flest ennvandrere blir ikke leger. For noe tøv! Og når man får så mange goder i et fremmed land, bør man være ydmyk nok til å kunne høre på fakta. Innvandrere har så langt ikke vært en gave til samfunnet, bestående av leger, advokater og andre samfunnstopper!

Nei vel, når du sier det, må det være sant (ps. Har en innvandrer-lege, vietnamesisk tannlege, går til østeuropeisk hjertelege og har en halvt pakistansk rektor på skolen her).

men.. du har nok rett😉

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Onkel Blå
6 minutter siden, Hermine3011 skrev:

Skjønner ikke at du orker å gå inn hit. Her skriver folk at svarte bør holde seg i sin del av verden pga mangel på d-vitamin hos svarte, innvandrere bare voldtar etc etc etc.

du skal ha mye kred for å orke. Det er forsket på at de med størst fordommer mot innvandring har lavest IQ. Desverre viste det seg å stemme i denne tråden.

stå på, er bra du markerer deg. Det er veldig viktig i kampen mot dumhet.

Man må tørre å ta debatten. Innvandring endrer vårt samfunn på godt og vondt. Men, debatten skal være saklig. Ytringsfrihet er viktig. Leit at du ikke tar alle detbattinnlegg her seriøst, og omtaler dine meningsmotstandere som representanter for dumhet. Useriøst. Nå er det jo et problem med d-vitaminmangel jo mørkere du er i huden. Men, det er selvsagt ikke et argument for at mørkhudede ikke skal bo i Norge eller andre land med lite sol. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Hermine3011 skrev:

Har du vært rundt på høyskolene og universitet ? Det er utrolig mange innvandrer på legestudier etc.

men... vil man ikke høre, så vil man ikke. 

Hvor har jeg skrevet at innvandrere ikke utdanner seg?????  

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rosetelys
1 minutt siden, Hermine3011 skrev:

1. Nei, la oss slutte å hjelpe. God ide........ Det har aldri vært meningen å hjelpe 5 milliarder. Hvorfor: det er ikke 5 milliarder hjelpetrengende i verden. Hvor ble det av barnehagelærdommen din?

2. Jeg er forsker, så jo da, jeg kan lese. Men leser sjeldent fake artikler på Facebook.

3. Må le nå...hører du hva du selv sier? Mener du at man skal bli i sin verdensdel med krig, handel med barn, mangel på mat og vann? 

Og det med b-vitamin var dumt. Bare dumt!!

4. Det kan hende. Med ondt skal ondt fordrives.

1. Du skrev de som har det verre enn oss. Det er faktisk veldig veldig mange, og over i milliardklassen, ja. Det er 66 millioner mennesker på flukt i verden, vi kan ikke hjelpe alle. Og jeg har ikke sagt vi skal slutte å hjelpe heller, men det er ikke positivt for noen å bringe folk hit. Annet enn selvfølgelig for den lille prosentandelen som er så heldige å få komme akkurat hit da, på bekostning av andre.

3. At det er krig i ens eget land betyr ikke at en hel verdensdel er ubeboelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Hermine3011 skrev:

Nei vel, når du sier det, må det være sant (ps. Har en innvandrer-lege, vietnamesisk tannlege, går til østeuropeisk hjertelege og har en halvt pakistansk rektor på skolen her).

men.. du har nok rett😉

Ja, du har nok det du. Med alle dine rettigheter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, lysestake skrev:

Vet ikke hvorfor jeg har bidratt i tråden egentlig, ender aldri godt med slike diskusjoner.

God natt fra en muslim utlending, som må stå opp i morgen tidlig for å JOBBE.

 

Akkurat nå, Onkel Blå skrev:

Man må tørre å ta debatten. Innvandring endrer vårt samfunn på godt og vondt. Men, debatten skal være saklig. Ytringsfrihet er viktig. Leit at du ikke tar alle detbattinnlegg her seriøst, og omtaler dine meningsmotstandere som representanter for dumhet. Useriøst. Nå er det jo et problem med d-vitaminmangel jo mørkere du er i huden. Men, det er selvsagt ikke et argument for at mørkhudede ikke skal bo i Norge eller andre land med lite sol. 

 

Debatten kan ikke bli seriøs med slike kommentarer. Vi som kjenner innvandrere vet hvordan det egentlig ligger an. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Hermine3011 skrev:

Nei vel, når du sier det, må det være sant (ps. Har en innvandrer-lege, vietnamesisk tannlege, går til østeuropeisk hjertelege og har en halvt pakistansk rektor på skolen her).

men.. du har nok rett😉

Selv om du kjenner 4 leger fra forskjellige land betyr ikke det at de fleste innvandrere utdanner seg til leger?    Ingen har skrevet at innvandrere ikke utdanner seg. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Hermine3011 said:

 

Debatten kan ikke bli seriøs med slike kommentarer. Vi som kjenner innvandrere vet hvordan det egentlig ligger an. 

Ja, dere "som kjenner innvandrere", med deres mange anekdoter og historier, dere vet mer enn statistikken viser. Dere er altvitende og vet hvordan innvandring påvirker vesten, å så mye bedre enn statistikk. Det sier seg jo selv.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Rosetelys skrev:

1. Du skrev de som har det verre enn oss. Det er faktisk veldig veldig mange, og over i milliardklassen, ja. Det er 66 millioner mennesker på flukt i verden, vi kan ikke hjelpe alle. Og jeg har ikke sagt vi skal slutte å hjelpe heller, men det er ikke positivt for noen å bringe folk hit. Annet enn selvfølgelig for den lille prosentandelen som er så heldige å få komme akkurat hit da, på bekostning av andre.

3. At det er krig i ens eget land betyr ikke at en hel verdensdel er ubeboelig. 

 

Akkurat nå, Mia1781 skrev:

Ja, du har nok det du. Med alle dine rettigheter. 

Ha ha, der viste du deg som det jeg har prøvd å få fram. Takk og god kveld. Har en forskerjobb å gå til i morgen. Jo da, 8 år på høyskole😉.

lykke til!! Jeg mener det virkelig!!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, SupaWoman skrev:

Selv om du kjenner 4 leger fra forskjellige land betyr ikke det at de fleste innvandrere utdanner seg til leger?    Ingen har skrevet at innvandrere ikke utdanner seg. 

Nok for i kveld virkelige super-woman😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rosetelys
8 minutter siden, JaVel skrev:

Jeg er hvit,men hver vinter må jeg ta D-vitamin for ikke å få D-vitamin mangel,betyr det at jeg egentlig ikke bør bo i Norge? 

Nei, det betyr at du må være mer i sola om sommeren. Eller spise mer fisk. Det hender jeg må ta d-vitamintilskudd også.

3 minutter siden, Onkel Blå skrev:

Man må tørre å ta debatten. Innvandring endrer vårt samfunn på godt og vondt. Men, debatten skal være saklig. Ytringsfrihet er viktig. Leit at du ikke tar alle detbattinnlegg her seriøst, og omtaler dine meningsmotstandere som representanter for dumhet. Useriøst. Nå er det jo et problem med d-vitaminmangel jo mørkere du er i huden. Men, det er selvsagt ikke et argument for at mørkhudede ikke skal bo i Norge eller andre land med lite sol. 

 

Nei, og det var ikke ment som et argument heller. Det var ment som en tilleggsopplysning i forbindelse med diskusjonen om hvorvidt klima har noe å si for hvordan vi mennesker har utviklet oss. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Rosetelys skrev:

1. Du skrev de som har det verre enn oss. Det er faktisk veldig veldig mange, og over i milliardklassen, ja. Det er 66 millioner mennesker på flukt i verden, vi kan ikke hjelpe alle. Og jeg har ikke sagt vi skal slutte å hjelpe heller, men det er ikke positivt for noen å bringe folk hit. Annet enn selvfølgelig for den lille prosentandelen som er så heldige å få komme akkurat hit da, på bekostning av andre.

3. At det er krig i ens eget land betyr ikke at en hel verdensdel er ubeboelig. 

Nei, la oss ikke hjelpe noen. Det er nok det beste. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Onkel Blå
1 minutt siden, Hermine3011 skrev:

 

Debatten kan ikke bli seriøs med slike kommentarer. Vi som kjenner innvandrere vet hvordan det egentlig ligger an. 

Du har selvfølgelig et poeng i det du skriver. Men, da må man heller diskutere problemstillingen utfra fakta. D-vitamin tilskudd finnes, finnes også nordmenn med d-vitamin mangel. Dette er som jeg tidligere har skrevet, ingen grunn til å ikke ta i mot innvandrere med mørk hud. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Rosetelys skrev:

Nei, det betyr at du må være mer i sola om sommeren. Eller spise mer fisk. Det hender jeg må ta d-vitamintilskudd også.

Nei, og det var ikke ment som et argument heller. Det var ment som en tilleggsopplysning i forbindelse med diskusjonen om hvorvidt klima har noe å si for hvordan vi mennesker har utviklet oss. 

Nei, det sto at de burde holde seg i Afrika «ene og alene» pga vitamin d. Måtte kikke på kalenderen, trodde det var 1.april.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Schmidt skrev:

med enkeltpersoner her og der som tar nytte av vårt fantastiske utdanningsystem?

Enkeltpersoner blant muslimer som utdanner seg? Kan du vise til dokumentasjon som sier at det bare er " enkeltpersoner" blant muslimer som utdanner seg? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.4.2019 den 22.34, JaVel skrev:

Enkeltpersoner blant muslimer som utdanner seg? Kan du vise til dokumentasjon som sier at det bare er " enkeltpersoner" blant muslimer som utdanner seg? 

Hvem andre enn enkeltpersoner tar utdanning? Hva er det du snakker om? Det er enkeltpersoner, altså individer, som tar utdanning. 

Ryddet for sitat av slettet innlegg, og svar til dette. Perelandra, mod 

Endret av Perelandra
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Rosetelys
4 minutter siden, Hermine3011 skrev:

Nei, la oss ikke hjelpe noen. Det er nok det beste. 

Du leser det du vil lese. Jeg har ikke skrevet at vi ikke skal hjelpe noen. Les igjen. Jeg er for å hjelpe, men da der de er eller i nærområder.

3 minutter siden, Hermine3011 skrev:

Nei, det sto at de burde holde seg i Afrika «ene og alene» pga vitamin d. Måtte kikke på kalenderen, trodde det var 1.april.

Nei, igjen, du må lære deg å lese. Dette var det som stod: "Derfor gir det lite mening at mennesker med afrikansk avstamming bosetter seg i et land som ikke ser solen halve året."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Onkel Blå
5 minutter siden, Rosetelys skrev:

Nei, det betyr at du må være mer i sola om sommeren. Eller spise mer fisk. Det hender jeg må ta d-vitamintilskudd også.

Nei, og det var ikke ment som et argument heller. Det var ment som en tilleggsopplysning i forbindelse med diskusjonen om hvorvidt klima har noe å si for hvordan vi mennesker har utviklet oss. 

Nei da, @Hermine3011 skrev at debatten kan ikke bli seriøs med slike argument. Det var det jeg svarte på.

Alle må få ytre seg med mindre ytringen er særdeles krenkende, særlig for ressurssvake grupper. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Rosetelys skrev:

Du leser det du vil lese. Jeg har ikke skrevet at vi ikke skal hjelpe noen. Les igjen. Jeg er for å hjelpe, men da der de er eller i nærområder.

Nei, igjen, du må lære deg å lese. Dette var det som stod: "Derfor gir det lite mening at mennesker med afrikansk avstamming bosetter seg i et land som ikke ser solen halve året."

Ok, jeg får vel gjøre det da, siden du sier det..😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, det er integreringsproblemer, et samfunnsproblem, et økonomisk dragsug jeg irriterer meg over. Prøver å forklare det på en måte slik at det går inn...

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...